LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Trouwe klanten Telfort betalen ineens veel meer 4 hetzelfde

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
starrlet07

Trouwe klanten Telfort betalen ineens veel meer 4 hetzelfde

Ongelezen bericht door starrlet07 »

Begin november heb ik een brief van Telfort ontvangen waarin wordt aangegeven dat ik ‘niets hoef te doen om mijn korting te behouden’. ! Mijn contract liep eind december 2011 af en ik was erg verrast toen ik vorige week de afschrijving van Telfort van mijn bankrekening zag! :shock:
Mijn abonnementskosten zijn ineens veel hoger. Ik heb hierover een email naar Telfort gestuurd, maar het antwoord was:

U ontvangt de korting altijd voor een bepaalde periode, in uw geval voor een periode van 12 maanden (01.01.2011 - 01.01.2012). Na deze periode vervalt de korting automatisch en betaalt u het volledige tarief.

U heeft dus vanaf 01.01.2012 geen korting meer ontvangen op uw abonnementskosten.

Dus bleek dat het Telfort personeel ook niet wist aan wie ze deze brief hebben verzonden! Ik krijg nu alleen korting op mijn belbundel terwijl ik eerst ook korting kreeg op mijn sms-bundel. Terwijl in de brief staat dat ik niets hoef te doen om mijn korting te behouden. Ik voel mij misleidt door Telfort en als ik dit had geweten dan had ik mijn abonnement direct verlengd of overgestapt.

Zo behandelt Telfort zijn trouwe klanten dus. Voordoen of de korting op je gehele abonnement wordt doorgezet terwijl het eigenlijk alleen maar over het onderdeel met de laagste korting gaat. De trouwe klant betaalt dus ongemerkt veel meer voor hetzelfde.

Ik wil iedereen waarschuwen niet in deze brief van Telfort van te trappen.

Ik ben trouwens niet het enige slachtoffer

* http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=108708

* http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=110244

mcat

Re: Trouwe klanten Telfort betalen ineens veel meer 4 hetzelfde

Ongelezen bericht door mcat »

Inmiddels is Telfort mij, nadat ik mijn klacht op dit forum had gezet, enigszins tegemoet gekomen.
In mijn geval stond in het oude conract bij de sms-bundel geen eindtijd aangegeven. Bij het nieuwe contract staat bij zowel de belbundel als smsbundel wel een begin- en einddatum voor de korting genoemd.

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@starrlet07,

Wij vinden het erg jammer dat u het gevoel heeft dat u misleid bent. Wij hebben de actie juist opgestart zodat onze klanten niet ineens zonder de maandelijkse korting komen te zitten. De sms-bundel is een aanvullende bundel, niet iedereen maakt hier gebruik van. In de brief waar ook verwezen wordt naar telfort.nl/korting, staat dat de korting alleen geldt voor de belbundel. Graag ontvang ik in een privébericht uw naw-gegevens, 06-nummer van Telfort en uw e-mailadres.

Laïla

starrlet07

@Laila,

1) "De sms-bundel is een aanvullende bundel, niet iedereen maakt hier gebruik van."

Als ik geen sms-bundel wilde hebben, dan zou ik hem niet hebben gekozen.

2) "In de brief waar ook verwezen wordt naar telfort.nl/korting, staat dat de korting alleen geldt voor de belbundel."

Ik verwacht niet dat ik een brief over een enkel onderdeel van mijn abonnement krijg. Sinds ik niet de enige ben die deze brief verkeerd geinterpreteerd heeft, bewijst het dat de brief niet voldoende informatie bevat. Jullie sturen een brief naar mij waarin alle gerelateerde informatie had moeten staan.
Dit geldt voor alle klanten.
Als een klant ben ik hierover erg teleurgesteld.

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Uw verlenging gaat op 27-01-2012 in. Ik heb de misgelopen korting (1 januari tot 27 januari) voor u vergoed. U ziet de verrekening terug op de factuur van februari. Houd u er rekening mee dat u uw tegoed in de periode 27-01 tot 01-02 pro-rato krijgt? Uw factuurperiode loopt namelijk van de 1ste tot 1ste. Log op 27-01 in bij BelStatus om te zien wat uw tegoed precies is. Op 1 februari gaan de volledige bundels in. Vergeet ook niet om BelBewust-diensten opnieuw aan te zetten via Mijn Telfort.

Laïla

starrlet07

@Laïla

Bedankt voor de oplossing.
Ik hoop dat in het vervolg de communicatie duidelijker is.

starrlet07

@Telfort Webcare:

Ik wilde echt GEEN nieuw bericht plaatsen, maar jullie klantenservice reageert gewoon NIET!

Op 6 februari heb ik de nieuwe factuur ontvangen, maar de rekening klopte niet. Het was nog steeds mijn oude abonnement waarvoor ik te veel betaald heb. Op ‘Mijn Telfort’ staat echter "Uw verlenging is op 27-01-2012 ingegaan. " Terwijl dit dus niet het geval. Die avond stuurde ik een mail via het webformulier op telfort.nl. (referentienummer CM120206000320) In julie ontvangstbevestiging e-mail ‏stond "U krijgt binnen 5 werkdagen een antwoord van ons."

Na 5 werkdagen (13 februari), had ik nog niets van jullie gehoord. Dus heb ik op die dag nog een mail via het webformulier op telfort.nl gestuurd. (referentienummer CM120213000234). De volgende dag (14 feb) kreeg ik om 14:18 uur een sms van jullie: "Geachte klant, uw klant is inmiddels in behandeling bij onze afdeling Back Office. Er zal contact worden opgenomen met u over de afhandeling hiervan. Mvg, Telfort".

Nu is het meer dan 2 weken geleden dat ik voor het eerst contact met jullie opgenomen heb. Ik heb nog NIETS over mijn abonnement en factuur gehoord! Ik ben hierover weer teleurgesteld! Het is echt belachelijk dat ik weer te veel betaald heb omdat jullie een fout met mijn abonnement hebben gemaakt!

Ik heb 2 vragen:
1) Tot wanneer moet ik wachten voordat ik een oplossing krijg?
2) Wanneer krijg ik het geld terug?

Over één week is het maart en ik wil niet opnieuw een foute factuur/abonnement!

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Mijn oprechte excuses voor het uitblijven van een reactie. Uw gegevens zijn bekend, er wordt binnen 24 uur contact met u opgenomen.

Laïla

starrlet07

Helaas klopt mijn factuur deze maand weer niet en Telfort blijft het maar gecompliceerder maken. Mijn nieuwe abonnement is nu doorgevoerd, maar mijn oude staat ook nog gewoon op de rekening. Waarom kan dit nu niet gewoon in één keer goed opgelost worden?

Al met al is dit nu de derde rekening die te hoog is. Ik wil dat het oude abbonement van de rekening wordt gehaald voordat het wordt afgeschreven. Als de rekening zoals die nu is wordt afgeschreven dan zal ik hem deze keer storneren!

Ik ben werkelijk nog nooit zo slecht behandeld door een bedrijf. Als ik een klacht via de website op stuur dan reageert Telfort niet. Als Telfort mijn klacht dan eindelijk behandelt dan hoor je nooit iets over de afloop. Je moet maar hopen dat de nieuwe factuur klopt en dat doet die dus weer niet. Service en Telfort gaan gewoon niet samen.

Ik heb enorme spijt dat ik niet ben overgestapt van aanbieder toen het nog kon. Nu zit ik een jaar vast aan dit ellendige bedrijf.

starrlet07

Voor mijn oude ga ik deze maand €12.75 extra betalen!

Telfort sim only 75 minuten 01.03.2012 - 01.04.2012 1 € 5,84
sms-bundel 100 sms bundel 01.03.2012 - 01.04.2012 1 € 5,93
sms bundel 100 01.03.2012 - 01.04.2012 1 € 2,48
Telfort sim only 100 minuten 01.03.2012 - 01.04.2012 1 € 6,82

Totaal abonnementskosten € 21,07

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Ik begrijp dat het erg vervelend is. Ik heb uw klacht uitgezet bij de betreffende afdeling, er wordt opnieuw contact met u opgenomen.

Laïla

Gesloten