LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verschil cumulatief loon en jaaropgave

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Merel30
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 apr 2011 15:21

Re: Verschil cumulatief loon en jaaropgave

Ongelezen bericht door Merel30 »

Ach das toch ook wat Gwen, begrijpend lezen??

Zoals je in mijn eerdere post kan lezen heb ik niet aan de BD gevraagd hoe mijn loonstrook werkt!! Gewoon een algemene vraag!

witte angora
Berichten: 32028
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verschil cumulatief loon en jaaropgave

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vraag toch ook niet aan de slager waarom de ene banaan krommer is dan de andere?
Nee dan moet je bij de groenteman zijn, maar die weet het waarschijnlijk ook niet... :lol:

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Verschil cumulatief loon en jaaropgave

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Merel30 schreef:Ach das toch ook wat Gwen, begrijpend lezen??

Zoals je in mijn eerdere post kan lezen heb ik niet aan de BD gevraagd hoe mijn loonstrook werkt!! Gewoon een algemene vraag!
Ik kan het punt van Gwen best begrijpen hoor. U stelt een vraag (wat voor vraag precies is even niet zo relevant) over uw loonstrook aan de belastingdienst. Waarschijnlijk ook nog telefonisch of zoiets, op afstand is dat altijd moeilijker dan dat men de papieren voor zich heeft liggen.

Uw werkgever - of het loonadministratie bedrijf ingehuurd door uw werkgever - maakt de loonstroken en verstrekt ze aan haar werknemers. Logischerwijs hoort de vraag over uitleg daarover dan ook daar thuis.

Merel30
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 apr 2011 15:21

Re: Verschil cumulatief loon en jaaropgave

Ongelezen bericht door Merel30 »

Ik vind de vraag juist wel relevant omdat het gewoon een algemene vraag was. Daarbij had ik de BD aan de telefoon om een wijziging door te geven en stelde daarbij meteen deze vraag. Geen specifieke vraag over mijn loonstrook. Dus nee ik kan haar punt niet begrijpen

En als je zoals Gwen alleen op een topic komt om iemand even door de **** halen met 'ach das toch ook wat' blijf dan lekker weg!

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Verschil cumulatief loon en jaaropgave

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Merel30 schreef:Ik vind de vraag juist wel relevant omdat het gewoon een algemene vraag was.
Met niet zo relevant bedoelde ik niet zo relevant in deze discussie, is mijn mening. Het was een algemene vraag over de inhoud van uw loonstrook vs jaaropgave. Iets aan de combi loonstrook / jaaropgave begreep u niet zo goed (inmiddels gelukkig wel), de BD maakt uw stroken niet. Het antwood van de BD klopte eigenlijk ook (dat het niet kon, omdat u beiden over verschillende zaken praatten) en uw vraag kan alleen duidelijk beantwoord worden door uit te leggen hoe de loonstrook en hoe begrippen als brutoloon en fiscaal loon werken, liefst aan de hand van een concreet voorbeeld dus komen we alweer heel dicht bij de inhoudelijke kant van de loonstrook.
Merel30 schreef: Daarbij had ik de BD aan de telefoon om een wijziging door te geven en stelde daarbij meteen deze vraag.
Wel zo makkelijk dus. Ik begrijp het wel maar logischer zou zijn deze te stellen daar waar die thuishoort (de salarisadministratie).
Merel30 schreef: Geen specifieke vraag over mijn loonstrook. Dus nee ik kan haar punt niet begrijpen
Zoals ik al schreef gaat het aardig in de richting van de inhoud van de loonstrook, dus ik kan het punt begrijpen.
Merel30 schreef: En als je zoals Gwen alleen op een topic komt om iemand even door de **** halen met 'ach das toch ook wat' blijf dan lekker weg!
Sja, lijkt me beter als ik daar even buiten blijf.

Gesloten