Onlangs ben ik verhuisd en ben ik aangemeld bij Eneco. Mijn woning is een kleine 40m2. Ik beschik over een kleine gaskachel en een boiler. Ik woon alleen.
De Eneco schat mijn verbruik nu op 260 euro per maand en dit menen zij te kunnen afleiden aan het verbruik van de vorige bewoner.
De vorige bewoner (1 man) is echter overleden waarna het huis leeg heeft gestaan en even gekraakt is geweest.
Met Eneco gebelt en de situatie uitgelegd, tot mijn grote verbazing geeft Eneco het advies om het maand tarief NIET te verlagen. Als argument noemen zij ondermeer dat je meer stookt in de winter.
Nu verwacht ik persoonlijk rond de 100 euro uit te komen wat dus zou betekenen dat de Eneco mij op 260% inschaalt. Nu zat ik even te denken dat als ze dat bij iedereen doen en je hebt laten we zeggen 50.000 nieuwe klanten. dan kan dat in de rente alleen al behoorlijk lucratief zijn voor Eneco.
Ik gok hierbij op een rente van 2% en een half jaar aan te veel geincasseerde energiekosten.
50.000 x 160 euro = 8.000.000 per jaar
= 4.000.000 per 6 maanden.
2% rente vangen over 4.000.000 = 80.000 Euro.
Mooi meegenomen in deze tijd.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoog Inschalen nieuwe bewoner
Re: Hoog Inschalen nieuwe bewoner
Weet u ook wanneer de jaarafrekening zal komen?
Het kan zijn dat u het advies om niet te verlagen heeft gekregen omdat deze over minder dan 6 maanden gemaakt zal worden.
Normaal gezien betaald u 12 maanden voor een jaarafrekening, met een verhuizing zal dat minder zijn.
Na een verhuizing zal u tussen 1 tot 11 maanden betalen voor er een jaarafrekening komt.
En omdat het nu de wintermaanden zijn, heeft u nu het meeste verbruik qua gas en dat is de grootste post op een jaarafrekening.
Het kan zijn dat u het advies om niet te verlagen heeft gekregen omdat deze over minder dan 6 maanden gemaakt zal worden.
Normaal gezien betaald u 12 maanden voor een jaarafrekening, met een verhuizing zal dat minder zijn.
Na een verhuizing zal u tussen 1 tot 11 maanden betalen voor er een jaarafrekening komt.
En omdat het nu de wintermaanden zijn, heeft u nu het meeste verbruik qua gas en dat is de grootste post op een jaarafrekening.
Dat lijkt me erg veel voor een woning van 40 m2, 100 euro per maand is denk ik inderdaad reëler. Je zou bijna gaan denken dat die vorige bewoner een wietkwekerij hadgebruiker321 schreef:Onlangs ben ik verhuisd en ben ik aangemeld bij Eneco. Mijn woning is een kleine 40m2. Ik beschik over een kleine gaskachel en een boiler. Ik woon alleen.
De Eneco schat mijn verbruik nu op 260 euro per maand en dit menen zij te kunnen afleiden aan het verbruik van de vorige bewoner.
-
Op sites als http://www.energieleveranciers.nl en http://www.gaslicht.com kom je inderdaad niet verder dan zo'n 120 euro per maand uit voor een eenpersoons huishouden. En dat is al aan de hoge kant!
260 is absurd veel. Ik zou verzoeken om halvering van dat bedrag. En als dat niet wordt gehonoreerd, overstappen naar een concurrent (maar zeker niet naar Oxxio of de Nederlandse Energie Maatschappij)
260 is absurd veel. Ik zou verzoeken om halvering van dat bedrag. En als dat niet wordt gehonoreerd, overstappen naar een concurrent (maar zeker niet naar Oxxio of de Nederlandse Energie Maatschappij)
Beste gebruiker321,
In uw bericht geeft u aan dat u het niet eens bent met de hoogte van het door ons bepaalde termijnbedrag.
Ik kan mij voorstellen dat u het termijnbedrag te hoog vindt omdat u alleen woont en uw woning niet groot is. Ik kijk graag samen met u mee om de hoogte van uw termijnbedrag opnieuw te beoordelen. Overigens mag u het termijnbedrag bij ons altijd (weliswaar met het risico van een bijbetaling op de jaarnota) verlagen.
U kunt mij bereiken via [email protected]. Graag ontvang ik uw klant- en contactgegevens.
Met vriendelijke groet,
Kelly, medewerkster Eneco
In uw bericht geeft u aan dat u het niet eens bent met de hoogte van het door ons bepaalde termijnbedrag.
Ik kan mij voorstellen dat u het termijnbedrag te hoog vindt omdat u alleen woont en uw woning niet groot is. Ik kijk graag samen met u mee om de hoogte van uw termijnbedrag opnieuw te beoordelen. Overigens mag u het termijnbedrag bij ons altijd (weliswaar met het risico van een bijbetaling op de jaarnota) verlagen.
U kunt mij bereiken via [email protected]. Graag ontvang ik uw klant- en contactgegevens.
Met vriendelijke groet,
Kelly, medewerkster Eneco