LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe het nu echt zit met chinese scooters

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Hoe het nu echt zit met chinese scooters

Ongelezen bericht door LeoZ »

En toch:: voor NIET techneuten is zo'n Chinese scooter: Minder!

Zoals beschreven:: opladen v.d. accu werkte niet meer, oorzaak: kabels los en verholpen met plakband. Maar de bromfietszaak wilde een hele nieuwe ontsteking voor €200 plaatsen.... en dan is de werkelijke oorzaak nog niet eens gevonden!

Conclusie:: men wordt zo op hoge kosten gejaagd indien men er geen verstand van heeft!

Alleen kopen indien men zelf goed is met sleutelen, of zeer veel vertrouwen in de Bromfietszaak alwaar men de scooter koopt, qua onderhoud en/of reparatie.

Freedom55
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 okt 2011 17:21

Re: Hoe het nu echt zit met chinese scooters

Ongelezen bericht door Freedom55 »

Ik ben nu 3jaar in bezit van een Baotian Speedy. Voortreffelijke scooter, begrenzer er vrijwel direct afgehaald. Loopt 70 km op de teller. Niet dat ik die snelheid rij, maar 30 is ook niets. Dat is dus wel met een chinees (alles of niks) Enigste wat kapot is gegaan is de km tellerkabel. We zitten er vrij regelmatig met 2 personen op. Dus het gezeur over slechte kwaliteit is onzin, ik rij er zomer en winter op. Staat momenteel 6200 km op de teller.
Koop er de volgende keer een in de krat, bouw ik hem lekker zelf in elkaar, heb je nog meer plezier.
Dus vind je zo'n chineese scooter mooi, gewoon aanschaffen, op tijd je olie verversen en je verdere onderhoud doen kan er gewoon niks mis gaan. Als je een auto heb moet je hem ook onderhouden, anders gaat het ook op een keer mis.

leo246
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mei 2009 18:23

Re: Hoe het nu echt zit met chinese scooters

Ongelezen bericht door leo246 »

Heb in april een echte orginele Yiying gekocht. Was er enigszins huiverig voor in verband met alle negatieve berichten op het www.
Tot nu toe 4200 kilometer gereden, zonder enige probleem. Er is nog geen boutje of moerje los getrild, ik heb nog geen roest gezien, rijdt 1 op 48,6, dus met 5 liter in de tank kom je best ver.
Even afkloppen, maar voldoet aan mijn verwachtingen en dat is voor mij belangrijk.
Ik vind de andere scooters misschien ook wel mooier, maar die zijn waarschijnlijk minimaal 4x zo duur, komen waarschijnlijk ook uit China en die zie ik ook bij de garage staan voor een beurt.
Kortom, ik ben er zeer over te spreken en sommige negatieve reacties zullen misschien de uitzondering zijn geweest die de regel bevestigen.

nacbreda
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2011 05:46

Re: Hoe het nu echt zit met chinese scooters

Ongelezen bericht door nacbreda »

Hallo allemaal daar ben ik weer :D nog steeds een trotse bezitter van een vette znen scooter :lol:
Ben er na 1jaar nog steeds tevreden over :!: heeft optijd zijn beurten gehad,helemaaaaaaaaaaal niks mis mee gewoon doennnnnnnnnn :!: :!: :!:

Gesloten