LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hotel Group Passport Oplichters? Ik vrees van wel!

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
DeGebruiker

Hotel Group Passport Oplichters? Ik vrees van wel!

Ongelezen bericht door DeGebruiker »

Beste mensen,

Allereerst excuses voor de erg lange post, ik begrijp dat dit niet altijd fijn is, maar ik probeer de situatie zo duidelijk mogelijk te schetsen. Ik hoop dat dit geen probleem vormt.

Onlangs heeft een goede bekende van me een telefoontje ontvangen van een bedrijf wat zich Hotel Group noemt. Deze goede bekende kreeg te horen dat hij de winnaar was van een "gratis" reis naar Turkije, omdat hij een enquête zou hebben ingevuld. Dit kon kloppen aangezien hij dit wel eens doet. Ik vermoed zelf dat dit waarschijnlijk iets in de richting is geweest van Money Miljonairs of iets in de trend van "Win een gratis iPad 2". Deze bedrijven delen/verkopen maar al te graag gegevens aan minder legitieme bedrijfjes (waaronder ook Hotel Group so it seems).

Ikzelf twijfel echter sterk aan de betrouwbaarheid van dit zogenaamde bedrijf. Er schijnen in het verleden heel veel mensen te zijn opgelicht door een soortgelijk bedrijf (Hotel Gold Card) die op een zelfde manier te werk ging en zonder toestemming vaak meer dan €130 plunderde van bankrekeningen. Nieuwsgierig ging ik op zoek naar meer informatie. De resultaten waren eigenlijk wel wat ik verwachtte. Een zoekopdracht naar Hotel Group leverde "vreemd genoeg" niets op, terwijl je van een legitiem bedrijf verwacht dat ze zich toch bekend willen maken. Vervolgens gezocht op Hotel Group Passport. Dit leverde vervelende resultaten op. In plaats van de website van Hotel Group waren de eerste resultaten allen klachten op Klacht.nl, Meldpunt.nl en dit forum.

Hoewel ik vrij zeker ben van het feit dat dit bedrijf mensen op zijn minst probeert te misleiden door middel van het aanpraten van een contract zijn er nog wel enkele onduidelijkheden.

Allereerst is het wel toevallig dat er zoveel winnaars zijn. Dit was bij Hotel Gold Card ook al het geval. Er worden namelijk een heleboel mensen gebeld die allemaal hetzelfde wordt verteld. U bent de winnaar van een gratis rijs naar Turkije. Ik weet niet hoe ze winnaars uitkiezen, maar dit is natuurlijk grote flauwekul.

Vervolgens is "gratis" sterk overdreven. Om gebruik te kunnen maken van deze "gratis" vakantie dient men een contract te sluiten alleen wordt dit dus op slinkse wijze niet geheel duidelijk gemaakt. De kosten hiervan zijn meer dan €150 per jaar. Men zit dus meteen vast aan een abonnement wat minstens een jaar of zelfs 2 jaar loopt?

Dan krijgen we de reis, hoe kan een bedrijf wat geen nevenactiviteiten lijkt te hebben tickets voor meerdere personen naar Turkije bekostigen? Een beetje ticket naar Turkije kost toch al gauw op zijn minst €200 p.p. Met het aantal personen waarmee de bekende wil gaan is vrij hoog waardoor de kosten heel fors zullen zijn. Dan hebben we het nog niet eens over andere reiskosten gehad, zoals taxi van en naar het vliegveld. Neigt erg naar oplichting.

Uiteraard krijgen we dan nog de zogenaamde "u bent verplicht om te ontbijten en dineren in het hotel" voorwaarden. De website zelf meldt een minimumbesteding van €20 p.p. per nacht. De hotels in Turkije die "deelnemen" aan het Hotel Group Passport "programma" (wat er maar drie zijn) zitten op een minimum bestedingsbedrag van €35 en het andere hotel zelfs €45 p.p. per nacht. In het geval van mijn kennis zou het bedrag voor 8 dagen al ruim boven de €1000 uitkomen. Gratis vakantie? Voor dit geld zijn volledig verzorgde reizen te boeken met een goede garantie dat je ook krijgt waarvoor je betaald.

De algemene voorwaarden zijn ook niet helemaal wat je zou verwachten van een legitieme organisatie:
http://www.hotelgroup.nl/algemene_voorwaarden.html

Zo wijzen ze vrijwel alle aansprakelijkheid van zich af en kan het goed zijn dat hotels op basis van het passport geen boekingen accepteren. Verder kunnen er bovenop het al absurd hoog verplichte bedrag voor het eten en drinken nog eens extra kosten komen. Kan dit zomaar?

Het kan niet anders of dit bedrijf is misleidend bezig. De vakantie, als die er überhaupt al is, is allerminst gratis. Je hebt namelijk de abonnement kosten, de verplichte ontbijt en diner kosten en eventuele toeslagen. Over belastingen en toeslagen op tickets wordt niets over gezegd, maar het lijkt mij bijzonder sterk dat deze betaald zouden worden.

Mijn vragen zijn dus:
- Hebben we hier echt te maken met oplichters?
- Is de vakantie überhaupt echt?
- Als deze echt is welke kosten worden dan hoogstwaarschijnlijk gedekt?

Ik hoop dat er mensen zijn die antwoorden hebben op mijn vragen. Misschien een ideetje voor Tros Radar om hier een artikel aan te wijden.

Emmy75

Re: Hotel Group Passport Oplichters? Ik vrees van wel!

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Om te beginnen geloof ik erg in de stelregel als het te mooi is om waar te zijn dan is dat ook zo.

Van "winnen" is hier volgens mij ook geen sprake omdat dit een normaal "aanbod" is welke op de site terug te vinden is.

Wanneer was onlangs ? Maw zou deze persoon er nog onderuit kunnen door gebruik te maken van de bedenktijd binnen de wet kopen op afstand ? Wellicht of dit raadzaam is.

Of het echt oplichters zijn, kan ik niet zo 123 beoordelen, echter er zijn wel wat klachten over te vinden. Zoals:
http://www.meldpunt.tv/?waxtrapp=wphasJ ... B&start=71
http://www.klacht.nl/passport-hotel-gro ... ichters-2/
http://www.klacht.nl/categorie/hotel-card/?pg=1

Indien het wel echt is, blijft heel veel essentiële info erg vaag. De hotelovernachtingen zijn weliswaar inbegrepen maar de maaltijden vanaf 20,-.. dat kan ook 30,- 40,- enz zijn per dag. Voor hetzelfde geld komt men in een hotel met 0 sterren. Ter vergelijk een weekje All-inclusive, Turkije, last-minute, 5 sterren kost ook al niet meer zoveel tegenwoordig.

Daarbij ook nog een duur 0900nr 80 cpm voor de klantenservice...

Hmm.. nee laat maar, mij niet gezien, zou ik zeggen.

DeGebruiker

Emmy75 schreef:Om te beginnen geloof ik erg in de stelregel als het te mooi is om waar te zijn dan is dat ook zo.

Van "winnen" is hier volgens mij ook geen sprake omdat dit een normaal "aanbod" is welke op de site terug te vinden is.

Wanneer was onlangs ? Maw zou deze persoon er nog onderuit kunnen door gebruik te maken van de bedenktijd binnen de wet kopen op afstand ? Wellicht of dit raadzaam is.

Of het echt oplichters zijn, kan ik niet zo 123 beoordelen, echter er zijn wel wat klachten over te vinden. Zoals:
http://www.meldpunt.tv/?waxtrapp=wphasJ ... B&start=71
http://www.klacht.nl/passport-hotel-gro ... ichters-2/
http://www.klacht.nl/categorie/hotel-card/?pg=1

Indien het wel echt is, blijft heel veel essentiële info erg vaag. De hotelovernachtingen zijn weliswaar inbegrepen maar de maaltijden vanaf 20,-.. dat kan ook 30,- 40,- enz zijn per dag. Voor hetzelfde geld komt men in een hotel met 0 sterren. Ter vergelijk een weekje All-inclusive, Turkije, last-minute, 5 sterren kost ook al niet meer zoveel tegenwoordig.

Daarbij ook nog een duur 0900nr 80 cpm voor de klantenservice...

Hmm.. nee laat maar, mij niet gezien, zou ik zeggen.
Het is ook te mooi om waar te zijn, mijn mening in ieder geval.

We kunnen dus in ieder geval stellen dat er sprake is van misleiding. Er is namelijk per definitie geen reis gewonnen aangezien het dus gewoon een normaal aanbod is. U maakt hier een heel sterk punt! Mag dit wettelijk gezien zomaar?

Ik vrees dat de datum van het telefoongesprek wat volgens mij ook meteen de koopdatum is (dat haal ik althans uit de algemene voorwaarden) inmiddels al langer dan 7 dagen is geleden. Ontvangst van de brief is enkele dagen geleden, dus er zijn nog mogelijkheden. Ik vrees alleen dat mijn goede kennis nog niet doorheeft wat er aan de hand is en het is nog maar de vraag of ik hem kan overtuigen. Hij heeft alle intenties om dit door te zetten. Vandaar ook mijn vraag: Is de vakantie überhaupt echt? (buiten de idiote kosten).

Die klachten kwam ik dus tegen toen ik zocht op "Hotel Group Passport". Ook enkele recente meldingen hier op het forum (twee tot nu toe) doen mij erg twijfelen aan dit bedrijf. Er is al sprake van misleiding dus ik sluit oplichting dan ook niet uit.

De website stelt dat de hotel overnachtingen geheel gratis zijn, maar dat er wel enkele toeslagen kunnen zijn wanneer er sprake is van een aparte eenpersoonskamer (iets in die trend). Men is echter wel verplicht om te betalen voor zowel het ontbijt alsmede het diner ook al maakt men hier geen gebruik van.

De website stelt dat de minimale kosten sowieso €20 per persoon per nacht zijn. Kiezen we uit één van de drie beschikbare hotels in Turkije via de website zijn de minimale kosten al €35! Exclusief eventuele toeslagen:
In het minimaal door de gebruiker bij het hotel te besteden bedrag aan ontbijt en diner zijn, behoudens dit expliciet bij de boeking wordt bevestigd, niet inbegrepen bestedingen als drank, toeristenbelasting, toeslagen voor eenpersoonskamers etc. Vermelde minimumbestedingen zijn per persoon en per nacht.
Dit kan dus erg duur en prijzig worden.

De hotels zijn zogenaamd 3 tot 4 sterren, maar ook hier twijfel ik aan. De websites van de hotels zijn in vergelijking met andere hotels niet heel gedetailleerd en de prijzen wijken af (goedkoper dan Hotel Group vermeld).

Niet alleen een 0900 nummer is storend, maar ook het ontbreken van een fysieke locatie. Het enige adres is een postbusadres, terwijl een fatsoenlijk bedrijf naar mijn mening een echt adres dient te hebben, zeker niet alleen een postbus.

Ook het ontbreken van enige informatie over het reisgedeelte (vervoer en de kosten en voorwaarden hiervan) is niet bevorderend voor de betrouwbaarheid.

Misleidend kunnen we inderdaad zeggen, maar is de reis zelf wel echt?

Emmy75

DeGebruiker schreef: We kunnen dus in ieder geval stellen dat er sprake is van misleiding. Er is namelijk per definitie geen reis gewonnen aangezien het dus gewoon een normaal aanbod is. U maakt hier een heel sterk punt! Mag dit wettelijk gezien zomaar?
Tja mogen, mogen.. Het is op zijn minst op (net over) het randje. Onder het motto van "wie eist, die bewijst" neem ik aan dat het heel moeilijk is dit te bewijzen is, tenzij deze persoon het hele telefoongesprek heeft opgenomen. Zoiets wordt al gauw een welles-niettes en dat kunnen zij net zo makkelijk stellen dat dit "aanbod" is gedaan en het niet gaat om winnen.

Persoonlijk vind ik (wijsheid achteraf) dat deze persoon maar beter niet van dit soort enquêtes kan invullen. Deze dingen worden veel gebruikt om telefoonnummers te achterhalen en ook het bel-me-niet register te omzeilen om zo allerlei dingen aan de "man" te brengen al dan niet bonafide.
DeGebruiker schreef: Ik vrees dat de datum van het telefoongesprek wat volgens mij ook meteen de koopdatum is (dat haal ik althans uit de algemene voorwaarden) inmiddels al langer dan 7 dagen is geleden. Ontvangst van de brief is enkele dagen geleden, dus er zijn nog mogelijkheden.
Overigens is deze bedenktijd 7 werkdagen en geen 7 dagen.. dat scheelt weer een weekend en evt. feestdagen. (art. 46d lid 1 BW 7)

Is deze kennis gewezen op het herroepingsrecht en de bedenktijd van 7 werkdagen in het telefoongesprek en / of de brief ? Sommige bedrijven willen dat voor het gemak nog wel eens 'vergeten'. Het leuke daaraan is dat de consument dan vervolgens wettelijk gezien veel langer het recht heeft om af te zien van een koop op afstand, namelijk 3 maanden (art. 46d lid 1 BW 7).
DeGebruiker schreef: Vandaar ook mijn vraag: Is de vakantie überhaupt echt? (buiten de idiote kosten).
Geen idee.
Wellicht is de kennis eens te overtuigen met een rekensommetje van een all-inclusive Turkije vakantie, waarbij deze dan veel meer keuze heeft en vooraf ook zeker weet wat de kosten zijn en ook niets meer uitgeeft. € 40,- per dag "verleven" (is gemakkelijk gedaan, maar kost in een weekje ook al gauw 280,-, daarbij de kosten van het abonnement ?? en wie weet wat voor andere vage kosten. Even heel vlug gezocht, voor zo'n € 400 a € 500 euro pp (toegegeven excl een evt 1-persoonstoeslag, maar die verschilt ook erg per hotel.) vind ik op dit moment 8-daagse lastminutes naar Turkije, 5 sterren en uitgebreide All-Inclusive, de hotels voor het uitzoeken in deze prijsklasse.
Daarbij kan hij/zij dan boeken bij een organisatie die is aangesloten bij SGR en ANVR. Dit soort dingen gaat ook vaak op basis van beschikbaarheid enzo. Perioden in het hoogseizoen zijn (bijna) onmogelijk te krijgen.
DeGebruiker schreef:Dit kan dus erg duur en prijzig worden.
... Niet alleen een 0900 nummer is storend, maar ook het ontbreken van een fysieke locatie. Het enige adres is een postbusadres, terwijl een fatsoenlijk bedrijf naar mijn mening een echt adres dient te hebben, zeker niet alleen een postbus.
Ook het ontbreken van enige informatie over het reisgedeelte ... is niet bevorderend voor de betrouwbaarheid.
Eens.
DeGebruiker schreef: maar is de reis zelf wel echt?
Geen idee. Maar zelfs als het zo is dan moet men nog maar afwachten waar men terecht komt. Persoonlijk zou ik veel liever bij een betere reisorganisatie boeken en het gewoon voor het kiezen hebben.

DeGebruiker

Ondertussen heb ik ook een transcript gevonden wat bevestigd dat Hotel Group mensen misleid en geen gratis reis aanbied maar een zeker niet gratis abonnement.
Tegenwerpingen

Ik wil niet betalen voor ontbijt en diner in het hotel

Maar mevrouw, mijnheer <naam klant>, het is toch prettig dat het ontbijt en het diner al voor u geregeld zijn? U schuift na een dag uit lekker aan in het restaurant van het hotel en u heeft geen zorgen meer.

Wanneer u dit echt niet wilt kunt u ook het minimale bestedingsbedrag voldoen en buiten de deur gaan dineren; dan bent u nog vaak goedkoper uit dan wanneer u de kamerprijs betaalt, en het ontbijt neem u toch altijd wel in het hotel.

Bovendien ontvangt u van ons ook nog eens een abonnement op de Hotel Express Silvercard, waarmee u 50% korting op de kamerprijs krijgt bij 10.000 hotels wereldwijd. In dat geval hoeft u niet het ontbijt en diner te gebruiken in het door u uitgekozen hotel en bent u geheel vrij in uw keuze.

Welke hotels doen er mee/waar zitten deze hotels? (Hotelgroup Passport)

Er doen meer dan 1.000 hotels mee aan ons programma. Dit zijn over het algemeen de rustig en mooi gelegen familiehotels maar ook de luxe resorts, altijd met minimaal 2-sterren. Deze hotels treft u in de buurt aan, zo zijn er bijvoorbeeld 100 in Nederland, 200 in Duitsland en 50 deelnemende hotels in Belgie. Allemaal ideaal voor een weekend of midweek weg. Maar ook tijdens een langere vakantie kunt u gratis overnachten wanneer u bijvoorbeeld een week of langer van de zon gaat genieten in Spanje, Italie, of Griekenland. Of wat denkt u van een week wintersport in Oostenrijk, Zwitserland of Tsjechie? U ziet, een enorme keus en voor elk wat wils.

Welke hotels doen er mee/waar zitten deze hotels? (Hotel Express Silvercard)

Er doen meer dan 10.000 hotels mee aan dit programma. ze zijn verspreid over de gehele wereld in in totaal maar liefst 146 landen. En zeker niet alleen de landelijk gelegen hotels. Zo zijn er tientallen hotels in Londen, Parijs, Madrid, Barcelona en Rome, ideaal voor uw stedentrip. Maar ook luxe resorts ver weg, bijvoorbeeld in Azie. En dan nog duizenden mogelijkheden in de Verenigde Staten. U komt er altijd mee uit.

Waarom doen hotels mee aan jullie programma

Het is algemeen bekend dat vrijwel geen enkel hotel 365 dagen per jaar volgeboekt zit. De hotelier wenst echter een zo hoog mogelijke bezettingsgraad en doet daarom mee aan ons programma.

De hotels zitten zeker altijd vol?

Zeker niet mevrouw, mijnheer <naam klant> Nog zeer recent (juli 2010) is er een onderzoek geweest van de Consumentenbond waaruit bleek dat er vrijwel geen verschil is tussen het percentage boekingen dat met en zonder kortingsprogramma wordt geboekt. En bovendien is er zoveel keus dat wanneer het hotel van uw 1e keuze vol mocht zitten, u altijd in een andere periode of in een ander hotel terecht kunt.

Kan ik altijd met mijn Hotelgroup Passport terecht?

Bij de meeste hotels bent u het hele jaar welkom. Soms zijn de feestdagen of bepaalde weekends uitgezonderd. Een strandhotel zal in de zomervakantie minder kamers voor het Hotelgroup Passport beschikbaar hebben dan in het voor- en naseizoen. Het concept is gebaseerd op basis van vrije capaciteit waardoor de hotelier zijn lege kamers kan vullen. In de vakantieperiodes loont het overigens vaak de moeite om te informeren naar last-minute mogelijkheden.

Ik vind het eigenlijk best duur, € 153,95 per jaar.

Maar mevrouw, mijnheer <naam klant>, sorry dat ik het zo zeg maar dat is het zeker niet. Gaat u maar na: Een overnachting in een leuk hotel kost toch al snel € 100 per nacht, en in de grote steden wel € 150 - € 200! U heeft uw jaarbijdrage er al in 1 of 2 nachten uit! Bovendien heeft u ook nog eens alle aanvullende voordelen zoals dineren met korting en goedkopere dagjes uit. Het geld heeft u er echt heel snel uit!

En dan vergeet ik nog helemaal ons welkomstgeschenk! Daarmee bespaart u vele honderden euro op een vergelijkbare vakantie!

Hoe werkt dat, 50% korting op de kamerprijs?

Alle hotels hebben een zogenoemde "rack-rate"; dit is de officiele kamerprijs die u ook altijd ziet hangen achter de receptie van een hotel. Op deze prijs ontvangt u een korting van 50%.

Via internet (bijvoorbeeld booking.com) kan ik toch meer korting krijgen dan 50% op de officiele kamerprijs?

Soms is dat inderdaad het geval mevrouw, mijnheer <naam klant>. Maar.....! Uiteraard willen wij u als klant van Hotelgroup altijd een voordeel bieden ten opzichte van de mensen die nog geen abonnee zijn. En dat doen we als volgt: Wanneer u op internet een lagere prijs ziet voor een kamer (in een bij Hotel Express aangesloten hotel) dan de helft van de rack-rate, dan garandeert Hotel Express u dat u nog eens 20% korting krijgt op de laagste prijs van deze kamer. U behaalt dus altijd maximaal voordeel!

Ik wil eerst overleggen met mijn partner

Maar u kunt natuurlijk ook uw partner verassen en er een paar dagen lekker tussenuitgaan.

Ik heb er geen tijd voor

Onze producten zijn het gehele jaar geldig, dus u kunt zelf beslissen waar en wanneer u er gebruik van maakt. De silvercard biedt u zakelijk gezien ook veel mogelijkheden aangezien er geen verplichting is van een minimumverblijfsduur

Ik maak nooit gebruik van een hotel/ ga kamperen

Als u gaat kamperen reist u dan in 1 dag of overnacht u onderweg in een hotel?/ Dan wordt het nu tijd omdat eens te gaan doen meneer/ mevrouw, voordeliger komt u niet weg. Gratis slapen en lekker eten!

Ik wil geen verplichtingen.

Deze aanbieding is geldig voor 2 jaar. Als u daarna besluit geen geld meer te willen besparen kunt u dit eenvoudig opzeggen.

Wat kost het ontbijt/ diner?

Dit is per hotel verschillend. Net als bij een gewoon weekendje weg kunt u dit zo gek maken als u wilt.

De prijzen van het ontbijt/ diner staan allemaal op internet vermeld. Ontbijt en diner is er al vanaf € 25! Daarvoor hoeven we het niet te laten toch?

Met hoeveel personen kan ik gebruik maken van de kortingsproducten:

Hotelgroup Passport: Het gezin mag gebruik maken maar het recht geldt slecht één 2-persoonskamer (evenuteel met bijplaatsing extra bed) tenzij de hotelier het boeken van meerdere kamers geen probleem vindt

Hotel Express Silvercard: Het gezin mag gebruik maken maar het recht geldt slecht één 2-persoonskamer (evenuteel met bijplaatsing extra bed) tenzij de hotelier het boeken van meerdere kamers geen probleem vindt

Dinerjaarkaart: Maximaal 4 personen

Korting op dagjes uit: Geen beperking

Welkomstgeschenk Istanbul: Geen beperking

Welkomstgeschenk Antalya: Geen beperking

Moet er voor kinderen ook ontbijt en diner afgerekend worden?
Ja, dat moet. Vrijwel ieder aangesloten hotel heeft echter een speciaal kindermenu (met dito prijs). Er wordt aangeraden dit bij boeking met de hotelier te bespreken.

Do's en de Don'ts

Niet alle Do's? Verkoop wordt afgekeurd
1 of meer Don'ts Verkoop wordt afgekeurd

Do's

Alle vragen uit de voicelog zijn gesteld en met "ja" beantwoord

De voorwaarden voor de welkomstreis zijn genoemd

Don'ts

Het aantal hotels of de locatie wordt niet goed overgebracht

De periode waarvoor men abonnee wordt, wordt niet of niet juist genoemd

Er wordt verteld dat het welkomstgeschenk ook voor andere bestemmingen (dan Istanbul en/of Antalya) ingewisseld kan worden

De voorwaarden voor het welkomstgeschenk worden niet of niet juist genoemd

Er worden meer voordelen geboden dan er in werkelijk zijn (Bijvoorbeeld dat de klant bij Hotel Express Silvercard hotels niet alleen korting krijgt op de kamerprijs maar ook op andere faciliteiten)

Er wordt verteld dat de kortingsproducten voor meer personen ingezet kunnen worden dan het daadwerkelijk gebruik

Niet integer omgaan met vragen over de adressen (zie ook de "Algemene briefing"

Verkopen aan mensen waarvan op voorhand duidelijk is dat ze het aanbod niet begrijpen zoals mensen met een verstandelijke beperking (bijvoorbeeld mensen die in een woongroep wonen) en ouderen die duidelijk niet meer bij de tijd zijn

Script

Versie 1.5.

Meneer/Mevrouw <naam prospect> wat fijn dat ik u tref, ik bel u gelegen neem ik aan.

In geval niet gelegen: wanneer zou het u het beste uitkomen?

Ik mag u namelijk namens de HotelGroup een gratis geheel verzorgde stedentrip naar Istanbul aanbieden, danwel een hele week heerlijk zonnen aan de mooiste stranden van Antalya, dat moet voor u ook goed klinken toch?

Meneer/Mevrouw <naam prospect> ik ga U namelijk heerlijk op vakantie sturen!
Daar zult u vast wel even aan toe zijn toch?

Ik zal U even uitleggen hoe we dat gaan doen!

U ontvangt van ons namelijk een HotelGroup PASSPORT ! Met dit exclusieve PASSPORT kunnen U en Uw gezin 2 jaar lang gratis overnachten in meer dan 1000 aangesloten hotels in Nederland, België, Duitsland en de rest van Europa. Wanneer U wilt, hoe vaak U maar wilt!

Ook kunt u kiezen voor 50% korting op de kamerprijs bij 10.000 hotels wereldwijd. In dat geval hoeft u niet het ontbijt en diner te gebruiken in het door u uitgekozen hotel en bent u geheel vrij in uw keuze.

Zo’n aanbieding krijgt U niet iedere dag toch?

Ik had u aan het begin van ons gesprek een volledig verzorgde vakantie belooft….. Dit welkomstgeschenk ontvangt u van mij er geheel gratis bij! U kunt hierbij kiezen voor een 4 daagse reis naar Istanbul of een heerlijke week naar het paradijs op aarde; Antalya!

Waar houdt u van? Van een stedentrip of meer van een weekje strand?

Ga indien er een keuze gemaakt wordt door met de betreffende reis.

Ik zal u er nog iets meer over vertellen (indien nodig):

Istanbul (stad)
Een heerrlijke 4 daagse stedentrip naar de stad die Europa en Azie met elkaar verbind: Istanbul. U verblijft drie nachten in deze prachtige stad en geniet maar liefst twee en een halve dag tijdens inbegrepen excursies waarin u deze geweldige stad leert kennen.

Dit welkomstgeschenk ontvangt u inclusief hotelovernachtingen, ontbijt, vliegtickets, bustranfers, alle excursies en entreegelden helemaal gratis.

Mocht u uw partner of iemand anders mee willen nemen dan kan dit voor het sterk gereduceerde tarief van € 299 (exclusief luchthavenbelasting) in plaats van de normale € 449 . Kortom u gaat dan samen geheel verzorgt naar Istanbul voor € 299, in plaats van de normale € 900!

Vertrekdata het gehele jaar door met uitzondering van het hoogseizoen.

Antalya (Strand)
Een prachtige 8 daagse zonvakantie naar het paradijs op aarde: Antalya met 7 luxueuze overnachtingen en 2 dagen geheel verzorgde excursies om de eeuwen oude beschaving van Turkije te ontdekken.

Dit welkomstgeschenk ontvangt u inclusief hotelovernachtingen, vliegtickets, bustranfers, 2 dagen excursie.

En voor maar 35 euro per persoon per nacht krijgt u daar ontbijt en diner bij. U dient daarnaast wel zelf de luchthavenbelasting te betalen.

Vertrekdata het gehele jaar door met uitzondering van het hoogseizoen.

Om te zorgen dat we uw Passport met informatie over uw geweldige gratis reis zo snel mogelijk naar u toe kunnen sturen heb ik alleen nog wat gegevens van u nodig.

Agent:

Wanneer de prospect door de genoemde argumenten (nog) niet overtuigd is een abonnement af te sluiten kan je één of meerdere van de extra's die men ook krijgt gebruiken om de verkoop alsnog rond te krijgen:

2 gratis Hotelgroup Vouchers waarmee men personen buiten het gezin kan verrassen op drie gratis hotelovernachtingen (met ontbijt en dinerverplichting);

Wilt u ook een weekend weg met uw vrienden of kennissen? Dat kan ook! Want u ontvangt bij het lidmaatschap ook nog eens 2 gratis Hotelgroup Vouchers ter waarde van € 35 (per voucher) waarmee u ook anderen drie gratis overnachtingen in de aangesloten hotels kunt geven.

3 gratis dinner cheques; met deze cheques krijgt u per verblijf nog eens € 10 korting op uw restaurantrekening (alleen bij de aangesloten Hotelgroup Passport hotels die aan de actie meedoen, zie de website)

Een abonnement op de Dinerjaarkaart; Even niet op vakantie maar wel lekker uit eten? Bij uw abonnement op ons product krijgt u bij meer dan 1.000 restaurants in Nederland maar liefst 25% op de totale rekening!

Korting op dagjes uit: Lekker een dagje weg wordt een stuk voordeliger want bij uw abonnement ontvangt u het privilege om op vele dagjes uit tot wel 50% korting op de entreeprijs te ontvangen.

Agent:

Bij de afronding van je gesprek, op welk moment in het script ook, die je de volgende tekst aan te bieden:

Ik wil u erop wijzen dat indien u geen prijs stelt om in de toekomst nog telefonisch benaderd teworden u dit aan het einde van dit gesprek kunt aangeven.

En start IVR.

Controle en registratie gegevens…..

Voornaam (alleen roepnaam):

Voorletters:

Voorvoegsels:

Achternaam:

Straatnaam:

Huisnummer:

Huisnummer toevoeging:

Geslacht:

Telefoonnummer:

Emailadres:

Agent:

Soort verkocht product: (2-jarig abonnement code 2JR153)

Totaalbedrag: 153,95

Rekeningnummer (elfproef!):

Naam bank:

Verkoopdatum:

Ingangsdatum: (alleen invullen indien afwijkend van "zo snel mogelijk")

Geboortedatum:

Aantal gezinsleden:

Leeftijd jongste gezinslid: (in jaren, jonger dan 1 = 0)

Welke brochure men wenst te ontvangen (1=Istanbul, 2=Antalya, 3=Beide)
Het is toch gewoon pure misleiding en bedrog.

Emmy75

Dat klinkt niet zo best inderdaad. Waar ik helemaal om moest lachen is die 50% korting op de "rack-rate". Hoezo sigaar uit eigen doos ? Heeft u wel eens op de gemiddelde "rack-rate" gelet in een hotel ? Die is doorgaans veel meer dan 2x zo duur dan dat men een kamer boekt via een willekeurige site op internet. Ja 50% korting op een dure prijs is veel korting, maar ik kijk toch liever naar het "nettoresultaat". 50% korting op 300,- is nog altijd duurder dan 100,- bij zelf boeken (bijvoorbeeld). Maar dat kan wel gebeuren dus.

Men kan er gif op innemen dat het bij veel hotels nagenoeg onmogelijk wordt om in een beetje populaire periode te boeken hiermee. Zoals ik al zei, ik boek liever zelf uit het veel grotere aanbod.

Overigens wat ik in het belscript mis is dat prospect gewezen wordt op het herroepingsrecht van 7 werkdagen onder de wet koop op afstand. Indien dit dus niet vermeld is en niet in de bevestigingsbrief staat e.d. heeft deze persoon dus 3 maanden de tijd om er alsnog vanaf te zien wettelijk gezien.

nagmo80

Ongelezen bericht door nagmo80 »

Zojuist telefonisch benaderd op mijn mobiel door 'Hotel Group'. Terwijl ik nog aan de telefoon hang met de dame die duidelijk niet van het belscript af kan wijken google ik en kom ik terecht bij klacht.nl en bij Radar.
Meteen telefonisch mijn twijfels geuit en gevraagd hoe men aan mijn telefoonnummer kon komen ondanks het 'bel me niet register'. "daar zijn wij niet van". Ik zou iets thuisgestuurd krijgen. (Mijn hemel, ze kunnen toch mijn adresgegevens niet hebben?).
Ook ving ik iets op van "7 dgn bedenktijd". Ik vertrouwde het meteen niet... ben dus op mijn hoede. Op mijn wedervragen:
"zit er geen addertje onder het gras?
en "gratis dat bestaat niet" begon callcentre dame te stamelen en bladerde terug in het hiervoor beschreven belscript.

Hè bah. Hoe kom ik hier nu toch vanaf, dit soort ongein?

Als ik straks daadwerkelijk iets krijg thuisgezonden - wat ik niet hoop - dan doe ik dit per kerende post retour in ieder geval.

NB: Uiteraard heb ik geen gegevens verstrekt, zelfs mijn naam niet genoemd, hoewel callcentre dame ervan overtuigd was met mw. X te spreken heb ik dat telefonisch noch bevestigd noch ontkend.

Tips?

DeGebruiker

Ooit wel eens ergens uw gegevens ingevuld bij een enquête o.i.d. op internet? In de disclaimer staat vaak dat met het invullen van uw gegevens u akkoord gaat met het feit dat zij deze gegevens kunnen delen met andere partijen (dus "omzeilen" ze het bel-me-niet register).

Overigens vroeg ik me af of de "aankoop" op basis van non-conformiteit of op basis van artikel 6 (194-196) ontbonden kan worden. Het lijkt mij immers dat er hier duidelijk sprake is van misleiding en dat er details achtergehouden worden. Het is mijn mening dat op basis hiervan geen overeenkomst gesloten kan worden. Iemand hier een idee over?

EDIT: Wat ook interessant is is dat men al geld van je rekening afschrijft voordat je de algemene voorwaarden op papier in zijn geheel thuis krijgt. Hoe kan je nou met iets akkoord gaan (waar je niet vanuit gaat, want je denk alleen een informatiepakket thuisgestuurd te krijgen) als je de voorwaarden in z'n totaliteit NIET tot je beschikking hebt ten tijde van de "koop"?

Ida R

Ongelezen bericht door Ida R »

Hallo beste mensen
er zijn veel meer klachten over deze oplichters
Helaas kunnen ze niet allemaal bewaard worden.
Ik heb al eerder een klacht ingediend over HotelGroup op dit forum
Het gonsde er echt van.
De klachten liepen al vanaf het begin van dit jaar en misschien nog wel langer.
Als het enigszins kan niet betalen.!!!!!!!!!!!!!!!
Nooit je bankrekening geven.
Als je dat wel gedaan heb zou ik met de bank bespreken hoe je dit kunt oplossen.
Meestal ben je geld kwijt maar je kunt dan wel het nummer waar het naar toegestuurd is blokkeren voor de volgende betaling.
( mocht iemand nog een tip hebben om op te lossen laat het hier dan weten)!!!
Zelfs mensen die alles keurig aangetekend terug stuurden binnen 5 dagen
hebben hun geld niet terug gekregen.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Incasso blijven ze ook sturen als je nog niet betaald heb, gewoon niets mee doen.
Het incassobureau zegt dat je contact met HotelGroup moet opnemen.
Nou dat gaat dus niet.
Dus laat maar zitten.
Wat misschien helpt is te zeggen tegen het incassobureau dat als ze je blijven lastig vallen dat je ze aanklaagt.
Prullenbak is ook een idee
Ida

picaso

Ongelezen bericht door picaso »

Ik SMEEK u ik heb DRINGEND hulp nodig met het volgende probleem:

op 6 september ben ik telefonisch benaderd door hotelgroup, over dat ik een gratis reis had gewonnen ik moest me gegevens achterlaten en dat werd opgenomen op een bandje. Een maand later zie ik dat ze 153,95 euro hebben afgeschreven, ik llat direct terugstorneren door de bank. ik had ze die dag ook gebeld over dat ik helemaal niks heb afgesloten, hun zeggen dat dit op de bandopname anders staat. volguns hun ben ik een twee-jarig lidmaatschap aangegaan omdat ik een opgestuurd pakketje niet binnen 7 dagen heb opgestuurd. Maar ik heb helemaal geen pakketje ontvangen. ik heb toen om het audiobestand gevraagd en het pakketje zodat ik het dit keer wel terug kan sturen, ze zegt dat ze het audiobestand gaat mailen en dat het pakketje opnieuw wordt gestuurd.

een week later krijg ik een aanmaning van MKBussines incasso en ik moet binnen 5 dagen betalen. ik had toen gebeld en alles uitgelegd en om de bandopname gevraagd, maar ik moest contact opnemen met hotelgroup maar die reageert nergens op niet op mijn mails enz. ik ben langs het juridisch loket geweest en heb samen met hun een brief opgesteld en aangetekend verstuurd naar hotelgroup en naar MKBussines. een week later krijg ik weer een aanmaning dit keer 153,95 euro plus 10 euro administratiekosten. ik bel weer en vraag weer om de bandopname en waarom er niet gereageert word op mijn mails enz, er werd gezegd dat het momenteel erg druk is en dat ik mijn problemen met hotelgroup moet oplossen, ik vroeg toen om een tijdelijke stopzetting van de aanmaningen omdat ik totaal geen contact met hotelgroup kan maken, de meneer zegt dat dit niet mogelijk is en dat alleen hotelgroup de incasso-actie terug kan trekken. die zelfde dag ga ik langs bij het juridisch loket en dit keer belt de mevrouw van het juridisch loket en vraagt om tijdelijke stopzetting, de medewerker van het incasso bureau zegt dat ze een notitie zal sturen naar haar collega die erovergaat en dat ik er bericht van krijg. Weer een week later krijg ik weer een aanmaning dit keer 204,39 euro, ook staat er in vermeldt dat dit de laatste aanmaning zal zijn en hij moet binnen 5 dagen betaald worden. dus ik weer bellen met incasso en ik vraag weer om de bandopname en het de meneer heeft de bandopname en stuurt hem naar mijn mail-adres. ik beluister hem en geloof mijn eigen oren niet, op de bandopname die ze hebben opgestuurd zeg ik ja op een hotelgrouppassport van 2-jaar enz. het enige wat je mij hoort zeggen is oke, ja en: "ik had nog een vraag". maar daar stopt de band opname. wat ik van het allereerste telefoongesprek met hotelgroup met die bandopname herinner is dat mijn gegevens werden opgenoemd: naam, adres, email, rekeningnr. en er word gezegd dat ik folders zou krijgen over de gratis gewonnen prijs. wat ik me ook heel goed herinner is dat ik midden in die bandopname dit zei: ik heb nog een vraagje, ik hoef toch niks te betalen? Hotelgroep-medewerker: nee hoor meneer. en vervolgens gaat hij verder met mijn gegevens. Maar mijn vraag hoor je dus niet op de bandopname die door hun is gestuurd. De volgende dag (vandaag: 26-10-2011) bel ik weer met incasso en vertel dat er is gesjoemeld met de bandopname,
maar de mevrouw zegt dat dit onmogelijk is en dat ik tijdens een rechtzaak daar bezwaar op kan maken. ik vroeg haar toen om het bewijs van het volgens hotelgroup afgeleverde pakketje, maar ze zegt dat ik dat bij hotelgroup kan aanvragen.

tot op de dag van vandaag heb ik niks gehoord van hotelgroup.

op internet kan je heelveel andere mensen vinden met het zelfde probleem, het enige verschil tussen hun en mij is dat ik de enige ben waar bij het zover is gekomen met incasso enz, ik ben ook de enige die geen bewijs heeft van het teruggestuurde pakketje, omdat ik helemaal geen pakketje heb ontvangen.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Hier mijn zelfde antwoord als bij "Kassa".

Poot stijf houden.
Niet (meer) bellen naar het incassobureau. Zorgen dat je zaken zwart op wit hebt. Evt. nog 1 duidelijke brief ( en mail) , brief desnoods aangetekend ivm bewijs, naar zowel incassobureau als Hotelgroup.
Dat je geen prijs stelt op verder correspondentie als die geen duidelijk bewijs bevat en dat je een evt. rechtzaak met vertrouwen tegemoet ziet.

hun zeggen dat dit op de bandopname anders staat. volguns hun ben ik een twee-jarig lidmaatschap aangegaan omdat ik een opgestuurd pakketje niet binnen 7 dagen heb opgestuurd. Maar ik heb helemaal geen pakketje ontvangen. ik heb toen om het audiobestand gevraagd en het pakketje zodat ik het dit keer wel terug kan sturen, ze zegt dat ze het audiobestand gaat mailen en dat het pakketje opnieuw wordt gestuurd.
Ik zou hier nog eens op wijzen. Het telefoongesprek is dus (vlgs hun eigen zeggen) niet voldoende om een 2-jarig abonnement aan te gaan, dat ga je pas aan als je het door hen gestuurde pakketje niet terug stuurt.
Een bewijs van aankomst vh zogenaamde pakketje kan Hotelgroup niet tonen waarschijnlijk. Da's jammer...voor hen.
Ik zou ook vermelden dat je niet gecharmeerd bent van gemanipuleerde bandopnames.

Rosie Doortje

Ongelezen bericht door Rosie Doortje »

Afgelopen woensdag ben ik gebeld door de Hotelgroup. Deze beloofde mij een golden paspoort waarmee ik twee jaar lang graties gebruik kon maken van alle aangesloten hotels binnen Europa. Ik zou € 75,- euro welkomstgeschenk ontvangen bij akkoord en dan zou er eenmalig een bedrag van ongeveer €155,- euro van mijn bankrekening worden afgeschreven. Duidelijk had ik gezegd dat ik nergens aan vast wou zitten. De telemarketeer verzekerde mij dit en zei mij dat ik samen met 55 andere Nedrlanders was uitgekozen vanwege een zoveel jarig bestaan van de Hotelgroup. Vervolgens vroeg ze mij of ze de volgende gegevens mocht vragen: NAW gegevens, geboortedatum, gebortedatum jongste kind etc. Toen vroeg ze mij mijn bankrekeningnummer. I zei haar dt ik dat niet wilde en ervan wilde zien. De telemarketeer verzekerde mij dat ze niets met deze gegevens kon maar dat er voorheen telemarketeers waren die het berdag van €75,- op hun eigen bankrekening hadden gestort en ze dus vanaf nu dat veld niet meer open mochten laten??? HIER HAD IK DUS MIJN HERSENS MOETEN LATEN WERKEN...maar goed het was 17:15 uur en ik was moe van een zware werkdag. Vervolgens heeft ze gevraagd of ze het een en ander mocht opnemen op band en bij akkoord ratelde ze vliegens vlug bijna onverstaanbaar allerlij gegevens waarop ik telkens ja moest zeggen.

Bij afloop van het gesprek vertrouwde ik het meteen niet en las alle slechte ervaringen van medegedupeerde.

Volgende dag actie ondernomen maar niemand kon mij helpen van de Hotelgroup. Het pakketje wat ik uitelijk vrijdag had moeten ontvangen is nu nog steeds niet aangekomen. En na het niet terug sturen hiervan blijk je dus aan een tweejarig contract te zitten verbonden. Maar als je niets ontvangt hoe kan je dan iets teru sturen??

Zojuist met met een dame gesproken van de Hotelgroup (de vijfde keer overigens) en deze vertelde mij dit nummer te draaien 0887807888 en te zeggen dat ik het pakketje had ontvangen, terwijl dit niet het geval is, en dat ik het wil annuleren.

Vervolgens heb ik het nummer gedraaid en in het gesprek met een medewerker van de Hotelgroup gesproken en deze verzekerde mij dat alles geannuleerd zou worde. DIT GESPEK HEB IK OP BAND OPGENOMEN!!!

Rosie Doortje

jannetsje29

Ongelezen bericht door jannetsje29 »

ook ik ben benaderd door hotelgroup.
ik had een zogenaamde straatprijs gewonnen en zou die zelfde dag nog € 75,00 gestord krijgen. nou is dat niet mooi.

ik ben zo stom geweest om in dit hele verhaal te trappen.
ik zou een pakketje krijgen en zou het binnen 7 dagen terug kunnen sturen als ik er alsnog vanaf zou willen. maar die € 75,00 had ik gewonnen dus bleven van mij.

die €75,00 heb ik nooit gekregen maar tot mijn grootte schrik hadden ze wel even 153,00 euro van van rekening afgeschreven. die heb ik metteen terug laten boeken door de bank. want ik had nergens toestemming voor gegeven. ook heb ik geen pakketje gehad en niks.

een week later al heb ik een brief van mkb incasso. ik moest binnen een week betalen want ze hadden afspraken met mij gemaakt en daar was een zogenaamde band opname van. ik heb dit uiterraad niet betaald.
een week later heb ik de tweede brief binnen het bedrach was met 50,00 euro verhoogd en ik had vijf dagen om te betalen anders zouden ze gerechtelijke stappen ondernemen. ik dacht ik betaal helemaal niks want dit is diefstal en oplichting en dat laat ik mij niet gebeuren.

via dit forum zag ik het mail adres van de klanten sevice. dus een mail gestuurd dat ik eis dat ze hier onmiddelijk mee op moeten houden omdat ik anders juridiche stappen zou ondernemen.
ik heb alles netjes uitgelegt en gezegt dat ik hiermee al naar mijn rechtsbijstand verzekering ben geweest en dat die hier een hele mooie zaak inzien. omdat dit diefstal en oplichting betreft. en dat ik een exucces eiste en een onmiddelijke stopzetting van het incasso bureau anders ging ik stappen ondernemen. en ik eiste verder nog spoedig bericht terug. ( ik heb helemaal geen rechts bijstand) maar ja hoe kom je er anders vanaf?
ik heb een excuus brief ontvangen met de toezegging om onmiddelijk het incasso bureau stop te zetten. ze vonden het wel jammer dat ik geen gebruik van hun goeie diensten wenste te maaken. ze zouden ook gaan uitzoeken waar de fout licht ( bij de post of het incasso bureau) want hij licht echt niet bij hun. :wink:

maar goed ik ben er af en ik hoop dat ik met dit bericht ook iets voor jullie kan betekenen

mail [email protected]

maak er gebruik van en laat je niet oplichten.

Frysian66

Ongelezen bericht door Frysian66 »

Ik had ook hetzelfde pff.
Ook al brieven van incassoburo.
Gelukkig dat ik deze site vond met dit onderwerp.
Ik heb zoals mijn bovenstaande poster schreef zo`n soort mail gestuurd.
Dat was gisteravond en vanmiddag had ik mail terug dat alles werd geannuleerd en dat ze dat aan het incassoburo zullen doorgeven.

Ik ben echt opgelucht, ik dacht echt hier kom ik nooit vanaf zonder te betalen.

Ik had dus wel de envelop met activeringskaart en vouchers toegestuurd gekregen en deze binnen 7 dagen terug gestuurd.
Desondanks stuurden ze toch leuk de vordering naar MKBussines of zoiets.

Dus niet gaan bellen maar mailen dan heb je ook gelijk bewijs dat het is geannuleerd.

diffaroff

Ongelezen bericht door diffaroff »

Beste forumgebruikers,

Allereerst wil ik kwijt dat ik echt behoorlijk meeleef met de mensen die zijn misleid door dit bedrijf. Door de opzet van het gesprek ligt het voor de hand de gegevens op te geven die worden gevraagd (zonder hiermee de intentie te hebben om akkoord te gaan op een overeenkomst)

Ik ben ook gebeld door hotelgroup met hetzelfde verhaal (75 euro direct op rekening gestort + reisaanbieding als prijs) en ben hiermee ook behoorlijk misleid gedurende het gesprek. Ik heb tijdens het gesprek mijn gegevens opgegeven maar heb geen medewerking verleend aan het voorstel van een bandopname. Mij werd namelijk pas duidelijk wat er eigenlijk gaande was op het moment dat er om een bevestiging werd gevraagd voor de ''order'' door middel van een bandopname. Ontzettend stom, dat ontken ik zeker niet. Ik heb geen ervaring met telefoonverkoop en mijn vraag is dan ook of er enige binding is als ik geen medewerking heb verleend aan de bandopname. De bandopname zou het papieren contract wettelijk gezien vervangen en daarmee zou het bedrijf gemachtigd zijn geld van mijn bankrekening af te schrijven. Ik vertrouw het bedrijf voor geen cent. Ik heb geen bevesting ontvangen via de mail maar ik betwijfel of de persoon mijn mailadres correct heeft genoteerd.

Ik heb bij het voorstel voor een bandopname duidelijk aangegeven dat mij toen pas duidelijk werd dat het om een overeenkomst met een ''order'' ging en dat ik daar niet aan mee wilde werken. Gezien de verhalen die ik direct daarna op internet tegekwam over dit bedrijf ben ik behoorlijk bang dat zij alnog geld van mijn rekening incasseren, of mij alsnog een pakket zullen toesturen wat ik moet gaan anuleren.

Hebben degene die de geluidsband wel hebben laten plaatsvinden ook direct een bevestiging in hun mailbox gehad na het gesprek? En wat hoor je precies wanneer de geluidsband start? Wordt dit wel duidelijk aangegeven?

Ik hoop ontzettend dat iemand mij hierop antwoord zou willen geven. Ik heb zelf ook even met de bank gebeld. Als tip zou ik zeggen zorg dat er geen geld op uw rekening staat en beroep u op de bekoelingsperiode van in ieder geval 7 werkdagen door te anuleren. Anuleer per mail en vraag om een duidelijke bevestiging. [email protected]

Ik wil iedereen met het probleem heel veel succes toewensen!

Met vriendelijke groet,

Diffaroff

diffaroff

Ongelezen bericht door diffaroff »

Beste mensen,

In mijn vorige bericht ben ik nog iets vergeten te vermelden. Voor degene die een afschrijving hebben gehad op hun bank. Jullie helpen mij en anderen er ontzettend mij om dit rekening nummer hier te noteren. Je kunt bij je bank dit rekeningnummer opgeven en dan blokkeren zij dat er naar dit nummer geld van je rekening wordt afgeschreven.

Mocht je dit nummer hier willen noteren. Heel graag. Alvast ontzettend bedankt.

Met vriendelijke groet,

Diffaroff

R33

Ongelezen bericht door R33 »

Hi,

Helaas is mijn moeder hier ook ingeluisd. Haar Nederlands is niet zo goed en ik kan er slecht tegen dat partijen zoals Hotel group misbruik maken van mensen zoals haar.

Nu dan, wil ik het geld terugvragen, maar het is al langer dan een week geleden dat ze zich heeft laten misleiden. Is er een mogelijkheid om dit alsnog te annuleren of in ieder geval een gedeelte van haar geld terug te krijgen?

AUB als u mij kan helpen, laat het me weten.

gr.
R33

Zwiggie

Ongelezen bericht door Zwiggie »

Ook ik ben gebeld door Hotelgroup.
Vandaag belden ze me om te zeggen dat ik nav het invullen van een enquete een hotelgroup passport had gewonnen. Hiervoor hoefde ik niet de 153.95 te betalen die normaal gesproken betaald moet worden.

Ik wordt hierdoor overvallen op dat moment en ben akkoord gegaan. Ook naderhand het bandje ingesproken.
Ik ben daarna op internet gaan zoeken en kwam direct hier terecht. Ik kreeg direct de kriebels en ben gaan bellen met Hotel group om e.e.a. direct te annuleren.
De telefoniste (niet callcenter) gaf aan dat dat niet mogelijk was. Dat ik pas kan annuleren als ik het pakje heb ontvangen.
Ik heb haar gevraagd mij een mail te sturen waarin zij bevestigd dat ik niet akkoord ga met de aanbieding en dat ik hem op voorhand wil annuleren. Als het goed is (heb er weinig vertrouwen in) stuurt zij mij die mail vandaag nog.

In het telefoon gesprek gaf ze me aan dat ik niet iets gewonnen heb maar dat ik zelf in het nagaande bandje akkoord ben gegaan met deze bestelling. Ik ben bang dat ik niet goed naar de callcenter medewerkster heb geluisterd toen zij een en ander ging herhalen waarvoor zij mij akkoord vroeg. Op het moment dat zij het bedrag van de kaart noemde heeft zij hoogstwaarschijnlijk gezegd dat ik dit wel zou betalen terwijl in het voorgaande gesprek is gezegd dat ik die kosten niet zou hoeven betalen......STOM STOM STOM

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt. Ik heb wel direct de bank ingelicht hierover!

sneza

Ongelezen bericht door sneza »

Ik heb vorige week ook een telefoontje gehad. Ik was geselecteerd voor 2 pasjes waarmee ik 2 jaar lang naar elk hotel kon gaan binnen Nederland voor een één malig bedrag van ..* euro.

Ze hebben mij het nummer 0887807888 gegeven als annulering nummer.
Dit nummer blijkt helemaal niet te kloppen. Het is een nummer dat al een tijd niet meer in gebruik was. ik had een mail gestuurd naar de hotelgroup en die gaven mij het nummer 0900-7877426. Dit is het juiste nummer om te annuleren.
Als het nummer het de eerste keer niet doet probeer het nogmaals. Bij mij werd er de eerste keer gezegd dat het nummer niet in gebruik was, maar ik bleef bellen en er werd toch wel opgenomen door een van de werknemers. Ik heb op deze manier het pakketje geannuleerd. Toen ik een van de medewerkers aan de telefoon had vroeg ik waarom ik het nummer 0887807888 had door gekregen. Zij snapte het ook niet en zij dat ze dat eigenlijk helemaal niet mochten doen. Een oud nummer doorgeven die niet meer in gebruik is. Uiteindelijk heb ik het geannuleerd mijn email adres doorgegeven en een bevestiging gekregen van mijn annulering.

Ik hoop dat het nu allemaal goed komt en er geen geld van mijn bank wordt afgehaald. Maar ik heb wel mijn lesje geleerd zeg. Ik was heel erg geschrokken en ik zal dit in ieder geval nooit echt nooit meer doen.

Dus bel 0900-7877426 dat is mijn advies. En wordt er de eerste keer niet opgenomen blijf bellen!

confi2012

Ongelezen bericht door confi2012 »

Vorige week 17 jan er ingetrapt. Bedankt voor het nr 0900-7877426. Ik heb ze direct gebeld. Pakket nog niet ontvangen en dit medegedeeld. Aangezien ik daardoor geen klantnummer had, kon men niets terugvinden. Hen duidelijk gemaakt dat ik het gesprek opnam en dat ik uit hun mond wilde horen dat ik na ontvangst van pakket 7 werkdagen de tijd heb om te annuleren en hen gevraagd dat te bevestigen. Dat was juist. Het reknr. kreeg ik niet van ze (anders had ik dat nr sowieso al laten blokkeren). Aangegeven dat ik gezien alle berichten op internet hen niet vertrouwde. Dit was onzin naar hun zeggen.
Vervolgens werd ik toch teruggebeld. Men had mijn gegevens gevonden (????), ze moest wel even mijn e-mailadres om het te bevestigen, maar het pakket was de 24 ste verstuurd (vandaag dus). Zie hun e-mailbericht hieronder. Toch ook nog even schriftelijk per e-mail, maar ook al vast per aangetekend schrijven, dat ik dus afzie van iedere toezegging en dat er geen bedrag mag worden afgeschreven. Zie nog verder naar onderen.

(ik heb mijn les weer geleerd en trap vanaf nu in geen enkel telefonisch aanbod).

Geachte heer/ mevrouw,

Wij hebben uw annulering in goede orde ontvangen en verwerkt. Wij hopen u desondanks in de toekomst te mogen begroeten in 1 van de ruim 10.000 aangesloten hotels. Mochten er onverhoopt nog vragen c.q. opmerkingen zijn verneem ik deze graag van u.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice HotelGroup PASSPORT

Postbus 77
3970 AB Driebergen Rijsenburg
T :0900-7877426 (80ct p.m.)
@ [email protected]
w www.hotelgroup.nl

MIJN REACTIE.

Hotel Group
T.a.v. Ledenadministratie
Postbus77
3970AB Driebergen-Rijssenburg

Geachte heer/mevrouw,
Op 17 januari heb ik telefonisch contact gehad met één van uw medewerkers. Het pakket zou worden toegestuurd en na ontvangst zou ik 7 dagen bedenktijd hebben. Het pakket is niet door mij tot op heden ontvangen en ik annuleer dan ook bij deze al mijn toezeggingen en geef u dan ook geen toestemming het bedrag 153.95 per jaar voor een passport van mijn rekening af te schrijven. Mocht dit toch gebeuren dan heb ik het recht dit bedrag terug te vorderen.
Ik heb dit reeds telefonisch doorgegeven aan 2 van uw medewerkers (o.a. mevrouw E. Giesen). Beide gesprekken heb ik opgenomen.
Even later na bovenstaande gesprekken ben ik teruggebeld door uw medewerker. Mijn gegevens werden teruggevonden als ook mijn e-mailadres en door haar is bevestigd dat het pakket de 24ste is toegestuurd naar mijn adres, dat kon ze helaas niet meer tegenhouden, maar ze heeft wel alvast alles geannuleerd (zie bijgaand e-mailbericht). Ook dit gesprek is door mij opgenomen.
Het pakketje stuur ik u na ontvangst direct ongeopend en aangetekend retour.
Er ligt voor u een belangrijke taak weggelegd om alle negatieve publiciteit uit de wereld te helpen, want ik vertrouw het door alle berichten op internet voor geen ene meter.
Dit schrijven stuur ik u retour aangetekende brief per post en bij deze per e-mail.

Gesloten