LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inshared

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Scaramouche
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2011 20:04

Inshared

Ongelezen bericht door Scaramouche »

Hallo,

Ik heb geprobeerd een woonverzekering af te sluiten voor Inshared.

Het betreft een nieuwbouw woning met woz waarde 200.000 euro
Tussenwoning (eensgezinswoning), dakpannen en verder geen bijzonderheden.
(wel brandmelders, goedgekeurde sloten en waterslot)
2 volwassenen (geen kinderen)

Eerst heb ik dit geprobeerd onder de naam van mijn vriend.
Na alle gegevens ingevuld te hebben werdt de verzekering geweigerd.
Reden werdt niet aangegeven en voor mij volkomen onduidelijk.

Hierna Inshared een email gestuurd met de vraag waarom ik ben geweigerd.
Antwoord: "InShared is er niet voor iedereen en kent haar eigen acceptatie regels. Zo accepteren wij bijvoorbeeld geen dure of bijzondere auto’s en of huizen en ook geen personen die een verhoogd risicoprofiel kennen. Dit risicoprofiel ontwikkelen wij met behulp van diverse (openbare) bronnen."

Nog steeds weet ik niet waarom ik ben geweigerd.
We hebben geen bijzonder duur huis en bijzondere autos is nu niet van toepassing (overigens heeft mijn vriend geen auto)
Ook begrijpen wij het verhoogde risicoprofiel niet.

Inshared weer een email gestuurd met de vraag waarom ik ben geweigerd.
Weer een standaard email waar je echt niet wijs uit wordt.
"Zoals al eerder aangegeven ontwikkelen wij op basis van de door u verstrekte gegevens een risicoprofiel gebaseerd op diverse (openbare)bronnen waaronder uw schadeverleden, het insolventieregister (faillissementen), het
RDW-register, een krediet check en een eerdere afwijzing of onvrijwillig royement bij Achmea."

Bij mij en mijn vriend niet van toepassing.

Hierna hebben we de verzekering aangevraagd onder mijn naam.
Weer geweigerd.
Hierop heb ik een klacht aan inshared gestuurd.

Hierop kreeg ik weer een onduidelijk antwoord.
Wel stond er een mobiel telefoonnummer onder de email en deze heb ik gebeld.

Werd erg onvriendelijk geholpen en merkte dat dit iemand was die niet voor Inshared zelf werkte (dus extern).

De reden van weigering voor de woonverzekering is omdat ik en mijn vriend teveel schademeldingen hebben gehad afgelopen 5 jaar.

Ik heb gevraagd hoeveel dat er voor mij waren.
Dit waren er 3 (betreft auto verzekering)!!
Ze kunnen de inhoud van de schademeldingen niet zien maar benadelen je hier wel op.
Ik heb de lijst opgevraagd van mijn schademeldingen en dit betreft schade meldingen buiten mijn schuld (ben afgelopen 5 jaar 3 x aangereden met de auto).
(overigens hadden de schade meldingen van mijn vriend niets te maken met dat ik de verzekering onder mijn naam had afgesloten)

Uiteindelijk kon ik wel bezwaar hier tegen maken middels een formulier.
Maar ik vond dit veel te ver gaan.

Ik heb nu bij een andere maatschappij een woon verzekering afgesloten en hier werd ik keurig te woord gestaan.

Dat je overigens ook zo ontzettend slecht wordt geholpen terwijl je een verzekering wilt afsluiten, te gek voor woorden.

Echt een waardeloze service en je moet eerst mail sturen en met geluk heb ik een telefoonnummer gehad en deze gebeld. maar de moeite die je hier al voor moet doen is natuurlijk te gek voor woorden.

Dit is mijn ervaring met Inshared en ik wil deze graag met jullie delen.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Inshared

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Zulke mensen verdienen geen klanten. Erg goed van je dat je toch bent blijven volhouden. Ik had na de eerste weigering al de handdoek in de ring gegooid.
Dit is dezelfde firma die mijn man belde omdat wij een inboedelverzekering wilden die ook schade dekt als je bijv. buiten in de tuin je laptop in de vijver laat vallen. Op de site niet genoeg informatie, dus dan bel je even. Antwoord van Inshared: dat staat allemaal op de site dus u moet het maar begrijpen.
Wij hebben nu voor dit soort voorwerpen een goedkope en eenvoudige kostbaarhedenverzekering bij de RABO.

aneliso
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2011 10:37

Re: Inshared

Ongelezen bericht door aneliso »

Ik ben ook geweigerd bij Inshared voor een woonverzekering, en kreeg dezelfde standaard email. Ik heb een mail teruggestuurd, en ook meteen de vraag waar ik een klacht kan indienen. Als ik jou zo hoor, dan heb ik niet veel hoop dat dit nog goed komt. Het is wel van de zotte- wij zouden een verhoogd risicoprofiel hebben - maar meer doorsnee dan ons krijg je ze niet - we zin een gezin met 2 kinderen, wonend in een Vinex wijk. Verdienen 2 x modaal - slechts 1 x eerder een claim op onze huidige woonverzekering gehad, bij een vorige woning. Wel hebben we een paar claims op de autoverzekering gehad, waarvan 2 van de 3 buiten onze schuld.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Inshared

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik snap eerlijk gezegd niet dat TS nog zoveel moeite doet. Als ze je niet als klant willen dan ga je naar een ander. Bederlen om ergens klant te mogen worden is wel het laatste wat je moet doen. Dat is geen enkele leverancier waard.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Inshared

Ongelezen bericht door Guardian72 »

GJvdZ schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet dat TS nog zoveel moeite doet. Als ze je niet als klant willen dan ga je naar een ander. Bederlen om ergens klant te mogen worden is wel het laatste wat je moet doen. Dat is geen enkele leverancier waard.
Nee, maar als anderen dezelfe manier van handelen er op nahouden - wil je toch weten hoe/wat.
Zodat je eventuele vragen van te voren kan beantwoorden , en zo problemen kan voorkomen.

Emcede
Berichten: 303
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Inshared

Ongelezen bericht door Emcede »

GJvdZ schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet dat TS nog zoveel moeite doet. Als ze je niet als klant willen dan ga je naar een ander. Bederlen om ergens klant te mogen worden is wel het laatste wat je moet doen. Dat is geen enkele leverancier waard.
Op zich helemaal mee eens, maar het ligt toch iets genuanceerder. Bij het aanvragen van een verzekering is één van de vragen of er eerder een verzekering is opgezegd of geweigerd. Daar moet je dus eigenlijk 'ja' invullen zonder dat je weet wat de reden van de weigering is.

aneliso
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2011 10:37

Re: Inshared

Ongelezen bericht door aneliso »

ja dat is een goede, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Op die manier kun je wel erg snel benadeeld worden. Ik vroeg me stiekempjes af of de reden van weigering niet is dat we nu bij dezelfde maatschappij een duurdere verzekering hebben, inshared is een dochtermij.

MAXIEM

Re: Inshared

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Scaramouche

Sowieso is het onverstandig om een prijsvechter als verzekeraar te hebben.

Maxiem.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Inshared

Ongelezen bericht door ciske »

Inshared is gewoon een waardeloos bedrijf, vul maar eens een schade in als je een auto verzekering wilt, mooi dat het je niet lukt.
Ik zou nooit bij deze verzekering willen zitten.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: Inshared

Ongelezen bericht door moleman »

MAXIEM schreef:Scaramouche

Sowieso is het onverstandig om een prijsvechter als verzekeraar te hebben.

Maxiem.
Welke prijsvechter?
Inshared is gewoon een achterdeur van Achmea.
Ik heb er twee verzekeringen lopen en tot op heden geen probleem gehad.

Beoordeling 8.2 bij de Consumentenbond
http://zeker.com/inshared/inboedelverze ... ordelingen

Ze zitten bij Thuiswinkel.org dus daar kun je een klacht indienen wanneer nodig
https://beheer.thuiswinkel.org/certific ... ijfId=3620

Kortom. Betrouwbaar en goed!

m peters
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2012 14:33

Re: Inshared

Ongelezen bericht door m peters »

Bij ons is het dus wel gelukt om bij Inshared een verzekering af te sluiten
was geen enkel probleem. jammer genoeg! nu zitten we er mee te kijken.
We proberen al enige tijd een schade te verhalen bij inshared maar het lukt moeizaam wordt niets mee gedaan we zijn nu al ruim een maand achter hun aan het lopen om geld te krijgen.
Echt een waardeloze verzekering!!!
Er is bij ons ingebroken en daarbij inboedel en een auto weg genomen.
Dit alles is al ruim een maand geleden gebeurd ze hebben de schade pas na 21 dg in behandeling genomen. Hadden hier natuurlijk geen uitleg voor hoe dat komt foutje! daar moet je het mee doen. Ze doen er ook weinig of eigelijk niets aan om hun foutje te herstellen. Als ik bel hoever ze zijn met alles krijg je te horen (2 x) de schade is gisteren binnen gekomen. (terwijl 5 dg tussen zit dat ik bel :( rara). Al bij al je komt met hun niets verder.
Zodra alles is afgehandeld (als het ooit zover komt :cry: ) ga ik de verzekering meteen opzeggen :wink:

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: Inshared

Ongelezen bericht door moleman »

m peters schreef:Bij ons is het dus wel gelukt om bij Inshared een verzekering af te sluiten
was geen enkel probleem. jammer genoeg! nu zitten we er mee te kijken.
We proberen al enige tijd een schade te verhalen bij inshared maar het lukt moeizaam wordt niets mee gedaan we zijn nu al ruim een maand achter hun aan het lopen om geld te krijgen.
Echt een waardeloze verzekering!!!
Er is bij ons ingebroken en daarbij inboedel en een auto weg genomen.
Dit alles is al ruim een maand geleden gebeurd ze hebben de schade pas na 21 dg in behandeling genomen. Hadden hier natuurlijk geen uitleg voor hoe dat komt foutje! daar moet je het mee doen. Ze doen er ook weinig of eigelijk niets aan om hun foutje te herstellen. Als ik bel hoever ze zijn met alles krijg je te horen (2 x) de schade is gisteren binnen gekomen. (terwijl 5 dg tussen zit dat ik bel :( rara). Al bij al je komt met hun niets verder.
Zodra alles is afgehandeld (als het ooit zover komt :cry: ) ga ik de verzekering meteen opzeggen :wink:
Dat de afhandeling van een schade verhalen lang duurt is vrij normaal.Onderzoek is nodig om fraude uit te sluiten. Een maand is kort binnen verzekeringen.
Je kan per dag opzeggen. Dus wat let je. Een klacht indienen kun je ook

De 5 voordelen van InShared


* Flexibel
U kunt elke dag opzeggen
* Gemak
Alles overzichtelijk online


http://www.consuwijzer.nl/Hoe_dien_ik_e ... DgodZHNVmA

http://www.ineas.nl/primeshome/TipsAdvi ... fault.aspx

Wat vele niet snappen is dat je bij Inshared alles zelf moet doen. Ze werken niet met tussenpersonen!

m peters
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2012 14:33

Re: Inshared

Ongelezen bericht door m peters »

Wel raar dat ze toe geven dat ze veel te laat met het ondezoek zijn begonnen.
Natuurlijk moet een verzekering alles na trekken maar daar kunnen ze toch meteen mee starten als er een schade wordt ingediend? Volgens hun eigen zeggen hadden ze dat ook moeten doen maar om een of andere reden is de schade mail over het hoofd gezien en is deze pas na 21 dg gelezen. Ik hoor van alle kanten van medewerkers van Inshard en van de experts (die gisteren wel zijn geweest)dat dit geen normalen gang van zaken is. Een expert kan het beste zijn werk doen als ze zo snel mogelijk op de hoogte worden gebracht van een diefstal aldus een expert!? En opzeggen is gebeurd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Inshared

Ongelezen bericht door ciske »

slechte zaak als een verzekeraar pas na 21 dagen een mail leest, kies voortaan een betere.

succes.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: Inshared

Ongelezen bericht door moleman »

m peters weet niet wat hij schreef. En Ciske leest niet goed:

Er staat
Dit alles is al ruim een maand geleden gebeurd ze hebben de schade pas na 21 dg in behandeling genomen.
Dat wil niet zeggen dat ze de e-mail niet gelezen hebben. Het impliceert dat ze hem wel gelezen hebben en na 21 dagen in behandeling hebben genomen. Dat is iets anders. En, nogmaals. niet vreemd.
Daarbij. Ik zie rechts bovenin een button "schade melden"
Heeft u schade? Dan kunt u ons 24 uur per dag bereiken op (+31)71-3641762. Maar u kunt ook online een schade melden. U klikt op de knop Schade melden op de homepage en de rest wijst zich echt vanzelf. Wij nemen dan binnen 6 kantooruren contact met u op
Als je op die knop drukt zie je dat je de schade nog niet online kan indienen. Maar een bepaald telefoonnummer moet bellen.
Ik vraag mij dus af of wel de juiste procedure gevolgd heeft.
Dit soort bedrijven draait op procedures.

Mogelijkheden om een klacht in te dienen zijn er ook, zoals genoemd. Je kan je beroepen op wat hun schrijven.
https://www.inshared.nl/over_inshared/hoe_werken_we#

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Inshared

Ongelezen bericht door ciske »

Het impliceert dat ze hem wel gelezen hebben en na 21 dagen in behandeling hebben genomen. Dat is iets anders. En, nogmaals. niet vreemd.

Dan nog is het vrij laat, er zijn veel betere verzekeringen dan inshared.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: Inshared

Ongelezen bericht door moleman »

ciske schreef:
Het impliceert dat ze hem wel gelezen hebben en na 21 dagen in behandeling hebben genomen. Dat is iets anders. En, nogmaals. niet vreemd.

Dan nog is het vrij laat, er zijn veel betere verzekeringen dan inshared.
Pff, zoals al geschreven. Binnen de verzekeringbranche is deze termijn NIET ongebruikelijk.
Je mag, zoals bij vele zaken uitgaan van een redelijk termijn. En dan is 30 dagen redelijk te noemen.Dat wordt door de meeste verzekering aangehouden.

Ook lees ik in de mail van m peters niets over een aangifte.

m peters
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2012 14:33

Re: Inshared

Ongelezen bericht door m peters »

Nee dat is niet zo dat ze mail wel hebben gezien maar nog niets mee hebben gedaan! :| Daar gaat het nu een hele tijd over. Ze hadden de mail niet eerder gezien en dus niet eerder gelezen en daardoor niet eerder in behandeling genomen!! dat is het foutje wat ze hadden gemaakt en ook hebben toegeven.
Die hele duidelijke site van hun is prachtig (waar u het over hebt) als je in het bezit bent van een pc. Maar als ze de hele zooi hebben weg gehaald wordt het toch echt stukken lastiger om contact te krijgen. Ofwel dat is vrijwel onmogelijk. Als het je dan toch lukt krijg je te horen u kiest voor een internet verzekering dat is het risico. Idd ik heb voor een internet verzekering gekozen maar nooit over na gedacht hoe het werkt als je pc weg is. Dom dom dom :oops: dat geef ik toe maar nooit verwacht dat ze je laten barsten als je geen pc hebt. Ik heb ze gevraagd of ze de eerst dagen het contact wilden doen via de telefoon omdat er voor ons vanwege de omstandigheden geen mail verkeer mogelijk was maar dat ging niet door. Voor mij dus geen internet verzekering meer dat is duidelijk. Voorheen was ik prima tevreden lekker makkelijk en goedkoop. Dat lekker makkelijk was er zo af na dat we dit mee maakte. Goedkoper hecht ik geen waarde meer aan :wink:

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: Inshared

Ongelezen bericht door moleman »

m peters schreef:Nee dat is niet zo dat ze mail wel hebben gezien maar nog niets mee hebben gedaan! :| Daar gaat het nu een hele tijd over. Ze hadden de mail niet eerder gezien en dus niet eerder gelezen en daardoor niet eerder in behandeling genomen!! dat is het foutje wat ze hadden gemaakt en ook hebben toegeven.
Met of zonder lezen. Een behandeling binnen 30 dagen is redelijkerwijs.
Die hele duidelijke site van hun is prachtig (waar u het over hebt) als je in het bezit bent van een pc. Maar als ze de hele zooi hebben weg gehaald wordt het toch echt stukken lastiger om contact te krijgen. Ofwel dat is vrijwel onmogelijk. Als het je dan toch lukt krijg je te horen u kiest voor een internet verzekering dat is het risico. Idd ik heb voor een internet verzekering gekozen maar nooit over na gedacht hoe het werkt als je pc weg is. Dom dom dom :oops: dat geef ik toe
Inderdaad. Dat is niet de schuld van het bedrijf.
maar nooit verwacht dat ze je laten barsten als je geen pc hebt. Ik heb ze gevraagd of ze de eerst dagen het contact wilden doen via de telefoon omdat er voor ons vanwege de omstandigheden geen mail verkeer mogelijk was maar dat ging niet door. Voor mij dus geen internet verzekering meer dat is duidelijk. Voorheen was ik prima tevreden lekker makkelijk en goedkoop. Dat lekker makkelijk was er zo af na dat we dit mee maakte. Goedkoper hecht ik geen waarde meer aan :wink:
Ze laten je niet barsten. Jij ziet dat zo. Ze werken ze gewoon. Daarmee houden ze de kosten laag.Doe ze het anders, een persoonlijke benadering, contact via telefoon die jij graag wilt dan kost dat meer.Hoe moet het met de facturen? Die gaan ook allemaal via e-mail. Aan post versturen doen ze ook niet.Dat is geen probleem als je drie systemen hebt staan, zoals ik.. En die staan er niet voor niets.Er kan weleens iets defect raken.
Je moet er toch rekening mee gaan houden dat dit in de toekomst meer gaat gebeuren.En je er straks niet meer onderuit komt.

Zoals je al schrijft heb jij er niet bij nagedacht, "hoe of wat" zonder PC. Had je dat wel gedaan was dit niet gebeurd. Want je zou je niet bij Inshared verzekerd hebben.Maar je kan zo opzeggen.

m peters
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jan 2012 14:33

Re: Inshared

Ongelezen bericht door m peters »

Waarom staat er bij mij in de voorwaarden dat er binnen 24 wordt gereageerd op een schade melding? Volgens mij klopt het dan niet dat ik dan na 21 dg een mail terug krijg? Wat is volgens u dan een normaal termijn dat ze overgaan op uitkering? Van een auto is dat idd langer (21 dg) maar een inbraak mag toch wel iets sneller verlopen? Volgens de voorwaarden heb ik recht op 21 dg vervangend vervoer daarna moeten ze uitbetalen. Dat gaat niet lukken als ze je mail pas na 21 dg lezen! Nou moet ik wel zeggen dat ze het vervangend vervoer hebben verlengd voor ons vanwege de later reactie van Inshared (raar dat ze dit doen als dit een normale procedure is) maar deze huurauto is maar voor 10 dg verzekerd dus voor mij een gigantisch risico om er mee terijden. Terwijl ik wel nog de premie voor onze eigen auto moest betalen terwijl deze er niet meer is vind ik ook raar. Volgens u is binnen 30 dg in behandeling nemen rieeel. Dan tel er nog maar 30 bij dat ze er mee bezig zijn voor onderzoek. Totaal 60 dg ik vind dit vrij lang maar ligt dus blijkbaar aan mij. Terwijl er twee experts zijn geweest een voor de inboedel een voor de auto. Alle twee laten ze weten dat ze dit geen normale gang van zaken vinden. Toch raar! Bent u ook een expert bij een verzekering maatschappij? Als dat zo is hebt u er natuurlijk ook veel ervaring mee en zal het wel zo zijn. Maar dan blijf ik er bij dat er een aantal dingen niet goed zijn gegaan.
U leest niets over een aangifte daar valt toch weinig over te zeggen?!
En nogmaals opzeggen is al gebeurd.

Gesloten