LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] POSTNL

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
carrots

POSTNL

Ongelezen bericht door carrots »

op 6 jan pakket aangeboden, aangetekend met tracktrace nummer voor verzending naar de UK
op 10 jan staat het als verzonden (waar heeft Postnl die 4 dagen voor nodig?)
- Melding op Tracktracesite: indicatieve tijd van verzending 2-3 werkdagen
Het is nu 18 jan en de tracktrace staat nog steeds op "Verzonden naar land van bestemming:
6 x gebeld met Postnl
Steeds weer ander verhaal en voorstel dat ik formulier invul.
Belofte dat ze het tracen in het engelse systeem
Komt niets uit. Laatste belofte verhaal " het ligt bij de douane en kan max 30DAGEN DUREN"
Ik krijg een figuurlijke hartaanval
Ik wacht nog steeds op een telefoontje van postnl, want ik zou worden teruggebeld....
WAAROM is er eigenlijk een track trace systeem, als dat niet vermeld waar je pakketje is>??????
Iemand een tip?
Graag!

electomonteur

Re: POSTNL

Ongelezen bericht door electomonteur »

niets meer versturen met postnl

volgens de huidige voorwaarden van post nl heeft u geen recht op ontvangst van post

http://www.postnl.nl/voorthuis/images/A ... 534926.pdf
4.2 De Overeenkomst geeft aan de geadresseerde geen
recht op Bezorging. De geadresseerde kan geen
beroep doen op deze Algemene Voorwaarden.
dus hierdoor heeft post nl geen bezorg verplichting meer
lekker dan alles wat iemand stuurd hoeven ze conform hun voorwaarden niet te bezorgen

mpr1980

Ongelezen bericht door mpr1980 »

electomonteur schreef:niets meer versturen met postnl

volgens de huidige voorwaarden van post nl heeft u geen recht op ontvangst van post

http://www.postnl.nl/voorthuis/images/A ... 534926.pdf
4.2 De Overeenkomst geeft aan de geadresseerde geen
recht op Bezorging. De geadresseerde kan geen
beroep doen op deze Algemene Voorwaarden.
dus hierdoor heeft post nl geen bezorg verplichting meer
lekker dan alles wat iemand stuurd hoeven ze conform hun voorwaarden niet te bezorgen
Volgens mij bedoelen ze hiermee dat alleen de verzender een beroep kan doen op de Algemene Voorwaarden. De ontvanger heeft in dit geval dus geen rechten. Op zich best logisch, lijkt mij.

@TS: schrijf een brief (aangetekend) / email / fax met daarin je klacht en een redelijke termijn waarbinnen jij wilt weten waar je zending is gebleven. Mochten ze hier niet adequaat op reageren, kun je ze in gebreke stellen en een schadevergoeding verlangen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

mpr1980 schreef:
Volgens mij bedoelen ze hiermee dat alleen de verzender een beroep kan doen op de Algemene Voorwaarden. De ontvanger heeft in dit geval dus geen rechten. Op zich best logisch, lijkt mij.
Volgens mij heb je helemaal gelijk. PostNl heeft een overeenkomst met de verzender, niet met de ontvanger. Maar hier vond ik nog een leuke:
4.3 Koninklijke PostNL streeft ernaar om Poststukken
binnen een redelijk termijn ongeschonden op het op het
Poststuk vermelde adres te bezorgen. Koninklijke
PostNL geeft daarvoor geen garantie.
Uiteraard heeft PostNL alleen een inspanningsverplichting, 100% foutloos is onmogelijk, dus een garantie kunnen ze logischerwijs niet geven. Maar dit artikel lijkt onderhand op een vrijbrief om maar wat aan te klungelen, als je ziet hoeveel er de laatste tijd verkeerd, te laat, of niet bezorgd wordt. En dat lijkt me niet de bedoeling van dit artikel.

Gesloten