LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spaarloonrekening geopend ING zonder toestemming

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Giedoo

Spaarloonrekening geopend ING zonder toestemming

Ongelezen bericht door Giedoo »

Er is op mijn naam een spaarloonrekening geopend bij de ING door mijn werkgever Tempo-Team zonder mijn goedkeuring/handtekening en is mijn loon 3 weken lang behoorlijk “gekort” zonder mijn toestemming, hier heb ik namelijk nooit voor getekend of iets dergelijks. In mijn ogen zijn er dus twee handelingen gebeurd die nooit zonder mijn weten/goedkeuring/handtekening mochten gebeuren.
Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? Ik heb inmiddels een officiele klacht bij Tempo-Team ingediend.

henk51

Re: Spaarloonrekening geopend ING zonder toestemming

Ongelezen bericht door henk51 »

goedkeuring/handtekening en is mijn loon 3 weken lang behoorlijk “gekort” zonder mijn toestemming
Je hebt nu in 3 maanden ruim 40% verdiend op die bedragen.
Of je nou niet of toch wel onbewust getekend hebt laten we even in het midden.
De bedragen die 3 weken lang van je salaris zijn in gehouden zijn bruto bedragen daarover had je normaal gesproken ruim 40% belasting over moeten betalen. Echter nu mag je deze bedragen deze maand gewoon belasting vrij opnemen je hebt dus in 1 maand een vorstelijk voordeeltje gekregen.
Je kan het natuurlijk ook terug laten draaien dan wordt het weer loon en moet er belasting over geheven worden en houd je zo'n 40% minder over.Aan jou de keus ik zou het wel weten.Welke bank geeft zoveel rente.

gr Henk

Giedoo

Dat ik hier uiteindelijk een ruim financieel voordeel van heb is mij zeker duidelijk. Echter ik heb bewust niet gekozen voor het sparen van spaarloon, gedeeltelijk omdat ik het een hoop rompslomp vond met het openen van een rekening etc, maar vooral omdat ik alleen woon, volledig afhankelijk ben van 1 inkomen en ook gewoon mijn vaste lasten moet betalen. Zeker aangezien de maand december al een duurdere maand is qua uitgaven. Een bewuste keuze dus om de formulieren niet in te vullen en in te dienen en geen rekening te openen bij ING.
Inmiddels heb ik ook via de site van ING het verzoek ingediend om het spaarloon te laten uitkeren. Maar waar het mij om gaat is dat er zonder handtekening/goedkeuring dergelijke acties plaatsvinden.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het kan zijn dat je werkgever een brief heeft gestuurd en iedereen die niet reageerde of protesteerde heeft ingeschreven.

Het hoorde niet zo maar nu lastig terug te halen.
Wel kun je nu het gespaarde opvragen en winst pakken maar je zat wel korte tijd met geld tekort en dus vermoedelijk boete rente en incasso kosten dus ik hoop dat die lager zijn dan de belastingvrije winst...

Als er toch een verlies is kun je het proberen te claimen.

Giedoo

stofzuigertje schreef:Het kan zijn dat je werkgever een brief heeft gestuurd en iedereen die niet reageerde of protesteerde heeft ingeschreven.
Zowel de werkgever alsook ING heeft mij nooit hierover geinformeerd.

gr.
Guido

joep873

Ongelezen bericht door joep873 »

Gebeurd is gebeurd. Wat wil je nu nog bereiken?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

joep873 schreef:Gebeurd is gebeurd. Wat wil je nu nog bereiken?
Terugdraaien en alsnog inkomstenbelasting betalen over het ingelegde spaargeld :-)

(of natuurlijk gewoon accepteren en profiteren van het belastingvoordeel...)

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Je kunt het spaargeld nu (in 2012) toch meteen uit laten keren ? Pak je toch het belastingvoordeel mee, nadeel is je hebt t inderdaad een week of 2 later nu.

Eneco klant

Ongelezen bericht door Eneco klant »

Nog een reden om geen spaarloon te willen: bij de bepaling van de hoogte van WW- of WAO-uitkeringen wordt uitgegaan van het salaris minus het spaarloon.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

bij de bepaling van de hoogte van WW- of WAO-uitkeringen wordt uitgegaan van het salaris minus het spaarloon.
Terecht toch ? Het is toch "bezit" ?

Giedoo

joep873 schreef:Gebeurd is gebeurd. Wat wil je nu nog bereiken?
Ik ga het niet terugdraaien uiteraard, heb het verzoek inmiddels bij ING ingediend om het te laten uitkeren, ze streven dit binnen 3 weken te verwerken.
Gebeurd is gebeurd, helemaal mee eens. Waar het mij vooral om ging is dat er dergelijke handelingen hebben plaatsgevonden... In eerste instantie zou ik zelf papieren moeten tekenen en met een kopie van mijn ID zelf langsgaan bij een ING-kantoor. Beiden is niet gebeurd en toch heb ik die rekening. Wilde gewoon graag weten of dit zomaar kan en of meer mensen zoiets hebben meegemaakt.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Eneco klant schreef:Nog een reden om geen spaarloon te willen: bij de bepaling van de hoogte van WW- of WAO-uitkeringen wordt uitgegaan van het salaris minus het spaarloon.
Gezien het fiscale voordeel wat je kon behalen door wel mee te doen, lijkt me dat eerlijk gezegd geen issue. Die paar tientjes per maand maken het verschil niet.

Giedoo

GJvdZ schreef: Gezien het fiscale voordeel wat je kon behalen door wel mee te doen, lijkt me dat eerlijk gezegd geen issue. Die paar tientjes per maand maken het verschil niet.
Ik ontvang weekloon, week 51, 52 en 1 is er 201 euro per week ingehouden. Dit in plaats van 76 euro per week wat bij mijn collega's is gebeurd die er wel voor hadden gekozen.
Maar nogmaals, het financiele voordeel is wel duidelijk.

brieziet

Ongelezen bericht door brieziet »

Voor nu niet veel meer aan te doen misschien, maar het blijft toch heel raar dat een werkgever dat uit zichzelf maar even beslist.
TS geeft aan ook wel te weten dat hij nu voordeel heeft, maar als je het geld in december niet kan missen, dan is het wel een stukkie minder kerst vieren he. Hij kiest er bewust voor om niet mee te doen.

Ik zou hen toch schriftelijk laten weten dat je dergelijke acties niet op prijs stelt en dat ze wanneer een soortgelijke situatie zich in de toekomst voor doet hiervoor eerst toestemming moeten vragen.

Overigens mocht het in te houden bedrag maximaal 613,= euro bruto zijn, dit kan netto nooit 201,- zijn. Of was de inhouding van 201 per week een bruto bedrag?

Giedoo

brieziet schreef: Overigens mocht het in te houden bedrag maximaal 613,= euro bruto zijn, dit kan netto nooit 201,- zijn. Of was de inhouding van 201 per week een bruto bedrag?
Het was bruto inderdaad. Totaal bruto weekloon voor aftrek spaarloon is ca. 550 euro....

Gesloten