LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ryanair: naam op ticket?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

bprosman schreef:
Beetje late reactie, maar als je een ticket boekt op naam van Osama Bin Laden kun je gewoon inchecken hoor; dat doe je bij Ryanair namelijk thuis, zittend achter je computer
Zul je wel zn paspoort en of ID kaart moeten hebben want dat nummer moet je WEL invullen bij het inchecken.
Maar goed, als je ABCD1234 als ID-nummer invult, gaan er bij het online inchecken nog geen alarmbellen rinkelen, hoor.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar goed, als je ABCD1234 als ID-nummer invult, gaan er bij het online inchecken nog geen alarmbellen rinkelen, hoor.
Probeer t eens :wink:

MarcoV92
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 okt 2011 19:01

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door MarcoV92 »

Goedendag,

Wij hebben vandaag geboekt voor een vlucht naar Londen.
Alleen twijfelen wij nu over een naam die we hebben ingevuld, mijn schoonmoeder heeft ingevuld als eerste de achternaam van haar man en haar eigen achternaam hier achteraan.

Op de ID kaart staat haar eigen achternaam en achterop de ID kaart getrouwd met de achternaam van haar man.

Nu vraag ik mij af of wij hier problemen mee krijgen?

Wij hebben er erg veel zin in en hopen dat dit niet een prettige (eerste) vlucht in de weg staat!

Groeten Marco

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door Brainless »

@MarcoV92
Getrouwde vrouwen moeten altijd hun meisjesnaam gebruiken.

MarcoV92
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 okt 2011 19:01

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door MarcoV92 »

Dat is een probleem, wat is nou de beste oplossing? Bellen naar Ryanair?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door bprosman »

Op de ID kaart staat haar eigen achternaam en achterop de ID kaart getrouwd met de achternaam van haar man
Inderdaad meisjesnaam maar als ze ze allebei ingevuld heeft (wat ik uit de post begrijp) zal het wel goedkomen.
Maar om problemen in de toekomst te voorkomen, overtypen wat er op je ID staat.

flowergirl87
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 okt 2011 12:29

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door flowergirl87 »

Als ze veel zin hebben, was onlangs in een reportage op tv, een klant die een vliegtuigticket had cadeau gekregen van een vriend en die had het geregistreerd op George, maar zijn officiële naam was Gregorius, klant moest aan de balie 500 euro betalen om een nieuw ticket met de juiste naam te kunnen krijgen :o

MarcoV92
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 okt 2011 19:01

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door MarcoV92 »

Bedankt, ik denk dat ik toch ook nog even bel, al is het maar om gerust gesteld te worden.
Alleen Engels gesproken zie ik, dat wordt even klungelen haha...

Bedankt voor alle informatie

Sandra_Willems
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 sep 2009 10:21

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door Sandra_Willems »

Hier hetzelfde probleem. Bij het boeken is mijn achternaam weggevallen. Hier kwam ik pas achter nadat ik de bevestiging goed doorlas. Ik dacht deze even snel online aan te passen, maar dat zou € 110!!!!! kosten (stond er niet al te groot bij), maar gelukkig zag ik het op tijd!

Gebeld met de engelse customer service. Omdat ik binnen 24 na boeking belde kon het voor slechts €10 (wat direct met creditcard moest worden voldaan) 'opgelost' worden. Ik vroeg of er geen andere optie is, maar die was er niet. Nu heb ik ook echt geen andere optie, anders kom ik straks gewoon het vliegtuig niet in, dus met een beetje een rotgevoel maar gewoon betaald.

Erg vervelend. Ik let echt wel goed op bij boeken, maar soms gaat het gewoon een keer mis. Beetje schandalig dat ze je dan meteen willen laten betalen. Belachelijk als ze daarvoor zelfs €110 vragen!

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door troyair »

Op vliegtickets zitten altijd bepaalde restricties.
Hoe goedkoper de prijsklasse van het ticket, deste meer restricties er op het ticket zitten.
Zeker bij lowcost airlines zijn naamwijzigingen vaak niet toegestaan of tegen zeer hoge kosten.
Eigenlijk een pure melkkoe, maar helaas is dit al jaren zo.
Het enige advies wat helpt: KIJK ALTIJD GOED NA WAT JE INVULT, en VUL DE NAMEN IN ZOALS IN HET PASPOORT STAAN :!:

meisahero
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2012 09:32

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door meisahero »

Ten eerste,

dank aan de topic starter.
Heb alles aandachtig doorgelezen (ben vannacht lang op zoek geweest
naar info) en heb er persoonlijk veel aan gehad.

Bekend probleem idd.
Mijn maat heeft als suprise een ticket geboekt voor zichzelf en mij (verjaardagscadeau) bij ryanair. Wel had hij mijn roepnaam opgegeven ipv.
mijn volledige naam. Manu ipv. Manuel dus.

Na een boel schokkende informatie over wijzigingskosten (€150) die trouwens al aan de balie werd volstrekt hadden wij de hoop al opgegeven. De wijziging zou dus bijna het zes-voudige kosten van de ticket. Een nieuw ticket was de beste optie geweest.

Nu heb ik het engelstalig nummer gebeld (09000400860) en er een mooi verhaal van gemaakt.

Als je je boekings gegevens bij de hand hebt, dus naam,adres,telefoonnummer,boekingsnummer en e-mailadres (van de persoon die geboekt heeft uiteraard) word de naam zonder enige moeite en zonder kosten gewijzigd. IIg wel als je nog niet ingecheckt ben.

Hou idd wel het engelse TELEFOONALFABET bij de hand.

Service is zo slecht dus geeneens als je bedenkt dat ze er ook de volle pot voor hadden kunnen vragen (alle kosten etc staan met prijzen op de site).

Duim omhoog!

Thij5
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2012 00:11

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door Thij5 »

Ik wil even een paar mensen geruststellen die hier misschien ook last van hebben:

Mijn achternaam is van Oirschot.

De mail van Ryanair daarentegen gaf aan VAN OIRSCH ADT.

Dat ADT klopt wist ik, maar ik was bang dat er op de een of andere manier 2 letters van mijn achternaam per ongeluk waren gebackspaced.

Na een beetje zoeken op Ryanair (vluchtstatus-->mijn boeking beheren-->wijzigen van naam selecteren-->vluchtnummer etc. invoeren) gaf de site gelukkig toch mijn gehele achternaam aan!

Mvg,

van Oirschot

Elisabeth M
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2012 17:09

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door Elisabeth M »

Ook ik was zo dom om een fout te maken in de tenaamstelling van mijn partner. Gisteravond een vlucht geboekt, moest het formulier 2 keer invullen omdat het halverwege fout ging op de website. 2e keer niet goed gecontroleerd en vanochtend kreeg ik de bevestigingsmail. Tot mijn grote schrik zie ik Adrianus Cornelus ipv Cornelis. Ook schrik ik, net als iedereen, wanneer ik online een wijziging wil doorgeven van de kosten. Na even googlen en vele "horror" verhalen op internet gelezen te hebben ben ik toch maar gaan bellen. De hele dag mee bezig geweest omdat het schijnbaar erg druk is en de verbinding dan ook direct verbroken wordt. Zojuist een aardige mevrouw aan de telefoon gekregen die de fout zonder kosten hersteld heeft.
Zo kan het dus ook !!!
Laatst gewijzigd door Elisabeth M op 01 jun 2012 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.

troyair
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 okt 2011 15:16

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door troyair »

Elisabeth M schreef: Zojuist een aardige mevrouw aan de telefoon gekregen die de fout zonder kosten hersteld heeft.
Zo kan het dus ook !!!
Gelukkig dat u het GOEIE nieuws hier ook meld! Leuk :mrgreen:
Over het algemeen zijn de meeste maatschappijen redelijk coulant als het om 1 letter gaat. Het heeft u waarschijnlijk aardig wat gekost ( telefoonkosten ) maar ik ben blij voor u dat u nu zonder al te veel zorgen kunt gaan vliegen!

BedeVe
Berichten: 26
Lid geworden op: 11 feb 2011 09:51

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door BedeVe »

Vorige week heb ik opnieuw tickets geboekt bij Ryanair.
En dan valt het mij dat op dat deze luchtvaartmij veel meer aandacht aan klanten besteed dan andere maatschappijen.
Het onderwerp : vul je eigen naam in.
Waar hier mensen zoveel moeite mee hebben.
Daar geven andere maatschappijen helemaal geen aandacht aan.
Terwijl Ryanair in ROOD je er aan herinnert dat je toch echt je eigen naam moet vermelden.
En inderdaad geen koosnaampjes of andere aangenomen benamingen, die ongetwijfeld ontzettend leuk zijn maar niet vertellen wie je echt bent.

hanneke.van.den.berg
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2012 11:29

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door hanneke.van.den.berg »

Typefout gemaakt in naam (2 letters omgewisseld) by Easyjet. Gebeld met klantenservice 0900-0401048 (korte wachttijd, wel alleen en/fa/du). Het werd kostenloos aangepast. Zo kan het blijkbaar ook :-) Dus mijn tip: het is de moeite waard om even te bellen. Aanpassen via de website zou 102 euro gekost hebben.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@bedeve,
Er zijn meer luchtvaartmaatschappijen die dit duidelijk genoeg vermelden, maar als sommigen verzuimen te lezen houdt het wel een beetje op.

@hanneke,
Inderdaad zo kan het ook. Er zijn ook meerdere luchtvaartmaatschappijen die bij een waarschijnlijke tikfout welke snel genoeg ontdekt en gemeld is niet moeilijk doen. Een lettertje omdraaien of een lettertje ernaast ofzo zijn nog best aannemelijke fouten. Een voorletter waar een voornaam moet staan, roepnaam ipv echte naam, getrouwde naam ipv meisjesnaam zijn geen tikfouten meer en die zijn vaak duur. Soms heeft men dan geluk dat men net de juiste persoon treft aan de telefoon, maar garanties zijn er absoluut niet.

Ellenh85
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2012 19:29

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door Ellenh85 »

Mijn vriend heeft een aantal dagen geleden online een ticket geboekt bij ryanair. Zowel zijn naam als mijn naam staat er correct op, alleen hij heeft perongeluk een fout gemaakt bij het invullen van mijn geboortedatum. Namelijk het jaartal; 1986 i.p.v. 1985. Nou is het toch zo dat de geboortedatum niet op het ticket vermeldt staat? Kan dit voor problemen zorgen voor mij of is er geen reden tot paniek? Mijn vriend is overigens de hoofdboeker (ik weet niet of dit iets uitmaakt).
Zou het graag horen of iemand hier het juiste antwoord op weet!! :)

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ellenh85 schreef:Mijn vriend heeft een aantal dagen geleden online een ticket geboekt bij ryanair. Zowel zijn naam als mijn naam staat er correct op, alleen hij heeft perongeluk een fout gemaakt bij het invullen van mijn geboortedatum. Namelijk het jaartal; 1986 i.p.v. 1985. Nou is het toch zo dat de geboortedatum niet op het ticket vermeldt staat? Kan dit voor problemen zorgen voor mij of is er geen reden tot paniek? Mijn vriend is overigens de hoofdboeker (ik weet niet of dit iets uitmaakt).
Zou het graag horen of iemand hier het juiste antwoord op weet!! :)
In veel gevallen staat wel de leeftijd op het ticket op het moment van reizen. Als dat er wel op staat zit daar dus een jaar verschil in. Ik denk dat het beter is als hij dat even navraagt bij de luchtvaartmaatschappij. Hij kan dan ook direct iets wijzigen als het moet, dat kunt u waarschijnlijk niet omdat hij hoofdboeker is.

Dave Hildebrand
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jul 2012 09:47

Re: Ryanair: naam op ticket?

Ongelezen bericht door Dave Hildebrand »

Ryanair service SUPER !!!
Ik had te snel de gegevens ingevuld en ja wat vergeten. Alles was geregld incl. de boarding cards.
Dus even met Ryanair bellen en raad eens snelle vriendelijke service, de vergissing werd gecorrigeerd en koste NIETS . Voor mij dus Ryanair altijd weer.

Gesloten