ciske schreef:Op een verkoper moet je juist niet afgaan.
Tuurlijk dingen met een korreltje zout nemen en zelf je gezonde verstand gebruiken is wel zo slim. Maar de wet zegt wel dat een consument mag vertrouwen op mededelingen van de verkoper. Verkeerde inlichtingen gegeven door een verkoper kunnen gebruikt worden om de overeenkomst te ontbinden.
ciske schreef:
een andere laptop in het hoofd hebben en door te veel gepraat toch gekocht
Overduidelijk toch?
Nee, nog niet zo overduidelijk. Ik lees niet expliciet dat de verkoper heeft beweerd dat er 8 inzat terwijl het 6 bleek te zijn. Ik lees nergens dat de verkoper verkeerde info heeft gegeven.
Overal is terug te vinden dat deze laptop 6 gb intern geheugen heeft.
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de koper heeft aangegeven dat er 8 gb aanwezig is.
Is dit geheugen niet uit te breiden met een kaartje ?
al bij al wat er ook gezegt of beweert word ben ik zelf er ook bang voor dat het niet zal lukken,maar het was een kind van 17 die een laptop ging kopen en dan proberen andere hem te overtuigen dat dit net zo goed is en komen met praatjes zetten hem aan het twijfelen de gedachten ik wil een nieuwe laptop en die gaan we vandaag kopen zijn zo groot,dat die toch de knoop doorhakt en koopt,thuis gekomen twijfelen gaat die hem op de site opzoeken en laat de doos dicht, typt de verkeerde code in krijgt een duurdere versie maar hetzelfde uiterlijk,zegt hij is toch goed.pakt de laptop uit gaat installeren en komt erachter dat het toch een andere is dan de laptop die hij net opgezocht heeft. tja hoe noem je dit??
x Rita x schreef:al bij al wat er ook gezegt of beweert word ben ik zelf er ook bang voor dat het niet zal lukken,maar het was een kind van 17 die een laptop ging kopen en dan proberen andere hem te overtuigen dat dit net zo goed is en komen met praatjes zetten hem aan het twijfelen de gedachten ik wil een nieuwe laptop en die gaan we vandaag kopen zijn zo groot,dat die toch de knoop doorhakt en koopt,thuis gekomen twijfelen gaat die hem op de site opzoeken en laat de doos dicht, typt de verkeerde code in krijgt een duurdere versie maar hetzelfde uiterlijk,zegt hij is toch goed.pakt de laptop uit gaat installeren en komt erachter dat het toch een andere is dan de laptop die hij net opgezocht heeft. tja hoe noem je dit??
ken gebeuren, probeer eens te kijken over wat Leo hier zet, is het met een geheugenkaart niet uit te breiden?
ga dan niet naar deze winkel terug.
@Emmy, de wet ken zoveel zeggen, ik vertrouw verkopers niet echt van pc winkels.
Morgen moet ik toch naar de MM, dan kijk ik hier eens, of ik deze laptop zie, in een doos, waar geen specs opstaan.!
er staat inderdaad niets op de doos,en we zijn eerst in andere winkel geweest daar hadden ze asus met 8gb hebben we een copy mee gekregen en zijn naar mm gereden en daar stond ook die laptop met 6gb zijn we door de verkoper door eerst de print te hebben gegeven van de vorige winkel naar een andere laptop gegaan want die zou een stuk beter zijn en niet veel duurder en die hebben we toen gekocht , en we zeiden nog wat raar dat er in die winkel 8gb inzit en hier 6gb maar dat was niet die we gekocht hebben dus daar verder niet op ingegaan
Een leerproces.
Leren opzoeken van het goede product en controleren, controleren en controleren of het echt de goede is en of het alleen maar zo lijkt.
Leren zich niet van de wijs te laten maken door een verkopertje maar zelf goed in de schoenen staan en duidelijk weten wat men wil en dit overbrengen aan een verkopertje. Wil deze niet luisteren gesprek afbreken en zelf verder zoeken of naar andere winkel. Keus genoeg en het geld is vaak vele malen sneller uitgegeven dan gespaard en verdiend. Desnoods even tijd nemen (zonder verkoper erbij) om het eisenlijstje langs te lopen enz. Ik weet achteraf makkelijk gezegd maar we hebben het allemaal moeten leren en het is nog steeds geen garantie dat het nu maar altijd goed gaat.
Zoals ik aan de hand van het opgegeven typenummer kan zien, ondersteunt het systeem max. 8 gb. Dus als er nu 6 inzit kan deze uitgebreid worden naar 8 gb. Maar dan wel even goed navragen en controleren hoe het nu zit. Mogelijk zijn alle slots al vol (bijvoorbeeld 1 van 4gb en 1 van 2gb) en moet geheugen vervangen worden (1 x 2gb vervangen door 1 x 4gb en is het niet mogelijk om 1 van 2 gb bij te prikken). Ik lees in de specs wel dat er 2 slots zijn maar weet niet hoe het geheugen nu verdeeld is, vandaar. Persoonlijk zou ik eerst een poosje proberen of 6 gb niet al voldoende is het geheugen is snel genoeg uitgebreid als het moet.
Leren zich niet van de wijs te laten maken door een verkopertje maar zelf goed in de schoenen staan en duidelijk weten wat men wil en dit overbrengen aan een verkopertje
Lijkt toch verrekte veel op wat ik eerder al zei
koper was 17 jaar , ken je wel van verwachten dat die overdondert wordt.
ciske schreef: Lijkt toch verrekte veel op wat ik eerder al zei
We zijn het soms toch wel met elkaar eens
ciske schreef: koper was 17 jaar , ken je wel van verwachten dat die overdondert wordt.
Leert hij misschien nog wel een keertje af. Had ik vroeger ook wel een handje van, tegenwoordig is het een beetje anders om en overdonder ik de verkoper wel eens omdat ik weet wat ik wil en nogal stellig ben met wat ik zeker niet wil en als de verkoper te lastig wordt, verkoopt ie niets aan mij.
Leert hij misschien nog wel een keertje af. Had ik vroeger ook wel een handje van, tegenwoordig is het een beetje anders om en overdonder ik de verkoper wel eens omdat ik weet wat ik wil en nogal stellig ben met wat ik zeker niet wil en als de verkoper te lastig wordt, verkoopt ie niets aan mij.
denk dat het ieder mens wel eens is overkomen, leer je inderdaad van.
crazyme schreef:
Dat is dan een makkelijke smoes die je altijd wel kunt gebruiken.
Ik heb nog niet kunnen lezen dat ciske van mening is dat deze smoes ook daadwerkelijk gebruikt kan worden om het product terug te brengen of om te ruilen. Ik lees er ( tot nu toe ) alleen een beetje uit dat ze wel begrip toont voor de situatie van de koper.
Zelf kan ik dit ook best begrijpen maar ik vind nog steeds dat men het product daarom niet kan terugbrengen.