LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Akzent-Keukens Nordhorn

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
woude004

Akzent-Keukens Nordhorn

Ongelezen bericht door woude004 »

Hallo,

We willen een keuken laten uitrekenen bij Akzent-Keukens in Nordhorn Duitsland.
Wie heeft ervaringen met deze leverancier en klopt het dat de offerte goedkoper uit zal vallen en waar ligt dat dan aan??

veel vragen graag jullie expertise aub.

Ed

echwel

Re: Akzent-Keukens Nordhorn

Ongelezen bericht door echwel »

je moet wel een uitgewerkt plan meenemen waar een nederlandse dealer veel werk aan gehad heeft. Dan kunnen zij er zonder er iets voor te doen een lagere prijs onderzetten en dat is toch makkelijk geld verdienen. wij zijn vaak weken bezig een mooi plan te maken met vaak uren besprekingen in de winkel als het een beetje ingewikkelde keuklen is met veel mogelijkheden. Als de kleuren en materialen zijn uitgezocht gaat de potentiele klant, die dan je vertrouwen beschaamt toch nog in duitsland shoppen. De duitsers geven hun plannen nooit mee. een keer toch een duitse offerte onder ogen gehad en daar was gewoon de bruto prijs berekend..
praat gewoon eerlijk met een nederlandse dealer en hij zal je echt niet het vel over de oren trekken.

Emlichheimer

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

Wij hebben een keuken van Akzent, bevalt prima. Prijs is o.k.
Aan ons hebben ze ook weinig werk gehad, ik had zelf mijn keuken al compleet uitgetekend met apparatuur en al erbij.

Maak wel een afspraak!

Ik kan je nog wel een bedrijf aanraden, stuur me maar een pb.

shakesm3

Ongelezen bericht door shakesm3 »

@ echwel, mooi verhaal maar vergeet niet dat een deel van je collega's het "iets" minder net doet.

Mijn ervaring is dat je in DTSL een wat lagere prijs betaald maar dat het goed te doen om je offerte in NL te laten matchen. Wij hebben uiteindelijk hier een mooie(re) deal kunnen sluiten dan in DTSL.

bakkeliet

Ongelezen bericht door bakkeliet »

hallo
we hebben net een keuken in gronau besteld voor onze dochter we hebben zelf al 14 jaar n keuken van de zelfde fabrikant we hebben n keuken dit keer besteld met siemens inbouw app, en geloof me de service en kwaliteit en het vakmanschap wat je normaal in duitsland geboden krijgt is geweldig en in nederland ver te zoeken of alleen onder het motto van kom over de brug hatsekidee en dat met die tekening wat n uit de vinger gezogen verhaal zeker zelf n keuken zaak ,mijn advies gewoon doen
duitse producten en vakmanschap staan voor kwaliteit en service en nu met de eu hebben we de zelfde garantie
echwel

Fauser

Ongelezen bericht door Fauser »

Hallo Bakkeliet,

Goed voor u dat u geslaagd bent bij onze Oosterburen.
Gefeliciteerd met de keuken.
Maar hoe generaliserend is het om te zeggen, dat elke Nederlandse keukendealer slechte service en kwaliteit zou leveren ?
Als ik als consument al met argwaan een Nederlandse keukenzaak binnenwandel, is elk heikel puntje direct een mijnenveld.
En andersom in Duitsland...
Beetje jammer deze reactie.

*.*

Ongelezen bericht door *.* »

Eigenlijk grappig dat je vaak leest "met de NL offerte naar Duitsland gegaan", terwijl je nooit leest met "met de Duitse offerte naar een NL zaak gegaan".
Wedden dat het met die lagere Duitse prijs precies zo werkt in Nederland.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Op Duits forum misschien?
Of weten de Oosterburen gewoon dat keukens bij die Hollanders duurder zijn , en kopen ze in eigen land.

echwel

Ongelezen bericht door echwel »

een keer een klant gehad met een prijs van een duitse dealer voor een bulthaup keuken.
of ik voor dezelfde prijs wilde leveren.
bij naberekening bleek het bijna de bruto prijs te zijn.
keuken verkocht voor 20 K, duitse oferte was 23 K.
zonder offerte van een nederlandse dealer word je keihard belazerd.

Emlichheimer

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

echwel schreef:een keer een klant gehad met een prijs van een duitse dealer voor een bulthaup keuken.
of ik voor dezelfde prijs wilde leveren.
bij naberekening bleek het bijna de bruto prijs te zijn.
keuken verkocht voor 20 K, duitse oferte was 23 K.
zonder offerte van een nederlandse dealer word je keihard belazerd.
Zal wel een Nederlandse klant zijn geweest met een duitse offerte. In de duitse zaken waar een Nederlander in zijn keuken koopt zie je geen Duitser een keuken kopen...Zegt genoeg lijkt me.

keukenkoperamsterdam

Ongelezen bericht door keukenkoperamsterdam »

Wij hebben, helaas, onze keuken bij Gerwens gekocht, in Duitsland. Dramatisch. Ik hoop eenieder die dat overweegt zich daarvan te behoeden.

Tijdens het showroom bezoek was alles mogelijk. We hadden een gedetailleerd beeld van wat wij wilden en Martin, de eigenaar en tevens verkoper, kon in vrij korte tijd offerte doen. En let wel: wij hebben hem niet het vel over oren getrokken. De prijs was niet de reden dat we voor hem kozen; de reden was dat hij kookeiland door de kastjes aan een kant konden in te korten passend zou maken voor de ruimte. Niet iedere leverancier gaf aan dat te kunnen.

Toen de dag dat er zou worden opgemeten kwam niemand, niemand belde. Kortom voor niets in de ochtend vrijgenomen. Ze hebben aangeven later te komen, omdat huis geheel verbouwd werd waren altijd werklieden op locatie, en gingen we ervan uit dat ze alsnog zouden komen. Is niet gebeurt.

De technische tekeningen bleek achteraf enorm veel fouten te bevatten, waardoor installaties na stuken ontbraken. Heeft enorm veel gekost ea open te breken en alsnog aan te brengen en vervolgens te herstellen.

Het neerzetten van keuken gebeurde veel later en niet conform afspraak en veel lades werken slecht.

Het gasformuis werkt slecht.

Het granieten blad is op een hoek beschadigd (zouden ze nog polijsten, nooit gebeurt).

We hebben tig keer contact opgenomen met Martin maar tervergeefs.

Niet doen, niet doen. Je verheugd je op mooie keuken waar jaren van spaargeld in gestopt worden, maar in de praktijk wordt je belazerd.

Neem dus ajb geen Gerwens keuken, gegarandeerd spijt.

Lianne001

Ongelezen bericht door Lianne001 »

Niet bij Akzent keukens doen!
Op zich was alles prima: mooi ontwerp goede service, goede prijs enz maar als er later iets mis is met de apparatuur geven ze niet thuis en schepen ze je af. Daar ben ik erg in teleurgesteld.

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ik zou slechts ergens kopen als ik er van kennissen goede verhalen over heb gehoord, dat geldt ook voor Duitse keukens. Ik heb zowel mijn keuken als mijn auto in Duitsland gekocht, en het zakendoen met de Duitsers bevalt mij uitermate: duidelijk, kwaliteit, en je betaalt datgene wat ze in hun offerte zetten (dus niet achteraf aan komen zeuren met extra kosten).

Echter, bij mij waren er twee factoren: 1. Ik woon minder dan 20 km van de Duitse grens, en 2. Veel kennissen hebben bij dezelfde zaak een keuken gekocht en zijn er tevreden over.

Als dit niet het geval was had ik het niet gedaan, en dan raad ik het ook af om naar Duitsland te gaan. Echter, we hebben hier in de EU vrijheid van diensten en goederen, dus het is een ieders goed recht over de grens te kijken en te handelen.

symenpostema

Ongelezen bericht door symenpostema »

Prima kwaliteit en voor de betaling zijn ze behulpzaam. Niet alle onderdelen waren goed geleverd en heeft uiteindelijk erg lang geduurd voor de keuken af was, ca. 3 mnd.

We waren niet tevreden over de apparatuur. Deze konden we vervangen, maar dan wel tegen nieuwprijs. Omdat de bedrijfsleider niet wilde meewerken hebben we de apparatuur zelf op marktplaats verkocht en elders opnieuw gekocht. (dit was vééél goedkoper dan bij Akzent omruilen....) Hierdoor zijn we diep teleurgesteld in Akzent en zullen hier NOOIT meer iets kopen.

Gesloten