LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort kan geen VDSL leveren, KPN en XS4ALL wel

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Telfort kan geen VDSL leveren, KPN en XS4ALL wel

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Vreemde situatie:
Ik wilde een VDSL(2) aansluiting, bij KPN en dochter XS4ALL is dat mogelijk. Maar volgens Telfort (ook KPN dochter, zelfde netwerk) is VDSL2 op mijn adres niet mogelijk.

Ik zit op 325 meter van de centrale en mijn huidige ADSL modem zit op 1.022/19.503. Een vriend van mij woont achter mij en zit op 520 meter van dezelfde centrale. Hij heeft een nieuw modem ontvangen en zit nu wel op VDSL2 van Telfort.

Volgens de postcode check op de Telfort website zou het niet leverbaar zijn, maar toch heeft hij wel een VDSL2 verbinding.

Ik krijg hier ook een "Computer sais: no"-gevoel (little Britain)van.

Wil Telfort geen nieuwe abonnementen verkopen, of is het een misschien een strategie van KPN?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Telfort kan geen VDSL leveren, KPN en XS4ALL wel

Ongelezen bericht door bprosman »

maar toch heeft hij wel een VDSL2 verbinding.
Haalt hij ook een beetje de snelheid ?
Dat zou ook een overweging kunnen zijn van Telfort.

Nu zegt de "computer" no op basis van de afstand, ik weet niet of veel klanten het op prijs zouden stellen dat een leverancier zegt "Volgens de tabel kan het niet, we zullen het bij u installeren en 'kieken wat t wordt' ".

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort kan geen VDSL leveren, KPN en XS4ALL wel

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@SimonleBon,

We leveren VDSL2 tot ongeveer 2 kilometer. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een privebericht voor nader onderzoek.

Hugo

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Telfort kan geen VDSL leveren, KPN en XS4ALL wel

Ongelezen bericht door MrV1976 »

Postcode check is gewoon niet helemaal goed. Ik heb ADSL BELLEN En ITV werkt allemaal perfect, maar als ik nu een postcodecheck doe is itv niet beschikbaar en zou maar 8Mbit zijn ipv de daadwerkelijke 12 Mbit. Overigens mijn buurman staat wel goed in de check. Telfort jullie moeten die check toch eens beter inschieten, jullie lopen klanten mis hierdoor

MrV1976
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2010 14:18

Re: Telfort kan geen VDSL leveren, KPN en XS4ALL wel

Ongelezen bericht door MrV1976 »

Ps ik ben erg tevreden hoor!

Gesloten