Ik vroeg me af of er ervaringen zijn met verhuurbemiddelaars Rotsvast of MVGM? Ik lees veel over Direct Wonen.
Rotsvast en MVGM lijken hetzelfde systeem te hanteren.
Ook wij zijn op zoek naar een geschikte huurwoning, maar vooralsnog weiger ik met zulke partijen in zee te gaan.
Overigens valt het me op dat ook de nvm-makelaars het systeem van Direct Wonen ontdekt hebben; ook zij vragen een maandhuur om een standaard huurovereeenkomst op te stellen. Je mag nog net 'gratis' komen bezichtigen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rotsvast of MVGM net zoals Direct Wonen?
-
Onbekend2012
Rotsvast of MVGM net zoals Direct Wonen?
Laatst gewijzigd door Radar op 31 okt 2013 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: ongefundeerd.
Re: Rotsvast of MVGM net zoals Direct Wonen?
Beste lezer,
Wij huren via Rotsvast. Ze lijken inderdaad uit hetzelfde hout gesneden. We hebben 1 maand "bemiddelingskosten" betaald (bijna 1500 euro) en de verhuurder betaalt nog altijd maandelijks 150 euro aan de Rotsvastgroep voor het "beheer" van de woning.
Omdat we inmiddels ook direct contact hebben met de verhuurder, zijn we erachter gekomen dat ze knoeien met de datering van de contracten. Het doel van het geknoei is de schijn wekken dat je als huurder de Rotsvastgroep een zoekopdracht hebt gegeven, ook al heb je gereageerd op een woning die al in hun kaartenbak zat. Door het contract tussen Rotsvast en verhuurder te dateren na de contractdatum tussen Rotsvast en huurder, lijkt het alsof ze daadwerkelijk zijn gaan zoeken en de woning na de zoekopdracht hebben gevonden. Daarmee betaal je dus geen "bemiddelingskosten", maar zoekkosten als huurder.
Ik weet niet of dit hun standaard-procedure is, maar voor ons geval hebben we alle bewijsvoering (inclusief verklaring van de verhuurder).
Mijn advies is daarom: niets ondertekenen wat het mogelijk maakt deze truuk opnieuw toe te passen.
Wij huren via Rotsvast. Ze lijken inderdaad uit hetzelfde hout gesneden. We hebben 1 maand "bemiddelingskosten" betaald (bijna 1500 euro) en de verhuurder betaalt nog altijd maandelijks 150 euro aan de Rotsvastgroep voor het "beheer" van de woning.
Omdat we inmiddels ook direct contact hebben met de verhuurder, zijn we erachter gekomen dat ze knoeien met de datering van de contracten. Het doel van het geknoei is de schijn wekken dat je als huurder de Rotsvastgroep een zoekopdracht hebt gegeven, ook al heb je gereageerd op een woning die al in hun kaartenbak zat. Door het contract tussen Rotsvast en verhuurder te dateren na de contractdatum tussen Rotsvast en huurder, lijkt het alsof ze daadwerkelijk zijn gaan zoeken en de woning na de zoekopdracht hebben gevonden. Daarmee betaal je dus geen "bemiddelingskosten", maar zoekkosten als huurder.
Ik weet niet of dit hun standaard-procedure is, maar voor ons geval hebben we alle bewijsvoering (inclusief verklaring van de verhuurder).
Mijn advies is daarom: niets ondertekenen wat het mogelijk maakt deze truuk opnieuw toe te passen.
MVGM ken ik niet.
Over Rotsvast kan ik kort en stellig zijn: zelfde soort als Direct Wonen (zo niet erger).
Over Rotsvast kan ik kort en stellig zijn: zelfde soort als Direct Wonen (zo niet erger).
-
Een deskundige
De titel boevenbende gaat wat ons betreft iets te ver. Laat u als huurder goed informeren over courtage en handelswijze door bemiddelaars. U kunt deze veelal lezen op de website van deze aanbieders. Verhuurbemiddeling is een vrije markt, en aan deze sector zijn geen normen en waarden gebonden op basis van vergunning of een hoogwaardige studie. Ook zie je heel veel franchise formules, maar als u goed zoekt dan bestaan deze winkels soms niet echt. Hoe bestrijk je een werkveld landelijk op basis van kwaliteit en betrouwbaarheid. Dat bepaalde verhuurbemiddelaars forse verdiensten boeken voor slechts een marketing website, een huurovereenkomst en de eerste huurpenning ter acceptatie. Maar daar bent u zelf bij, wij stellen ons de vraag of de toekomst visie van deze partijen in beeld blijft. U kunt ook een pak melk kopen in het Hilton. Er zijn immers kleine en grotere eigenaren, welke steeds vaker het leed zien van deze verhuurbemiddelaars. De tijd zal het doen en het reilen en zeilen van deze bemiddelaars krijgt zijn bekendheid. Het is te betreuren dat de eigenaren hier klagen, ik stel mij de vraag waar halen verhuurbemiddelaars in hemelsnaam de arrogantie vandaan om zo met klanten en eigenaren om te gaan. Daarnaast is de controle van huurders een ongeleid projectiel op basis van courtage. Maar u moet op deze website niet alle verhuurbemiddelaars onder een nummer plaatsen. Er zijn ook zeer deskundige partijen.