1 van mij paarden is vanaf aankoop in 1995, verzekerd bij Hippozorg. In 1998 heb ik een melding gemaakt dat het paard een chronische aandoening heeft aan zijn longen en een allergie. Er is nooit vermeld dat een chronisch paard nooit uitbetaald wordt, dus heb ik gewoon al die jaren premie betaald. Als ik dit allemaal geweten had, dan had ik in 1998 de verzekering opgezegd!
Paard werd slechter, verhuizing naar Belgie, kleine opleving en hij werd weer slechter. De dierenarts gebeld en een inspecteur van de Hippozorg is langs geweest. Er werd voorgesteld een bronecho-scope. Na de bronecho-scope kwam er uit dat Grandioos een afwijking had aan het strotten klepje, rode keel en luchtpijp, troep in de longen, virus, infectie, allergie en hij was dampig. Er waren 2 dierenartsen bij het onderzoek. De ene vond een behandeling niet meer nodig en adviseerde euthanaseren en de ander wilde wel een behandeling. De behandeling bestond uit Ventipulmin en dexamethosone. Ik heb duidelijk en vele malen vermeld dat het paard in het verleden niet en nooit op ventipulmin heeft gereageerd.
Paard heeft 2 kuren gehad. De dierenarts vermeld in een brief, dat als het paard niet reageert op de behandeling dat het paard ge-euthanaseerd moet worden, als het lijden wordt. Een jaar later wordt het paard afgekeurd. Dan wordt door Mevr. Hartenberg van de Hippo vermeld dat ze geen chronisch zieken paarden overnemen, dan wordt er gezegd dat het paard niet slecht genoeg is.
Ik heb heel veel medische kosten gemaakt in opdracht van de Hippozorg die niet en nooit hebben gewerkt!!. De verzekering is opgezegd en ze willen absoluut niet toegeven dat zij fout zitten met toezeggingen. Ik heb nog om een compensatie gevraagd om de helft van de betaalde premie vanaf 1998 terug te krijgen. Ze geven met geen mogelijkheid thuis. Ik heb in de brief vermeld dat de KOUDE DOUCHE VAN TROS RADAR HEEL MOOI OP HUN KANTOOR PAST. Zelfs daar heb ik geen reactie opgekregen! Ik ben duizenden euro's kwijt aan premie en behandelingen die niet werken. Dat noem ik opzettelijk mensen aan het lijntje houden. Premie betalen, maar uit betalen ho maar! Ik hoor van veel dat de Hippo niet thuis geeft als er wat aan de hand is. Geldklopperij is het.
Verzeker nooit een paard! Kost geld en je ziet er niks van terug. Zet elk jaar bijv. 500 euro op een rekening, dan heb je in geval van nood geld.
Het paard is van de 365 dagen, 300 dagen slecht tot heel slecht. Bij de Hippo telt alleen een moment opname van de inspecteur, die toevalig op een goede dag van Grandioos komt, dus niet slecht genoeg. Paard mankeerde niks, hij glimt en zn oren staan naar voren