LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groupon laat niets van zich horen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
SilverLion
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jan 2012 11:36

Groupon laat niets van zich horen

Ongelezen bericht door SilverLion »

Op 30 november 2011 had ik een groupon gekocht op Groupon.nl.

Van de aankoop hiervan heb ik een bevestiging ontvangen en ook de groupon heb ik ontvangen:
Beste Richard Mulders,
Mede door jouw aankoop hebben wij de deal "Kerstmis: een winter lang warme voeten met 1, 2 of 3 paar roze of beige magnetronsloffen of -boots vanaf EUR 14" binnengehaald!

Het totaalbedrag wordt via iDeal van je rekening afgeschreven.

Je ontvangt nu je persoonlijke voucher als een bijlage bij deze e-mail.
Je gebruikt hem als volgt:

1. open het bijgevoegde pdf-bestand
2. print voucher
3. let op de voorwaarden
4. wissel de voucher in

We kijken uit naar je bezoek:

Magnetron sloffen - Heerlijke warme voeten met deze sloffen - http:// - -. Online reserveren via RESERVATION

Het Groupon-Team wenst je veel plezier met nieuwe & spannende deals!
Ik heb vervolgens alle acties om het voucher in te wisselen uitgevoerd en daar op 3 december 2011 ook een bevestiging van ontvangst van gekregen:
Beste klant,

Hartelijk dank voor je aankoop op Groupon!
Jouw informatie is goed opgenomen in ons systeem:

Voucher Code: X/XXXX
Security Code: XXXXXXXXXX
Richard Mulders
Toen ik na ruim 7 werkdagen nog niets ontvangen had, heb ik via de groupon website een mail gestuurd om navraag te doen naar de verzending van mijn bestelde product.

De volgende reactie volgde echter pas dagen later (op 21 december 2011):
Beste Richard,
Wat vervelend dat je het product nog niet in huis hebt. In ons systeem staat je voucher op niet verzilverd wat betekent dat de bestelling niet is geplaatst.
Helaas is de deal nu verlopen en kan je jouw voucher niet meer inwisselen.
Een terugbetaling van de groupon is alleen mogelijk binnen 7 dagen na aankoop. Wat we wel voor je kunnen doen is het aankoopbedrag in Groupon-credits (- 15% administratiekosten), op je account bij Groupon bijschrijven.
Credits staan gelijk aan euro's en deze kun je inzetten voor een volgende aankoop op groupon.nl en zijn 12 maanden geldig. Tijdens het afrekenen van een groupon kun je aanvinken dat het totaalbedrag met credits verrekend moet worden. In dit geval ontvang je 11,90 credits.
Graag hoor ik van je of ik dit voor je in orde kan maken!
Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Fijne feestdagen toegewenst en een fantastisch 2012!
Mearg
Customer Support
Daarop heb ik in eerste instantie de volgende mail terug gestuurd, waarin ik heb aangegeven dat ik niet akkoord ga met het overmaken van credits naar mijn account, omdat ik alle stappen heb gevolgd:
Beste,

Met de aangeboden oplossing ga ik niet akkoord.
Ik heb namelijk een bevestiging van de goede registratie van mijn bestelling in jullie systeem ontvangen.
De mogelijke 2 oplossingen voor mij zijn:
1. Product alsnog leveren volgens afspraak.
2. Volledige bedrag terugstorten op mijn rekening.

Ik ga ervan uit dat dit naar behoren wordt opgelost en dat hier geen andere maatregelen nodig zijn om dit opgelost te krijgen.

Met vriendelijke groet,
Richard Mulders
Mail die ik hierop terug krijg:
Beste Richard,
Vervelend dat je je voucher niet hebt kunnen verzilveren. Nadat je van Groupon een voucher hebt ontvangen dien je alle stappen te volgen en deze te verzilveren.
Helaas, kunnen we niks anders doen dan je je credits teruggeven.
We hebben 11,9 credits voor de groupon(s) die je hebt aangeschaft voor Magnetron Sloffen op je Groupon account bijgeschreven. Deze worden binnen 5 werkdagen geactiveerd.
Credits kun je inzetten voor een volgende aankoop op groupon.nl en zijn 12 maanden geldig. Tijdens het afrekenen van een groupon kun je aanvinken dat het totaalbedrag met credits verrekend moet worden. Je kunt je creditoverzicht bekijken via Mijn Account > Mijn credits.
Mocht je nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Fijne feestdagen toegewenst en een fantastisch 2012!
Sven

Customer Support
Toch maar weer een keer reageren:
Beste,

Zoals in onderstaande mail te zien is, heb ik alle stappen gevolgd om mijn groupon te verzilveren.
Echter in jullie systeem is het blijkbaar toch ergens mis gegaan, waardoor deze verzilvering niet door is gezet.

Beste klant,
Hartelijk dank voor je aankoop op Groupon!
Jouw informatie is goed opgenomen in ons systeem:
Voucher Code: X/XXXX
Security Code: XXXXXXXXXX
Richard Mulders

Voor verdere vragen kan je onze klantendienst bereiken van 9u tot 18u op het nummer 020 435 0369 en op het e-mail adres: [email protected].
We zullen ons best doen om jouw vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.
Met vriendelijke groeten,
Het Groupon Team

Daarom, nogmaals.
Met het krijgen van 11,9 credits op mijn account ga ik niet akkoord.
Ik heb u twee opties geboden die voor mij acceptabel zijn.
1. Het teruggeboekt krijgen op mijn rekening van de door mij betaalde €14,-
2. Het alsnog geleverd krijgen van het door mij bestelde produkt.

Ik geef u nog 1 laatste kans om mij de €14,- terug te boeken of mij het beloofde product alsnog te doen toekomen.
Indien ik binnen 24uur geen reactie van u heb ontvangen, ben ik genoodzaakt andere maatregelen te nemen en zal ik deze werkwijze en klantonvriendelijke behandeling bij Radar, Kassa en andere consumenten vertegenwoordigers melden.
Hierop heb ik geen reactie meer ontvangen.
Als volgende actie een mail gestuurd met een officiële brief voor leveren van wanprestatie (voorbeeldbrief van radar) als bijlage:
Beste,

Hierbij (in de bijlage) mijn brief betreffende ontbinding overeenkomst wegens wanprestatie omdat het geleverde product niet conform de overeenkomst (de voucher/ 'groupon') is geleverd.

Uw bevestiging dat u deze e-mail (inclusief bijlage) heeft ontvangen zie ik gaarne binnen een week tegemoet.

Mvg,
Ir. Richard Mulders
De ontvangst van deze mail wordt ook niet bevestigd door Groupon.
In de veronderstelling dat Groupon mogelijk geen PDF bijlagen kan openen, de brief nog maar eens in een mail geplakt en verstuurd naar Groupon:
Beste,

Hierbij nogmaals mijn brief:

Internetkoop (koop op afstand) inzake Groupon

Voucher ('groupon’) verzilverd, maar product wordt niet of niet goed geleverd. Ingebrekestelling en voorwaardelijke ontbinding van de overeenkomst, met sommatie tot terugbetaling zonder kosten.

Afzender: 
 





Ir. Richard Mulders
[adres even weggehaald]

Aan:
Groupon Netherlands
Asterweg 20K
1031 HN Amsterdam
[email protected]

Betreft: voorwaardelijke ontbinding overeenkomst omdat het geleverde product niet of niet conform de overeenkomst (de voucher/ 'groupon') is geleverd.

Referentie: X/XXXX

Geachte heer/mevrouw,

Op 29-Nov-2011 heb ik op uw website een set magnetronboots besteld.

Ik heb een voucher ('groupon') van u ontvangen. In uw algemene voorwaarden art. 2.2 hebt u zich ertoe verplicht dat de groupon mij een recht geeft op het leveren door uw Partner van de op de voucher ( de ‘groupon’) vermelde prestaties of goederen.

Uw partner heeft mij (nog steeds) niet de overeengekomen en in de voucher ('groupon') genoemde prestatie geleverd. De levering zou plaats vinden binnen 7 dagen.
Dit ondanks het feit dat ik herhaaldelijk heb gevraagd om de levering. Mijn geduld is op.
U heeft mij aangeboden het betaalde bedrag minus administratiekosten aan credits op mijn account te storten, echter met deze oplossing ga ik niet akkoord.
Dit aangezien ik mijn voucher niet tijdig verzilverd zou hebben.
In bijgevoegde mail is echter te zien dat ik van u reeds op 03-Dec-2012 een ontvangstbevestiging, inclusief de tekst “Jouw informatie is goed opgenomen in ons systeem” heb ontvangen, waardoor ik bovenstaand argument van u hierbij nietig verklaar.

Ik verzoek en voor zover nodig sommeer u alsnog binnen 1 week na heden het gekochte product / de toegezegde dienst conform de overeenkomst aan mij te leveren. Voor het geval u dat niet doet, ontbind ik bij deze reeds nu buitengerechtelijk de overeenkomst met u en uw Partner / de leverancier.

Voor dat geval verzoek ik en voor zover nodig sommeer ik u en uw Partner het door mij betaalde bedrag ad € 14,- zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen 30 dagen terug te betalen door overmaking op rekeningnummer XXXXXXXXXXXX ten name van XXXXXXXXX.

Voor zover nodig stel ik u reeds nu in gebreke (verzuim) voor het geval u aan dit verzoek niet tijdig voldoet. Ten overvloede maak ik aanspraak op de wettelijke rente.

Overigens rust op u in dit verband een zorgplicht. Ik heb op uw website gekocht, op uw uitnodiging en aan u de koopsom betaald. Als de koop ontbonden wordt, moet u zorgen dat ik mijn geld terug krijg. Volgens art. 7.8 van uw algemene voorwaarden zou de Partner de prestatie op eigen naam en voor eigen rekening leveren en u zou er alles aan doen om ervoor te zorgen dat de Partner dat zou doen (art. 7.6). Ik moet erop kunnen vertrouwen dat u ervoor zorgt dat ik én mijn geld terug krijg én niet met onnodige kosten word opgezadeld.

Voor het geval u zich zou beroepen op de artikelen 2.2 en 7.6 van uw algemene voorwaarden, roep ik bij deze de vernietigbaarheid (vernietiging) in van deze bepalingen, die in gevolge van art. 6:236 BW onredelijk bezwarend zijn.

Uw bevestiging dat u deze e-mail hebt ontvangen zie ik gaarne binnen een week tegemoet.
Ir. Richard Mulders



Bijlage: Ontvangen bevestigingsmail

from: Groupon Nederland [email protected]
to: mijnmail
date: Sat, Dec 3, 2011 at 9:33 AM
subject: Magenetronsloffen of -boots
mailed-by: wufoo.com

12/3/11

Beste klant,

Hartelijk dank voor je aankoop op Groupon!
Jouw informatie is goed opgenomen in ons systeem:
Voucher Code: X/XXXX
Security Code: XXXXXXXXXX
Richard Mulders

Voor verdere vragen kan je onze klantendienst bereiken van 9u tot 18u op het nummer 020 435 0369 en op het e-mail adres: [email protected].
We zullen ons best doen om jouw vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.
Met vriendelijke groeten,
Het Groupon Team
Ook op bovenstaande mail heb ik nog geen reactie ontvangen.

Wat kan ik nu verder nog doen om mijn geld terug te krijgen?

Groupon.nl
Berichten: 80
Lid geworden op: 19 jan 2011 11:26

Re: Groupon laat niets van zich horen

Ongelezen bericht door Groupon.nl »

Beste Richard,

Wat vervelend dat je problemen hebt met Groupon. Ik ga er voor zorgen dat de klantenservice vandaag nog contact met je opneemt om tot een oplossing te komen.

Met vriendelijke groet,
Sabine - Groupon

MAXIEM

Re: Groupon laat niets van zich horen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Groupon.nl

Wat een stompzinnige reaktie. Dit probleem loopt al vanaf 30 november 2011!!!

Maxiem.

SilverLion
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jan 2012 11:36

Re: Groupon laat niets van zich horen

Ongelezen bericht door SilverLion »

Het lijkt nu opgelost te worden.
Kon kiezen of ik het product alsnog wilde laten opsturen of dat ik mijn geld terug wilde.
Even afwachten of de afspraak nu wel nagekomen wordt.

Beetje jammer van mijn "Kerstcadeautje" dat wel...

SilverLion
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jan 2012 11:36

Re: Groupon laat niets van zich horen

Ongelezen bericht door SilverLion »

Product nu drie werkdagen na de toezegging nog niet ontvangen.
Nog maar even afwachten of het morgen bezorgd wordt.
Anders maar weer een keer aan de bel trekken.

Gesloten