LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] boete wegens 1 week te laat betalen

Andere onderwerpen over auto en vervoer
crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door crazyme »

gtp schreef:dank je, grapje moet kunnen, maar het is wel zo dat je weet wanneer de accept giro komt, dus het op vacantie gaan kan je daarop afstemmen.
Acceptgiro, bestaan die dingen nog steeds dan ? :mrgreen:

Straks ga je nog vertellen dat die dingen ook nog per post komen :mrgreen:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

gtp schreef:dank je, grapje moet kunnen, maar het is wel zo dat je weet wanneer de accept giro komt, dus het op vacantie gaan kan je daarop afstemmen.
Misschien een heel gek idee, maar bij vaste terugkerende betalingen kan men toch ook de betaling verrichten voordat de acceptgiro komt, met een overschrijvingskaart ofzo.

Iw2wten
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 sep 2011 08:36

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door Iw2wten »

Erwin uit Oosterhout schreef:Gewoon een briefje of e-mail sturen.

Uitleggen dat je op vakantie was (datums vermelden).
Toen je thuis kwam heb je het geld gelijk overgemaakt. Tot mijn verbazing zag ik even later toch een aanmaning verschijnen. Ik neem aan, dat deze aanmaning mijn betaling net gekruist is en omdat ik mijn betaling al gedaan heb, dat deze aanmaning vervalt.

Mocht ik het mis hebben, dan hoor ik het graag.

Niet geschoten is altijd mis :wink:
Nee, ik heb gewoon betaald zonder aanmaning, heb ook geen aanmaning ontvangen. Ik Wil wel proberen maar denk het zal niet helpen met een brieftje. Ik heb het gevoel dat de overheid gaat de burgers geld aanjagen om die Grieken te kunnen helpen. Hoe dan ook dank ik u.

Mvg

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door gtp »

Wat is dit nu weer, overheid gaat burgers geld aanjagen"? Niks geen briefje,gewoon betalen en je fout inzien, buiten dat je niet goed kan lezen (zie al mijn goede adviezen) ben je verschrikkelijk eigenwijs.Ik hou op want anders word ik echt boos om zulke idioterie en bla-bla-bla.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

gtp schreef:Wat is dit nu weer, overheid gaat burgers geld aanjagen"? Niks geen briefje,gewoon betalen en je fout inzien, buiten dat je niet goed kan lezen (zie al mijn goede adviezen) ben je verschrikkelijk eigenwijs.Ik hou op want anders word ik echt boos om zulke idioterie en bla-bla-bla.
Jama we willen natuurlijk niet horen dat het onze eigen stomme schuld is :mrgreen:

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door gtp »

Emmy, sterker nog, deze meneer/mevrouw is in het bezit van een computer en doet ook misschien aan internetbankieren, dan kan je gewoon toekomstige betalingen instellen op de te betalen datum. Moet natuurlijk wel zorgen dat er voldoende saldo is. ( zou het daarom zijn dat ts niet automatisch laat afschrijven?)

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door Emmy75 »

gtp schreef:Emmy, sterker nog, deze meneer/mevrouw is in het bezit van een computer en doet ook misschien aan internetbankieren, dan kan je gewoon toekomstige betalingen instellen op de te betalen datum.
Inderdaad mogelijkheden te over om op tijd te betalen, maja dan moet men dat wel even willen en misschien een heel klein beetje moeite doen. Omdat dat zoveel niet gebeurd, komt dus direct overal zowat een verhoging op.
gtp schreef: Moet natuurlijk wel zorgen dat er voldoende saldo is. ( zou het daarom zijn dat ts niet automatisch laat afschrijven?)
Tja op vakantie willen we natuurlijk wel wat zakgeld hebben hè en dat gaat natuurlijk voor op de rekeningen. :mrgreen: Maar even alle gekheid op een stokje, dat zijn allemaal speculaties en kunnen we eigenlijk beter niet doen. Misschien heeft TS wel een hele goede reden gehad om de betaling uit te stellen, want er kan ons allemaal ineens wat overkomen waardoor we het een of ander misschien net even niet kunnen betalen.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door gtp »

Emmy, klop helemaal maar het is wel weer vreemd dat ts (advice) advies vraagt,dat vervolgens volop krijgt en dan niets meer van zich laat horen, laat staan ons even bedanken.

freestyler29
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 jan 2012 17:42

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door freestyler29 »

buiten het op tijd betalen om he is er ook nog zoiets als telefoon, mail, en post.

mocht je een goeie reden hebben om niet op tijd te kunnen betalen is vaak een telefoontje naar de desbetreffende instantie/bedrijf voldoende om uitstel van betaling te kunnen ontvangen, zonder consequenties.

zelfs na het ontvangen van een aanmaning is een telefoontje plegen vaak genoeg om onder verhogingen uit te komen, het is vaak dat mensen niet reageren,niks van zich laten horen waardoor instantie minder gemoedelijk omgaan met wanbetalers en daardoor dus verogingen opleggen voor de extra moeite die nodig was om hun betaling te ontvangen.

Iw2wten
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 sep 2011 08:36

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door Iw2wten »

freestyler29 schreef:buiten het op tijd betalen om he is er ook nog zoiets als telefoon, mail, en post.

mocht je een goeie reden hebben om niet op tijd te kunnen betalen is vaak een telefoontje naar de desbetreffende instantie/bedrijf voldoende om uitstel van betaling te kunnen ontvangen, zonder consequenties.

zelfs na het ontvangen van een aanmaning is een telefoontje plegen vaak genoeg om onder verhogingen uit te komen, het is vaak dat mensen niet reageren,niks van zich laten horen waardoor instantie minder gemoedelijk omgaan met wanbetalers en daardoor dus verogingen opleggen voor de extra moeite die nodig was om hun betaling te ontvangen.

Nee, ik heb gebeld en geschreven, het helpt niet, boete moet betalen!

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: boete wegens 1 week te laat betalen

Ongelezen bericht door tufima »

Iw2wten schreef:
freestyler29 schreef:buiten het op tijd betalen om he is er ook nog zoiets als telefoon, mail, en post.

mocht je een goeie reden hebben om niet op tijd te kunnen betalen is vaak een telefoontje naar de desbetreffende instantie/bedrijf voldoende om uitstel van betaling te kunnen ontvangen, zonder consequenties.

zelfs na het ontvangen van een aanmaning is een telefoontje plegen vaak genoeg om onder verhogingen uit te komen, het is vaak dat mensen niet reageren,niks van zich laten horen waardoor instantie minder gemoedelijk omgaan met wanbetalers en daardoor dus verogingen opleggen voor de extra moeite die nodig was om hun betaling te ontvangen.

Nee, ik heb gebeld en geschreven, het helpt niet, boete moet betalen!
Dit gaat om de overheid en die zijn onverbiddelijk! En terecht! Dit gaat om betalingen met een wettelijke grondslag (belastingen). Ze zijn direct opeisbaar en zonder uitstelregeling gewoon op tijd betalen.

Dus: les geleerd! Betalingsmoraal aanpassen en wellicht in het vervolg automatische incasso instellen dan kan je het ook niet vergeten.

Gesloten