LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] na kopen kaartje ns teveel van de rekening afgeschreven

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
maarten van der burg

na kopen kaartje ns teveel van de rekening afgeschreven

Ongelezen bericht door maarten van der burg »

Een aantal weken geleden heeft mijn vrouw een kaartje gekocht bij de kaartautomaat van de NS van 5 euro vervolgens bleek dat er per abuis 20 euro van de rekening is afgeschreven. Het verwonderd mij zeer dat dit zomaar kan gebeuren.
ik heb contact opgenomen met de NS en die gaven aan dat ik het gekochte kaartje plus een bankafschrift kon opsturen en dat ze het dan zouden bekijken.

Vervolgens krijg ik na een aantal weken een brief thuis die mij erg verwonderd.
Laat ik eerst positief beginnen en vertellen dat ze 15 euro terug storten.
Waar ik me zo over verwonder is de toonzetting van de brief

[quote][/quote]
Graag beantwoord ik uw brief, U heeft een verkeerd vervoersbewijs bij de kaartautomaat gekocht. ik vind het vervelend voor u dat dit is gebeurd.

U wilt een vergoeding van de gemaakte kosten, of een deel daarvan. Graag maak ik in deze situatie een uitzondering op de voorwaarden door de kosten te vergoeden.

Nu weet ik niet of ik licht gevoelig ben, maar dit schoot mij in het verkeerde keelgat. Niet ik heb een verkeerd kaartje gekocht, maar de NS heeft een fout gemaakt door zomaar 20 euro van mijn rekening te schrijven. En ik moet dus blij zijn dat ze een uitzondering maken op de voorwaarden???
Ik dacht laat ik eens een telefoontje plegen naar de klantenservice om uit te leggen waar ik me over verwonder, dat gesprek verwonderde mij nog meer.
De mevrouw die ik aan de lijn kreeg snapte niet zo goed waarom ik nu eigenlijk belde, en vertelde mij dat iedereen wel een een foutje maakt. Ze begreep ook niet zo goed dat het mij om de toon van de brief ging.
Help[ me aub......ben ik nu gek of hoe zit het??

Chocomelk

Re: na kopen kaartje ns teveel van de rekening afgeschreven

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Nee jij bent niet gek maar ach je hebt de 15 euro terug
gekregen dus het is toch oke en laat ze verder in hun soep
gaarkoken.

AGGB

Ongelezen bericht door AGGB »

Helemaal niet, (steeds) opnieuw een brief sturen totdat een correcte brief wordt ontvangen. Ze er niet mee weg laten komen zoals nu gereageerd is.

De uitdrukking luidt trouwens: in hun sop laten gaarkoken.
Laatst gewijzigd door AGGB op 17 jan 2012 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

AGGB schreef:Helemaal niet, (steeds) opnieuw een brief sturen totdat een correcte brief wordt ontvangen. Ze er niet mee weg laten komen zoals nu gereageerd is.
Je zo druk maken over 15 euro? Tsja, als je niks anders te doen hebt kan je dat doen....

AGGB

Ongelezen bericht door AGGB »

TS maakt zich niet druk over 15 euro, die hij overigens terug heeft gehad, maar om de inhoud van de brief, die niet correct is. Kleine moeite van enkele minuten om erop te reageren.

maarten van der burg

het gaat me idd niet om die 15 euro, waar het mij om gaat is dat alles wordt afgedaan alsof wij iets verkeerds hebben gedaan en dat we door de coulance van de NS het geld terug krijgen. En dat ze daarna nog niet schijnen te snappen waarom ik dit een vervelende manier vindt.
Het is alsof we blij moeten zijn dat we bij de gratie gods gebruik mogen maken van de diensten van de NS terwijl ik altijd in de veronderstelling was dat ik de klant was....

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Ik snap wel waarom TS zich zo druk maakt, immers:

Mocht de volgende keer hetzelfde nog een keer gebeuren, dan zegt de NS natuurlijk:

"U heeft weer een foutje gemaakt, maar de vorige keer hebben wij al een uitzondering gemaakt voor u, dat gaan wij niet weer doen."

Dus dan kan TS dan fluiten naar zijn geld, misschien is het dan wel een hoger bedrag.

Tevens zou de NS wel eens een onderzoek mogen starten i.s.m. Currence, hoe dit zomaar kan gebeuren.
Ik dacht dat PIN transacties in Nederland toch wel aardig betrouwbaar zijn.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Een aantal weken geleden heeft mijn vrouw een kaartje gekocht bij de kaartautomaat van de NS van 5 euro vervolgens bleek dat er per abuis 20 euro van de rekening is afgeschreven. Het verwonderd mij zeer dat dit zomaar kan gebeuren.
Dit verwondert mij dus ook. Immers, je selecteert je kaartje, je geeft aan hoe je wilt betalen, en als je wilt pinnen, verschijnt keurig het bedrag op de pinautomaat. Als er 5 euro staat, wordt er 5 euro afgeschreven, als er 20 euro afgeschreven was, dan moet er 20 euro hebben gestaan. En als er 20 euro stond, dan was de reis niet goed geselecteerd. Dus een reis van 5 euro intoetsen, 5 euro betalen en 20 euro afschrijven, dat lijkt me niet te kunnen.

Het kan best zijn dat de automaat een storing had, maar dan zouden er aan de lopende band verkeerde kaartjes uitgespuugd en verkeerde bedragen afgeschreven zijn. Dat lijkt niet zo te zijn, dus ik kan me de brief van de NS eerlijk gezegd heel goed voorstellen.

maarten van der burg

hoe kan het dan dat ik een geprint kaartje van 5 euro heb dat overeen komt met de tijd datum en transactie die op mijn bankafschrift vermeld staat.

het bedrag op het betaalde kaartje zou dan toch over een moeten komen met het bedrag van het bankafschrift.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Even een vraagje. Als je een kaartje koopt in een automaat, krijg je in ieder geval 2 kaartjes, namelijk het treinkaartje en een kaartje wat als pin bon bedoeld is. Over welk kaartje hebben we het hier. Het treinkaartje of de PIN bon. Het zou ook kunnen zijn dat er 2 kaartjes gekocht zijn, dan krijg je 3 kaartjes, namelijk 2 treinkaartjes en 1 PIN bon.

Gesloten