LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vaste telefoon onterecht afgesloten (UPC en Tele2)

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Pummie

Vaste telefoon onterecht afgesloten (UPC en Tele2)

Ongelezen bericht door Pummie »

Eind dec. dacht ik(i.v.m. de kosten) voor vaste telefonie over te stappen naar UPC. Nadat ik modem e.d. in huis kwam ik tot de ontdekking dat installatie heel veel meer inhield dat UPC mij liet geloven. Annuleerde de bestelling binnen de termijn van 7 dagen. UPC stuurde mij een doos toe om het modem te retourneren. Tot mijn grote verbazing bleek ik een paar dagen later niet meer te kunnen bellen. UPC had, ondanks de annulering, toch mijn nummer overgenomen. Direct actie ondernomen richting UPC en Tele2. Tele2 kon mij al direct vertellen dat dit grapje 14 dagen kon gaan duren. Dus wel afsluiten binnen een paar dagen maar heractiveren duurt 14 dagen. Beide bedrijven zijn vrijwel niet te bereiken. Je zit uren in de wacht. Medewerkers zijn erop getraind om gesprekken zo lang mogelijk te laten duren(€ 0,10 per minuut). Chatten is helemaal een drama. Bij Tele2 krijg je een virtuele assistent en voor je doorgedrongen bent tot een medewerker op de juiste afd. ben je 10 min. verder. Wil uiteraard compensatie voor het geleden en nog te lijden ongemak. Wie heeft hier ervaring mee? Graag reacties.

Daan_1978

Re: Vaste telefoon onterecht afgesloten (UPC en Tele2)

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Pummie schreef:Nadat ik modem e.d. in huis kwam ik tot de ontdekking dat installatie heel veel meer inhield dat UPC mij liet geloven.
Wat bedoel je daar precies mee? UPC bied nieuwe klanten namelijk een gratis monteur voor zover ik weet, dus wat was daarmee het probleem?

Pummie

Installeren was het probleem niet direct maar de telefoon zou, zonder heel veel grote aanpassingen, niet op de plaats kunnen blijven waar ik hem nu heb en wil houden. Daar had UPC niets over gemeld.

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Pummie schreef:Installeren was het probleem niet direct maar de telefoon zou, zonder heel veel grote aanpassingen, niet op de plaats kunnen blijven waar ik hem nu heb en wil houden. Daar had UPC niets over gemeld.
Dus je hebt geen draadloze telefoon? En dan nog, je kunt je oude plug gewoon inpluggen in die van UPC, dus ik zie alsnog het probleem niet?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

De number portability procedure is inderdaad niet erg flexibel. Normaal gesproken is dat maar goed ook gezien de hoeveelheid nummers die dagelijks geporteerd moeten worden. Je wilt dan een proces wat zo soepel mogelijk verloopt.

In dit geval was de NP procedure kennelijk al in een fase dat het nummer aan UPC werd toegekent. Om dan weer terug te porteren duurt inderdaad 2 weken, de gebruikelijke termijn die daarvoor staat.

Pummie

Het is duidelijk lastig om het probleem aan u uit te leggen. Maar geloof me ik heb er een deskundige bijgehaald en die kon mij vertellen dat ik erg veel kosten moest gaan maken om mijn telefoon op de plek te houden waar deze nu staat. Deze kosten wegen niet op tegen de lagere kosten van het bellen via UPC,

Pummie

Ik vind het erg vreemd dat UPC een termijn hanteert van 7 dagen waar binnen men een bestelling kan annuleren en dan toch de nummerovername doorzet. Maar dit alles was helemaal mijn vraag niet. Mijn vraag is "wie heeft er ervaring met het vragen van compensaties''?

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Dat is bij elke provider zo, je krijgt 7 dagen bedenktijd , reageer je dan niet dan heb je een abo.

waarom geen losse telefoon kopen? die zijn heel niet zo duur hoor.

Faye1971

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Pummie schreef:Eind dec. dacht ik(i.v.m. de kosten) voor vaste telefonie over te stappen naar UPC. Nadat ik modem e.d. in huis kwam ik tot de ontdekking dat installatie heel veel meer inhield dat UPC mij liet geloven. Annuleerde de bestelling binnen de termijn van 7 dagen. UPC stuurde mij een doos toe om het modem te retourneren. Tot mijn grote verbazing bleek ik een paar dagen later niet meer te kunnen bellen. UPC had, ondanks de annulering, toch mijn nummer overgenomen. Direct actie ondernomen richting UPC en Tele2. Tele2 kon mij al direct vertellen dat dit grapje 14 dagen kon gaan duren. Dus wel afsluiten binnen een paar dagen maar heractiveren duurt 14 dagen. Beide bedrijven zijn vrijwel niet te bereiken. Je zit uren in de wacht. Medewerkers zijn erop getraind om gesprekken zo lang mogelijk te laten duren(€ 0,10 per minuut). Chatten is helemaal een drama. Bij Tele2 krijg je een virtuele assistent en voor je doorgedrongen bent tot een medewerker op de juiste afd. ben je 10 min. verder. Wil uiteraard compensatie voor het geleden en nog te lijden ongemak. Wie heeft hier ervaring mee? Graag reacties.
Dit is de grootste onzin die er bestaat!

Faye1971

Pummie schreef:Installeren was het probleem niet direct maar de telefoon zou, zonder heel veel grote aanpassingen, niet op de plaats kunnen blijven waar ik hem nu heb en wil houden. Daar had UPC niets over gemeld.
Dat is heel vervelend. Maar geen ramp
Laatst gewijzigd door Faye1971 op 18 jan 2012 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Faye1971

Pummie schreef:Ik vind het erg vreemd dat UPC een termijn hanteert van 7 dagen waar binnen men een bestelling kan annuleren en dan toch de nummerovername doorzet. Maar dit alles was helemaal mijn vraag niet. Mijn vraag is "wie heeft er ervaring met het vragen van compensaties''?
Daar is helemaal niets vreemds aan hoor. Als de nummerportering eenmaal is gestart, dan is het vrij lastig om dit ook a la minute te beëindigen. Het duurt gewoon even om dit proces te blokkeren.

Sorry hoor, maar waar wil je compensatie voor? Wat voor zogenaamde onkosten heb jij moeten maken? Lees eerst de Algemene Voorwaarden voor gemaakte onkosten.

Gesloten