LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Menzis weigert tijdige opzegging wegens 'betalingsachterst.'
Re: Menzis weigert tijdige opzegging wegens 'betalingsachterst.'
@ja_gelderland jij hebt helemaal gelijk hoor en menzis is fout dat blijkt ook wel heel duidelijk uit dit topic. U heeft uw premie ruim op tijd betaald en had dus geen achterstand op 31 december, waardoor u gewoon had kunnen overstappen.
Ik snap niet dat menzis zo moeilijk doet wat een verschrikkelijke verzekeraar.
Ik snap niet dat menzis zo moeilijk doet wat een verschrikkelijke verzekeraar.
Re: Menzis weigert tijdige opzegging wegens 'betalingsachterst.'
Ik kan dit ook echt niet meer serieus nemen
Iedereen die TS tegen spreekt is een spindoctor, ze zitten samen in de spindoctorsCLUB en als er dan weer andere mensen reageren zitten die bij dezelfde CLUB maar reageren nu onder een andere naam???
Hoe noemen ze dit in de Psychiatrie: Panranoia? Fobie? (niet voor spinnen maar voor spindoctors) waanideeen, enz enz....
Iedereen die TS tegen spreekt is een spindoctor, ze zitten samen in de spindoctorsCLUB en als er dan weer andere mensen reageren zitten die bij dezelfde CLUB maar reageren nu onder een andere naam???
Hoe noemen ze dit in de Psychiatrie: Panranoia? Fobie? (niet voor spinnen maar voor spindoctors) waanideeen, enz enz....
-
- Berichten: 32357
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Menzis weigert tijdige opzegging wegens 'betalingsachterst.'
Gaan we dan.jullie lijken wel overal verstand van te hebben en ook dezelfde verzekeringen en abonnementen en dergelijke te hebben
Ik heb
de zorgverzekering bij de FBTO,
de begrafenisverzekering bij de DELA
en de Wa-, Inboedel- en Autoverzekering bij de ANWB.
Geen abonnementen.
En de andere spindoctors hierzo?
Re: Menzis weigert tijdige opzegging wegens 'betalingsachterst.'
Zorgverzekering heb ik bij Stad Hollandwitte angora schreef:Gaan we dan.jullie lijken wel overal verstand van te hebben en ook dezelfde verzekeringen en abonnementen en dergelijke te hebben
Ik heb
de zorgverzekering bij de FBTO,
de begrafenisverzekering bij de DELA
en de Wa-, Inboedel- en Autoverzekering bij de ANWB.
Geen abonnementen.
En de andere spindoctors hierzo?
Begrafenisverzekering heb ik Monuta
Autoverzekering loopt bij de Ohra
Ben ABN-Amro klant
Telefoonabonnement bij Telfort
Gas en licht bij Nuon
Water bij Vitens
Kabelmaatschappij UPC
Re: Menzis weigert tijdige opzegging wegens 'betalingsachterst.'
Laatst gewijzigd door Faye1971 op 07 jan 2012 16:49, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Menzis weigert tijdige opzegging wegens 'betalingsachterst.'
Haha, sorry, het posten ging niet zoals ik had gewild
Re: Menzis weigert tijdige opzegging wegens 'betalingsachterst.'
Haha, sorry, het posten ging niet zoals ik had gewild
Re: Menzis weigert tijdige opzegging wegens 'betalingsachterst.'
Haha, sorry, het posten ging niet zoals ik had gewild
Re: Menzis weigert tijdige opzegging wegens 'betalingsachterst.'
Haha, sorry, het posten ging niet zoals ik had gewild
-
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 22 mar 2011 20:06
Re: Menzis weigert tijdige opzegging wegens 'betalingsachterst.'
als u wel had kunnen overstappen,
had u dan de premie voor december nog betaald aan Menzis?
had u dan de premie voor december nog betaald aan Menzis?
Re: Menzis weigert tijdige opzegging wegens 'betalingsachterst.'
Menzis word door niemand verdedigt, vervelend dat u dat zo ziet.ja_gelderland schreef:Een ieder die wel serieus is en dit topic zal lezen, zal zien dat ik het bij het rechte eind heb en dat hier alleen maar spindocters zitten, want Menzis wordt alleen maar verdedigd en na deze post zorgen jullie er wel voor dat er weer meer tegenberichten op dit bericht komen, zodat de toevallige echte consument/passant op dit forum ook gaat denken dat ja_gelderland maar wat zit te zeuren.
Maar bedankt dat jullie allemaal (nu hebben er een aantal ineens weer andere namen) steeds reageren, zodat mensen dit kunnen zien. Mensen zullen jullie ook in andere topics tegenkomen en jullie lijken wel overal verstand van te hebben en ook dezelfde verzekeringen en abonnementen en dergelijke te hebben, dat kan dus echt nooit waar zijn. Jullie zijn echt geen 'toevallige' forumleden die 'toevallig' (dat woord kom je ook steeds tegen) iets van verschillende zaken af weten.
Feit blijft, dat Menzis niet via normale contact heeft gezocht met mij, tot nu in ieder geval nog niet en dat jullie keihard Menzis blijven verdedigen waardoor overduidelijk is hoe de vork nu echt in de steel zit.
Gegroet.
Leden schrijven hier zoals het zoals het bij elke zorgverzekering is, heb je achterstand dan kan je niet overstappen.
Daar kun je Menzis niet de schuld van geven dat je niet kan overstappen.
Jij hebt je hier op dit forum gemeld met je klacht, ook Menzis heeft hier 2x gereageerd en als je dat niet via de normale manier vind dan had je het hier ook niet moeten plaatsen op dit forum.
En nee ik verdedig Menzis niet, ken ze niet eens alleen van naam.
Werk niet bij Menzis, heb er nog nooit wat mee te maken gehad.
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 03 jan 2012 13:13
Re: Menzis weigert tijdige opzegging wegens 'betalingsachterst.'
@ doradora: UIteraard heb ik meteen de openstaande premie betaald, toen ik het knullige bericht van het contactcenter kreeg 2 dagen later dat ik wel op de 31e december had opgezegd, maar dat ik niet kon opzeggen wegens 'betalingsachterstand'. De premie is meteen met spoed betaald, maar dat interesseert Menzis helemaal niets! Als ik het had geweten, deze drogreden / reden om mensen te kunnen tegenhouden en nog een jaar langer vast te kunnen houden (als ik bijvoorbeeld telefonisch contact had kunnen hebben en er op gewezen zou zijn), had ik stante pede het bedrag met spoed voldaan, ook al op de 31e. Ik heb al aangegeven dat zo'n faktuurtje van Menzis niet het probleem is en dat er totaal geen onwil is van mijn kant en niet is geweest ook om zo'n faktuurtje te voldoen. Feit is, dat meer Nederlanders de laatste faktuur soms nog hebben open staan en dan kunnen ze je dus tegenhouden om weg te gaan, ook al blijft de betalingsverplichting echt wel bestaan als je bij ze weg bent en bovendien kunnen ze toch gewoon aangeven dat je nog wel even de openstaande premie moet voldoen en als dat inderdaad meteen is voldaan (zoals bij mij het geval is), dan moeten ze zich toch coulant kunnen opstellen? Zeker als je jarenlang trouwe klant bent geweest en er zich nooit incidenten hebben voorgedaan?
Via het web probeert men gauw te mailen dat ik wel een mailtje kan sturen naar hun webcare team, maar op mijn officieel ingediende klacht wordt niet gereageerd en via de helpdesk zelf krijg je alleen starre medewerkers aan de lijn die echt maling hebben aan wat de klant aangeeft. Het webcareteam wil gauw de plooien op internet glad strijken, waar zichtbaar is voor het publiek hoe ze met hun klant omgaan. Maar ze geven zelf hier in dit topic al aan, dat ze er dan toch bij blijven dat er een bedrag open stond op de 31e en dat ik dan pas een jaar later weg mag, precies wat ze ook steeds blijven zeggen als je het contactcenter belt.
En wat de spindocters betreft: kijk in andere topics hier op dit forum en dan kom je de verschillende namen (van vaak juristen / communicatiespecialisten / e.d. die ervoor zijn ingehuurd of gewoon bezig zijn hun vaardigheden te oefenen) tegen en je ziet ook, dat na elke post van mij er zo snel mogelijk weer van die onzin gepost wordt, waarin met probeert mij als serieuze klant belachelijk te maken en voor gek te verklaren, waardoor alleen maar duidelijker wordt hoe dit smerige mechanisme dus kennelijk werkt.
Menzis wil zich kennelijk niet coulant opstellen en heeft dat tot op heden nog steeds niet gedaan en ik zal hier op dit forum de ontwikkelingen blijven bijhouden en melden, zodat een ieder hier kennis van kan nemen, ondanks het feit dat een aantal lieden hardnekkig probeert dit topic te vertroebelen.
Via het web probeert men gauw te mailen dat ik wel een mailtje kan sturen naar hun webcare team, maar op mijn officieel ingediende klacht wordt niet gereageerd en via de helpdesk zelf krijg je alleen starre medewerkers aan de lijn die echt maling hebben aan wat de klant aangeeft. Het webcareteam wil gauw de plooien op internet glad strijken, waar zichtbaar is voor het publiek hoe ze met hun klant omgaan. Maar ze geven zelf hier in dit topic al aan, dat ze er dan toch bij blijven dat er een bedrag open stond op de 31e en dat ik dan pas een jaar later weg mag, precies wat ze ook steeds blijven zeggen als je het contactcenter belt.
En wat de spindocters betreft: kijk in andere topics hier op dit forum en dan kom je de verschillende namen (van vaak juristen / communicatiespecialisten / e.d. die ervoor zijn ingehuurd of gewoon bezig zijn hun vaardigheden te oefenen) tegen en je ziet ook, dat na elke post van mij er zo snel mogelijk weer van die onzin gepost wordt, waarin met probeert mij als serieuze klant belachelijk te maken en voor gek te verklaren, waardoor alleen maar duidelijker wordt hoe dit smerige mechanisme dus kennelijk werkt.
Menzis wil zich kennelijk niet coulant opstellen en heeft dat tot op heden nog steeds niet gedaan en ik zal hier op dit forum de ontwikkelingen blijven bijhouden en melden, zodat een ieder hier kennis van kan nemen, ondanks het feit dat een aantal lieden hardnekkig probeert dit topic te vertroebelen.
Re: Menzis weigert tijdige opzegging wegens 'betalingsachterst.'
Coulant betekend tegemoetkomend, maar je wil het nog niet begrijpen, dat bij coulantie ook hoort zich aan de regels te houden.Menzis wil zich kennelijk niet coulant opstellen en heeft dat tot op heden nog steeds niet gedaan en ik zal hier op dit forum de ontwikkelingen blijven bijhouden en melden, zodat een ieder hier kennis van kan nemen, ondanks het feit dat een aantal lieden hardnekkig probeert dit topic te vertroebelen.
In het geval van jouw geen betalingsachterstand te hebben.
Ik geef jouw een goede raad, wissel volgend jaar van zorgverzekering en zorg ervoor, dat je een betalingsachterstand aan het eind van het jaar hebt, dan kijken wij of je dan wederom mag wisselen van verzekeraar.
Maar dan is de volgende verzekeraar natuurlijk ook weer niet coulant.
Als je schrijffouten vind, je mag ze houden.
Re: Menzis weigert tijdige opzegging wegens 'betalingsachterst.'
Nogmaals, als je het niet eens bent met de beslissing van Menzis kun je dat aanvechten. (zie een van mijn eerdere posts)
Nog steeds heb je niet aangegeven of je voor de faktuur van december een aanmaning hebt ontvangen. Als dit namelijk NIET het geval is, dan heb je volgens mij een goede kans om het aan te vechten, in artikel 8a van de zorgverzekeringswet staat immers dat men niet kan opzeggen NADAT men is aangemaand. Daar valt volgens mij de normale rekening niet onder.
Maar je wilt op deze vraag blijkbaar geen antwoord geven. Dat doet mij vermoeden dat er inderdaad al een aanmaning is ontvangen, in dat geval heb je pech omdat dit in de wet zo bepaald is.
Ik kende die wet ook niet, maar je bent echt onredelijk als je stelt dat Menzis dan maar op oudjaarsdag telefonisch bereikbaar dient te zijn, en je zegt dus min of meer dat het hun schuld is dat je niet op tijd kon betalen.
Nogmaals, ik heb niks met Menzis, ik wilde ook niet meer reageren, maar ik kan er gewoon met de pet niet bij hoe halstarrig en overtuigd van je eigen gelijk je bent.
Misschien is het niet netjes dat men nog niet op je klacht gereageerd heeft, maar neem aan dat ie ook pas op 3 januari gestuurd is, wat verwacht je nu? Dat je a la minute antwoord hebt? Het is nog geen 3 werkdagen geleden ingediend.
Het webcare-team (het echte dan he, van Menzis, de zogenaamde spindocters bestaan alleen in jouw verbeelding) reageert wel snel, maar daar wil je niet naar mailen omdat ze niet via de "normale" weg reageren op je klacht en omdat het webcare-team al aangeeft dat wanneer er een achterstand is, je inderdaad niet op kan zeggen.
Pas wanneer iemand je gelijk geeft, ben je tevreden. Dus... ben je het niet met de beslissing van Menzis eens, vecht het dan aan bij de geschillen commissie, wie weet heb je een kans.
Nog steeds heb je niet aangegeven of je voor de faktuur van december een aanmaning hebt ontvangen. Als dit namelijk NIET het geval is, dan heb je volgens mij een goede kans om het aan te vechten, in artikel 8a van de zorgverzekeringswet staat immers dat men niet kan opzeggen NADAT men is aangemaand. Daar valt volgens mij de normale rekening niet onder.
Maar je wilt op deze vraag blijkbaar geen antwoord geven. Dat doet mij vermoeden dat er inderdaad al een aanmaning is ontvangen, in dat geval heb je pech omdat dit in de wet zo bepaald is.
Ik kende die wet ook niet, maar je bent echt onredelijk als je stelt dat Menzis dan maar op oudjaarsdag telefonisch bereikbaar dient te zijn, en je zegt dus min of meer dat het hun schuld is dat je niet op tijd kon betalen.
Nogmaals, ik heb niks met Menzis, ik wilde ook niet meer reageren, maar ik kan er gewoon met de pet niet bij hoe halstarrig en overtuigd van je eigen gelijk je bent.
Misschien is het niet netjes dat men nog niet op je klacht gereageerd heeft, maar neem aan dat ie ook pas op 3 januari gestuurd is, wat verwacht je nu? Dat je a la minute antwoord hebt? Het is nog geen 3 werkdagen geleden ingediend.
Het webcare-team (het echte dan he, van Menzis, de zogenaamde spindocters bestaan alleen in jouw verbeelding) reageert wel snel, maar daar wil je niet naar mailen omdat ze niet via de "normale" weg reageren op je klacht en omdat het webcare-team al aangeeft dat wanneer er een achterstand is, je inderdaad niet op kan zeggen.
Pas wanneer iemand je gelijk geeft, ben je tevreden. Dus... ben je het niet met de beslissing van Menzis eens, vecht het dan aan bij de geschillen commissie, wie weet heb je een kans.
Re: Menzis weigert tijdige opzegging wegens 'betalingsachterst.'
denk dat TS verwacht dat menzis alsnog zwicht, maar dan ken die lang wachten, fout ligt bij TS , dus gezeur is zo wel genoeg toch?wat verwacht je nu
TS wil niks met wat mensen hier aan advies geven, dus zinloos om nog langer iets aan te raden.
Re: Menzis weigert tijdige opzegging wegens 'betalingsachterst.'
U heeft kennelijk liever acceptgiro's dan automatische incasso. Dat kan, maar dan moet je wel op tijd betalen en dat doet u niet. Ik ga ervan uit dat u de giro krijgt eind november, met een gangbare betalingstermijn van 14 dagen. Dan gaat het als volgt:
De bedoeling is dat u de uiterste datum die op de giro staat niet overschrijdt. Doe je dat wel dan heb je op dat moment formeel al een betalingsachterstand. Ieder weekend draaien verzekeringsbedrijven (eigenlijk alle grote bedrijven) een weekoverzicht en uw naam komt dan bovendrijven als iemand die nog niet betaald heeft. Dit is een automatisch proces.
Vervolgens krijg je dan opnieuw een verzoek om te betalen, meestal een vriendelijk briefje met opnieuw een giro en daar staat dan vaak in: mogelijk is aan uw aandacht ontsnapt... enzovoort. Dit zou je mogen zien als een vorm van coulance van de kant van Menzis, een woord waar u zo de mond van vol heeft. Niet vergeten dat je op dat moment al een achterstand hebt.
Tegen het eind van de maand draaien grote bedrijven (Menzis ook) een maandoverzicht. Daar is geconstateerd dat ook de herinnering helaas geen effect gehad hebt en u nog steeds niet aan uw verplichtingen voldaan hebt. Dan krijg je een eerste aanmaning. Dus u heeft of een aanmaning of een herinnering gehad, maar in beide gevallen zit u fout en had u een achterstand.
Op 31 december nog snel even willen betalen kan niet meer, dat was een zaterdag en zijn zowel Menzis als de banken gesloten. Dus hoe dan ook zou de overschrijving pas op maandag 2 januari geboekt zijn en dat is te laat.
De bedoeling is dat u de uiterste datum die op de giro staat niet overschrijdt. Doe je dat wel dan heb je op dat moment formeel al een betalingsachterstand. Ieder weekend draaien verzekeringsbedrijven (eigenlijk alle grote bedrijven) een weekoverzicht en uw naam komt dan bovendrijven als iemand die nog niet betaald heeft. Dit is een automatisch proces.
Vervolgens krijg je dan opnieuw een verzoek om te betalen, meestal een vriendelijk briefje met opnieuw een giro en daar staat dan vaak in: mogelijk is aan uw aandacht ontsnapt... enzovoort. Dit zou je mogen zien als een vorm van coulance van de kant van Menzis, een woord waar u zo de mond van vol heeft. Niet vergeten dat je op dat moment al een achterstand hebt.
Tegen het eind van de maand draaien grote bedrijven (Menzis ook) een maandoverzicht. Daar is geconstateerd dat ook de herinnering helaas geen effect gehad hebt en u nog steeds niet aan uw verplichtingen voldaan hebt. Dan krijg je een eerste aanmaning. Dus u heeft of een aanmaning of een herinnering gehad, maar in beide gevallen zit u fout en had u een achterstand.
Op 31 december nog snel even willen betalen kan niet meer, dat was een zaterdag en zijn zowel Menzis als de banken gesloten. Dus hoe dan ook zou de overschrijving pas op maandag 2 januari geboekt zijn en dat is te laat.
Re: Menzis weigert tijdige opzegging wegens 'betalingsachterst.'
Als u echt serieus bent, (wat ik echt betwijfel want NIEMAND heeft zo'n betonnen plaat voor zijn kop) waarom geeft u dan geen antwoord op de vragen?
Heeft u een aanmaning gehad?
En inderdaad Grun, op 31 dec is geen betalingsverkeer op zijn vroegst is de betaling maandag dan binnen en dan moet ie nog verwerkt worden
En u schijnt maar niet te begrijpen dat dit wettelijk bepaald is dat je met een achterstand niet mag overstapen Menzis MAG en KAN niet eens coulant zijn, stel je voor dat alle maatschappijen dat zijn dan hadden ze die regel net zo goed niet gemaakt.
Nog een keer en dan geef ik het echt op
U wilt op de allerlaatste dag (wat ook nog een zaterdag is) overstappen
U betaald iedere maand te laat (niet veel maar toch een paar weken)
U wilt niet ingaan op het aanbod van webcare om er eens naar te kijken
U wilt dat menzis voor u de regels/wet overtreed (want u wilt namelijk dat Menzis tegen de nieuwe maatschappij zegt: Nee meneer Gelderland had op 31-12 geen achterstand) dat is dus gewoon liegen
En dan vind u de houding van Menzis star???? hahaha
Heeft u een aanmaning gehad?
En inderdaad Grun, op 31 dec is geen betalingsverkeer op zijn vroegst is de betaling maandag dan binnen en dan moet ie nog verwerkt worden
En u schijnt maar niet te begrijpen dat dit wettelijk bepaald is dat je met een achterstand niet mag overstapen Menzis MAG en KAN niet eens coulant zijn, stel je voor dat alle maatschappijen dat zijn dan hadden ze die regel net zo goed niet gemaakt.
Nog een keer en dan geef ik het echt op
U wilt op de allerlaatste dag (wat ook nog een zaterdag is) overstappen
U betaald iedere maand te laat (niet veel maar toch een paar weken)
U wilt niet ingaan op het aanbod van webcare om er eens naar te kijken
U wilt dat menzis voor u de regels/wet overtreed (want u wilt namelijk dat Menzis tegen de nieuwe maatschappij zegt: Nee meneer Gelderland had op 31-12 geen achterstand) dat is dus gewoon liegen
En dan vind u de houding van Menzis star???? hahaha
Re: Menzis weigert tijdige opzegging wegens 'betalingsachterst.'
op 31 dec heb ik mijn DSW via mail opgezegd(hiervan kreeg ik direct een auto-bevestiging per mail), op 3 jan netjes een schriftelijke bevestiging in de bus gekregen.
Hoe makkelijk kan het zijn als op de 1ste van de maand de komende maand is betaald. Maar dat wisten we al, ...........de meesten hier in ieder geval.
Hoe makkelijk kan het zijn als op de 1ste van de maand de komende maand is betaald. Maar dat wisten we al, ...........de meesten hier in ieder geval.
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 03 jan 2012 13:13
Re: Menzis weigert tijdige opzegging wegens 'betalingsachterst.'
Ik heb dus geen herinnering gehad over december en jullie zijn simpelweg allemaal spindocters die er belang bij hebben Menzis hoog te houden.
Kijk maar gewoon naar al jullie posts.
Menzis heeft nog steeds niet gereageerd en die 2 nepberichten van Menzis webcare hier op het forum zie ik niet als een serieuze poging. Ze hadden me zo kunnen bellen, maar dat vertikken ze en zullen ze blijven vertikken, net zoals jullie kennelijk Menzis moeten blijven verdedigen.
Dit topic laat gewoon precies zien hoe dit kennelijk allemaal werkt en ik bedank jullie nogmaals voor jullie bijdrages en het feit dat jullie dit met mij willen aantonen. Hoe langer jullie hiermee doorgaan, des te duidelijker zal het worden en des te meer zal dit topic hopelijk gelezen worden. Ik denk dat jullie van tactiek moeten veranderen om de echte goedwillende consument die slecht handelen van een verzekeraar hier aan de kaak stelt te willen tegenhouden, iemand die dus niets heeft met mechanismes die jullie kennelijk 'normaal' vinden.
Groeten en tot de volgende keer maar weer.
Kijk maar gewoon naar al jullie posts.
Menzis heeft nog steeds niet gereageerd en die 2 nepberichten van Menzis webcare hier op het forum zie ik niet als een serieuze poging. Ze hadden me zo kunnen bellen, maar dat vertikken ze en zullen ze blijven vertikken, net zoals jullie kennelijk Menzis moeten blijven verdedigen.
Dit topic laat gewoon precies zien hoe dit kennelijk allemaal werkt en ik bedank jullie nogmaals voor jullie bijdrages en het feit dat jullie dit met mij willen aantonen. Hoe langer jullie hiermee doorgaan, des te duidelijker zal het worden en des te meer zal dit topic hopelijk gelezen worden. Ik denk dat jullie van tactiek moeten veranderen om de echte goedwillende consument die slecht handelen van een verzekeraar hier aan de kaak stelt te willen tegenhouden, iemand die dus niets heeft met mechanismes die jullie kennelijk 'normaal' vinden.
Groeten en tot de volgende keer maar weer.
Re: Menzis weigert tijdige opzegging wegens 'betalingsachterst.'
tuurlijk , mij is geleerd dat je gekken gelijk moet gevenjullie zijn simpelweg allemaal spindocters die er belang bij hebben Menzis hoog te houden.
wat doe je dan op dit forum als je toch niks aan ons hebt?