LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vaststaan door defect aan trein
Vaststaan door defect aan trein
Dit wordt echt de zot. Laatst stond ik alweer vast in Lage Zwaluwe vanwege een defect aan de trein. Mijn pech was dat ik die dag een belangrijke toets had. Daarom had ik dus al een trein eerder genomen.
Maar ik kan dus eigenlijk gewoon niet meer rekenen op de trein, dit ondanks dat het allemaal steeds maar duurder wordt. Ik betaal meer en krijg minder.
En dit geldt hoogstwaarschijnlijk niet alleen voor mij.
De NS heeft overigens ook geen e-mailadres voor klachten of opmerking. Wanneer je eindelijk een link hebt gevonden naar (volgens de website van NS) zo'n e-mailadres dan kom je weer terecht bij EVA, de online vragenbeantwoorder. De NS loopt zo dus ook nog eens weg voor alle kritiek.
Maar ik kan dus eigenlijk gewoon niet meer rekenen op de trein, dit ondanks dat het allemaal steeds maar duurder wordt. Ik betaal meer en krijg minder.
En dit geldt hoogstwaarschijnlijk niet alleen voor mij.
De NS heeft overigens ook geen e-mailadres voor klachten of opmerking. Wanneer je eindelijk een link hebt gevonden naar (volgens de website van NS) zo'n e-mailadres dan kom je weer terecht bij EVA, de online vragenbeantwoorder. De NS loopt zo dus ook nog eens weg voor alle kritiek.
Re: Vaststaan door defect aan trein
Voor file of overmacht zijn zij niet verantwoordelijk voor de gevolgen.
Ook op de fiets kan je pech krijgen of een file door ongeval vast komen te staan.
Dus beroep je op overmacht en vaak kan je later een gemist proefwerk of examen toch inhalen.
Dit is het nadeel als je verder woonde van studie plek en niet vlakbij gaat wonen.
1 gek die zelfmoord pleegde is voldoende om een trein meer als 1 uur stil te laten staan dus een alternatief is nooit te geven helaas.
Alleen een vergoeding van je reiskosten maar gevolgschade is vrijwel uitgesloten tenzij de NS of Prorail bewust een fout maakte.
Maar ook Koper dieven die de kabels weghaalde veroorzaken nu de laatste maanden steeds meer vertraging die alleen op die crimineel als ze deze vinden te verhalen is, maar meestal hebben deze nauwelijks geld....
Ook op de fiets kan je pech krijgen of een file door ongeval vast komen te staan.
Dus beroep je op overmacht en vaak kan je later een gemist proefwerk of examen toch inhalen.
Dit is het nadeel als je verder woonde van studie plek en niet vlakbij gaat wonen.
1 gek die zelfmoord pleegde is voldoende om een trein meer als 1 uur stil te laten staan dus een alternatief is nooit te geven helaas.
Alleen een vergoeding van je reiskosten maar gevolgschade is vrijwel uitgesloten tenzij de NS of Prorail bewust een fout maakte.
Maar ook Koper dieven die de kabels weghaalde veroorzaken nu de laatste maanden steeds meer vertraging die alleen op die crimineel als ze deze vinden te verhalen is, maar meestal hebben deze nauwelijks geld....
Re: Vaststaan door defect aan trein
Ts wilde alleen aangeven, dat hem/haar dat al vaker is gebeurd, daarom een trein vroeger genomen, om niet te laat te zijn, om toch zijn proefwerk te kunnen maken.Dus beroep je op overmacht en vaak kan je later een gemist proefwerk of examen toch inhalen.
Nergens staat, dat hij/zij het proefwerk heeft gemist!
Re: Vaststaan door defect aan trein
Er wordt wel vaak hard geroepen dat het overmacht is als een trein bijvoorbeeld kapot gaat, maar dit is lang niet altijd het geval.
Ondeugdelijk onderhoud is geen overmacht.
Ondeugdelijk onderhoud is geen overmacht.
Re: Vaststaan door defect aan trein
Ik heb mijn toets gelukkig niet gemist hoor, maar ik vind het gewoon echt een slechte zaak dat de prijs/kwaliteitsverhouding van de NS steeds slechter wordt.
Het is de afgelopen tijd veel vaker dat er een technisch probleem is. Wanneer er een aanrijding met een persoon is neem ik dit de NS niet kwalijk (iets wat sommigen wel doen)
Het is juist dat het lijkt alsof het tegenwoordig niet meer mogelijk is om een trein goed te laten rijden. Ik kan soms plannen dat de trein niet zal rijden, gewoon op gevoel om het zo maar te zeggen.
Het is de afgelopen tijd veel vaker dat er een technisch probleem is. Wanneer er een aanrijding met een persoon is neem ik dit de NS niet kwalijk (iets wat sommigen wel doen)
Het is juist dat het lijkt alsof het tegenwoordig niet meer mogelijk is om een trein goed te laten rijden. Ik kan soms plannen dat de trein niet zal rijden, gewoon op gevoel om het zo maar te zeggen.
Re: Vaststaan door defect aan trein
bijna 90% van alle treinen rijd op tijd.
hiermee staat de ns op de 3e plaats wereldwijd.
overmacht is wel degelijk aantoonbaar en bij 30 minuten vetraging krijg je 50% van de kosten terug.
bij een defecte trein of bovenleiding is achterstallig onderhoud slechts 1 van de oorzaken die aan de hand kunnen zijn,...er zijn er nog meer dan 1500 die het ook kunnen zijn dus,....
bij langer dan 1 uur krijg je 100% terug en heb je gratis gereden.
ga langs een loket en vraag naar zo,n formulier daarvoor.
vraagt u uw geld niet terug dan beloont u de NS voor de opgelopen vetraging!!!
in geval van een zelfdoding kan men zelfs in sommige gevallen een taxi krijgen bv om een vliegtuig te kunnen halen.
ook bij een zelfdoding krijgt men gewoon 100% terug(afhandeling van een zelfdoding duurt altijd langer dan 1 uur.)
hiermee staat de ns op de 3e plaats wereldwijd.
overmacht is wel degelijk aantoonbaar en bij 30 minuten vetraging krijg je 50% van de kosten terug.
bij een defecte trein of bovenleiding is achterstallig onderhoud slechts 1 van de oorzaken die aan de hand kunnen zijn,...er zijn er nog meer dan 1500 die het ook kunnen zijn dus,....
bij langer dan 1 uur krijg je 100% terug en heb je gratis gereden.
ga langs een loket en vraag naar zo,n formulier daarvoor.
vraagt u uw geld niet terug dan beloont u de NS voor de opgelopen vetraging!!!
in geval van een zelfdoding kan men zelfs in sommige gevallen een taxi krijgen bv om een vliegtuig te kunnen halen.
ook bij een zelfdoding krijgt men gewoon 100% terug(afhandeling van een zelfdoding duurt altijd langer dan 1 uur.)
Re: Vaststaan door defect aan trein
Tja of je nu 50% of 100% terugkrijgt.. Men krijgt enkel (een deel van) het treinkaartje vergoed. Eventuele gevolgschade is dan helaas pindakaas en die zou nog wel eens een stukje groter kunnen zijn.
Ik gaf alleen aan dat niet elke trein die kapot gaat ook een overmachtsituatie is. Hierbij gaf ik als een voorbeeld dat achterstallig onderhoud geen overmacht is. Het komt vaak wel zo over dat het altijd overmacht is.t.o.m. schreef: bij een defecte trein of bovenleiding is achterstallig onderhoud slechts 1 van de oorzaken die aan de hand kunnen zijn,...er zijn er nog meer dan 1500 die het ook kunnen zijn dus,....
Re: Vaststaan door defect aan trein
evt.gevolgschade word wel degelijk vergoed!!!Emmy75 schreef:Tja of je nu 50% of 100% terugkrijgt.. Men krijgt enkel (een deel van) het treinkaartje vergoed. Eventuele gevolgschade is dan helaas pindakaas en die zou nog wel eens een stukje groter kunnen zijn.
Ik gaf alleen aan dat niet elke trein die kapot gaat ook een overmachtsituatie is. Hierbij gaf ik als een voorbeeld dat achterstallig onderhoud geen overmacht is. Het komt vaak wel zo over dat het altijd overmacht is.t.o.m. schreef: bij een defecte trein of bovenleiding is achterstallig onderhoud slechts 1 van de oorzaken die aan de hand kunnen zijn,...er zijn er nog meer dan 1500 die het ook kunnen zijn dus,....
een echtpaar wat 40 jaar getrouwd was kreeg van de kinderen een reis aangeboden .
ze gingen naar schiphol en door een ongeval hebben ze urenlang stilgestaan.
ze misten de vlucht en kregen alles vergoed.
de volgende vlucht was 1 hele dag later pas mogelijk en ze werden ondergebracht in het hilton op schiphol met een ontbijt erbij.
omdat ze nu een hele vakantiedag hadden gemist kregen ze van de NS bij terugkomst 2 retourtickets voor de highspeedtrein naar parijs.
je moet het echter wel kunnen aantonen,en in dat geval zullen ze vergoeden!!
Re: Vaststaan door defect aan trein
Dat klopt maar is dat ook niet een beetje het risico dat je loopt als je op pad gaat? Er kan onderweg ook iets anders gebeuren waardoor je bepaalde schade oploopt. Zo zit het leven nu eenmaal in elkaar.Emmy75 schreef:Tja of je nu 50% of 100% terugkrijgt.. Men krijgt enkel (een deel van) het treinkaartje vergoed. Eventuele gevolgschade is dan helaas pindakaas en die zou nog wel eens een stukje groter kunnen zijn.
Ik denk niet dat we naar een maatschappij moeten waarbij gevolgschade verhaald kan worden. Dan is het einde zoek. Stel de trein doet het niet als ik op weg ben naar een klant en ik loop daardoor een opdracht van een paar ton mis? Moet de NS die dan maar ophoesten? Of wat kleiner: ik steek over en wordt aangereden door een fietser waardoor ik die opdracht mis. Moet die fietser daar dan voor de schadevergoeding opdraaien?
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Vaststaan door defect aan trein
@ DhcmAerts
Jaren terug, toen ik nog examen moest doen - en met de trein ging - ben ik uit voorzorg 2 uur eerder vertrokken (kon ik op school nog even rustig de zaken doornemen, en een kopje koffie doen).
Omdat een of andere (piep) van een vrachtwagenchauffeur de overweg aanzag voor een parkeerplaats (er werd niet vermeld hoeveel hij gezopen had) resulteerde dat in een aanrijding.
In plaats van 2 uur eerder, een half uur later dan begin examen aangekomen (met nog 4 anderen).
Gelukkig voor ons wilde de examinator gerust het bericht controleren - zodat ons verhaal bevestigd werd - we werden alsnog toegelaten tot het examen (ik heb toch nog een 9 gescoord).
Overmacht zal altijd blijven - en maakt niet uit op welke manier je van A naar B gaat - sh*t happens.
Wat ik de NS wel kwalijk neem is het totale gebrek aan (goede)informatie.
3 maanden geleden - net na vertrek uit Amsterdam Bijlmer-Arena met zo`n nieuwe sprinter - ding blokkeert en stopt. We stonden 400 meter voorbij het perron (achterkant trein). Na 3 kwartier (!) meld zich iemand op de intercom dat er 'een probleem met de remmen is'. In plaats van dat de reizigers (Begeleid) terug naar het station mochten lopen - nee hoor - we laten ze gewoon zitten. Al met al 1 uur en 20 minuten stil gestaan - zomaar - en nauwelijks informatievoorziening.
Problemen kunnen voorkomen - maar voorlichting en informatievoorziening die klopt kunnen een hoop stress en frustraties wegnemen, en daardoor ook agressie voorkomen.
Na weet ik hoeveel jaar weten ze dat daar nog steeds niet.
Jaren terug, toen ik nog examen moest doen - en met de trein ging - ben ik uit voorzorg 2 uur eerder vertrokken (kon ik op school nog even rustig de zaken doornemen, en een kopje koffie doen).
Omdat een of andere (piep) van een vrachtwagenchauffeur de overweg aanzag voor een parkeerplaats (er werd niet vermeld hoeveel hij gezopen had) resulteerde dat in een aanrijding.
In plaats van 2 uur eerder, een half uur later dan begin examen aangekomen (met nog 4 anderen).
Gelukkig voor ons wilde de examinator gerust het bericht controleren - zodat ons verhaal bevestigd werd - we werden alsnog toegelaten tot het examen (ik heb toch nog een 9 gescoord).
Overmacht zal altijd blijven - en maakt niet uit op welke manier je van A naar B gaat - sh*t happens.
Wat ik de NS wel kwalijk neem is het totale gebrek aan (goede)informatie.
3 maanden geleden - net na vertrek uit Amsterdam Bijlmer-Arena met zo`n nieuwe sprinter - ding blokkeert en stopt. We stonden 400 meter voorbij het perron (achterkant trein). Na 3 kwartier (!) meld zich iemand op de intercom dat er 'een probleem met de remmen is'. In plaats van dat de reizigers (Begeleid) terug naar het station mochten lopen - nee hoor - we laten ze gewoon zitten. Al met al 1 uur en 20 minuten stil gestaan - zomaar - en nauwelijks informatievoorziening.
Problemen kunnen voorkomen - maar voorlichting en informatievoorziening die klopt kunnen een hoop stress en frustraties wegnemen, en daardoor ook agressie voorkomen.
Na weet ik hoeveel jaar weten ze dat daar nog steeds niet.
Re: Vaststaan door defect aan trein
De informatie moet hier echt beter worden. Het scheelt dan een hoop frustratie, ergernis en agressie.
Afgelopen maandag stond ik op station RAI te wachten op de metro richting station Lelylaan, metro kwam gewoon NIET opdagen.
Volgende metro, 10 minuten later, blijft ook nog eens ruim 10 minuten staan op station de RAI.
Zeg dan potdorie wat er aan de hand is...............
Enne treinen, afgelopen kwartaal reed 88% op tijd!!!!
Afgelopen maandag stond ik op station RAI te wachten op de metro richting station Lelylaan, metro kwam gewoon NIET opdagen.
Volgende metro, 10 minuten later, blijft ook nog eens ruim 10 minuten staan op station de RAI.
Zeg dan potdorie wat er aan de hand is...............
Enne treinen, afgelopen kwartaal reed 88% op tijd!!!!
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Vaststaan door defect aan trein
@ Anita,
het GVB heeft het te druk met jammeren over bezuinigingen, en hoge salarissen en bonnussen voor directie.
Informatie voorziening, en eigenlijk service in het algemeen bij het GVB is daaraan ondergeschikt.
Aanbesteding kan het, voor ons als reiziger, in elk geval niet slechter maken dan het nu is.
het GVB heeft het te druk met jammeren over bezuinigingen, en hoge salarissen en bonnussen voor directie.
Informatie voorziening, en eigenlijk service in het algemeen bij het GVB is daaraan ondergeschikt.
Aanbesteding kan het, voor ons als reiziger, in elk geval niet slechter maken dan het nu is.
Re: Vaststaan door defect aan trein
Ja, ik weet het, maar ik heb me er toch weer druk over lopen maken. Wat weer niet goed is voor mijn hart, ik weet het.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Vaststaan door defect aan trein
anita1971 schreef:Ja, ik weet het, maar ik heb me er toch weer druk over lopen maken. Wat weer niet goed is voor mijn hart, ik weet het.
Oooh.. Was jij dat
Ik was diegene met die verslagen blik in de metro - zo van "alweer"
Re: Vaststaan door defect aan trein
@GJvdZ,
Dat ben ik ook volledig met je eens (dat het niet wenselijk zou zijn). Wilde alleen ermee aangeven dat het terugkrijgen van de kosten van het treinkaartje in veel gevallen echt niet zaligmakend is.
@t.o.m.,
De meeste gevolgschade is uitgesloten via de AV.
Het is in dit geval ook nog mogelijk dat NS besloten heeft dit "uit coulance" te vergoeden. De positieve publiciteit die NS krijgt van zo'n geval heeft vaak vele malen meer impact dan een hele dure marketingcampagne, terwijl de kosten ervan een stuk lager liggen. De kosten kunnen ook nog eens geboekt worden onder marktetingkosten (of iets dergelijks) waardoor de winst voor belastingen gedrukt wordt. Marketingtechnisch een slimme beslissing tegen relatief lage kosten dus.
Dat ben ik ook volledig met je eens (dat het niet wenselijk zou zijn). Wilde alleen ermee aangeven dat het terugkrijgen van de kosten van het treinkaartje in veel gevallen echt niet zaligmakend is.
@t.o.m.,
De meeste gevolgschade is uitgesloten via de AV.
Het is in dit geval ook nog mogelijk dat NS besloten heeft dit "uit coulance" te vergoeden. De positieve publiciteit die NS krijgt van zo'n geval heeft vaak vele malen meer impact dan een hele dure marketingcampagne, terwijl de kosten ervan een stuk lager liggen. De kosten kunnen ook nog eens geboekt worden onder marktetingkosten (of iets dergelijks) waardoor de winst voor belastingen gedrukt wordt. Marketingtechnisch een slimme beslissing tegen relatief lage kosten dus.
En o.a. precies daarom vind ik dat er een toilet in al die dingen moet zitten.Guardian72 schreef:Al met al 1 uur en 20 minuten stil gestaan - zomaar - en nauwelijks informatievoorziening.
Re: Vaststaan door defect aan trein
Een defecte trein zal niet zo snel overmacht op leveren. Dat komt gewoon voor risico van de NS.Emmy75 schreef:Er wordt wel vaak hard geroepen dat het overmacht is als een trein bijvoorbeeld kapot gaat, maar dit is lang niet altijd het geval.
Ondeugdelijk onderhoud is geen overmacht.
Dat is onredelijk bezwarend beding en wordt derhalve ambtshalve door de rechter vernietigd.Emmy75 schreef:De meeste gevolgschade is uitgesloten via de AV.
Re: Vaststaan door defect aan trein
@NS, @NS_online.
Ik wil hier nog even op inhaken. Afgelopen maandag 16 januari wilde ik met de intercity van Almere Centrum naar Amsterdam Zuid (vertrek 6.48). Op het station aangekomen werd al omgeroepen dat er, door een wisselstoring, geen treinverkeer mogelijk was tussen Weesp en Diemen. Ik voelde de bui alweer hangen. Mega drukte op het perron, en meerdere treinen die er stil stonden. Navraag bij de conducteur leerde me dat er een storing was waardoor er geen treinverkeer mogelijk was tussen Almere en Weesp. Omrijden via Utrecht kon ook niet, aangezien die trein ook eerst richting Weesp gaat. Met andere woorden, geen treinverkeer tussen Almere richting Amsterdam/Utrecht. Het defect was net opgetreden, en een prognose kon de conducteur me niet geven. Aangezien eerdere ervaringen leren dat dit soort situaties uren kunnen duren, met als gevolg vervoerd te worden als vee (varkens hebben meer ruimte) besloot ik hier niet op te gaan wachten en met de bus te gaan. Ik had immers een afspraak staan waar ik heen moest. Met mij vele anderen, en het bleek geen foute beslissing. In de bus lazen diverse mensen op de ns site dat de storing minstens tot 9 uur ging duren.
Uiteindelijk had ik ruim een half uur vertraging, dus dat viel nog mee. Ik heb mijn gemaakte reiskosten ingediend bij de NS, ik acht het niet meer dan redelijk dat de NS mijn reiskosten vergoed. Maar nee hoor, de NS betreurt mijn vertraging maar verschuilt zich achter de Algemene Voorwaarden en wil niet uitkeren. Klantvriendelijkheid? Niet bij de NS. Volgende keer claim ik de volle mep via 'Geld terug bij vertraging'.
Ik wil hier nog even op inhaken. Afgelopen maandag 16 januari wilde ik met de intercity van Almere Centrum naar Amsterdam Zuid (vertrek 6.48). Op het station aangekomen werd al omgeroepen dat er, door een wisselstoring, geen treinverkeer mogelijk was tussen Weesp en Diemen. Ik voelde de bui alweer hangen. Mega drukte op het perron, en meerdere treinen die er stil stonden. Navraag bij de conducteur leerde me dat er een storing was waardoor er geen treinverkeer mogelijk was tussen Almere en Weesp. Omrijden via Utrecht kon ook niet, aangezien die trein ook eerst richting Weesp gaat. Met andere woorden, geen treinverkeer tussen Almere richting Amsterdam/Utrecht. Het defect was net opgetreden, en een prognose kon de conducteur me niet geven. Aangezien eerdere ervaringen leren dat dit soort situaties uren kunnen duren, met als gevolg vervoerd te worden als vee (varkens hebben meer ruimte) besloot ik hier niet op te gaan wachten en met de bus te gaan. Ik had immers een afspraak staan waar ik heen moest. Met mij vele anderen, en het bleek geen foute beslissing. In de bus lazen diverse mensen op de ns site dat de storing minstens tot 9 uur ging duren.
Uiteindelijk had ik ruim een half uur vertraging, dus dat viel nog mee. Ik heb mijn gemaakte reiskosten ingediend bij de NS, ik acht het niet meer dan redelijk dat de NS mijn reiskosten vergoed. Maar nee hoor, de NS betreurt mijn vertraging maar verschuilt zich achter de Algemene Voorwaarden en wil niet uitkeren. Klantvriendelijkheid? Niet bij de NS. Volgende keer claim ik de volle mep via 'Geld terug bij vertraging'.
Re: Vaststaan door defect aan trein
jij hebt zeker geen veewagen ooit gezien? wat een flut opmerking!!varkens hebben meer ruimte
dat het OV naadje is , is algemeen bekend.
Re: Vaststaan door defect aan trein
Hai,
er zijn altijd wel dingen, fiets stuk, auto kapot, file, trein stuk etc.
Dat is nu eenmaal zo. Wel vind ik het storend dat een trein niet rijdt door 'gebrek aan materieel' ik kan dat ook niet begrijpen.
Ik heb overigens vaak de indruk (maar ik kan me vergissen) dat het vaak een cumulatief probleem is. Ik heb ooit in de trein gezeten waar iemand een hartaanval kreeg die moest natuurlijk geholpen worden (ik werk in de zorg en ik had mijn werkkleding aan dus de conducteur vroeg mij mee te lopen) Punt was alleen, op het station moest toen een ambulance komen, daardoor moest het spoor ertegenover ook afgesloten worden, en moesten alle treinen achter ons dus ook wachten. Die mensen in die treinen weten niet dat er een mensen leven van af hangt dus die hebben ook geen begrip voor de situatie (want die kennen ze niet)
Vaak gaat er dus in 1 trein is mis, wat wellicht door een acceptabele oorzaak komt, maar dan loopt iedereen vertraging op.
Daarnaast, ik vind de trein ook erg duur, vaak omdat je niet kunt zitten en zeker als er omgeroepen wordt dat de trein te vol is of er uberhaupt geen trein aanwezig is door gebrek aan materieel begin ik me toch af te vragen waarom ik ook al weer zo graag met de trein wilde.
Kortom, ik denk dat er aan het hele ns/prorail verhaal 2 kanten zijn.
Isabel
er zijn altijd wel dingen, fiets stuk, auto kapot, file, trein stuk etc.
Dat is nu eenmaal zo. Wel vind ik het storend dat een trein niet rijdt door 'gebrek aan materieel' ik kan dat ook niet begrijpen.
Ik heb overigens vaak de indruk (maar ik kan me vergissen) dat het vaak een cumulatief probleem is. Ik heb ooit in de trein gezeten waar iemand een hartaanval kreeg die moest natuurlijk geholpen worden (ik werk in de zorg en ik had mijn werkkleding aan dus de conducteur vroeg mij mee te lopen) Punt was alleen, op het station moest toen een ambulance komen, daardoor moest het spoor ertegenover ook afgesloten worden, en moesten alle treinen achter ons dus ook wachten. Die mensen in die treinen weten niet dat er een mensen leven van af hangt dus die hebben ook geen begrip voor de situatie (want die kennen ze niet)
Vaak gaat er dus in 1 trein is mis, wat wellicht door een acceptabele oorzaak komt, maar dan loopt iedereen vertraging op.
Daarnaast, ik vind de trein ook erg duur, vaak omdat je niet kunt zitten en zeker als er omgeroepen wordt dat de trein te vol is of er uberhaupt geen trein aanwezig is door gebrek aan materieel begin ik me toch af te vragen waarom ik ook al weer zo graag met de trein wilde.
Kortom, ik denk dat er aan het hele ns/prorail verhaal 2 kanten zijn.
Isabel
Re: Vaststaan door defect aan trein
Ik heb zeker wel eens een veewagen gezien, anders zou ik dat niet zeggen.ciske schreef:jij hebt zeker geen veewagen ooit gezien? wat een flut opmerking!!varkens hebben meer ruimte
dat het OV naadje is , is algemeen bekend.
Jij reist zeker nooit met de trein, wat een flut opmerking!!
Als mensen agressief worden, en flauwvallen vanwege de overvolle trein, dan is dat op zijn minst vergelijkbaar met veevervoer.