LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pixmania houdt 50 euro achter na weigering bestelling
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 16 dec 2011 09:44
Pixmania houdt 50 euro achter na weigering bestelling
Ik heb een printer bij Pixmania besteld, maar door een fout in hun zoekfunctie en mijn oplettendheid was het het verkeerde model. Meteen Pixmania op de hoogte gebracht en de bestelling afgezegd.
Volgens nederlands recht en volgens hun eigen voorwaarden zou Pixmania het volledige factuurbedrag (incl verzendkosten) nu terug moeten betalen, maar zij houden de verzendkosten a 50 euro! nu achter.
Ik heb een klacht ingediend die ze niet in behandeling nemen. Ze verwijzen me door het hun hoofdkantoor in Parijs.
Kan dit zo maar?
Volgens nederlands recht en volgens hun eigen voorwaarden zou Pixmania het volledige factuurbedrag (incl verzendkosten) nu terug moeten betalen, maar zij houden de verzendkosten a 50 euro! nu achter.
Ik heb een klacht ingediend die ze niet in behandeling nemen. Ze verwijzen me door het hun hoofdkantoor in Parijs.
Kan dit zo maar?
Re: Pixmania houdt 50 euro achter na weigering bestelling
Blijkbaar wel. Mag dit zomaar? Nee. Zelfs de Algemene Voorwaarden spreken over kosteloos:marcelpilon schreef:Kan dit zo maar?
Als u een bestelling heeft geplaatst maar uiteindelijk van uw bestelling wilt afzien, kunt u deze bestelling kosteloos annuleren.
Re: Pixmania houdt 50 euro achter na weigering bestelling
BELANGRIJKE WAARSCHUWING - KOOP NIET BIJ PIXMANIA (PRO)!!!
Ik ben niet zo snel van het afbranden van mensen of bedrijven, omdat ik ook al ruim 20 jaar ondernemer ben weet ik dat eea wel eens fout kan gaan. Maar, daar doe je wat aan. Je helpt je klanten! Persoonlijk!
Pixmania echter verdient de prijs voor de slechtste helpdesk en klantenservice die ik ooit bij een leverancier heb meegemaakt. Arrogante Fransen! Ik zit al meer dan een week te wachten op mijn bestelde harddisk (als je dat besteld heb je hem ook snel nodig!), maar na veel mails en telefoontjes naar een 0900-nummer (die niet eens worden opgenomen), krijg ik nu dit mailtje van één van de grootste apparatuur- en gadget leveranciers van Europa. Of ik nog even twee weken wil gaan wachten en ik heb geen recht op retour van mijn geld........ Ze hebben het pakket NOOIT aangemeld bij TNTpost. Waarschijnlijk iets verkocht wat ze niet op voorraad hadden. Leugenaars!
Nu gaan ze hard aan de schandpaal worden genageld! Ik zou zeggen, deel dit bericht met zoveel mogelijk mensen!
Bestel nooit, maar dan ook nooit wat bij Pixmania (Pro)!!!
Ik ben niet zo snel van het afbranden van mensen of bedrijven, omdat ik ook al ruim 20 jaar ondernemer ben weet ik dat eea wel eens fout kan gaan. Maar, daar doe je wat aan. Je helpt je klanten! Persoonlijk!
Pixmania echter verdient de prijs voor de slechtste helpdesk en klantenservice die ik ooit bij een leverancier heb meegemaakt. Arrogante Fransen! Ik zit al meer dan een week te wachten op mijn bestelde harddisk (als je dat besteld heb je hem ook snel nodig!), maar na veel mails en telefoontjes naar een 0900-nummer (die niet eens worden opgenomen), krijg ik nu dit mailtje van één van de grootste apparatuur- en gadget leveranciers van Europa. Of ik nog even twee weken wil gaan wachten en ik heb geen recht op retour van mijn geld........ Ze hebben het pakket NOOIT aangemeld bij TNTpost. Waarschijnlijk iets verkocht wat ze niet op voorraad hadden. Leugenaars!
Nu gaan ze hard aan de schandpaal worden genageld! Ik zou zeggen, deel dit bericht met zoveel mogelijk mensen!
Bestel nooit, maar dan ook nooit wat bij Pixmania (Pro)!!!
-
- Berichten: 1779
- Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54
Re: Pixmania houdt 50 euro achter na weigering bestelling
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Pixmania houdt 50 euro achter na weigering bestelling
seconds-out
Blijft staan, dat je bij de webshop Pixmania beter geen bestelling kunt plaatsen.
Maxiem.
Blijft staan, dat je bij de webshop Pixmania beter geen bestelling kunt plaatsen.
Maxiem.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 16 dec 2011 09:44
Re: Pixmania houdt 50 euro achter na weigering bestelling
Naar aanleiding van mijn klacht op on-line media is hier door Pixmania nogmaals naar gekeken en men heeft besloten de verzendkosten alsnog terug te betalen. Ook hebben ze excuses aangeboden.
Uiteindelijk dus toch keurig opgelost!
Uiteindelijk dus toch keurig opgelost!
Re: Pixmania houdt 50 euro achter na weigering bestelling
Uiteindelijk dus toch ***** opgelost!
Probeer zoiets bij 10 mensen waarvan 8 geen guts hebben om zijn/haar bek open te trekken en je loopt binnen.
Probeer zoiets bij 10 mensen waarvan 8 geen guts hebben om zijn/haar bek open te trekken en je loopt binnen.
Re: Pixmania houdt 50 euro achter na weigering bestelling
marcelpilon
Wellicht is het handig om in de toekomst mijn webshopchecklist te gebruiken. Met dit instrument krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of zelfs niet betrouwbaar is.
Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:
-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c)* hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is óf een aansluitende periode die meer werkdagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niets of niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op
*checkwebwinkel.nl en
*kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt bij
*opgelicht.nl
*opgelichtopinternet.nl
*het trosradarforum en/of bij
*klachtenoplossing.nl;
-de shop is aangesloten bij de
*Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg) en/of bij de
*Stichting Webshop Keurmerk;
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:
https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml.
* Note: een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.
Als de belangrijkste van bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groot, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.
Maxiem.
Wellicht is het handig om in de toekomst mijn webshopchecklist te gebruiken. Met dit instrument krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of zelfs niet betrouwbaar is.
Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:
-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c)* hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is óf een aansluitende periode die meer werkdagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niets of niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op
*checkwebwinkel.nl en
*kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt bij
*opgelicht.nl
*opgelichtopinternet.nl
*het trosradarforum en/of bij
*klachtenoplossing.nl;
-de shop is aangesloten bij de
*Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg) en/of bij de
*Stichting Webshop Keurmerk;
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:
https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml.
* Note: een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.
Als de belangrijkste van bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groot, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.
Maxiem.
Re: Pixmania houdt 50 euro achter na weigering bestelling
Dit slaat natuurlijk nergens op.-de shop vraagt niets of niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen;
Bij welke webwinkel kan jij op die wijze iets kopen?
Bij mijn weten kan je bij de meeste webwinkels met iDeal/overmaking/CC betalen, maar dan wel het volledige aankoopbedrag.
winkelbeoordeling/ webshop keurmerk/ thuiswinkelorg. zegt ook allemaal niets.
ik kan ook een logootje op mijn site zetten bv.
Gewoon goed op de site letten, zit die proff. in elkaar, staan alle wett. gegevens op de site etc... Goed googelen op de naam, als het rottigheid is, kom je daar gauw genoeg achter.
Re: Pixmania houdt 50 euro achter na weigering bestelling
Nee, dit slaat nergens op natuurlijk... Het is alleen maar wettelijk verboden meer te eisen dan 50% vooruitbetaling...hdpaddy schreef:Dit slaat natuurlijk nergens op.-de shop vraagt niets of niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen;
Bij welke webwinkel kan jij op die wijze iets kopen?
Bij mijn weten kan je bij de meeste webwinkels met iDeal/overmaking/CC betalen, maar dan wel het volledige aankoopbedrag.
Re: Pixmania houdt 50 euro achter na weigering bestelling
Het is inderdaad niet toegestaan om te eisen dat het hele bedrag in 1 keer vooruit wordt betaald. Maar als een webshop ook de mogelijkheid biedt om te betalen via rembours of contant bij afhalen, voldoet deze webshop toch aan de regels. Een klant is dan immers niet verplicht om via IDeal o.i.d. alles vooruit te betalen, maar kan daar wel zelf voor kiezen.
Re: Pixmania houdt 50 euro achter na weigering bestelling
AvanRixel
Dat is precies de clou van dit wettelijk puntje! De klant moet die keuzevrijheid krijgen. Veel collega-respondenten op dit forum hebben dat niet door en hoe zou dat nu toch komen?
Maxiem.
Dat is precies de clou van dit wettelijk puntje! De klant moet die keuzevrijheid krijgen. Veel collega-respondenten op dit forum hebben dat niet door en hoe zou dat nu toch komen?
Maxiem.
Re: Pixmania houdt 50 euro achter na weigering bestelling
Je zou maar op de wallen staan en erop staan dat je niet meer dan 50% betaald voordat je je broek uittrekt.
Krijg je als antwoord dat je je pocket rocket dan ook maar voor de helft op mag laten stijgen
Krijg je als antwoord dat je je pocket rocket dan ook maar voor de helft op mag laten stijgen
Re: Pixmania houdt 50 euro achter na weigering bestelling
Erg leuk dat je nou weer met een voorbeeld komt dat niet valt onder die wet omdat het geen 'consumentenkoop' is...hdpaddy schreef:Je zou maar op de wallen staan en erop staan dat je niet meer dan 50% betaald voordat je je broek uittrekt.
Krijg je als antwoord dat je je pocket rocket dan ook maar voor de helft op mag laten stijgen
Re: Pixmania houdt 50 euro achter na weigering bestelling
Naar mijn mening wel want ik maak er geen bedrijfsuitje van
Re: Pixmania houdt 50 euro achter na weigering bestelling
Naar de mening van de wetgever dus niet, want een dienst is geen 'roerende zaak'.hdpaddy schreef:Naar mijn mening wel want ik maak er geen bedrijfsuitje van
Re: Pixmania houdt 50 euro achter na weigering bestelling
In dat geval zit ik fout