LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Binqy.com
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 jan 2012 11:35
Binqy.com
Hallo allemaal,
Ik heb ongeveer 6 weken terug een fotoboek besteld. De status staat al een tijd (4 wkn) op verzonden en heb nog niks ontvangen.
Ik heb inmiddels 4 mails gestuurd en op 3 antwoord gekregen. Ik vraag wanneer ik mijn fotoboek kan verwachten en zij antwoorden met: "excuus vanwege de kerstdrukte", "het komt aanstaande woensdag/donderdag uiterlijk" en daarna "we gaan het uitzoeken". Tot op heden dus nog niks mogen zien.
Wie heeft dit ook meegemaakt, en wat kan ik het beste doen in deze?
Groetjes,
F.
Ik heb ongeveer 6 weken terug een fotoboek besteld. De status staat al een tijd (4 wkn) op verzonden en heb nog niks ontvangen.
Ik heb inmiddels 4 mails gestuurd en op 3 antwoord gekregen. Ik vraag wanneer ik mijn fotoboek kan verwachten en zij antwoorden met: "excuus vanwege de kerstdrukte", "het komt aanstaande woensdag/donderdag uiterlijk" en daarna "we gaan het uitzoeken". Tot op heden dus nog niks mogen zien.
Wie heeft dit ook meegemaakt, en wat kan ik het beste doen in deze?
Groetjes,
F.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Binqy.com
Niet meegemaakt.
Maar - indien status 'verzonden' is - stuur dan een mail met "De status is verzonden, gelieve een Track & Trace code te geven aangezien het bestelde (is het ook betaald) tot op heden niet binnen is"
Meld dan dat ze nog 10 dagen hebben om te zorgen dat geleverd word - anders is de overeenkomst ontbonden op grond van wanprestatie (niet leveren) en (indien je al betaald hebt) geef je ze diezelfde termijn (dus nog eens 10 dagen) om het reeds betaalde terug te storten.
Bij geen gehoor volgen verdere stappen om je geld terug te krijgen, en alle extra gemaakte kosten zullen op hen verhaald worden (denk aan een incassotraject)
Maar - indien status 'verzonden' is - stuur dan een mail met "De status is verzonden, gelieve een Track & Trace code te geven aangezien het bestelde (is het ook betaald) tot op heden niet binnen is"
Meld dan dat ze nog 10 dagen hebben om te zorgen dat geleverd word - anders is de overeenkomst ontbonden op grond van wanprestatie (niet leveren) en (indien je al betaald hebt) geef je ze diezelfde termijn (dus nog eens 10 dagen) om het reeds betaalde terug te storten.
Bij geen gehoor volgen verdere stappen om je geld terug te krijgen, en alle extra gemaakte kosten zullen op hen verhaald worden (denk aan een incassotraject)
Re: Binqy.com
Sneeuwklitje schreef: Ik vraag wanneer ik mijn fotoboek kan verwachten en zij antwoorden met: "excuus vanwege de kerstdrukte", "het komt aanstaande woensdag/donderdag uiterlijk" en daarna "we gaan het uitzoeken". Tot op heden dus nog niks mogen zien.
Wie heeft dit ook meegemaakt, en wat kan ik het beste doen in deze?
Groetjes,
F.
klopt , die drukte , ze hebben namelijk op Groupon gestaan , ik moet ook nog 3 vouchers inleveren en maken
.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 jan 2012 11:35
Re: Binqy.com
Dat klopt ik heb ook een Groupon bon ingeleverd. Dus mijn geld ben ik sowieso kwijt...
Ik heb inderdaad gevraagd naar een track en trace nummer, en in afwachting van antwoord verblijf ik nog steeds.
De volgende stap ga ik zoals je het beschreven hebt uitvoeren en ik ga een rechtsbijstand verzekering afsluiten die me hierbij kan ondersteunen. Want hier word echt zwart geld verdient!
Er is ook een andere website (ik meen fotoboeken.nl) waar meer klachten opstaan over Binqy.com.
Groetjes en bedankt voor de tips!!!!
Hebben andere nog ervaringen hiermee?
Ik heb inderdaad gevraagd naar een track en trace nummer, en in afwachting van antwoord verblijf ik nog steeds.
De volgende stap ga ik zoals je het beschreven hebt uitvoeren en ik ga een rechtsbijstand verzekering afsluiten die me hierbij kan ondersteunen. Want hier word echt zwart geld verdient!
Er is ook een andere website (ik meen fotoboeken.nl) waar meer klachten opstaan over Binqy.com.
Groetjes en bedankt voor de tips!!!!
Hebben andere nog ervaringen hiermee?
Re: Binqy.com
Sneeuwklitje
Jammer dat je mijn webshopchecklist niet gebruikt hebt. Zou dat wél het geval geweest zijn, dan had je meer dan waarschijnlijk geen bestelling geplaatst bij dit webshopje.
Met mijn instrument krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of zelfs niet betrouwbaar is.
Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop vermeldt al op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is óf een aansluitende periode die meer werkdagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niets of niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op
*checkwebwinkel.nl en
*kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt bij
*opgelicht.nl
*opgelichtopinternet.nl
*het trosradarforum en/of bij
*klachtenoplossing.nl;
-de shop is aangesloten bij de
*Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg) en/of bij de
*Stichting Webshop Keurmerk;
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:
https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml.
*) als het wettelijk verplichte bezoekadres niet wordt vermeldt op de website, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.
Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.
Maxiem.
Jammer dat je mijn webshopchecklist niet gebruikt hebt. Zou dat wél het geval geweest zijn, dan had je meer dan waarschijnlijk geen bestelling geplaatst bij dit webshopje.
Met mijn instrument krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of zelfs niet betrouwbaar is.
Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop vermeldt al op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is óf een aansluitende periode die meer werkdagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niets of niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op
*checkwebwinkel.nl en
*kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt bij
*opgelicht.nl
*opgelichtopinternet.nl
*het trosradarforum en/of bij
*klachtenoplossing.nl;
-de shop is aangesloten bij de
*Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg) en/of bij de
*Stichting Webshop Keurmerk;
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:
https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml.
*) als het wettelijk verplichte bezoekadres niet wordt vermeldt op de website, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.
Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.
Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 16 jan 2012 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Binqy.com
Moet je wel op letten dat je de 1e 3 maanden vrolijk premie betaalt, maar er geen gebruik van mag maken.Sneeuwklitje schreef:De volgende stap ga ik zoals je het beschreven hebt uitvoeren en ik ga een rechtsbijstand verzekering afsluiten die me hierbij kan ondersteunen.
Re: Binqy.com
Nee, als men niet kan of wil leveren dan kun je ontbinden. Bij ontbinding moeten partijen over en weer geleverde prestaties ongedaan maken. Dat bekend dat je jouw Groupon bon terug moet krijgen. Hiervoor moet je een ingebrekenstelling (U moet het product of de aankoopsom uiterlijk geleverd hebben voor <exacte datum> datum op rekening <nummer>. Ik ontbind de overeenkomst bijvoorbeeld op die datum, waarbij u de koopsom uiterlijk terug moet hebben voor <exacte datum> datum op rekening <nummer>.)Sneeuwklitje schreef:Dat klopt ik heb ook een Groupon bon ingeleverd. Dus mijn geld ben ik sowieso kwijt...
Detail: als je meer dan de helft vooruit hebt betaald, dan is dit onverschuldigd gebeurt. Dat betekent dat je hiervoor nu dus al een aanmaning kunt sturen.
Kijk goed naar de voorwaarden. Soms moet de claim boven een bepaald bedrag uitkomen willen ze je helpen. De vakbonden (FNV, CNV, ect.) hebben ook rechtsbijstandverzekeringen. Dit zit gedeeltelijk of geheel verwerkt in de contributie.Sneeuwklitje schreef:De volgende stap ga ik zoals je het beschreven hebt uitvoeren en ik ga een rechtsbijstand verzekering afsluiten die me hierbij kan ondersteunen. Want hier word echt zwart geld verdient!
Re: Binqy.com
Sneeuwklitje
Maxiem.
Ik vrees dat dat niet gaat lukken. Je kunt nu wel een rechtbijstandverzekering afsluiten, maar alle verzekeraars hebben als stelregel dat al bestaande geschillen niet in behandeling worden genomen. Een aantal verzekeraars hanteren ook nog een incubatietermijn van meestal 6 maanden. Collega alfatrion wijst er overigens terecht op, dat (vrijwel?) alle verzekeraars een financiële drempel hebben.De volgende stap ga ik zoals je het beschreven hebt uitvoeren en ik ga een rechtsbijstand verzekering afsluiten die me hierbij kan ondersteunen.
Maxiem.