LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziggo interactieve HD recorder

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: ziggo interactieve HD recorder

Ongelezen bericht door Winterman »

Goed om te weten

Digitale tv op meerdere televisies

Wil je op je 2e, 3e of 4e tv digitale televisie kijken? Dan krijg je van Telfort een gratis abonnement op Digitenne van KPN. Je betaalt alleen voor de huur van de Digitenne-ontvanger.

Kwaliteit Interactieve TV krijgt voorrang

Om de kwaliteit van het tv-beeld te waarborgen, krijgt het tv-signaal altijd voorrang op je internetverbinding. Kijk je tv of neem je iets op, dan kan de internetsnelheid op je computer dalen. Er blijft echter altijd voldoende snelheid over om normaal te internetten, e-mailen en te bellen.

Wil je dat werkelijk?

pheeb
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 aug 2011 18:47

Re: ziggo interactieve HD recorder

Ongelezen bericht door pheeb »

ik zit vaak achter de pc terwijl de televisie aanstaat. Ik heb er helemaal geen hinder van. Maar de ervaringen zullen wel verschillen zoals met alles.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: ziggo interactieve HD recorder

Ongelezen bericht door Winterman »

Meten is weten, maar dan nog. Digitenne voor je tweede TV en dan een ontvanger moeten huren????

pheeb
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 aug 2011 18:47

Re: ziggo interactieve HD recorder

Ongelezen bericht door pheeb »

ja ok, daar heb je gelijk aan. zelf heb ik geen digitenne genomen en voor bv de 2e tv hoef ik dat ook nog niet. maar dat is persoonlijk.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: ziggo interactieve HD recorder

Ongelezen bericht door Winterman »

Telfort zal voor jou een goede keuze zijn, maar voor mij dus niet. Overstappen kan, maar je moet je van tevoren wel goed verdiepen waarnaar je overstapt en wat je precies wil. Zenderpakketten willen nogal eens verschillen en ook een aantal randzaken kunnen belangrijk zijn.

Neem je bijvoorbeeld alles in 1, dan moet je je wel realiseren dat als je geen internet hebt, je ook niet even kan bellen om dat te melden.

Er komt meer bij kijken dan gewoon even een andere provider kiezen en hup je bent klaar. Kijk alleen eens naar het grote aantal klachten van mensen waar overstappen fout gaat. Voor iets wat als zo simple wordt voorgesteld is het aantal klachten wel erg hoog. Goed, dat hoeft niet te gebeuren, maar als het wel gebeurt heb je helemaal een probleem.

pheeb
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 aug 2011 18:47

Re: ziggo interactieve HD recorder

Ongelezen bericht door pheeb »

Natuurlijk komt er meer bij kijken, daarom schreef ik ook dat men zich kan gaan oriënteren. Ik ben maar niet zo even overgestapt maar ik heb daar wel even een paar maanden over nagedacht en gekeken wat er bij mijn wensen past.

Ook ik hoor inderdaad veel klachten met overstappen. Misschien heb ik geluk gehad.
Maar ik wou gewoon mijn ervaring delen hier.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: ziggo interactieve HD recorder

Ongelezen bericht door Winterman »

Mijn ervaring is dat als je Ziggo internet en telefoon er uit liggen en je dat met Telfort pre-paid moet gaan melden de gesprekskosten meer dan een euro per minuut bedragen, dus die twee bijten elkaar sowieso al :lol:

pheeb
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 aug 2011 18:47

Re: ziggo interactieve HD recorder

Ongelezen bericht door pheeb »

ja dat kost je klauwen met geld!

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: ziggo interactieve HD recorder

Ongelezen bericht door Winterman »

Alleen met Telfort. Met Symio bel ik nu wel voor een redelijk bedrag.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziggo interactieve HD recorder

Ongelezen bericht door bprosman »

Wil je dat werkelijk?
Nee, dat is ADSL en dat wil je niet (meer) als je 120MBit kabel gewend bent met digitale HD TV op 4 toestellen.
Dat is geen vergelijkbaar alternatief.
Digitenne op een grote TV is zowiezo Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
Mijn ervaring is dat als je Ziggo internet en telefoon er uit liggen en je dat met Telfort pre-paid moet gaan melden de gesprekskosten meer dan een euro per minuut bedragen
Met een Vodafone abonnement kun je ze ook bereiken hoor :wink:
En als het er uit ligt ?.... de laatste 3 jaar nog niet meegemaakt muv een nachtelijke modem reset rond 03:00.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: ziggo interactieve HD recorder

Ongelezen bericht door Winterman »

Dan heb jij geluk. Kan niet zeggen dat ik er vaak uitlig, maar sinds Ziggo aan het "vernieuwen" is, met nieuwe modems en zenderpakketten toch vaker dan me lief is.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: ziggo interactieve HD recorder

Ongelezen bericht door Ulbe »

Zelf ben ik niet zo gek op die combinatie abonnementen die via de telefoonlijn lopen,

Wanneer de tv aan staat ben je direct flink snelheid kwijt bij de toch al niet zo snelle ADSL/VDSL internet aansluiting,

Tv kijken kun je het beste doen via sateliet,glasvezel of kabel abonnement, dan kom je er al snel achter dat de telefoonlijn alleen geschikt is voor low budget internet en telefoon verkeer,

Dan maar een paar centen meer betalen, maar dan heb je tenminste ook wat meer,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziggo interactieve HD recorder

Ongelezen bericht door bprosman »

Dan heb jij geluk. Kan niet zeggen dat ik er vaak uitlig, maar sinds Ziggo aan het "vernieuwen" is, met nieuwe modems en zenderpakketten toch vaker dan me lief is.
Zenderpakketten updates heb ik geen problemen mee gehad , mijn ex-vrouw wel, software update in de TV en toen was dat ook weer opgelost.
Die nieuwe modems hoor ik inderdaad wel problemen over. Zelf gebruik ik al jaren een eigen draadloze Linksys router op het Ziggo modem geen enkel probleem.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: ziggo interactieve HD recorder

Ongelezen bericht door Winterman »

Ik had een Sitecom router op het Ziggo modem. Werkte prima, maar met de nieuwe Wifi modems heb je geen router meer nodig. Beetje zinloos ook om die er nog tussen te zetten. Ik ben gewoon niet kapot van dat nieuwe Ubee kabelmodem/router. Alleen al de simpele installatie was een ramp en ging natuurlijk niet volgens de Ziggo handleiding. De oude opstelling werkte gewoon veel beter, maar kon volgens Ziggo de snelheid niet aan.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: ziggo interactieve HD recorder

Ongelezen bericht door bprosman »

Hier in de buurt (Den Bosch) zetten ze bij nieuwe klanten het Cisco modem/router weg op dit moment.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: ziggo interactieve HD recorder

Ongelezen bericht door Winterman »

Dat schijnen ze ook te doen bij mensen met veel klachten over het Ubee modem.

Gesloten