LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC wijzigen geen actie voorwaarden wel 1 jaar opzeg termijn
UPC wijzigen geen actie voorwaarden wel 1 jaar opzeg termijn
Hoi,
Is het niet gek dat je al meer dan 10 jaar klant van UPC bent. Maar als je je contract wijzigd in dit geval kiest voor een sneller internet. Van 10 mb naar 25 mb, je wordt gemeld dat het een nieuw contract is. DUS CONTACTDUUR 1 JAAR.
Ik zeg;
"Vreemd ik dacht dat er een wet is dat alles direct opzegbaar is?"
UPC;
"Nee meneer dit is een nieuw contract."
Ik zeg;
"Dan wil ik ook de actieprijs."
"Nee meneer want U neemt niets nieuws."
Volgens mij eet UPC van twee walletjes, of te wel misbruikt de wijziging om de contractsduur te wijzigen.
Wat vind U hiervan, hoe pak je dit aan?
Me
Is het niet gek dat je al meer dan 10 jaar klant van UPC bent. Maar als je je contract wijzigd in dit geval kiest voor een sneller internet. Van 10 mb naar 25 mb, je wordt gemeld dat het een nieuw contract is. DUS CONTACTDUUR 1 JAAR.
Ik zeg;
"Vreemd ik dacht dat er een wet is dat alles direct opzegbaar is?"
UPC;
"Nee meneer dit is een nieuw contract."
Ik zeg;
"Dan wil ik ook de actieprijs."
"Nee meneer want U neemt niets nieuws."
Volgens mij eet UPC van twee walletjes, of te wel misbruikt de wijziging om de contractsduur te wijzigen.
Wat vind U hiervan, hoe pak je dit aan?
Me
Re: UPC wijzigen geen actie voorwaarden wel 1 jaar opzeg termijn
Weet je wel wat de inhoud is van de Wet van Dam?
Het maakt niet uit hoe lang je klant bent van, in dit geval, UPC.
Je gaat een nieuw eenmalig jaarcontact aan, en dat contract is na het jaar maandelijks op te zeggen! Het contract wordt na het jaar niet meer automatisch verlengd met een jaar....
Dat je de korting niet krijgt, ligt aan de Algemene Voorwaarden behorende bij de actie. Als je alle produkten al hebt, dus, internet, telefonie, digitale én kabeltelevise, dan heb je géén recht op de korting.
Het zou handig zijn als je eerst de Algemene Voorwaarden even had doorgenomen. Dan had je dit geweten...
Zo simpel is het!
Het maakt niet uit hoe lang je klant bent van, in dit geval, UPC.
Je gaat een nieuw eenmalig jaarcontact aan, en dat contract is na het jaar maandelijks op te zeggen! Het contract wordt na het jaar niet meer automatisch verlengd met een jaar....
Dat je de korting niet krijgt, ligt aan de Algemene Voorwaarden behorende bij de actie. Als je alle produkten al hebt, dus, internet, telefonie, digitale én kabeltelevise, dan heb je géén recht op de korting.
Het zou handig zijn als je eerst de Algemene Voorwaarden even had doorgenomen. Dan had je dit geweten...
Zo simpel is het!
-
- Contacteer:
Henri / Har heeft gelijk hierin.....zo worden bestaande klanten dus weg gejaagd.
Ik doe als volgt. Ik zeg op en neem een glasvezel abo.....scheelt me 300 euri per jaar omdat eerste 6 maanden gratuidi zijn.
Daarna eventueel weer terug naar UPC of welke aanbieder dan ook. Maak een gmail adres aan, hoef je ook niet jan en alleman weer in te lichten.
s6
Ik doe als volgt. Ik zeg op en neem een glasvezel abo.....scheelt me 300 euri per jaar omdat eerste 6 maanden gratuidi zijn.
Daarna eventueel weer terug naar UPC of welke aanbieder dan ook. Maak een gmail adres aan, hoef je ook niet jan en alleman weer in te lichten.
s6
TS geeft aan of de nieuwe wet, De Wet van Dam, hier ook van toepassing is.
Nee dus. Contracten mogen na verloop van de eerste contractsperiode niet meer automatisch verlengd worden!
Tevens zijn er ook zo af en toe acties/aanbiedingen die ook voor bestaande klanten van toepassing zijn, dus die ook die korting krijgen voor een bepaalde periode. Op dit moment is de actie alleen geldig voor klanten die nog niet alle produkten afnemen.
Jij als klant dient gewoon zo nu en dan de aanbiedingen/acties goed in de gaten te houden. De Algemene voorwaarden zijn nooit hetzelfde.
Hoe dan ook, je hebt een eenmalig jaarcontract en na deze contractsperiode is er sprake van een maandelijkse opzegtermijn! Dus, de Wet van Dam
Nee dus. Contracten mogen na verloop van de eerste contractsperiode niet meer automatisch verlengd worden!
Tevens zijn er ook zo af en toe acties/aanbiedingen die ook voor bestaande klanten van toepassing zijn, dus die ook die korting krijgen voor een bepaalde periode. Op dit moment is de actie alleen geldig voor klanten die nog niet alle produkten afnemen.
Jij als klant dient gewoon zo nu en dan de aanbiedingen/acties goed in de gaten te houden. De Algemene voorwaarden zijn nooit hetzelfde.
Hoe dan ook, je hebt een eenmalig jaarcontract en na deze contractsperiode is er sprake van een maandelijkse opzegtermijn! Dus, de Wet van Dam
Dank voor jullie reacties,
Echter ik ben van mening dat de wet van Dam ook op een andere manier kan uitleggen.
Ik denk dat dit toch eens ga voorleggen aan JuroFoon.
Groetjes Rik
Echter ik ben van mening dat de wet van Dam ook op een andere manier kan uitleggen.
Groetjes Rik
zou wel zo netjes zijn ,als providers klanten eens zelf op de hoogte houden van aanbiedingen, doen ze in Belgie ook.Jij als klant dient gewoon zo nu en dan de aanbiedingen/acties goed in de gaten te houden
zou wel zo netjes zijn ,als providers klanten eens zelf op de hoogte houden van aanbiedingen, doen ze in Belgie ook.[/quote]ciske schreef:Jij als klant dient gewoon zo nu en dan de aanbiedingen/acties goed in de gaten te houden
In het frans of nederlands ?
wat dacht je zelf? zowel in NL als in FrHar06 schreef:zou wel zo netjes zijn ,als providers klanten eens zelf op de hoogte houden van aanbiedingen, doen ze in Belgie ook.[/quote]ciske schreef:Jij als klant dient gewoon zo nu en dan de aanbiedingen/acties goed in de gaten te houden
In het frans of nederlands ?
De wet van Dam stelt: na het verstrijken van het contract mag het contract niet stilzwijgend worden verlengt.brikbrik schreef:Dank voor jullie reacties,
Groetjes Rik
Hoe dan ook: de Wet van Dam is pas na het verstrijken van het contract van toepassing.
Een voorbeeld:
Men gaat een contract aan van twee jaar. Gedurende de gehele contractduur is opzegging niet mogelijk. Pas na twee jaar komt de Wet van Dam om de hoek kijken en kan het contract maandelijks worden opgezegd. Contracten van verenigingen uitgezonderd.
Dat jij het daar niet mee eens bent, veranderd daar echt niets aan.
Dus: Het huidige contract (zonder verlenging) dient altijd eerst worden uitgezeten, daarna kan per maand worden opgezegd.
Grappig, als t over garantie gaat telt een mening blijkbaar wel.BBCS schreef:De wet van Dam stelt: na het verstrijken van het contract mag het contract niet stilzwijgend worden verlengt.brikbrik schreef:Dank voor jullie reacties,
Groetjes Rik
Hoe dan ook: de Wet van Dam is pas na het verstrijken van het contract van toepassing.
Een voorbeeld:
Men gaat een contract aan van twee jaar. Gedurende de gehele contractduur is opzegging niet mogelijk. Pas na twee jaar komt de Wet van Dam om de hoek kijken en kan het contract maandelijks worden opgezegd. Contracten van verenigingen uitgezonderd.
Dat jij het daar niet mee eens bent, veranderd daar echt niets aan.
Dus: Het huidige contract (zonder verlenging) dient altijd eerst worden uitgezeten, daarna kan per maand worden opgezegd.
BBCS zal ook eens GEEN commentaar krijgen....Umad schreef:Grappig, als t over garantie gaat telt een mening blijkbaar wel.
Het klopt overigens wel wat BBCS hier aangeeft. Meningen veranderen niks aan deze wet en daarmee is de vraag van TS beantwoord!
Klopt, tenzij men het abbo is aangegaan voor 1 december 2011. Dan is die namelijk niet van toepassingDaan_1978 schreef:BBCS zal ook eens GEEN commentaar krijgen....Umad schreef:Grappig, als t over garantie gaat telt een mening blijkbaar wel.
Het klopt overigens wel wat BBCS hier aangeeft. Meningen veranderen niks aan deze wet en daarmee is de vraag van TS beantwoord!
Nee; als de opzegging van VOOR 1 december 2011 is en de aangegane contractsduur is uitgezeten.Umad schreef:Klopt, tenzij men het abbo is aangegaan voor 1 december 2011. Dan is die namelijk niet van toepassing
@TS,
volgens mij zit het zo:
1) je neemt wel een nieuw contract dus er mag best een jaar opzeg termijn zijn, na dat jaar mag het niet stilzwijgend verlengd worden
2) je krijgt niet de actie prijs omdat je wel een nieuw contract neemt maar niet dat contract waar de actie op zit. Jouw contract is wel anders dan je originele contract maar omdat je bestaande klant bent is dus niet het actie contract.
groetjes
Isabel
volgens mij zit het zo:
1) je neemt wel een nieuw contract dus er mag best een jaar opzeg termijn zijn, na dat jaar mag het niet stilzwijgend verlengd worden
2) je krijgt niet de actie prijs omdat je wel een nieuw contract neemt maar niet dat contract waar de actie op zit. Jouw contract is wel anders dan je originele contract maar omdat je bestaande klant bent is dus niet het actie contract.
groetjes
Isabel
Leuk dat er zo gereagerd wordt,
echter algemene voorwaarden, zijn opgesteld door UPC.
Leuk voor UPC, maar een klant hoeft het daar niet mee eens te zijn.
UPC zou ze kunnen wijzigen.
Mijn opmerking is UPC eet van 2 walletjes;
1) Snel een nieuw contract maken bij een wijziging.
2) Maar niet de korting geven (argument je neemt niets nieuws af)
Dit doe ik wel ik neem geen band breedte van 10 MB (Download)
Maar het nieuwe produkt van 25 MB.
Geef hier eens antwoord op, niet kijk in de algemene voorwaarden.
Groetjes
Groetjes
dat doet elke provider, als je verandering inbrengt is het een jaarcontract weer.Snel een nieuw contract maken bij een wijziging.
Het klopt inderdaad dat je een nieuw contract afsluit bij een upgrade/update van je contract. Bij UPC staat op de site redelijk goed beschreven voor welk upgrades je een nieuw contract krijgt. Bij het veranderen van digitaal naar HD is er geen contractswijziging, bij het internet blijkbaar wel.brikbrik schreef:Leuk dat er zo gereagerd wordt,
Groetjes
Ik snap best dat dit krom is, maar heel veel bedrijven doen dit en het is je eigen keus om te upgraden. Ik zou het vervolg gewoon even wachten op een goede aanbieding bij je huidige of een nieuwe provider.
1. nieuw contract= een eenmalig jaarcontract, gaat in bij wijziging van het huidig contractbrikbrik schreef:Leuk dat er zo gereagerd wordt,
Groetjes
2. nee, je krijgt géén korting omdat je alle diensten, dus internet, telefonie, digitale én kabeltelevise afneemt. Je neemt er géén produkt bij, je hebt alleen een upgrade laten uitvoeren van internet 10 mb naar internet 25 mb, dit is een upgrade, en géén nieuw produkt!
En ja, kijk nog eens wel naar de Algemene Voorwaarden, omdat het wel wordt aangegeven.
Je krijgt géén korting omdat je geen produkt erbij neemt, maar een upgrade van je huidig abonnement. Je gaat hoe dan ook, een nieuw eenmalig jaarcontract aan, zucht....