LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe incassobureau?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Gerard
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 aug 2003 16:08

Re: Nieuwe incassobureau?

Ongelezen bericht door Gerard »

Inderdaad dus kun jij ook naar de kantonrechter!!!!!!!

Teacher
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 nov 2003 15:48

Re: Nieuwe incassobureau?

Ongelezen bericht door Teacher »

als de rechtbank ook zal vinden dat het daadwerkelijk huurkoop is toch?
Zijn er trouwens mensen waarvan alles schriftelijk is afgehandeld?

Gerard
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 aug 2003 16:08

Re: Nieuwe incassobureau?

Ongelezen bericht door Gerard »

Mijn zaak is doorverwezen naar het kanton en dan moeten beiden partijen weer griffierechten betalen, mijn nota voor de civielerechtbank bedroeg € 265,00 (inclusief) procureurskosten.

Nu staat de zaak in mei op de rol voor het kanton en in eerste instantie wordt dit middels een verweerschrift afgehandeld.

Bij winst zullen deze kosten teruggevorderd worden. Dus hou er rekening mee, dat deze kosten ook oplopen. En bij verlies je deze kosten ook aan Dexia moet betalen.
Laatst gewijzigd door Gerard op 17 apr 2004 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.

lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

Re: Nieuwe incassobureau?

Ongelezen bericht door lions90 »

Gerard,

Teacher vraagt denk ik hoe duur het schriftelijk afhandelen ongeveer kost van een advocaat..dus verweer etc.

Teacher
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 nov 2003 15:48

Re: Nieuwe incassobureau?

Ongelezen bericht door Teacher »

juist

Gerard
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 aug 2003 16:08

Re: Nieuwe incassobureau?

Ongelezen bericht door Gerard »

Ik ben door Dexia gedagvaard ik betaal € 175,00 excl. per uur voor een advocaat en als je een zaak bij de kantonrechter zelf aankaart, dan moet jezelf de griffierechten betalen.

Wat een verweerschrift kost, is dus afhankelijk van het tarief van je adviseur/advocaat !!


Tarieven sector kanton

Soort zaak griffierecht
Geschillen over betaling van loon bij ziekte € 33
Andere geschillen met geldelijk belang tot € 91 € 57
van € 91 tot € 453 € 102
van € 453 tot € 1.361 € 144
van € 1.361 tot € 4.538 € 190
overige geschillen – natuurlijke personen € 102
overige geschillen - rechtspersonen € 273



Griffierecht bij de rechtbank



Bij een procedure bij de rechtbank betalen zowel de eiser (of verzoeker) als verweerder (of gedaagde) griffierechten. Over het algemeen betalen beiden hetzelfde bedrag. Bij vorderingen boven de € 45.831,- betaalt de gedaagde minder.



Tarieven rechtbank

Soort zaak griffierecht
Zaken betreffende personen- en familierecht
(Boek 1 Burgerlijk Wetboek) € 190
Geschillen over betaling loon bij ziekte € 102
Andere geschillen met een geldelijke belang van € 4538,- tot € 11345 € 288
Andere geschillen met een geldelijke belang van van € 11345,- en hoger 2,2 procent van de geldsom
Zaken waarin een dagvaarding in vrijwaring wordt gedaan 2,2 procent van de achterliggende vordering .
Vordering tot onteigening 2,2 procent van de schadeloosstelling
Andere zaken € 241

er gelden maxima, die voor eiser en verweerder kunnen verschillen

de verweerder betaalt in kort geding altijd € 241. Voor de eiser gelden de andere tarieven

Teacher
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 nov 2003 15:48

Re: Nieuwe incassobureau?

Ongelezen bericht door Teacher »

bedankt voor de informatie

lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

Re: Nieuwe incassobureau?

Ongelezen bericht door lions90 »

Gerard,

Hoe lang heeft jouw advocaat voor je verweerschrift gerekend dan? Ik heb nu zelf een advocaat voor 120 per uur, maar hij kan nog niet zeggen hoe lang hij erover doet. Ik heb "lage" schuld van 4300 en wil dus niet voor 1000nden euro's aan advocaatkosten.

Teacher
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 nov 2003 15:48

Re: Nieuwe incassobureau?

Ongelezen bericht door Teacher »

er zijn toch ook advocaten die het voor een vast bedrag doen?
Trouwens zou het misschien verstandig zijn om (als de advocaat kosten erg hoog worden) met dexia of het incasso kantoor een betalingsregeling onder protest te regelen en dan eventueel bij algemene uitspraken het bedrag terug te vorderen?

Gerard
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 aug 2003 16:08

Re: Nieuwe incassobureau?

Ongelezen bericht door Gerard »

Dat weet ik nog niet omdat de civiele rechtbank pas 2 weken geleden mijn zaak (eegalease) naar het kanton heeft verwezen en het verweerschrift pas medio mei bij de kantonrechter wordt ingediend. Daarna krijg ik pas de rekening.

Er zijn geen advocaten meer te vinden, die nog op toevoeging willen werken. Zie topic van Piet elders. Dus kun je beter iets meer uitgeven voor een advocaat om een verweerschrift op te stellen.

Maar dat moet ieder voor zich uitmaken.

Succes.
Laatst gewijzigd door Gerard op 17 apr 2004 13:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Teacher
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 nov 2003 15:48

Re: Nieuwe incassobureau?

Ongelezen bericht door Teacher »

maar een betalingsregeling onder protest is geen goed idee?, als ze dat al accepteren

Teacher
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 nov 2003 15:48

Re: Nieuwe incassobureau?

Ongelezen bericht door Teacher »

lion90 jij schreef eens........


Geplaatst op 14 Apr 2004 14:08 door lions90


--------------------------------------------------------------------------------

Mijn vader kent een advocaat en die ken weer een advocaat die met Dexia zaken bezig is. Mijn vader is daar langs geweest en hij heeft mijn dagvaarding nu in handen. Hij gaat nu in eerste instantie een uitstel vragen en daarna een verweer en tegenvordering indienen. Alles gaat schriftelijk, omdat het via kantonrechter loopt. De kosten vallen dus daarom mee, maar heb dus nu wel een advocaat...nog met wat korting ook omdat het via via is! Nou in ieder geval wat meer rust nu...en dus doorgaan met de strijd! Morgen ontvang ik iets van die advocaat in de bus dat ik moet ondertekenen en dan moet ik hem nog diverse bewijsstukken opsturen zoals aangetekende brieven etc. Ik weet nog niet zijn naam omdat alles is geregeld terwijl ik hier op werk zit. Maar goed het is tenminste een advocaat die meerdere zaken heeft blijkbaar en die er verstand van heeft...komt uit Gouda. Zodar ik meer weet dan laat ik het weten

Naar boven



Hoe zit dat nu en hoe is dat verder gegaan, ik zit in een vergelijkbare situatie.

lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

Re: Nieuwe incassobureau?

Ongelezen bericht door lions90 »

Teacher,

Die advocaat gaat nu uitstel aanvragen en verweerschrift maken ....meer kan ik nog niet zeggen...hopelijk lopen die kosten niet in de 1000 euro omdat het schriftelijk is.

Gesloten