LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Paypal is oplichting !
Paypal is oplichting !
Eind 2011 werd ik benaderd door een Engelse dame voor enkele van mijn dieren.
Zij vroeg mij of ik de dieren naar England kon brengen. Ik gaf daarop aan dat ik dan wel vooruit betaling wenste te ontvangen.
De makkelijkste manier hiervoor is Paypal.
We wisselden Paypal adressen uit en 30 december 2011 had ik het geld op mijn rekening staan. Het geld werd direct vrijgegeven door Paypal, waarop ik de bezorging in werking ging zetten.
3 Januari ging ik naar England. s'Ochtends vroeg heen en ik was s'avonds weer terug.
4 Januari blokkeert Paypal mijn rekening. Ze vragen me het hemd van het lijf. Kopie van bankrekening, kopie creditcard rekening (terwijl zowel bank als creditcard gekoppeld zitten aan mijn paypal rek.), kopie energierekening, en wat niet meer.
Al die tijd krijg ik geen reactie op mijn e-mails m.b.t. waarom een blokkade.
Na contact met @askpaypal in Amerika begrijp ik dat ze het een frauduleuze handeling vinden.
10 Januari sommeert Paypal mij de € 3.000,- terug te storten met de mededeling dat de persoon waarvan de paypal account is niet de betaling heeft gedaan, maar dat derden dit hebben gedaan. Vrij onwaarschijnlijk verhaal, mede gezien de beveiliging en moeite die je moet doen om een creditcard gekoppeld te krijgen aan je account.
Ik mail Paypal met de mededeling dat dit een vergissing moet zijn. Ik heb de dieren immers zelf op het werkadres afgeleverd.
Ik overleg e-mails.
Niets.
Uiteindelijk krijg ik vandaag het definitieve antwoord van paypal:
Op 18 jan. 2012 om 15:41 heeft [email protected] het volgende geschreven:
Referentienummer: XXXXX6
Betreffende: Terugboeking van transactie (XXXXXXXXXXXX635M), referentienummer (XXX-XXX-XXX-346 )
Geachte heer xxxxxxxx,
Bedankt dat u contact met ons heeft opgenomen in verband met bovenstaande. Uw kwestie is doorgestuurd naar de afdeling Conflictbeheer voor onderzoek.
Na het inzien van uw PayPal-rekening zien wij dat u op 30 december 2011 een betaling van €3000.00 EUR heeft ontvangen van EXXXXXXXXX.
Op 4 januari 2012 hebben wij een onderzoek gestart naar deze transactie omdat deze mogelijk niet geautoriseerd was door de rekeninghouder. Inmiddels is dit onderzoek afgesloten en is hieruit gebleken dat dit inderdaad een ongeauthoriseerde transactie betrof.
Op het moment dat wij de transactie onderzochten werd u gevraagd meer informatie te verstrekken met betrekking tot deze transactie. U gaf hierbij aan het volgende verzendadres gebruikt te hebben voor de zending:
XXXXXXXXXX
Onderzoek naar de transactie zelf laat ons echter zien dat wij u het volgende verzendadres hebben doorgegeven:
XXXXXXXXX
United Kingdom
Eén van de vereisten om in aanmerking te komen voor verkopersbescherming is dat het artikel verzonden moet worden naar het adres zoals vermeld in de pagina “Transactiedetails”. Echter zien wij dat uw transactie niet in aanmerking kwam voor verkopersbescherming.
De transactie moet aangemerkt zijn als geheel of gedeeltelijk in aanmerking komend voor verkopersbescherming. U kunt dit controleren op de pagina 'Transactiedetails'.
Als de transactie op deze pagina wordt vermeld als in aanmerking komend, is bescherming van toepassing bij claims van niet-geautoriseerde betalingen en niet-ontvangen objecten. Als de transactie wordt vermeld als gedeeltelijk in aanmerking komend, wordt alleen bescherming gegeven in geval van niet-ontvangen objecten.
Om soortgelijke ongemakken in de toekomst te vermijden en om meer te weten te komen over PayPal’s Verkopersbeschermingsprogramma, wil ik u graag doorverwijzen naar de linken ‘Veilig handelen’ en ‘Juridische overeenkomsten’ onderaan iedere PayPal-pagina.
Wij begrijpen dat dit een zeer vervelende situatie voor u is en raden u dan ook ten zeerste aan om contact op te nemen met uw politiebureau om zo eventueel aangifte te kunnen doen tegen de koper. U heeft namelijk alle contactgegevens die u nodig heeft voor het indienen van een aanklacht. Mocht uw politiebureau aanvullende informatie nodig hebben, dan kunnen zij rechtstreeks contact met ons opnemen via 0900-265 89 50. De politie zal dan specifieke informatie ontvangen waar een dagvaarding naartoe gezonden kan worden.
Alle klachten kunnen doorverwezen worden voor onafhankelijke bemiddeling naar de volgende instanties. Indien u uw klacht wilt doorverwijzen geldt dit schrijven als ons definitief antwoord:
- Europees Consumenten Centrum (ECC-Net)
Postbus 487
3500 AL Utrecht
Nederland
- Europees Centrum voor de Consument (ECC-Net)
Hollandstraat 13
1060 Brussel
België
- Commission de Surveillance du Secteur Financier (CSSF)
110, Route d'Arlon
L-2991 Luxembourg
- De Financial Ombudsman Service (FOS) in het Verenigd Koninkrijk, waarmee u binnen 6 maanden contact mee dient op te nemen. Voor meer informatie, gaat u naar http://www.financial-ombudsman.org.uk
Hoogachtend,
Bonny
Afdeling Conflictbeheer
PayPal
Copyright © 1999-2012 PayPal. Alle rechten voorbehouden. PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A. (Société en Commandite par Actions).
Gevestigd te Luxemburg, 22-24 Boulevard Royal, 5ème étage, L-2449
RCS Luxembourg B 118 349.
Naar nu blijkt is dit een probleem dat al jaren bekend is bij Paypal. Het gaat om de zogenaamde "buurman" methode.
De buurman methode houdt in dat ik bijvoorbeeld een grote bestelling doe. Ik betaal met paypal vanaf een andere computer dan mijn huiscomputer. (ander IP adres)
Ik vraag of de bestelling (bij veel sites standaard in te stellen) op mijn werkadres/buurman geleverd kan worden of haal het op.
Zodra ik de artikelen binnen heb zeg ik dat ik de artikelen in z'n geheel nooit besteld heb en dat iemand mijn kaart gehacked heeft.
Et voilà Paypal refund je geld, de verkoper moet het geld teruggeven en de verkoper heeft en zijn spulletjes niet meer en geen geld.
Gekmakend hoe simpel het is, maar het werkt voor Paypal en deze geeft de kopers altijd gelijk. Op internet zijn tientallen voorbeelden te vinden, bijgevoegd 2 links.
http://twinklemagazine.nl/nieuws/2010/0 ... eit-metro/
http://www.paypalsucks.com
Een methode welke Paypal uit het nieuws probeert te houden en die al honderden,zo niet duizenden vooral verkopers, klauwen met geld hebben gekost, zijn een gat in het Paypal betalingssysteem die aan de grote klok gehangen moeten worden. Mede daar zij zich als monopolisten op E-bay en marktplaats positioneren.
Deze grap gaat mij € 5.000,- kosten en Paypal geeft simpelweg niet thuis.
SCHANDALIG !
Zij vroeg mij of ik de dieren naar England kon brengen. Ik gaf daarop aan dat ik dan wel vooruit betaling wenste te ontvangen.
De makkelijkste manier hiervoor is Paypal.
We wisselden Paypal adressen uit en 30 december 2011 had ik het geld op mijn rekening staan. Het geld werd direct vrijgegeven door Paypal, waarop ik de bezorging in werking ging zetten.
3 Januari ging ik naar England. s'Ochtends vroeg heen en ik was s'avonds weer terug.
4 Januari blokkeert Paypal mijn rekening. Ze vragen me het hemd van het lijf. Kopie van bankrekening, kopie creditcard rekening (terwijl zowel bank als creditcard gekoppeld zitten aan mijn paypal rek.), kopie energierekening, en wat niet meer.
Al die tijd krijg ik geen reactie op mijn e-mails m.b.t. waarom een blokkade.
Na contact met @askpaypal in Amerika begrijp ik dat ze het een frauduleuze handeling vinden.
10 Januari sommeert Paypal mij de € 3.000,- terug te storten met de mededeling dat de persoon waarvan de paypal account is niet de betaling heeft gedaan, maar dat derden dit hebben gedaan. Vrij onwaarschijnlijk verhaal, mede gezien de beveiliging en moeite die je moet doen om een creditcard gekoppeld te krijgen aan je account.
Ik mail Paypal met de mededeling dat dit een vergissing moet zijn. Ik heb de dieren immers zelf op het werkadres afgeleverd.
Ik overleg e-mails.
Niets.
Uiteindelijk krijg ik vandaag het definitieve antwoord van paypal:
Op 18 jan. 2012 om 15:41 heeft [email protected] het volgende geschreven:
Referentienummer: XXXXX6
Betreffende: Terugboeking van transactie (XXXXXXXXXXXX635M), referentienummer (XXX-XXX-XXX-346 )
Geachte heer xxxxxxxx,
Bedankt dat u contact met ons heeft opgenomen in verband met bovenstaande. Uw kwestie is doorgestuurd naar de afdeling Conflictbeheer voor onderzoek.
Na het inzien van uw PayPal-rekening zien wij dat u op 30 december 2011 een betaling van €3000.00 EUR heeft ontvangen van EXXXXXXXXX.
Op 4 januari 2012 hebben wij een onderzoek gestart naar deze transactie omdat deze mogelijk niet geautoriseerd was door de rekeninghouder. Inmiddels is dit onderzoek afgesloten en is hieruit gebleken dat dit inderdaad een ongeauthoriseerde transactie betrof.
Op het moment dat wij de transactie onderzochten werd u gevraagd meer informatie te verstrekken met betrekking tot deze transactie. U gaf hierbij aan het volgende verzendadres gebruikt te hebben voor de zending:
XXXXXXXXXX
Onderzoek naar de transactie zelf laat ons echter zien dat wij u het volgende verzendadres hebben doorgegeven:
XXXXXXXXX
United Kingdom
Eén van de vereisten om in aanmerking te komen voor verkopersbescherming is dat het artikel verzonden moet worden naar het adres zoals vermeld in de pagina “Transactiedetails”. Echter zien wij dat uw transactie niet in aanmerking kwam voor verkopersbescherming.
De transactie moet aangemerkt zijn als geheel of gedeeltelijk in aanmerking komend voor verkopersbescherming. U kunt dit controleren op de pagina 'Transactiedetails'.
Als de transactie op deze pagina wordt vermeld als in aanmerking komend, is bescherming van toepassing bij claims van niet-geautoriseerde betalingen en niet-ontvangen objecten. Als de transactie wordt vermeld als gedeeltelijk in aanmerking komend, wordt alleen bescherming gegeven in geval van niet-ontvangen objecten.
Om soortgelijke ongemakken in de toekomst te vermijden en om meer te weten te komen over PayPal’s Verkopersbeschermingsprogramma, wil ik u graag doorverwijzen naar de linken ‘Veilig handelen’ en ‘Juridische overeenkomsten’ onderaan iedere PayPal-pagina.
Wij begrijpen dat dit een zeer vervelende situatie voor u is en raden u dan ook ten zeerste aan om contact op te nemen met uw politiebureau om zo eventueel aangifte te kunnen doen tegen de koper. U heeft namelijk alle contactgegevens die u nodig heeft voor het indienen van een aanklacht. Mocht uw politiebureau aanvullende informatie nodig hebben, dan kunnen zij rechtstreeks contact met ons opnemen via 0900-265 89 50. De politie zal dan specifieke informatie ontvangen waar een dagvaarding naartoe gezonden kan worden.
Alle klachten kunnen doorverwezen worden voor onafhankelijke bemiddeling naar de volgende instanties. Indien u uw klacht wilt doorverwijzen geldt dit schrijven als ons definitief antwoord:
- Europees Consumenten Centrum (ECC-Net)
Postbus 487
3500 AL Utrecht
Nederland
- Europees Centrum voor de Consument (ECC-Net)
Hollandstraat 13
1060 Brussel
België
- Commission de Surveillance du Secteur Financier (CSSF)
110, Route d'Arlon
L-2991 Luxembourg
- De Financial Ombudsman Service (FOS) in het Verenigd Koninkrijk, waarmee u binnen 6 maanden contact mee dient op te nemen. Voor meer informatie, gaat u naar http://www.financial-ombudsman.org.uk
Hoogachtend,
Bonny
Afdeling Conflictbeheer
PayPal
Copyright © 1999-2012 PayPal. Alle rechten voorbehouden. PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A. (Société en Commandite par Actions).
Gevestigd te Luxemburg, 22-24 Boulevard Royal, 5ème étage, L-2449
RCS Luxembourg B 118 349.
Naar nu blijkt is dit een probleem dat al jaren bekend is bij Paypal. Het gaat om de zogenaamde "buurman" methode.
De buurman methode houdt in dat ik bijvoorbeeld een grote bestelling doe. Ik betaal met paypal vanaf een andere computer dan mijn huiscomputer. (ander IP adres)
Ik vraag of de bestelling (bij veel sites standaard in te stellen) op mijn werkadres/buurman geleverd kan worden of haal het op.
Zodra ik de artikelen binnen heb zeg ik dat ik de artikelen in z'n geheel nooit besteld heb en dat iemand mijn kaart gehacked heeft.
Et voilà Paypal refund je geld, de verkoper moet het geld teruggeven en de verkoper heeft en zijn spulletjes niet meer en geen geld.
Gekmakend hoe simpel het is, maar het werkt voor Paypal en deze geeft de kopers altijd gelijk. Op internet zijn tientallen voorbeelden te vinden, bijgevoegd 2 links.
http://twinklemagazine.nl/nieuws/2010/0 ... eit-metro/
http://www.paypalsucks.com
Een methode welke Paypal uit het nieuws probeert te houden en die al honderden,zo niet duizenden vooral verkopers, klauwen met geld hebben gekost, zijn een gat in het Paypal betalingssysteem die aan de grote klok gehangen moeten worden. Mede daar zij zich als monopolisten op E-bay en marktplaats positioneren.
Deze grap gaat mij € 5.000,- kosten en Paypal geeft simpelweg niet thuis.
SCHANDALIG !
Re: Paypal is oplichting !
Het schandalige is dat je NIET opgelicht bent door Paypal maar door de koper.
De koper krijgt over het algemeen snel gelijk dat klopt. Voor dit soort transacties zou je ook een voorschot kunnen vragen wat je reiskosten dekt en daar boter bij de vis vraagt. Nog beter , je laat het gewoon bij je thuis afhalen.
De koper krijgt over het algemeen snel gelijk dat klopt. Voor dit soort transacties zou je ook een voorschot kunnen vragen wat je reiskosten dekt en daar boter bij de vis vraagt. Nog beter , je laat het gewoon bij je thuis afhalen.
Bedoelen zij hiermee dat jij de dieren op een ander adres hebt afgeleverd?
Bedoelen zij hiermee dat jij de dieren op een ander adres hebt afgeleverd?
Ja dat bedoelen ze.
Ik ben opgelicht door de koper, maar dit word mogelijk gemaakt door Paypal, die al jaren bekend is met de "buurman" methode. En die de koper altijd gelijk geeft.
Even advokaat van de duivel spelend. Nu je het niet verzonden hebt, welk bewijs heeft Paypal dat je het inderdaad op dat adres afgeleverd hebt. Is er voor ontvangst getekend door de koper ?En die de koper altijd gelijk geeft.
-
Paypal is totaal ongeschikt voor dit soort type transacties omdat je bijna gegarandeerd wordt opgelicht met behulp van Paypal wanneer je geen verzendgegevens kan overleggen als verkoper. Ik heb zelf honderden internationale Paypaltransacties achter mijn kiezen dus weet er wel wat van af. Paypal waarschuwt hier onvoldoende voor. Dat komt omdat Paypal zelf nooit verliest in geval van fraude: de schade wordt altijd op de betaler en anders op de ontvanger verhaald.
Normaal wordt er een product opgestuurd. De koper kan claimen het product niet ontvangen te hebben. De verkoper moet dan aantonen dat het product wel is afgeleverd. Je doet dit door de verzendcode van het pakket op te geven. Vervolgens kan dan op http://www.tracktrace.nl of http://www.usps.com etc. worden bekeken door Paypal aan de hand van informatie van een derde onafhankelijke partij (PostNL, USPS etc) of de zending is afgeleverd.
Een oude bekende oplichterstruuk is: Koper betaalt met Paypal. De koper komt overeen met de verkoper dat hij het product thuis bij de verkoper ophaalt. Een paar dagen later claimt de koper bij Paypal het product niet te hebben ontvangen. Paypal vraagt vervolgens om tracking-info van het verzendbedrijf aan de verkoper. Die is er niet want het product werd niet verzonden. Paypal stelt dan dat er geen bewijs is dat het product is geleverd. De koper krijgt zijn geld 100% terug.
Ik neem aan dat je de 3000 euro wel naar je bankrekening hebt overgeboekt. Ik zou Paypal (voorlopig) niet terugbetalen en onderzoeken welke juridische mogelijkheden je hebt om de schade ongedaan te maken. Laat Paypal eerst maar eens bewijzen dat ze zelf niet verwijtbaar hebben gehandeld. Zodat de kantonrechter dat vervolgens kan toetsen.
Verder moet je beslist aangifte doen tegen degene die de dieren van je heeft gekocht in Engeland. Dit kan vaak online, zie http://www.actionfraud.org.uk/partners
Zie ook het UK forum op Paypalsucks: http://www.paypalsucks.com/forums/showforum.php?fid=17
Normaal wordt er een product opgestuurd. De koper kan claimen het product niet ontvangen te hebben. De verkoper moet dan aantonen dat het product wel is afgeleverd. Je doet dit door de verzendcode van het pakket op te geven. Vervolgens kan dan op http://www.tracktrace.nl of http://www.usps.com etc. worden bekeken door Paypal aan de hand van informatie van een derde onafhankelijke partij (PostNL, USPS etc) of de zending is afgeleverd.
Een oude bekende oplichterstruuk is: Koper betaalt met Paypal. De koper komt overeen met de verkoper dat hij het product thuis bij de verkoper ophaalt. Een paar dagen later claimt de koper bij Paypal het product niet te hebben ontvangen. Paypal vraagt vervolgens om tracking-info van het verzendbedrijf aan de verkoper. Die is er niet want het product werd niet verzonden. Paypal stelt dan dat er geen bewijs is dat het product is geleverd. De koper krijgt zijn geld 100% terug.
Ik neem aan dat je de 3000 euro wel naar je bankrekening hebt overgeboekt. Ik zou Paypal (voorlopig) niet terugbetalen en onderzoeken welke juridische mogelijkheden je hebt om de schade ongedaan te maken. Laat Paypal eerst maar eens bewijzen dat ze zelf niet verwijtbaar hebben gehandeld. Zodat de kantonrechter dat vervolgens kan toetsen.
Verder moet je beslist aangifte doen tegen degene die de dieren van je heeft gekocht in Engeland. Dit kan vaak online, zie http://www.actionfraud.org.uk/partners
Zie ook het UK forum op Paypalsucks: http://www.paypalsucks.com/forums/showforum.php?fid=17
Ik snap zowiezo niet waarom je bij een persoonlijke overdracht van goederen zou kiezen voor een betaling via paypal. In dat geval kan er toch gewoon contant betaald worden?
-
- Contacteer:
Lijkt mij ook een logische conclusie.Jefdus schreef:Ik snap zowiezo niet waarom je bij een persoonlijke overdracht van goederen zou kiezen voor een betaling via paypal. In dat geval kan er toch gewoon contant betaald worden?
Als iemand vraagt om persoonlijk afleveren, maar betalen via "iets anders" - ga er dan maar van uit dat ze je proberen te belazeren.
Mee eens vandaar dat ik het nog steeds niet eens ben met de topictitel :
Paypal is oplichting !
Paypal is oplichting !
-
- Contacteer:
Ik ben zelf wel van mening dat Paypal erg makkelijk oplichters faciliteerd.
Een verkoper levert iets niet- je klaagt als koper - en paypal doet het af met "kunnen we niets aan doen" - geld weg, geen goederen.
Paypal zou ik zowiezo niet aanraden - waar dan ook voor.
Een verkoper levert iets niet- je klaagt als koper - en paypal doet het af met "kunnen we niets aan doen" - geld weg, geen goederen.
Paypal zou ik zowiezo niet aanraden - waar dan ook voor.
Paypal wil bewijzen hebben dat de goederen ook daadwerkelijk geleverd zijn, en terecht denk ik. Geschillen zijn vaak inderdaad in het voordeel van de koper. Misschien zegt dat ook iets over de ervaring mbt betrouwbaarheid van veel leveranciers/webshops.
Een dierenvriend
Dat is niet mijn ervaring, die is juist best positief eigenlijk. Ik heb eens een geschil gehad en kreeg keurig m'n geld terug. Het duurde wel drie weken maar dat was het enige nadeel.Guardian72 schreef:Een verkoper levert iets niet- je klaagt als koper - en paypal doet het af met "kunnen we niets aan doen" - geld weg, geen goederen. Paypal zou ik zowiezo niet aanraden - waar dan ook voor.
Paypal gebruik ik vooral voor aankopen in het buitenland, vaak via ebay. Maar ook wel eens in Nederland. Als ik de keuze heb tussen Ideal of paypal (en die laatste zou niet duurder zijn, soms is er een toeslag) dan kies ik graag voor paypal. Probeer een betaling via Ideal maar eens te storneren, dat lukt niet. Met paypal is de kans op je geld terug groter.
-
- Contacteer:
Voor aankopen in het buitenland gebruik ik liever een credit card met reverse charge optie.
Het is altijd de schuld van een ander en nooit van jezelf. Als jij iets had gekocht via Paypal en dat werd niet geleverd, dan was je maar wat blij met de service.
Als je zo zaken wil doen dan had je om een aanbetaling moeten vragen en niet het hele bedrag.
Als je zo zaken wil doen dan had je om een aanbetaling moeten vragen en niet het hele bedrag.
-
bprosman schreef:Paypal wil bewijzen hebben dat de goederen ook daadwerkelijk geleverd zijn, en terecht denk ik. Geschillen zijn vaak inderdaad in het voordeel van de koper. Misschien zegt dat ook iets over de ervaring mbt betrouwbaarheid van veel leveranciers/webshops.
Veel voorbeelden zetten de verkoper als slachtoffer. Als koper ben ik ook slachtoffer geweest van een oplichter.bob schurkjens schreef:Normaal wordt er een product opgestuurd. De koper kan claimen het product niet ontvangen te hebben. De verkoper moet dan aantonen dat het product wel is afgeleverd. Je doet dit door de verzendcode van het pakket op te geven. Vervolgens kan dan op http://www.tracktrace.nl of http://www.usps.com etc. worden bekeken door Paypal aan de hand van informatie van een derde onafhankelijke partij (PostNL, USPS etc) of de zending is afgeleverd.
Zeven (stille) dagen nadat wij een geschil hadden geopened omdat we (na 1 maand) nog niks hadden gekregen, heeft de verkoper een claim tegen ons ingediend waarin hij presenteerde zichzelf als de slachtoffer van 'kopers die het geld terug willen terwijl hij het produkt had opgestuurd'.
Hij heeft inderdaad een 'envelop' opgestuurd (de dag van de claim) en heeft dat aan kunnen tonen met verzendcode. Dat was genoeg voor Paypal om het geld naar hem te storten. Dat de envelop leeg bleek te zijn (ik kon door het envelop voelen dat er niks erin stond) en dat ik hem daarom niet heb geaccepteerd en teruggestuurd naar zender blijkt niet van belang te zijn voor PayPal!
PayPal heeft nooit contact met ons opgenomen om meer informatie te verzamelen nadat de claim ingediend werd.
Het feit dat 6 uit de 6 evaluaties van de verkoper over de laatste maand allemaal negatieve waren (meer slachtoffers?) bleek ook niet van belang te zijn voor PayPal.
Ik ben het dus mee eens: PayPal beschermt de oplichters!
PayPal's advertentie over een zogenaamd 'aankoopberscherming' is een leugenachtige reclame!
Laatst gewijzigd door Meiboombouwer op 01 feb 2012 23:01, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Klopt. Paypal verdient veel geld met gebakken lucht. Paypal schermt met "Kopersbescherming" en "Verkopersbescherming" om zowel kopers als verkopers een veilig gevoel te geven.
In geval van een geschil zorgen ze er voor dat Paypal zelf buiten schot blijft. De commissie van 4% tot 10% heeft Paypal in elk geval binnen.
In geval van een geschil zorgen ze er voor dat Paypal zelf buiten schot blijft. De commissie van 4% tot 10% heeft Paypal in elk geval binnen.
En welke bemiddelaar zorgt er dan niet voor buiten schot te blijven? Paypal is slechts een doorgeefluik en zo zijn er veel meer. Ook aan bescherming zit een grens. Je kan wel lekker blind op Paypal vertrouwen en maar lekker alles bestellen en betalen, maar je moet ook zelf wel even nadenken.
Een Paypal account heb ik niet, toch heb ik de laatste weken al twee keer een mail gekregen dat ik mijn Paypal account moet aanpassen, dit is natuurlijk een Phisthing mail, voor die het aangaat, doe er je voordeel mee.