LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort niet geschikt voor Iphone4S

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kiwikoei
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2011 17:38

Telfort niet geschikt voor Iphone4S

Ongelezen bericht door kiwikoei »

Nu een maand lang een onbruikbaar Telfort abonnement in bezit. De aangeboden micro-sims van Telfort werken niet in de Iphone4S. De telefoon is hierdoor onbruikbaar. Eerst moest ik een week wachten op de zogenaamd nog niet afgeronde registratie bij de overige providers waardoor bepaalde functionaliteiten niet of niet goed meer werkten. Daarna moest ik in de winkel mijn micro-simkaart omwisselen voor een nieuwe want er is een defecte reeks in omloop. Daarna moest ik een week wachten om die sim-registratie af te wachten. Toen ook dit niet hielp moest het volgens Telfort mijn software zijn op de iphone die niet up-to-date was. Vervolgens de software geupdate en weer terug naar de winkel. Zowel de winkel als de klantenservice kon niets meer voor mij betekenen behalve dat ik de Iphone ter reparatie aan moest bieden bij Apple. Omdat de Iphone de eerste dagen prima werkte geloofde ik hier niks van. Daarnaast zou ik het toestel 3weken kwijt zijn en voor de gemaakte reparatiekosten opdraaien als deze onterecht zou zijn aangeboden. Ik testte de werking van de Iphone met een Vodafone micro-sim. Resultaat: een prima werkend toestel.
Telfort biedt abonnementen aan waar zij niet de geschikte generatie micro-simkaarten bij kan leveren. Ondertussen doet Telfort niets met mijn klacht dit op te lossen. Wie heeft er tips of heeft het zelfde probleem?

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Telfort niet geschikt voor Iphone4S

Ongelezen bericht door MrV1976 »

Het vreemde is dat Telfort een heleboel toestellen verkocht heeft die wel werken met de 4s. Heb jij je toestel bij telfort zelf gekocht of een reseller byv Phonehouse. De door telfort zelf geleverde toestellen beschikken over de juiste software en werken prima. Ga naar een telfortwinkel en laat hem opsturen. Als ze kosten in rekening brengen laat deze door de winkelmanager crediteren. Uw klacht is terecht en dient opgelost te worden.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: Telfort niet geschikt voor Iphone4S

Ongelezen bericht door atesli »

T-Mobile heeft dit ook aan de hand gehad met een reeks simkaarten.
Sim kaart vervangen door een andere reeks heeft het probleem daar opgelost.

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort niet geschikt voor Iphone4S

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Onze microsimkaarten functioneren momenteel probleemloos in duizenden iPhone 4S toestellen, een probleem met de simkaart zelf is daarom echt uitgesloten. De enige oplossing is uw telefoon onder garantie aanbieden, hier worden geen kosten voor in rekening gebracht.

Laïla

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Telfort niet geschikt voor Iphone4S

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Telfort webcare schreef:Onze microsimkaarten functioneren momenteel probleemloos in duizenden iPhone 4S toestellen, een probleem met de simkaart zelf is daarom echt uitgesloten. De enige oplossing is uw telefoon onder garantie aanbieden, hier worden geen kosten voor in rekening gebracht.

Laïla
Raar antwoord. Er zijn ook duizenden iPhone 4S toestellen die probleemloos werken . Dan kan je net zo goed zeggen dat de SIM het probleem is.

Hatertje
Berichten: 533
Lid geworden op: 28 okt 2009 12:24

Re: Telfort niet geschikt voor Iphone4S

Ongelezen bericht door Hatertje »

GJvdZ schreef: Dan kan je net zo goed zeggen dat de SIM het probleem is.
Dat is een raar antwoord. Want als de Telfort simkaarten normaal in duizenden iPhone 4s's werken, hoe kan de simkaart dan het probleem zijn?

In ieder geval, ga is langs een Telfort winkel en vraag of zij hem in een andere iPhone 4s willen testen. Werkt die dan wel, dan ligt het toch echt aan je toestel en moet je hem ter reparatie aanbieden.

LesleyR
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:42

Re: Telfort niet geschikt voor Iphone4S

Ongelezen bericht door LesleyR »

Telfort webcare schreef:Onze microsimkaarten functioneren momenteel probleemloos in duizenden iPhone 4S toestellen, een probleem met de simkaart zelf is daarom echt uitgesloten. De enige oplossing is uw telefoon onder garantie aanbieden, hier worden geen kosten voor in rekening gebracht.

Laïla
Dat zeggen jullie wel mooi net zoals op de Telfort forum, maar het is wel elke keer en en. Het is alleen maar erger geworden. Ik dacht na het laten opsturen voor reparatie zal het probleem zo opgelost zijn, nee. Het word alleen maar erger. Mijn toestel zou opgestuurd worden binnen 2 á 3 werkdagen. Nu is inmiddels al anderhalve week verstreken en ligt mijn Iphone 4S nog steeds bij Telfort in de winkel. Daarnaast vermelden meerdere leden dat ze ook hun toestel hebben aangemeld voor reparatie, maar dan gaat E-repair een update uitvoeren die de leden allang hebben uitgevoerd. Deze update word aanbevolen door Apple, maar heeft voor ons niks geholpen. Dan krijgen zij hun Iphone 4S weer terug en vermeld Telfort Webcare op hun forum doodleuk je moest er ook bij zeggen dat er een software update al is uitgevoerd naar 9A406. Deze gebruikers kunnen dan weer hun toestel opnieuw opsturen en dan kunnen ze weer dezelfde procedure ondergaan dus onderhand 3 weken wachten voordat het daar op gang komt. Vind het werkelijk waar gewoon slecht.

En dan kun je jezelf nog vragen zijn wij niet genoeg de dupe geweest van Telfort? We hebben eerst moeten afwachten wat er precies aan de hand was en daarna reageerde Webcare nauwelijks meer. Mij lijkt het meer dan logisch om de getroffen klanten meteen een nieuwe Iphone 4S mee te geven via een Telfort shop.

Hoelang moeten we nog wachten? Deze grap heeft ons al 3 maanden gekost ..

Ik hoop hierbij leden van Trosradar voldoende te hebben geïnformeerd over de huidige situatie zodat een ieder weet hoe Telfort omgaat met hun klanten.

Met vriendelijke groet,
Lesley

FabLef
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2012 11:36

Re: Telfort niet geschikt voor Iphone4S

Ongelezen bericht door FabLef »

Hier het zelfde probleem. Nieuw abonnement bij Telfort, iPhone los gekocht. Tijdens gesprek valt hij soms weg, dan duurt het een minuut of wat voor hij het weer doet.

Soms krijg ik de melding dat de simkaart geweigerd is, na herstart doet hij het weer.

Naar dat Telfort geen actie onderneemt maar je gewoon naar Apple toestuurt, terwijl andere providers wel de verantwoording nemen en het probleem oplossen door een ander type sim te gaan gebruiken.

-1 voor Telfort.

Gaat Tros Radar hier nog iets in betekenen wellicht?

mandersjose
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2012 20:35

Re: Telfort niet geschikt voor Iphone4S

Ongelezen bericht door mandersjose »

Ook hier het zelfde probleem!!!

Hopelijk doet tros radar hier iets aan!!

Telfort in ieder geval niet...
Als je met de klantenservice belt zeggen ze ja mevrouw dat is een bekend probleem en daar hebben we geen
oplossing :shock: :shock:
dus:
Je ben niet te bereiken en de rest zoek maar uit..
Oja de rekening wordt gewoon afgeschreven

LesleyR
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:42

Re: Telfort niet geschikt voor Iphone4S

Ongelezen bericht door LesleyR »

Lees ook eens de Telfort forum door: http://forum.telfort.nl/topic10773-330.html. Zo weet je hoe ver ze zijn met helpen. Momenteel zijn ze bezig met het zeggen van toestel ter reparatie opsturen.

FabLef
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2012 11:36

Re: Telfort niet geschikt voor Iphone4S

Ongelezen bericht door FabLef »

Ik heb het gelezen op het Telfort forum. Een belachelijke houding van Telfort. Ook staat daar op te lezen dat andere providers die het zelfde probleem ondervonden in no-time een nieuwer type sim uitleverde aan klanten. Telfort stuurt haar klanten naar Apple, waardoor klanten de telefoon een paar weken kwijt zijn.

Een zeer klantonvriendelijke actie van Telfort.

LesleyR
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:42

Re: Telfort niet geschikt voor Iphone4S

Ongelezen bericht door LesleyR »

Toppunt nu: 2 weken mijn toestel kwijt geweest. E-repair ziet mijn Iphone 4S aan als een Iphone 4. Volgens hun is er nu geen defect geconstateerd. Dus 2 weken voor niets mijn telefoon kwijt geweest.

jacomineanne
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2012 15:34

Re: Telfort niet geschikt voor Iphone4S

Ongelezen bericht door jacomineanne »

Helaas, ook ik ben de pineut. Nu voor de tweede keer een microsimkaart Telfort aangebracht, soms klein bereik, soms zoeken, soms 'ongeldige simkaart', TAN-codes via ING 3x mislukt, oftewel 5 werkdagen wachten alvorens ik weer via sms TAN-codes kan opvragen (mits telefoon dan werkt...of toch weer buiten gebruik), medewerker Telfort 'u hebt simonly en u moet uw toestel aanbieden', 'wij zijn niet verantwoordelijk', 'u moet bij IPhone zijn', 'probleem van microsimkaart bij meerdere toestellen, niet alleen Ihphone'...etc...etc...
Ook ik hoop dat Radar iets gaat doen, zit een jaar aan Telfort vast, toch maar weer naar Iphone 3 en mijn dochter de Iphone 4 geven?! Simyo kent gelukkig geen problemen met microchipkaart. Ben jarenlang klant geweest bij Telfort, dit is het laatste jaar... :x

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort niet geschikt voor Iphone4S

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

Zoals eerder is aangegeven, de oplossing voor dit probleem is uw telefoon aanbieden ter reparatie. Er is niets mis met de microsimkaart van Telfort. Wij hebben duizenden goed werkende iPhone 4S toestellen in het veld staan met onze huidige microsim.

U kunt uw telefoon via de winkel of zelf (telfort.nl/reparatie) ter reparatie aanbieden. Heeft u de iPhone 4S zelf gekocht bij Apple? Neem dan contact met hen op voor de mogelijkheden.

Laïla

Gesloten