LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WEHKAMP.MATRASSEN VAN DE WEHKAMP MET VERKEERDE SPECIFICATIES

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
brenda39
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 nov 2011 12:58

WEHKAMP.MATRASSEN VAN DE WEHKAMP MET VERKEERDE SPECIFICATIES

Ongelezen bericht door brenda39 »

Wij hebben in september 2011 2 matrassen bij wehkamp gekocht .
Vrijdag 30-9-2011 zouden de matrassen worden bezorgt, bevestigd via e-mail en sms. Na de hele dag gewacht te hebben ben ik maar even gaan bellen waar de bezorger bleef. Helaas konden zij mij niks vertellen waarom de matrassen niet waren bezorgt die dag. Na zelf diverse malen ZELF contact opgenomen te hebben met de wehkamp kreeg ik te horen dat ze 4-10-2011 geleverd zouden worden. Na 1 maand voelen wij de lattenbodem erdoorheen en worden wij wakker in een kuil.
Er is een (onafhankelijk?)expert geweest, deze meneer heeft even gekeken en geconcludeerd dat er niets mis is met de matrassen.
Wij hebben een rapport van de beste man gekregen en dat is niet eens te lezen. Verder hebben wij van wehkamp te horen gekregen dat wij dus de kosten van de expert €86,16 moeten betalen? Onze klacht is niet nagekeken door de beste man want hij heeft de matrassen niet eens opgemeten. Matrassen volgens de specificaties zijn 21 cm dik maar na meting blijkt dat ze 17 cm zijn. Volgens de specificaties kunnen de matrassen tot 120 kilo dragen, mijn man is 92 kilo maar voelt de latten bodem erdoorheen.
Ik denk persoonlijk dat de matrassen ook inderdaad best in orde zijn maar niet voor een gewicht van 80 a 90 kilo maar voor een klein kind.
Wij hebben gewoon een matras gekregen met de verkeerde specificaties want hier staat op dat het matras tot 120 kilo kan dragen en dat is absoluut niet waar! Teven staat er dat de matrassen 21 cm dik moeten zijn ook dit klopt niet want na de matrassen te hebben opgemeten zijn deze 17 cm dik.
Vanaf oktober ben ik heen en weer aan het mailen maar ik krijg gewoon geen antwoord, ik moet af en toe 3 weken wachten voordat ik weer wat hoor op mijn klacht naar de wehkamp. Ik ben dus al 4 maanden bezig om tot een oplossing te komen. Nadat ik de laatste keer weer had gemailt naar de klachten afdeling kreeg ik na 3 weken te horen dat zij verder niks kunnen met mijn klacht. Nou daar sta je dan na 4 maanden met lege handen. Wij hebben tot overmaat van ramp elders andere matrassen gekocht want op de matrassen van wehkamp kunnen wij gewoon echt niet slapen. Verder heb ik nu de stap genomen om alles in te dienen bij de geschillen commissie. Het enige dat ik vraag is tot een oplossing te komen maar de wehkamp reageert gewoon niet op mijn vragen, telkens krijg ik een geautomatiseerde mail als antwoord. Of ik krijg antwoord waaruit ik opmerk dat ze mijn klacht niet eens lezen.
Laatst gewijzigd door brenda39 op 25 jan 2012 10:25, 2 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: WEHKAMP.MATRASSEN VAN DE WEHKAMP MET VERKEERDE SPECIFICATIES

Ongelezen bericht door crazyme »

Dan is de geschillencommissie een goede stap. Succes.

SilverLion
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jan 2012 11:36

Re: WEHKAMP.MATRASSEN VAN DE WEHKAMP MET VERKEERDE SPECIFICATIES

Ongelezen bericht door SilverLion »

Verhaal over het niet reageren of alleen reageren middels automatisch antwoord (standaard antwoord) kan ik bevestigen.
Ik heb ook eens een bestelling gedaan bij Wehkamp, waarvan de helft niet geleverd werd (levertijd van de niet geleverde producten was volgens site 1 week, dus dat kan dan inderdaad na komen).

Na enkele weken en enkele malen contact met de klantenservice komt eruit dat het product niet meer leverbaar is. Er wordt geen alternatief geboden (andere kleuren waren namelijk wel nog beschikbaar) en ik moet maar opnieuw bestellen en de verzendkosten nogmaals betalen.

Daarnaast wordt het product enkele weken later weer gewoon op hun site aangeboden, echter tegen een 35% hogere prijs. Na dit aangegeven te hebben bij Wehkamp, heb ik echter geen reactie meer ontvangen en zijn de producten uit mijn bestellingen backlog verwijderd door Wehkamp !?!

abos
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2012 11:08

Re: WEHKAMP.MATRASSEN VAN DE WEHKAMP MET VERKEERDE SPECIFICATIES

Ongelezen bericht door abos »

Hallo,

Ik lees je verhaal en dit precies hetzelfde probleem is mij ook overkomen. Na zeer veel mailtjes was ik er klaar mee en had ik contact opgenomen met de Consuwijzer. Zij adviseerde mij om naar de Geschillencommissie te stappen.

Met dit advies had ik Wehkamp geconfronteerd en toen waren ze snel overstag. Ze reageerde wel opeens en ik moest de rekening ,van de "reparatie", niet betalen.

Ik ging er zelf verder niet meer op in. Omdat ik zo klaar was met het matras en de behandeling van Wehkamp heb ik ergens anders een nieuw matras gekocht.

Groet,

Arjen

Jolen
Berichten: 157
Lid geworden op: 31 aug 2010 14:13

Re: WEHKAMP.MATRASSEN VAN DE WEHKAMP MET VERKEERDE SPECIFICATIES

Ongelezen bericht door Jolen »

Matrassen lopen vaak een beetje bol dus als je bij de rand 17cm meet kan het midden best dikker zijn. Vervelende situatie, slechte service maar ik moet zeggen dat ik echt niet begrijp dat mensen een matras kopen zonder deze eerst getest te hebben!!

brenda39
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 nov 2011 12:58

Re: WEHKAMP.MATRASSEN VAN DE WEHKAMP MET VERKEERDE SPECIFICATIES

Ongelezen bericht door brenda39 »

De matrassen sliepen de eerste maand prima, ik heb diverse matrassen getest in de winkel en zag dat bij de wehkamp soortgelijke matrassen in de aanbieding waren. Maar na een maand op de matrassen te hebben gelegen zakte deze dus helemaal door. ik heb de matrassen over zijn geheel op diverse plekken opgemeten en overal 17 cm. ipv 21cm. en in het midden loop het niet bol maal zit een kuil dus daar is het matras nog dunner.

a3aanV
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 okt 2011 14:35

Re: WEHKAMP.MATRASSEN VAN DE WEHKAMP MET VERKEERDE SPECIFICATIES

Ongelezen bericht door a3aanV »

ik zal u uit de droom helpen Brenda39.
zolang het matras niet hetzelfde merk is . is de kans groot dat een matras anders ligt.
ook al zijn de specificatie op papier hetzelfde.

brenda39
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 nov 2011 12:58

Re: WEHKAMP.MATRASSEN VAN DE WEHKAMP MET VERKEERDE SPECIFICATIES

Ongelezen bericht door brenda39 »

inderdaad, maar ik houd goede moed en hoop toch dat het allemaal opgelost wordt.

brenda39
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 nov 2011 12:58

Re: WEHKAMP.MATRASSEN VAN DE WEHKAMP MET VERKEERDE SPECIFICATIES

Ongelezen bericht door brenda39 »

De matrassen die naar mijn mening niet overeenkomen met de specificaties, heb ik nog niet betaald. Nu moet ik dit bedrag storten in depot van de geschillen commissie. Ik heb de geschillen commissie gevraagd dit niet te hoeven doen. Hiermee gaat de geschillen commissie accoord mits ik daar een bevestiging voor krijg van de wehkamp, en daar komt het....Ik probeer wehkamp wederom te berijken om dit schriftelijk bevestigd te krijgen. 25-1-2011 gebeld,helaas desbetreffende persoon die ik aan de lijn kreeg kon daar niets over zeggen en ik wordt terug gebeld. Vandaag zelf maar weer contact opgenomen (want ben niet terug gebeld) met de wehkamp en wederom wordt ik terug gebeld. Nou mij benieuwen! Ben al vanaf September bezig en baal hier ontzettend van.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: WEHKAMP.MATRASSEN VAN DE WEHKAMP MET VERKEERDE SPECIFICATIES

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Waarom het bedrag gewoon niet betalen aan het depot van de
geschillen commisie, die gaan er echt niet met je geld vandoor hoor. :wink:

16again
Berichten: 16187
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: WEHKAMP.MATRASSEN VAN DE WEHKAMP MET VERKEERDE SPECIFICATIES

Ongelezen bericht door 16again »

Ik zou het logisch vinden als wehkamp daar niet mee accoord gaat. Reglement van de geschillencommissie is nu eenmaal duidelijk hierin.
Dit biedt zekerheid aan beide partijen. Krijgt wehkamp gelijk, dan hoeven ze niet meer achter het geld aan.

Pas op. Als wehkamp je op deze manier te lang aan het lijntje houdt, ben je straks te laat om het geschil aan te melden!

brenda39
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 nov 2011 12:58

Re: WEHKAMP.MATRASSEN VAN DE WEHKAMP MET VERKEERDE SPECIFICATIES

Ongelezen bericht door brenda39 »

Dus ik hoef niet bang te zijn dat de geschillen commissie onder een hoedje speelt met wehkamp! Net als de onafhankelijk inspecteur van de wehkamp. Pffff raak gewoon in alles het vertrouwen kwijt, dank jullie wel voor de reacties

Gesloten