LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Motor en Scootercentrum C. Bos & zonen Utrecht

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
twistersylvia
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:09

Motor en Scootercentrum C. Bos & zonen Utrecht

Ongelezen bericht door twistersylvia »

Na de zoveelste teleurstelling over de gang van zaken bij dit bedrijf voel ik me genoodzaakt dit te delen met iedereen.

In april 2009 heb ik bij Bos een nieuwe Aprillia SR 50 aangeschaft, deze moest besteld worden en Bos verzocht om een vooruitbetaling van 1700 euro, zo geschiedde en 7 weken later konden wij hem ophalen. Na contante betaling van het restant (1200 euro) kregen we de scooter mee met de mededeling er veel plezier van te hebben. De eerste servicebeurt was gratis, zo werd verteld. Toen de scooter deze beurt kreeg werd er doodleuk verteld dat boutjes en moertjes ook geld kosten en deze gewoon betaald moesten worden (rek.25 euro a contant!) Volgende beurten kosten resp. 107, 170 en 150 euro, allemaal dingen die volgens Bos binnen een jaar konden gebeuren maar geen garantie! Toen werd mijn scooter door een ander beschadigd waarbij er een taxatie moest plaatsvinden, een afspraak gemaakt bij Bos waar ze maar liefst 3 dagen voor nodig hadden, na telefoontjes kregen we te horen dat ze het onnoemelijk druk hadden en ze er nu werk van gingen maken, let wel mijn scooter kon nog gewoon rijden en ik zat dus zonder vervoer(fenoneem leenscooter begonnen ze niet aan). Toen werd er gebeld dat de taxatie plaatsgevonden had en de scooter opgehaald kon worden. Ter plaatse werd er doodleuk verteld dat we eerst 150 euro taxatiekosten moesten betalen voordat we de scooter meekregen! Dit ook weer betaald. Bij de laatste servicebeurt was men vergeten om de bouten en moeren van de uitlaat aan te draaien waardoor ik midden in de nacht op zondag stil kwam te staan met een afgebroken uitlaat. Aangezien Bos op maandag gesloten is, uitgeweken naar een andere scooterdealer die mij geheel kosteloos hielp en mijn uitlaat wederom bevestigde. Deze constateerde ook dat er olie op mijn remschijf voor zat, mijn remmen niet goed functioneerden en de achterband wel aan vervanging toe was. Omdat ik natuurlijk veilig wilde rijden besloten om deze reparaties uit te laten voeren door dit bedrijf. (kosten 125 euro). De moeite om Bos te bellen heb ik maar niet genomen, altijd hetzelfde verhaal: kan gebeuren maar geen garantie!. Omdat ik de beschadigingen aan de stickers lelijk vond besloot ik om een nieuwe stickerset erop te plaatsen. Ik ging naar Bos en kreeg te horen dat dit besteld kon worden bij Aprillia maar....eerst moest de kosten welke minimaal 150 euro zouden zijn vooruitbetaald worden anders kon er niet worden besteld, besloten om hier maar even mee te wachten en contact op te nemen met de importeur van Aprillia, Aangezien Bos een Aprilliadealer is tijdens dit gesprek ook maar even mijn ongenoegen gemeld. De importeur was zeer vriendelijk en behulpzaam en na melding van het framenummer kreeg ik te horen dat de adviesverkoopprijs voor deze stickerset 87 euro incl. btw kostte!! Toen wist ik dus zeker dat Bos alleen wil verdienen en geen service wilde verlenen want dat kost geld, mijn klomp brak helemaal toen ik van de importeur hoorde dat Bos alle garantieaangelegenheden gewoon kon declareren bij Aprillia(iets in mijn achterhoofd zegt dat Bos dat ook gewoon gedaan heeft m.i. dubbel verdienen dus). Vervolgens van de importeur andere "goede"dealers in onze omgeving gekregen en daar naartoe gegaan om een stickerset te bestellen. Na een inspectie van de scooter meldde deze dealer wederom olie op de remschijf en kon vertellen dat dit een lekkende kering in de voorvork betrof, dit garantiewerk was en ik dit dus door Bos kosteloos kon laten repareren...Na te verifieren bij de importeur viel dit idd onder garantie. Met dit verhaal Bos gebeld en die vroeg langs te komen met de kentekenpapieren. Bij aankomst werd er verteld dat dit volgens hun niet onder garantie viel, er eerst werd gekeken of de scooter wel alle benodigde (geweldig slordig uitgevoerde maar vooral kostbare)beurten had gehad, toen ik dat beaamde werd er ook nog even gemeld dat dit wsl kwam door het op en af rijden van stoepen en dat daar geen garantie op zat!!! Hij zou tevens foto's van de beschadigingen aan de stickers (zit op de achterzijde maar ja)maken en gaf aan dat we eigenlijk zelf voor de kosten op moesten draaien. Om ons dan toch te helpen (aardige mensen daar) wilde hij de scooter best repareren als we de reparatie vooraf zelf zouden betalen (weer 200 euro kassa!)daarna zou hij de claim indienen en kregen we bij goedkeuring van Aprillia ons betaalde bedrag terug. Toen ik aangaf dat we al contact hadden gehad met Aprillia zij hij daar niets mee te maken te hebben, deze kosten wilde en ging hij niet voorschieten, Omg! De importeur had ons al verteld dat de dealer bij verkoop van de scooter een bepaald garantiebedrag verdisconteren in de prijs. Weer dubbel verdienen dus en hoezo voorschieten?!?!

Na een gesprek met de importeur besloten om deze firma helemaal links te laten leggen, garantieclaims kunnen immers via alle aangesloten Aprilliadealers gegeven worden.

Ik hoop dat de lezers wat hebben aan dit verhaal en zich vooraf goed realiseren dat de fa. Bos in Utrecht alleen wil verkopen en verdienen en totaal geen service verleent al geven ze dit bij hun verkooppraatjes wel degelijk aan!

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Motor en Scootercentrum C. Bos & zonen Utrecht

Ongelezen bericht door seconds-out »

Wat een verhaal zeg, ongelooflijk!
Goed dat er Tros Radar is waardoor zulke oplichtingspraktijken bekend kunnen worden.

En inderdaad... snel wegwezen en er nooit meer terugkomen!

twistersylvia
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:09

Re: Motor en Scootercentrum C. Bos & zonen Utrecht

Ongelezen bericht door twistersylvia »

Bedankt voor je steun en lezen van dit verhaal.

als extra noot geef ik aan dat mijn scooter dus nu 13 maanden oud is, toen ik aangaf het eigenlijk een beetje zat te zijn en mijn scooter mss wilde inruilen vertelden ze doodleuk dat ik er niet meer dan 1200 euro van hun voor zou terugkrijgen.....een kleine rekensom geeft aan dat 1700 euro afschrijving binnen een jaar wel onnoemelijk veel is, of......wil Bos gewoon snel rijk worden over de rug van de consument en garantieclaims?!?

quote van hun website...
In onze zeer goed geoutilleerde werkplaats kunt u terecht voor alle zaken die met onderhoud, reparatie en/of schadeherstel te maken hebben.
Onze vakkundige monteurs dragen er zorg voor dat het onderhoud aan uw scooter of motofiets correct en volgens hoge standaards wordt uitgevoerd.
Niet alleen voor onderhoud kunt u terecht, ook reparatie en schadeherstel worden in onze eigen werkplaats uitgevoerd!


http://www.mc-bos.nl/

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Motor en Scootercentrum C. Bos & zonen Utrecht

Ongelezen bericht door jolanda77 »

sorry als ik het zeg maar uw bent opgelicht door dit bedrijf het eerste jaar heeft uw recht op garantie ook op de voor vork beurten vallen ook onder de garantie
en schade wat een onzin als uw schade heeft komt er iemand van de verzekering
en die kijkt wat de schade is als ik uw was zal ik er iemand opzeten
dit rijkt naar oplichting dit mag niet wat zij doen als ze aan gesloten zijn bij de bovag ook een brief naar de bovag toesturen ik hoop dat uw de rekeningen nog
heb als dit zo is maak er een kopie van en stuur deze mee naar de bovag als ze daar lid van zijn

twistersylvia
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:09

Re: Motor en Scootercentrum C. Bos & zonen Utrecht

Ongelezen bericht door twistersylvia »

Ja, sterker nog volgens de importeur hebben de scooters van Aprillia zelfs twee jaar volledige garantie, behalve op zgn lopende onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn. Ik laat het er ook niet bij zitten, ik laat deze fa. Bos links liggen qua contact en onderhoudsbeurten/reparaties. De importeur was natuurlijk ook niet blij met mijn verhaal en heeft beloofd om fa. Bos aan te spreken op dergelijke wantoestanden inzake garantieclaims, meer konden ze mij in beginsel niet toezeggen. Bedankt voor je tip inzake de BOVAG!

dierenvriend1986
Berichten: 85
Lid geworden op: 29 apr 2010 11:38
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: Motor en Scootercentrum C. Bos & zonen Utrecht

Ongelezen bericht door dierenvriend1986 »

Bij C. Bos zijn het echte oplichters! En je word er vaak nog erg slecht behandeld ook.

Een vriendin van me wilde een Yamaha Giggle aanschaffen, dus gebeld ja we hebben er 1 staan. Zo gezegd, zo gedaan wij met zijn 2en naar Bos om te gaan kijken.

Toen ze vroeg of het mogelijk was om eens een proefrit te maken werd daar erg moeilijk over gedaan. Het kon alleen als ze de scooter wilde kopen en dat de helft was aanbetaald :roll:

We zijn hierna maar naar een andere Yamaha dealer gegaan in Rotterdam en daar mocht zij wel gewoon een proefrit maken. Ze hoefde zelfs geen aanbetaling te doen!

avkuik
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2010 12:55

Re: Motor en Scootercentrum C. Bos & zonen Utrecht

Ongelezen bericht door avkuik »

Ook wij hebben een slechte ervaring met Bos & Zonen Utrecht. Voor de 2de servicebeurt van een Sym Cello moest de sproeier worden vervangen wegens startproblemen. Het is een bekend 'probleem' en normaal wordt de sproeier bij oplevering van de nieuwe scooter al vervangen. Dat werd door de monteur van Bos gezegd. Toch werd ongeveer 100 euro arbeidskosten gerekend. Ik heb natuurlijk geprotesteerd en pas na stevig 'onderhandelen' werd het teruggebracht naar 60 euro. Zeer genant allemaal, ik heb het daar maar bij gehouden. De monteur van Bos is een beste vent, maar de eigenaars van Bos zijn niet betrouwbaar. Nu brengen wij onze scooter naar een "scooterdealer in Houten 'Dat zit wel snor', prima service, ze vertellen van te voren wat je kunt verwachten.
A van Kuik

skatemountain
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2011 16:29

Re: Motor en Scootercentrum C. Bos & zonen Utrecht

Ongelezen bericht door skatemountain »

Fijn dat ik ook even kan reageren op C bos en zonen.
het is wel lang geleden maar het blijkt toch dat ze hun leven nooit zullen beteren.
In 1997 kocht ik een Honda Transalp. Ik betaalde toen 600 gulden voor een middenstandaard. Vond dat al erg duur maar ja had een goede inruil gekregen voor mijn oude motor. Later bleek dat deze standaard 200 zoveel gulden kostte.

Bij een aanrijding lag mijn motor in puin. 8000,= (gulden) schade. Bos zou dit herstellen.
Ik zou heel veel nieuwe onderdelen op de motor krijgen want er was niets aan te repareren.
Wat bleek, De uitlaat van 1200,= ( deze kon volgens bos niet hersteld worden) was niet vervangen maar overgespoten, 1200,- naar Bos ! De carterdeksel van kunststof was ook overgespoten waar bleek dat de verf eraf bladderde ( zo kwam ik erachter) ik heb hier na veel zeuren een nieuwe voor gehad. Maar de uitlaat bleven ze ontkennen!! Voetstepjes bijgebogen, zou ik ook nieuwe voor krijgen. Oftewel pure oplichters.
Ik ben 2x gaan klagen over de uitlaat maar ze bleven ontkennen , ik had een nieuwe gehad. Ze hadden de chromen eindpijpjes omgedraaid want deze waren dus gekrast bij het ongeluk.en de uitlaat lekte ( gescheurde las door het ongeluk) , ze wilde het wel voor me lassen.
Toen heb ik me voorgenomen dat ik "goede"reclame voor ze zou gaan maken.
Mensen koop daar niet je wordt opgelicht.

Nog een voorbeeld waar ik twijfels over heb.
Voor mijn oude motor die ik toen inruilde op de Transalp kocht ik wel eens onderdelen bij Bos.
Originele Honda onderdelen.
Ze hadden dan de prijslijst van Honda maar daar kwam altijd nog de BTW extra op.Meestal werkt een fabrikant met een advies verkooplijst inclusief BTW. Dus dat was dan weer 19% extra voor BOS.
Hennie Bos, bedankt voor de service, je begrijpt niet dat als je je zaken netjes doet dat ik dan gewoon klant was gebleven. Uiteindelijk heb je de extra winst die je op mij hebt gemaakt toch weer zelf betaald want ik koop nooit meer bij je!
Hopelijk lezen veel mensen dit forum!

griep
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2011 23:01

Re: Motor en Scootercentrum C. Bos & zonen Utrecht

Ongelezen bericht door griep »

Jammer genoeg was ik te laat met info zoeken over c. bos en zn.

Mijn motor hield er in Utrecht, tijdens het rijden mee op. Ik kom zelf niet uit Utrecht, ook niet uit de omgeving en ik vond via google een motorzaak waar je gratis een aanhanger kon lenen om de motor bij ze af te leveren. Dit dus gedaan.
Mijn motor, een yamaha dragstar uit '96 is niet in de beste staat en ik laat hem om de haverklap opknappen in Kwadijk, vlakbij mijn woonplaats Purmerend. Laatst nog is de hele bedrading naar het achterlicht vervangen, in drie kwartier tijd en dat kostte me minder dan 100 euro.
Bij C bos en zn. vertelde ik ze dat ze alleen het hoognodige hoefden te doen, zodat hij weer kon rijden. Dit was geen probleem, ik zou ook worden gebeld over de kosten. Voordat ze zouden repareren zouden ze dus doorgeven wat het zou gaan kosten, dan kon ik bepalen of ik dat wilde of niet.

Enfin, Twee weken later werd ik gebeld dat de motor klaar was en ik hem op kon komen halen. Naar de kosten vroeg ik nog niet. In de zaak zelf liep ik meteen door naar de garage, waar de monteurs wat schuchter deden of ik er niet was.
Eenmaal geholpen bleek dat mijn reparatie zogenaamd 5 uur had geduurd, met een uurloon van 69euro ex btw. (!!!) Enkel om een versleten electriciteitsdraadje op te sporen en te vervangen. Het betreffende draadje kostte met tape en stekkertje ook 55euro en de rekening werd 475,- euro in totaal. Er werd van alles bijgehaald, 'wat een tijd erin gaat zitten, het opsporen van dit en dat etc.' en telkens werd er een voorbeeld van een andere motor bijgehaald. "bij die en die was het contactslot stuk en dat kan zomaar uren duren etc." maar niet wat er nu zoveel tijd kostte aan mijn motor. We spraken de monteur aan met wie we hadden afgesproken dat we gebeld zouden worden, deze had ook maar een vaag ontwijkend antwoord en het algehele gevoel dat we waren belazerd kwam hier op dit forum tot een hoogtepunt.

Ik hoop dat mensen even zoeken voor ze hun zooi laten repareren en hoop dat ze hier lezen hoe het gaat bij c. Bos en zn.

griep
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2011 23:01

Re: Motor en Scootercentrum C. Bos & zonen Utrecht

Ongelezen bericht door griep »

Mijn motor is onderweg opnieuw uitgevallen. Zekering doorgebrand, dus het probleem waar ik 475 euro voor heb betaald is helemaal niet opgelost.

Mijn rechtsbijstandverzekering zegt dat C.bos en zn. een BOVAG bedrijf is. Ik ben na al deze bovenstaande klachten van mening dat dit een onterechte titel is. Wie van jullie ziet er iets in om zijn klacht ook naar de BOVAG te sturen zodat deze nog eens kijken of het bovaglabel wel terecht is?

Niet doen
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2012 16:13

Re: Motor en Scootercentrum C. Bos & zonen Utrecht

Ongelezen bericht door Niet doen »

Ik raad iedereen aan hier nooit iets te kopen of te laten repareren.

Rekeningen vallen gegarandeerd hoger uit, reparaties worden wel berekend niet uitgevoerd, oude materialen worden opnieuw gebruikt en als nieuw doorbelast... en ga zo maar door.

Bespaar jezelf een hoop ellende en geld en ga naar een betrouwbare dealer.

Liekezz
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 jan 2012 23:08

Re: Motor en Scootercentrum C. Bos & zonen Utrecht

Ongelezen bericht door Liekezz »

Bos is een groot oplichters bedrijf die er vanalles bij verzinnen.
tijdsduur, hoeveel mensen ze nodig hadden, andere voorwerpen
blablablablabla onzin!
zo komen hun aan hun geld.
Alles wat ze daar voor je bestellen verdubbelen ze in kosten.
je wilt bijv. iets kopen en hun zeggen dat het 100 euro kost, terwijl hun er maar 50 euro voor betalen!
oplichtersoplichtersoplichters

oo4load
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jan 2010 15:32

Re: Motor en Scootercentrum C. Bos & zonen Utrecht

Ongelezen bericht door oo4load »

Liekezz schreef:Alles wat ze daar voor je bestellen verdubbelen ze in kosten. je wilt bijv. iets kopen en hun zeggen dat het 100 euro kost, terwijl hun er maar 50 euro voor betalen!
oplichtersoplichtersoplichters

School afgemaakt?

Inkoopprijs: 50 euro
+ Winstmarge 70%: eur 34 = EUR 84
+ BTW 19% eur 16 = EUR 100.

De verkoopprijs bestaat dus voor 50% uit inkoop, voor 34% uit marge en voor 19% uit BTW.

Van die 34 euro moeten de kosten van het bedrijf worden betaald. Aangezien het in zo'n soort winkel geen komen en gaan van klanten is zoals in een supermarkt, en op een nieuwe scooter ook niet zoveel winst zit, zit er op onderdelen een grotere marge dan op levensmiddelen.

Een marge van 70% op onderdelen is voor dealers normaal.

Maarten1973
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2012 13:26

Re: Motor en Scootercentrum C. Bos & zonen Utrecht

Ongelezen bericht door Maarten1973 »

Goedendag,

ook ik heb een teleurstellende ervaring met dit bedrijf meegemaakt.
Ik ben een maand geleden met mijn motor stil komen te staan langs de A2 tussen Utrecht en Amsterdam.
Mijn koppeling ontkoppelde niet meer en ik kon niet verder.
De wegenwacht gebeld maar deze konden het niet ter plekke maken. Omdat ik in de buurt van Bos en Zn. woon besloot ik om mijn motor hierheen te brengen voor de diagnose en evt. reparatie.
Ik heb de motor daar 's nachts neergezet voor de deur en de volgende ochtend mij daar gemeld.
Geen probleem ze zouden even gaan kijken en mij bellen wat het euvel zou zijn. Al het iets kleins zou zijn dan wilde ik het zelf maken, dat was geen probleem, dan zou ik enkel de onderzoekkosten hoeven te betalen.

Een paar dagen later belde ze mij op. Ze hadden het gevonden maar het was wel een karwei!
1 monteur was er een uur mee bezig geweest om het te vinden en Hennie, de baas/eigenaar denk ik, heeft ook nog een kwartier eraan gezeten. Ok, dat zal best dacht ik, Misschien was het heel ingewikkeld, je kan er moeilijk bij of er zijn heel veel zaken die je na moet lopen bij deze klachten.
Een onderdeel moest vervangen worden die ongeveer 50 euro kost en dan moest deze nog gemonteerd, afgesteld, gericht en weet ik niet wat allemaal gedaan worden totdat het helemaal top was. kosten 200 tot 300 euro.

Schrok ik wel wat van dus heb ik mijn broer, die gediplomeerd motor monteur is, gevraagd om dit bedrijf even te bellen om exact te vragen wat er dan nu aan de hand is.
Wat bleek. Het was allemaal niet zo ingewikkeld als dat ze mij wilde laten geloven! Inderdaad het onderdeeltje wat stuk is kost rond de 50 euro, maar het hele werk wat het zou kosten is echt overdreven!
En dit bleek ook. Ik heb het uiteindelijk zelf thuis gerepareerd en afgesteld in 10 minuten, zonder motormonteur ervaring. 110 tot 210 euro snel verdient lijkt me!

Ik melde dus om hem daar niet te laten maken en hem zelf te repareren. Dat was prima, maar dan moest ik wel de onderzoekskosten betalen a 90 euro. Ik vroeg dan ook waar al die tijd in zat. Nou, de kabel onderzoeken of deze nog glijdt, kapje afdraaien, en een kwartier op internet naar het juiste onderdeel zoeken....Sorry?
Ja, Want er zijn nl. 4 verschillende soorten en je moet wel zeker de juiste hebben voor dat bouwjaar. Dit is niet waar! Dat specifieke onderdeel is gelijk in elk bouwjaar.

Ik kan niet bewijzen dat ze er korter dan een uur en een kwartier aan bezig zijn geweest maar in mijn eigen en mijn broers optiek is dit buiten proportioneel.

Je mag je eigen conclusie trekken maar ik ga hier nooit meer naar toe!

Swennl
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2012 18:47

Re: Motor en Scootercentrum C. Bos & zonen Utrecht

Ongelezen bericht door Swennl »

Hallo,

Ook ik heb iets te melden over motercentrum C.Boss en zn
Ik heb vorige jaar een splinter nieuwe scooter gekocht een Piaggio zip50 4takt een leuke scooter en alles in totaal kosten mij die scooter €1649 met slot en helm. Maar maar 3 maanden begon mijn scooter erg te stinken en begon de zijkant van mij scooter kap een vorm te ontstaan een soort van bal maar dan van binnen ik ben terug gegaan naar boss en hun vertelde mij dat mijn tank niet was "afgeseald"een fabrieksfout, ik dacht dat kan gebeuren en na dat mijn scooter daar 3maanden had gestaan was het probleem verholpen zeiden ze we zijn nog geen 4maanden verder of het zelfde probleem doet zich voor alleen is het nu veel erger tijdens het tanken loopt de benzine Zo onder mijn chassis weg dus ik meteen weer terug en vertel het probleem, er werd gewoon dood leuk verteld: "ja je bent al een keer geweest we kunnen de claim maar 1x indienen en de reparatie is niet goed gedaan sorry" maar is dat mijn probleem? Dat is dan toch hun fout lijkt mij? Ik dacht ik bel gewoon Piaggio Nederland op en hun hebben het voor mij uitgezocht en vertelde mij dat het gewoon onder de garantie valt en hun mijn scooter kosteloos kunnen repareren. Met dat nieuws bel ik weer naar MC Boss en hun vertelde me dat zij niets meer kunnen beteken. Voor mij omdat ik al een keer bij Ze ben geweest ondanks de 2jaar volledige garantie van Piaggio heeft iemand nog een tip voor mij?

AmberSLD
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 dec 2012 01:51

Re: Motor en Scootercentrum C. Bos & zonen Utrecht

Ongelezen bericht door AmberSLD »

Voor iederen met dit soort problemen. Niet te lang bij een slechte dealer blijven hangen. Ook andere dealers (en er zijn er zat) kunnen ook werk onder garantie uitvoeren. Elke dealer kan namelijk materiaal en arbeidskosten terugvorderen van de importeur. Zolang de bromfiets mankementen heeft die binnen de garantiebepalingen vallen uiteraard. Bewegende delen, lampjes, corrosie door pekel etc vallen vaak buiten de garantie. Al mag de consument verwachten dat wiellagers en de aandrijving ook zeker een paar jaar probleemloos functioneren.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Motor en Scootercentrum C. Bos & zonen Utrecht

Ongelezen bericht door 1JanV »

Bedankt voor je steun en lezen van dit verhaal.

als extra noot geef ik aan dat mijn scooter dus nu 13 maanden oud is, toen ik aangaf het eigenlijk een beetje zat te zijn en mijn scooter mss wilde inruilen vertelden ze doodleuk dat ik er niet meer dan 1200 euro van hun voor zou terugkrijgen.....een kleine rekensom geeft aan dat 1700 euro afschrijving binnen een jaar wel onnoemelijk veel is, of......wil Bos gewoon snel rijk worden over de rug van de consument en garantieclaims?!?
25% is normaal met een afschrijving dat is namelijk de dagwaarde verkoop voor de dealer. dus eigenlijk kan de inkoop van een gebruikte nog eens 10% voor de winst naar benede dus verkeerd is het niet. ik koop een benz van 52.000,00 en is drie jaar oud en is de inruil 16.500,00 ben er ook niet mee eens dus zoek een bedrijf die genoegen neemt met minder winst.
Laatst gewijzigd door 1JanV op 26 dec 2012 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.

bartsscooterservice
Berichten: 287
Lid geworden op: 10 okt 2011 15:36

Re: Motor en Scootercentrum C. Bos & zonen Utrecht

Ongelezen bericht door bartsscooterservice »

Swennl schreef:Maar maar 3 maanden begon mijn scooter erg te stinken en begon de zijkant van mij scooter kap een vorm te ontstaan een soort van bal maar dan van binnen ik ben terug gegaan naar boss en hun vertelde mij dat mijn tank niet was "afgeseald"een fabrieksfout, ik dacht dat kan gebeuren en na dat mijn scooter daar 3maanden had gestaan was het probleem verholpen zeiden ze we zijn nog geen 4maanden verder of het zelfde probleem doet zich voor alleen is het nu veel erger tijdens het tanken loopt de benzine Zo onder mijn chassis weg
Leg eens in ABN uit wat je nu precies bedoeld?

Kristel87
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2012 17:03

Re: Motor en Scootercentrum C. Bos & zonen Utrecht

Ongelezen bericht door Kristel87 »

Interessant verhaal.

Ik heb Bos gebruikt als een second opinion toen mijn brommer (aangeschaft en altijd onderhouden door Freewheeler in Utrecht) kapot bleef gaan. De ketting vloog er om de haverklap af en dit heeft me in 2 jaar tijd zeker wel over de 1000 euro gekost aan reparaties.

Bos liet mij weten dat de brommer zo goed als opgegeven kon worden. Ik was hierover nogal verbaast aangezien dat ding 2 jaar oud was en altijd onderhouden. Ze hadden het over een kapotte krukas of lagers die kapot waren en dat was de reparatie niet waard. Ik kon beter bij hen een nieuwe brommer of scooter aanschaffen voor de volledige prijs. Achteraf bleek, volgens Freewheeler en zij hebben het mij ook laten zien, dat er een tandwiel ergens was afgebroken (hadden ze ook eerder moeten zien maarja) en dit is gewoon gerepareerd.

1JanV
Berichten: 411
Lid geworden op: 27 jul 2012 09:23

Re: Motor en Scootercentrum C. Bos & zonen Utrecht

Ongelezen bericht door 1JanV »

Kristel87 schreef:Interessant verhaal.

Ik heb Bos gebruikt als een second opinion toen mijn brommer (aangeschaft en altijd onderhouden door Freewheeler in Utrecht) kapot bleef gaan. De ketting vloog er om de haverklap af en dit heeft me in 2 jaar tijd zeker wel over de 1000 euro gekost aan reparaties.

Bos liet mij weten dat de brommer zo goed als opgegeven kon worden. Ik was hierover nogal verbaast aangezien dat ding 2 jaar oud was en altijd onderhouden. Ze hadden het over een kapotte krukas of lagers die kapot waren en dat was de reparatie niet waard. Ik kon beter bij hen een nieuwe brommer of scooter aanschaffen voor de volledige prijs. Achteraf bleek, volgens Freewheeler en zij hebben het mij ook laten zien, dat er een tandwiel ergens was afgebroken (hadden ze ook eerder moeten zien maarja) en dit is gewoon gerepareerd.
2 jaar kan zeker wel maar kan zeker te weten ook anders.
In Amsterdam en mogelijk ook dus elders is het normaal geworden dat als je naar een nieuwe dealer verhuist dat je zelfs niet eens wordt geholpen omdat je de brommer niet bij hun hebt gekocht. zelfs als het een merk is dat de dealer zelf ook voert.
Ik ben van mening dat de importeur hierop moet toezien en dat de consument naar de importeur moet kunnen schrijven welke service hun dealer geeft maar ook welke problemen voorkomen het is tenslotte hun merk dat nu te grabbel legt als K... merk.
Een ketting van een brommer is net bagger net alls de tandwielen maar moet wel door de eigenaar met regelmaat worden nagezien en gesmeerd worden, de kunst is eigenlijk het stellen van de ketting en bij het draaien de ketting af te lezen op gebreken als niet los zittende schakels. Knijp de ketting in het midden naar elkaar en houd deze vast en kijk in hoever je de ketting van het achtertandwiel kun optillen indien meer dan 2 mm zou ik de ketting vervangen als de tandwielen (tanden) nog goed zijn. dit scheelt je de aankoop van tandwielen. Een dealer behoord dit met zijn ervaring meteen te kunnen zien.

Gesloten