LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contract opzeggen bij Eneco

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
woodyh

Re: Contract opzeggen bij Eneco

Ongelezen bericht door woodyh »

Vandaag heeft onze nieuwe leverancier direct contact met ons opgenomen. Deze verklaarde bij de overgang de laatste meterstanden door te hebben gegeven en heeft dit vandaag nogmaals gedaan. Van de Eneco uiteraard weer niks gehoord. Deze probeert op allerlei manieren de boel te vertragen en zoveel mogelijk klant onvriendelijk te werk te gaan. Ik hoop dat iemand ze een keer op de vingers tikt, dit kan toch niet ongestraft door blijven gaan en ik zal toch ook de enigste niet zijn met problemen met de Eneco ?

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Weet ik niet of jij de enigste bent.
Ik heb geen problemen met Eneco.
Ben 4 jaar terug overgestapt naar Eneco ,had Essent al een jaar of 15,wat een zooitje is het daar,geef mij maar Eneco.

woodyh

Enenco hanteert verkeerde meterstanden en probeert de klant daardoor te veel te laten betalen dat is het probleem, nadat ze eerst weigerde ons over te laten stappen

snepke

Dat zeg jij.
Essent verhoogt je maandbedrag met 40 euro,kwam op 240 euro.
Ben toen overgestapt naar Eneco,heb eind dec mijn jaarafrekening gehad krijg 477,38 euro terug en mijn termijn bedrag gaat naar 166,89euro.Is nogal een verschil.
Heb al 4 jaar rond 400euro terug gehad,ik zit hier goed,beter als bij Essent.Die blijven aan het verhogen en zijn nog eens knap prijzig ook.

Ik was bij Mijn Essent,iedere maand was mijn termijn bedrag verhoogt.

En de meterstanden kloppen precies met wat ik doorgeef aan Eneco.
Bij Essent moest ik nogal eens bellen dat ze de verkeerde standen hanteerde.

woodyh

Dat zeg ik inderdaad uit ervaring. Op de eindafrekening staan andere meterstanden, dan de meterstanden die doorgegeven zijn bij de switch, dus we worden onnodig belast voor extra energie die we niet gehad hebben. Eneco doet hier niks aan, sterker nog ze reageren geen eens !

woodyh

We zijn inmiddels sinds november bezig met onze switch van energie leverancier en nog steeds wil Eneco de juiste meterstanden niet aanpassen en wij krijgen ons geld tot die tijd niet terug. Ze zeggen dat ze de juiste standen van de netwerkbeheerder moeten ontvangen. De netwerkbeheerder zegt dat de nieuwe leverancier deze moet verstrekken. De nieuwe leverancier zegt deze al verstrekt te hebben. Kort samengevat iedereen wijst naar elkaar en wij krijgen ons geld niet terug. Eneco dit is pure diefstal, beloven dat we ons geld terug krijgen bij de eindafrekening en dan weken vol proberen blijven te houden, dat je deze niet kan opmaken omdat jullie gegevens zouden missen, terwijl deze al lang in jullie bezit zijn. Ook durven jullie geen contact met ons op te nemen, ook na het invullen van jullie klachten onderzoek waarvan we een e-mail hebben mogen ontvangen niet. Jullie proberen door jullie vertragings technieken de klant, maar te laten wachten i.p.v. een juiste eindafrekening te maken en het teveel betaalde bedrag terug te betalen !

Eneco mdw

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste woodyh,

Wij begrijpen dat u het vervelend vindt dat we niet de juiste eindstand voor gas gebruiken op de eindnota. We zijn echter voor de juiste meterstand afhankelijk van uw netbeheerder die de juiste stand weer van uw huidige energieleverancier moet ontvangen. Zoals we u vandaag en eerder deze week ook gemaild hebben, wachten we op bericht van uw netbeheerder. Zodra we dat ontvangen hebben, corrigeren we de eindstand en de eindnota.

Eva, medewerkster Eneco

woodyh

Zoals al eerder diversen keren gemeld heeft onze netwerkbeheerder en onze nieuwe energie leverancier deze al lang een keer aan u doorgegeven. Vandaag hebben wij dit zelfs per e-mail bevestigd gekregen. U probeert uw fouten bij elkaar te liegen, maar uw manier van werken is de klant onnodig laten wachten op zijn geld waar deze recht op heeft. Nu blijft nog steeds de vraag, wanneer gaat Eneco nou dat geld eens terug betalen waar we al zo lang recht op hebben ?

snepke

Wie zegt dat eneco liegt,essent/enexis kan wel zeggen dat ze de meterstanden door hebben gegeven,die kunnen net zo goed liegen.
Bij mij hadden ze het ook niet goed gedaan.Veel te hoge meterstanden door gegeven aan eneco.
Ik ben echt blij dat ik van dat zooitje weg ben

woodyh

snepke werk jij bij eneco of heb je daar aandelen in ? zoals ik al schreef ik ben ingekopieerd in een e-mail van de netwerkbeheerder, dat de meterstanden wel degelijk waren doorgegeven aan Eneco. Hoeveel bewijs wil je dan nog meer hebben of deze wel of niet zijn doorgegeven ?

snepke

Tuurlijk werk ik bij eneco en heb er aandelen in.
Heb tig werkgevers.eneco is er 1 van.

Droom lekker verder,en succes met Essent
Ben dik 25 jaar klant geweest bij essent ,weet wel hoe hun werken.

Gesloten