LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kuka Home

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
joepy
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2010 14:00

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door joepy »

Hallo Suuskie...

Klopt, 20 wk is lang, ik mag aannemen dat het bedrijf je op de hoogte heeft gesteld van de langere levertijd of dat het langer duurt dan verwacht met een bepaalde reden.......
De helft kwijt is, dat is een wazig verhaal. Maar kan natuurlijk ook waar zijn, als je dit alles als 1bestelling besteld hebt kan het niet over het hoofd gezien zijn.
Maar neemt niet weg dat het wel lastig is voor je, natuurlijk kan je ook een soort vergoeding gaan vragen. Als je dat nog niet gedaan hebt, Nee heb je, Ja kan je krijgen. En als het een goed bedrijf is doen ze dat ook, anders kan je er weer een vraagteken bij gaan zetten...

Toch wel een positieve draai aan het hele verhaal, personeel dat vriendelijk is en hopelijk ook voor je na blijft vragen van hoe en wat.
Wat het ook is, dat meestal de negatieve verhalen op deze site wordt gezet.. Begrijpelijk maar ook positieve verhalen mag er ook erop gezet worden.





[quote="suuskie"]nou Joepy... geduld hebben is een schone zaak toch?
Nu al 20 weken aan het wachten en zit nog steeds op de grond. mooi verhaal dus wederzijds begrip...???

Ben net gebeld dat de helft van de levering binnen is, de andere helft kwijt? nooit gemaakt? who knows what...

Als je nu voor een spotprijs meubels koopt, maar niets is minder waar. Wij betalen een redelijk groot bedrag.

Het is dankzij het vriendelijke personeel dat ik tot nu toe nog geen stappen onderneem, maar ik vind het erg slecht.[/quote]

Marije06
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2010 09:05

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door Marije06 »

Begin maart 2010 hebben wij een bankstel besteld met levertijd uiterlijk 14 weken.
Na 14 weken hoorden we dat er een nieuw computer programma was in China waardoor levering ineens 5 weken later werd.
Elke week na die 5 extra weken hebben we moeten bellen, kregen we te horen "deze week komt het bankstel binnen bij expeditie en heeft u de bank volgende week binnen"
Helaas werd dat in totaal 5 maanden dat we het bankstel krijgen.
Nu is t geleverd in precies verkeerde kleuren
De hoofdkleur moest zwart zijn en de kussen (alles leer) in t wit
Helaas moest ik van te voren het totale bedrag pinnen anders werd de bank niet geleverd.
Zie nu maar s je goede kleur bankstel of je geld terug te krijgen :-( :(

limburgia
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2010 22:09

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door limburgia »

In juni waren wij wezen kijken (zie andere reactie) en hadden nadat ik op dit forum was geweest een 2 zitter en 2 losse stoelen besteld. De levertijd zou minimaal 12 weken zijn.
Vorige week woensdag kreeg ik een telefoontje van het transportbedrijf dat mijn meubels er waren en dat ze een afspraak wilden maken om te komen leveren.
Zodoende zijn ze gisteren geweest en alles is prima in orde, niet de verkeerde kleur of beschadigingen :D . De medewerkers van het transportbedrijf waren nette lui. Hou wel rekening met het maximale bedrag wat je kan pinnen per dag als je boven € 2000,00 zit, zorg dat je het meerbedrag los in huis hebt, al is het maar € 5,00.
Dus ik geef Kuka een warme douche :!:

sweetspeed
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2010 16:50

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door sweetspeed »

Ik heb bewust even een tijd gewacht om Kuka een faire kans te geven maar nu moet ik mijn hart toch echt luchten.

We hebben dik 22 weken gewacht op een in Heerlen bestelde fauteuill, niet schokkend duur maar toch geld zat, 800,=
Hij zou eigenlijk 12-14 weken levertijd hebben dus me dunkt.
Werd half juli geleverd in verkeerde kleur.
Verkoper in Heerlen bleef heel correct, schuld lag volledig bij hun; mocht de stoel met wat korting hebben of koop ontbinden.
Heb uiteindelijk het showroommodel gekocht, was in een betere kleurstelling.
Na 2 weken gebruik is de voet doormiddengebroken. :shock:

Ik ben de hele week via de mail aan het hameren op een concrete levertijd van de voet maar ik begrijp dat ze hem nog bij de fabriek (in China?) moeten bestellen, m.a.w. ik mag weer een half jaar gaan wachten met intussen de losse onderdelen in de woonkamer.

Heb nu beleefd verzocht om ontbinding van de koop.
Gaat men hier niet mee akkoord dan weet ik nog niet wat ik ga doen; ofwel ga ik mijn advocaat danwel ga ik de onderdelen terugbrengen naar de showroom, zeg maar op zaterdagmiddag of zo als het lekker druk is, om eens ouderwets de boel giga op stelten te zetten. Voel nu vooral veel voor de 2e optie.

joepy
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2010 14:00

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door joepy »

Ja, wat een toestand zeg..... Verwacht je ook weer niet...
Wat je wel zou kunnen doen is, als het het zelfde model fauteuil zou zijn. Vraag je de poot van die stoel. Zou een hele leuke oplossing kunnen zijn, en een win win situatie kunnen zijn..
Misschien kan je deze tip gebruiken en lukt het niet dan kan je je laatste optie nog altijd toepassen..

Gr Joepy

sweetspeed
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2010 16:50

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door sweetspeed »

Kuka heeft inderdaad aangeboden om het onderstel van de verkeerd geleverde stoel af te halen en om te ruilen. Heb ik bij gebrek aan technische mensen ter plekke wel zelf moeten doen maar vooruit, de liefde moet van twee kanten komen.
Ben niet erg onder de indruk van de constructie van het betreffende onderdeel dus ik hoop dat het heel blijft.
Anyway, vooralsnog zijn we geholpen.

minousch2
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:23

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door minousch2 »

Wij hebben ook een probleem met Kuka.
Wij hebben op 14 januari een bankstel besteld bij Kuka in Heerlen. Verwachte levertijd 10-14 weken. Op 15 juni hebben wij het bankstel ontvangen. Na 1 dag was de leuning van de 3 zits stuk. Meteen contact opgenomen met het kleine solutions dat hun klachten behandeld. Op 8 juli zijn ze komen kijken en de monteur zij als eerste toen ik zij wat er stuk was, "dat krijg je met een bank uit china". Hij kon de leuning niet repareren anders nog, hij heeft meer stuk gemaakt dan goed (de leuning ging eerst niet meer omhoog of omlaag, nu staat hij helemaal scheef).
Er moest een nieuw scharnier voor de leuning besteld worden. Tot nu toe heb ik nog niets gehoord van Kuka. Ik heb hun nu een aangetekende brief gestuurd dat ik ze tot 30 september de tijd geeft voor de bank te repareren anders neem ik andere stappen. Deze brief heb ik gestuurd na contact te hebben gehad met mijn rechtsbijstandverzekering.
Ik ben benieuwd of ze nu sneller handelen bij Kuka, maar heb er weinig vertrouwen meer in.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door sjoegel »

Hallo Minoush, Hou ze maar goed in de gaten. Probleem bij chinese banken is dat wanneer ze kapot gaan ze niet terug kunnen naar de fabrikant. Dan ben je afhankelijk van een firma als Kleine Leiden ( kleine solutions). Een kapot scharnier in een bank is een echt probleem. De bank moet helemaal los om erbij te komen. Ik denk dat U een nieuwe krijgt.

suuskie
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jun 2010 10:41

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door suuskie »

helaas blijf ik terugkomen op dit forum..

Het is nu oktober.. en onze levering is nog steeds niet compleet.
het bankstel en 4 eettafelstoelen hebben we na 24 weken eindelijk ontvangen. (ergens in juni, juli) 2 andere stoelen zijn ze dus kwijt geraakt.. en hebben ze opnieuw besteld. Al duurde het slechts een maand voordat ze die actie ondernamen.

Toen vertelde ze doodleuk door de telefoon: "ja we hebben ze opnieuw besteld!!" (alsof je er blij mee moet zijn) "en dat duurt maar twee weken!"
Dus ik zeg: wat duurt twee weken? "de productie, en daarna duurt het nog maar 4 weken voordat het naar Ned wordt verscheept." zeg dan gewoon 6 weken, dan weet ik dat ik weer die ruim 10 weken kan gaan wachten..

Ik ga deze week weer beginnen met bellen waar het blijft want je hoort niets..
En daar wordt ik zo dood moe van... ben er echt klaar mee.

ze gaan ons compensatie bieden, maar elke keer als ik om een bedrag vraag dan weten ze het nog niet.. pfff

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door crazyme »

suuskie schreef:ze gaan ons compensatie bieden, maar elke keer als ik om een bedrag vraag dan weten ze het nog niet.. pfff
Misschien krijg je wel een bloemetje ?

suuskie
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jun 2010 10:41

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door suuskie »

De stoelen worden volgende week geleverd.
Op het resterende bedrag hebben we ongeveer 17% compensatie gekregen.

Dus.. laat dat bloemetje ook maar komen! :D

minousch2
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:23

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door minousch2 »

Na 14 weken gewacht te hebben is eindelijk het scharnier binnen.
Ze hebben zich bedacht en komen de bank niet bij mij thuis maken
maar komen hem ophalen. Ik ben al 4 dagen aan het bellen, mailen en naar Kuka home aan het gaan om een leenbank te krijgen aangezien ik geen vertrouwen erin heb dat deze snel gerepareerd gaat worden.
Vandaag kreeg ik een email met daarin als antwoordt uiteraard krijgt u een leenbank.
Ik ben eens benieuwd als ze morgen de bank komen halen of ze een andere bank bij zich hebben. Jullie horen wel hoe het afloopt.

minousch2
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:23

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door minousch2 »

Ze zijn vorige week mijn bank komen ophalen en hebben inderdaad een leenbank
hier neergezet (zou ze ook netjes staan).
Nu ben ik eens benieuwd hoe lang kleine solutions nodig heeft om mijn bank te repareren. Hopelijk moet ik niet weer 14 weken wachten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door crazyme »

Kleine reageert snel. Het is een professionele organisatie.

minousch2
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:23

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door minousch2 »

Na ruim 3 weken hebben ze mijn bank gerepareerd teruggebracht.
Hopelijk gaat die niet weer stuk want ik heb er totaal toch 5 maanden op
moeten wachte dat hij gerepareerd werd.

LaLuna44
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2010 12:32

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door LaLuna44 »

Het lijkt wel of KUKA er patent op heeft om alles te laat of net als bij ons gewoon niet of gedeeltelijk te leveren.
Allereerst al later dan de 14 week, 15 weken dus en vervolgens was er een stoel dus niet {manco dus} vervolgens bellen en vragen...............
Je wordt ten eerste niet gebeld als ze dat al zeggen dus beetje boos terug bellen met de vraag waar mijn stoel blijft weten ze domweg niet waar het is tsssss vervolgens zouden we weer worden gebeld binnen 2 dagen............ uhu dus niet he, weeer bellen beetje meeeeeeeeer boos en weer geen idee waar de stoel blijft of is........... niet te filmen maar waa :? :evil: r
Vervolgens na nog een aantal keren contact te hebben gehad blijkt dat de stoel nog besteld moest worden maw dus weer 15 weken wachten ben dr echt klaar mee wat een gedoe bij dit bedrijf.

Voor mij echt nooit geen KUKA home meer.

Een teleurgestelde groninger

16again
Berichten: 16483
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door 16again »

....ben dr echt klaar mee
Kuka is bij CBW aangesloten, met die CBW voorwaarden in de hand kun je de koop ontbinden zodra de vermoedelijke levertijd met een maand verstreken is.

flamenkita
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2011 15:26

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door flamenkita »

Hallo ook ik ben de klos, heb bij Kuka woonmall Alexandrium een salontafel gekocht. Verwachte levertijd 12 tot 14 weken. Januari maar eens gebeld of ze al wisten wanneer mijn tafel geleverd werd. Nee ik moets maar afwachten, zodra hij binnen was zou ik de eerste zijn die het wist. Februari maar weer gebeld, nou Mw. het wordt de eerste week van Maart. Gisteren gebeld wanneer wordt mijn tafel geleverd ? Ze gingen het navragen bij het Hoofdkantoor vandaag gebeld door Kuka wordt nu eind maart dan zijn we 21 weken verder en moet ik maar afwachten of de tafel nu echt wordt geleverd. Ik ben het zat en heb gevraagd of ik van de koop af kan, volgens de CBW voorwaarden wel maar de dame ging het nog navragen en belt me terug. Al met al wil ik hem niet meer en zal ik nooit meer met Kuka zaken doen.

edwinjanet
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2011 17:01

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door edwinjanet »

Goedemiddag,
schrik hier wel van, we hebben vanmiddag bij Kuka in groningen een erg leuk bankstel gezien, en zijn nu thuis wat maten opnemen en even de website checken. Via google kom ik echter snel hier terecht. Zie dat het laatste bericht van maart 2011 is. Mijn vraag is of er nu iets verandert is t.o.v Kuka of zijn er nog mensen met
problemen met Kuka???
Zou het graag horen.

An_
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2012 21:42

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door An_ »

:shock: Wij hebben net twee stoelen besteld... vandaag ... en nu lees ik dit hele verhaal! Zijn er ook nog positieve berichten over Kuka of moeten wij ons nu al zorgen maken. Had dit echt niet verwacht. Blijven de stoelen of banken wel goed? Wij hebben het dikste leer gekozen, leek ons het beste ... Handtekening is al gezet, aanbetaling gedaan ...aghhh! Kunnen wij het wel postitief blijven zien zo???

Vanmiddag ben ik gebeld door Kuka en het komt helemaal goed werd er mij verteld ... super Kuka ... ik wacht nu rustig af ...
Laatst gewijzigd door An_ op 12 jan 2012 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten