LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC, top of flop?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
thruhge
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2012 09:45

Re: UPC, top of flop?

Ongelezen bericht door thruhge »

Wolter32 schreef:Quote van de TS -> Thuiswerken kan niet.


Een l*largument he dan had je maar een zakelijk abo moeten nemen en niet
zakelijk voor een dubbeltje op eerste rij willen zitten , ah zo gaan bedrijven failliet he.

Ik heb een zakelijk abonnement van UPC, maar dat maakt niets uit.
Het is het zelfde netwerk, ze gaan alleen iets anders om met individuele storingen. Je hebt dan binnen 4 uur een monteur op de stoep staan. Deze kan helaas bij collectieve storingen ook niets doen.

thruhge
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2012 09:45

Re: UPC, top of flop?

Ongelezen bericht door thruhge »

Wolter32 schreef:Quote van de TS -> Thuiswerken kan niet.


Een l*largument he dan had je maar een zakelijk abo moeten nemen en niet
zakelijk voor een dubbeltje op eerste rij willen zitten , ah zo gaan bedrijven failliet he.

Ik heb een zakelijk abonnement van UPC, maar dat maakt niets uit.
Het is het zelfde netwerk, ze gaan alleen iets anders om met individuele storingen. Je hebt dan binnen 4 uur een monteur op de stoep staan. Deze kan helaas bij collectieve storingen ook niets doen.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: UPC, top of flop?

Ongelezen bericht door Renske99 »

Hmm de problemen van upc zijn al eeuwenoud volgens mij en niet alleen beperkt tot dat stukje van nederland.

Toen wij hier kwamen wonen (een redelijk groot dorp in Friesland) kozen wij in eerste instantie ook voor upc.
Al snel bleek dat mijn internet voor geen kwartje werkte, als je internet niet werkt dan werkt je vaste telefoon dus ook niet.
3 dagen en nachten zaten we zonder telefoon en internet, eerst denk je nah zal wel aan ons zelf liggen of aan de pc.
Uiteindelijk een computerman erbij gehaald, ook hij kreeg niks voor elkaar, volgens hem werkte alles perfect maar hadden we gewoon geen verbinding.

Als je geluk had en je een mail wilde verzenden moest je dat toch echt s nachts proberen, overdag zeker geen verbinding, s nachts had je kans dat je per ongeluk 1 minuut gebruik kon maken van je telefoon of pc daardoor je mail kon verzenden of even je ouders bellen om te vragen of alles goed ging (mijn vader was op dat moment heel slecht).

Diverse malen met upc gebeld, altijd een leuke smoes, mevrouw ze zijn bij u in de straat met de telefoonkabels bezig.
Waar dan? ik kan nl. vanuit mijn huis de hele straat overzien, ik zie geen mannetjes van upc aan het werk.

Het is ook vreselijk irri als je een zaak probeert op te starten en daarbij je telefoon en internet nodig hebt, het werkte gewoon niet.
Na diverse klachten waarbij je lang met je mobieltje in de wacht hangt en de kosten gewoon doortikken, werd er nog steeds geen actie ondernomen.
Uiteindelijk beloofden ze dat er een monteur zou komen.
Heb meteen gezegt, prima maar ik betaal er niet voor, nada noppes jente.

Wat een hork zeg die monteur, al bellend staat ie voor de deur, bellend wil hij naar binnen zonder zich voor te stellen, zonder dat ik ook maar ergens aan kan zien dat hij de upc monteur is.
Dan rijzen mijn haren een metertje omhoog, waar is het fatsoen gebleven?

Alles nagekeken maar het lag aan mijn bedrading binnenshuis volgens de man.
Nu hadden we net alles opnieuw aangelegt en volgens de computerman was er allemaal niks mis mee, dus in die optie had ik niet veel vertrouwen.
De monteur stelde voor om een nieuwe draad te leggen, de kosten zouden voor mijn rekening zijn, maar dan had ik wel altijd telefoon en internet.
Nou leg die draad maar, maar ik heb al gemeld dat de kosten voor jullie rekening zijn en niet voor de mijne.

Ik moest een papier tekenen, wat ik uiteraard niet gedaan heb, de nieuwe kabel kwam er en raad eens?
Geen telefoon en geen interpret.

Heb upc een mooie lange klachtenbrief geschreven, geeist dat ik mijn geld van het afgelopen half jaar voor de diensten terug zou krijgen en een schade vergoeding.
Uiteraard heb ik een reactie gehad, 1 maand abonnementsgeld terug ontvangen van de 6 maanden dat ik hooguit alles met elkaar 3 dagen telefoon en internet had, geen schade vergoeding, maar wel wilden ze het contract verbreken (na mijn aandringen) immers een contract sluit je voor een bepaalde periode af en binnen die tijd kan je er niet vandaan, wel moet je zolang blijven betalen voor diensten die je niet krijgt.

We zijn overgestapt naar kpn.
Wat een genot, altijd telefoon altijd interpret, niet veel duurder (toen) als het alles in 1 pakket van upc.
Daarna overgestapt naar online (hebben we nu nog) en ja altijd telefoon en internet.
Hoezo ligt het aan mijn pjoeter of bedrading? zelfde draden liggen er nog gewoon een nieuwe pjoeter is ondertussen in huis gekomen maar die doet het ook gewoon, niks mis mee.

Upc beld regelmatig of we toch niet weer klant willen worden want inmiddels is dat goedkoper geworden en wellicht aantrekkelijk, tis niet de vraag of u overstapt maar wanneer, volgens hun reclame.
Overstappen zal ik heus nog weleens doen, maar ik weet zeker dat ik nooit meer overstap naar upc.
Onze buren klagen ook al steen aan been, upc telefoon en internet, wel betalen maar geen beloofde diensten.

Aan de andere kant, mijn zus woont vlakbij amsterdam, heeft al jaren upc tv, telefoon en internet en heeft nooit klachten.
Ik heb daarom de indruk dat het in de grotere steden wel redelijk werkt, maar dat het op de dorpen gewoon niet wil vlotten.

thruhge
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jan 2012 09:45

Re: UPC, top of flop?

Ongelezen bericht door thruhge »

Het blijft treurnis, upc servicedesk kan nog steeds geen duidelijkheid geven.

Hun forum ligt er sinds enkele dagen uit, we kunnen daar ons beklag ook niet meer doen. Voglens UPC staat het probleem met het forum los van het probleem met hun verbinding....... :roll:

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: UPC, top of flop?

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Daar staat het ook los van.

Het UPC-forum ligt al een paar dagen plat, maar de UPC-site zelf niet.
En ik, ik spreek voor mezelf, heb geen last van een storing op mijn internetverbinding. Het heeft er helemaal niets mee te maken.

En ik vind UPC wel top, en dit is mijn mening :wink:

Nu maar hopen dat de storing snel wordt opgelost :!:

winniedepoohh
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 sep 2011 15:36

Re: UPC, top of flop?

Ongelezen bericht door winniedepoohh »

Wolter32 schreef:Quote van de TS -> Thuiswerken kan niet.


Een l*largument he dan had je maar een zakelijk abo moeten nemen en niet
zakelijk voor een dubbeltje op eerste rij willen zitten , ah zo gaan bedrijven failliet he.

dat vind ik dus onzin , ik mag van mijn werk thuis werken maar door de belabberde verbinding van upc wordt me dit onmogelijk gemaakt

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: UPC, top of flop?

Ongelezen bericht door Har06 »

winniedepoohh schreef:
Wolter32 schreef:Quote van de TS -> Thuiswerken kan niet.


Een l*largument he dan had je maar een zakelijk abo moeten nemen en niet
zakelijk voor een dubbeltje op eerste rij willen zitten , ah zo gaan bedrijven failliet he.

dat vind ik dus onzin , ik mag van mijn werk thuis werken maar door de belabberde verbinding van upc wordt me dit onmogelijk gemaakt
Wat vindt jouw werk daarvan? heb je geen verbinding met het netwerk van je kantoor ???

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: UPC, top of flop?

Ongelezen bericht door ciske »

Wat vindt jouw werk daarvan? heb je geen verbinding met het netwerk van je kantoor ???
dat lees je toch, ze mag werken bij haar of hem thuis, heb ik ook dus meestal heb je dan je eigen internetverbinding :mrgreen:

Gesloten