LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zooplus (.nl) [Geen aanrader!]
Zooplus (.nl) [Geen aanrader!]
Hallo allen,
Sinds april 2010 heb ik de webwinkel zooplus.nl ontdenkt aangezien:
- Ze goedkoper zijn dan de meeste webwinkels
- Tot €19,00 euro maar €1,90 verzendkosten in rekening nemen
- Je op factuur kunt betalen
Van april 2010 tot oktober 2010 heb ik hier 7 malen besteld, zonder enkele problemen (dacht ik). Alle bestellingen kwamen goed beschermd binnen, en kon daarna binnen 14 dagen mijn factuur afrekenen. Indien er iets kapot was, kon ik dit zo omruilen met zooplus (verzendkosten werden vergoed bij een TNT pakket).
Dus tot nu toe was ik zeer te spreken op hun service, betaalmethode en hoe de boel verpakt werd.
Vanaf februari 2011 is mijn wederhelft zijn baan verloren en zaten we tijdelijk in de WW-uitkering, dus de luxere dingen voor onze honden en katten werden even op een laag vuurtje gehouden en de benodigde dingen gingen gewoon van ons huishoudgeld af bij de supermarkt.
Sinds 8 november 2011 heeft mijn wederhelft weer een nieuwe baan, en we hebben ook vlak ervoor jonge ratjes in huis genomen met een bij elkaar gespaarde kooi van marktplaats (lichtelijk roestig, bodembak verknaagd). Dus hadden we afgesproken dat we na de kerstdagen eens zouden neuzen op zooplus voor een nieuwe rattenkooi waar de dames in kunnen.
3 januari 2012 heb ik dus een kooi gevonden waar ik tevreden mee zou zijn. Het was één van de goedkopere kooien, omdat ik nog zo'n kooi de maand erop wou bestellen om vervolgens zelf een Tower ervan te maken. Dit is immers goedkoper dan nu een Tower/volière te kopen.
Einde van de middag op 3 januari kreeg ik een e-mailbericht "uw actuele saldo" waarin dus vermeld stond dat er nog een factuur open zou staan. Ik was helaas in 2011 van bank veranderd en niet mijn afschriften afgedrukt, aangezien ik toch nergens achterstanden had. Na e-mail verkeer heen en weer bleek er een factuur open te staan van 28-10-2010, waar ik tot op heden geen herinnering/aanmaning van ontvangen had, terwijl ik 100% weet dat ik alles betaald heb. Alleen het bewijzen kan ik dus niet meer...
Hoe kan het zo wezen dat een factuur dat volgens hun open staat, 14 maand oud is, 2x verhoogd is in aanmaningskosten en dus nog nooit bij mij thuis terecht gekomen is?
Zooplus is immers niet bereid mij hierop antwoord te geven, en is ook niet bereid om samen eruit te komen..
Groetjes, Marco
Sinds april 2010 heb ik de webwinkel zooplus.nl ontdenkt aangezien:
- Ze goedkoper zijn dan de meeste webwinkels
- Tot €19,00 euro maar €1,90 verzendkosten in rekening nemen
- Je op factuur kunt betalen
Van april 2010 tot oktober 2010 heb ik hier 7 malen besteld, zonder enkele problemen (dacht ik). Alle bestellingen kwamen goed beschermd binnen, en kon daarna binnen 14 dagen mijn factuur afrekenen. Indien er iets kapot was, kon ik dit zo omruilen met zooplus (verzendkosten werden vergoed bij een TNT pakket).
Dus tot nu toe was ik zeer te spreken op hun service, betaalmethode en hoe de boel verpakt werd.
Vanaf februari 2011 is mijn wederhelft zijn baan verloren en zaten we tijdelijk in de WW-uitkering, dus de luxere dingen voor onze honden en katten werden even op een laag vuurtje gehouden en de benodigde dingen gingen gewoon van ons huishoudgeld af bij de supermarkt.
Sinds 8 november 2011 heeft mijn wederhelft weer een nieuwe baan, en we hebben ook vlak ervoor jonge ratjes in huis genomen met een bij elkaar gespaarde kooi van marktplaats (lichtelijk roestig, bodembak verknaagd). Dus hadden we afgesproken dat we na de kerstdagen eens zouden neuzen op zooplus voor een nieuwe rattenkooi waar de dames in kunnen.
3 januari 2012 heb ik dus een kooi gevonden waar ik tevreden mee zou zijn. Het was één van de goedkopere kooien, omdat ik nog zo'n kooi de maand erop wou bestellen om vervolgens zelf een Tower ervan te maken. Dit is immers goedkoper dan nu een Tower/volière te kopen.
Einde van de middag op 3 januari kreeg ik een e-mailbericht "uw actuele saldo" waarin dus vermeld stond dat er nog een factuur open zou staan. Ik was helaas in 2011 van bank veranderd en niet mijn afschriften afgedrukt, aangezien ik toch nergens achterstanden had. Na e-mail verkeer heen en weer bleek er een factuur open te staan van 28-10-2010, waar ik tot op heden geen herinnering/aanmaning van ontvangen had, terwijl ik 100% weet dat ik alles betaald heb. Alleen het bewijzen kan ik dus niet meer...
Hoe kan het zo wezen dat een factuur dat volgens hun open staat, 14 maand oud is, 2x verhoogd is in aanmaningskosten en dus nog nooit bij mij thuis terecht gekomen is?
Zooplus is immers niet bereid mij hierop antwoord te geven, en is ook niet bereid om samen eruit te komen..
Groetjes, Marco
Re: Zooplus (.nl) [Geen aanrader!]
Al vele malen gelezen gelukkig, maar helaas niemand die mij tot nu toe een stapje in de juiste richting kan helpen??
Hoop alsnog het weekend enkele antwoorden te kunnen ontvangen.
Al vele malen gelezen gelukkig, maar helaas niemand die mij tot nu toe een stapje in de juiste richting kan helpen??
Tja, als je niet kunt bewijzen dat je hebt betaald dan sta je niet echt sterk. Je bent toch echt zelf verantwoordelijk voor het downloaden en bewaren van je bankafschriften. Als je overstapt naar een andere bank weet je toch dat je vrij snel niet meer kunt inloggen op het online systeem van de oude bank.
Misschien kun je een papieren afschrift bij je oude bank aanvragen van de maand waarin je denkt dat de factuur betaald is?
Misschien kun je een papieren afschrift bij je oude bank aanvragen van de maand waarin je denkt dat de factuur betaald is?
Je kan inderdaad gewoon een kopie van je afschriften opvragen bij je oude bank, kan wel zijn dat je moet betalen , bij Rabo is het 5 euro per (maand)overzicht
Ik bestel nooit meer wat bij zooplus!
Ik was een vaste klant van zooplus, bestellingen liepen altijd goed.
Tot ik het verkeerde geleverd kreeg.
Ik dacht makkelijk contact op te kunnen nemen met de klanten service, maar nee hoor.
Via de telefoon krijg je alleen buitenlanders te spreken.
En via de mail wordt je aan het lijntje gehouden.
Ben al meer als een maand bezig om mijn geld terug gestort te krijgen, en elke keer zeggen ze dat het wordt overgemaakt.
Als je iets wilt bestellen kijk dan goed of je het goed gedaan hebt want de garantie is tot aan je deur!
Ik ben helemaal klaar met zooplus!
En bestelde er best veel!
Dus als iemand nog een goede site weet waar de service hoog staat hou ik me aanbevolen!
Gr Eric
Ik was een vaste klant van zooplus, bestellingen liepen altijd goed.
Tot ik het verkeerde geleverd kreeg.
Ik dacht makkelijk contact op te kunnen nemen met de klanten service, maar nee hoor.
Via de telefoon krijg je alleen buitenlanders te spreken.
En via de mail wordt je aan het lijntje gehouden.
Ben al meer als een maand bezig om mijn geld terug gestort te krijgen, en elke keer zeggen ze dat het wordt overgemaakt.
Als je iets wilt bestellen kijk dan goed of je het goed gedaan hebt want de garantie is tot aan je deur!
Ik ben helemaal klaar met zooplus!
En bestelde er best veel!
Dus als iemand nog een goede site weet waar de service hoog staat hou ik me aanbevolen!
Gr Eric
Doornkamp
-edit-
Maxiem.
-edit-
Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 28 mar 2012 08:36, 1 keer totaal gewijzigd.
@Maxiem
Er is iemand op dit forum die heeft een beschrijving gemaakt om eerst de site te controleren alvorens een bestelling te plaatsen via internet:
Er is iemand op dit forum die heeft een beschrijving gemaakt om eerst de site te controleren alvorens een bestelling te plaatsen via internet:
Ik heb een checklist ontwikkeld, waarmee deze shop onmiddellijk door de mand zou zijn gevallen. Ze vermelden geen bezoekadres op hun site en ze zijn ook niet ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
In de toekomst kun je beter mijn lijst of de lijst van Consuwijzer gebruiken, alvorens een bestelling te plaatsen.
Met mijn instrument krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of zelfs niet betrouwbaar is.
Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:
-de shop heeft een vast telefoonnummer (naast eventueel een mobiel nummer);
-de shop vermeldt reeds op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is,
óf een aansluitende periode die meer werkdagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen,
óf een bestelling/levering onder rembours of met een AC is mogelijk;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is die ook te mooi om waar te zijn;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op
http://www.checkwebwinkel.nl/
http://www.kieskeurig.nl/winkelbeoordeling
-check of de naam van de shop voorkomt bij
http://www.opgelicht.nl/
http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl
http://forum.www.trosradar.nl/
-de shop is aangesloten bij de
http://www.thuiswinkel.org/leden
http://www.keurmerk.info/
-het met iDeal betalen via een tussenschakel blijkt niet altijd veilig te zijn:
(http://www.telegraaf.nl/overgeld/consum ... EAL__.html)
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:
https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml
*) als het wettelijk verplichte bezoekadres niet wordt vermeldt op de site, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.
Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.
Dag hop
Wel grappig dit misverstand. Ik (maxiem) ben namelijk zelf degeen die dit instrument gemaakt heeft.
Met vriendelijke groet, Maxiem.
Wel grappig dit misverstand. Ik (maxiem) ben namelijk zelf degeen die dit instrument gemaakt heeft.
Met vriendelijke groet, Maxiem.
Wel grappig, de negatieve berichtgeving over Zooplus hier (waar ik me niet altijd in het standpunt van de "klager" kon vinden) hebben mij juist aangezet om hier te gaan bestellen (voor die tijd had ik nog nooit van ze gehoord).
En het bevalt me prima, levering is goed, communicatie ook. Betaling doe ik bij webshops in principe altijd via Creditcard, dan kan ik transacties eventueel zelf terug laten draaien, maar is tot nu toe niet nodig geweest.
@Maxiem,
http://www.zooplus.nl/content/about
En het bevalt me prima, levering is goed, communicatie ook. Betaling doe ik bij webshops in principe altijd via Creditcard, dan kan ik transacties eventueel zelf terug laten draaien, maar is tot nu toe niet nodig geweest.
@Maxiem,
Misschien eerst de site van Hans Anders bezoeken dan de volgende keerIk heb op hun site gezocht naar een adres en kon dat niet vinden. Dat is dan voor mij al reden genoeg om geen bestelling te plaatsen bij dit shopje
http://www.zooplus.nl/content/about