LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service Belcompany Haren Iphone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
hhjm

Slechte service Belcompany Haren Iphone

Ongelezen bericht door hhjm »

De oorspeaker van mijn Iphone 4 deed het niet meer. (men hoorde mij wel maar ik hoorde de andere niet) De Iphone is ongeveer 10 maanden oud. Door Belcompany is de Iphone half december opgestuurd. Nu zegt Belcompany dat het reparatiebedrijf heeft aangegeven dat dit niet binnen de garantie valt omdat het val-schade zou zijn. Het toestel is nooit gevallen en helemaal onbeschadigd, er zit nog geen krasje op! Zit altijd keurig in een hoesje. Op deze manier kun je alles wel gaan afwijzen'. Ze geven aan dat de reparatiekosten € 581 bedragen. Dit is de prijs van een nieuw toestel. Dit is echt te gek voor woorden. Binnen de garantieperiode gaat de oorspeaker kapot en Belcompany presteert het om tegen de klant te zeggen 'dit is wat er is vastgesteld. Maar een reparatie van een oorspeaker voor € 581 is pure diefstal en slaat natuurlijk ook nergens op. Een klant die 10 maanden geleden zo'n dure Iphone 4 heeft gekocht vertel je gewoon dat deze, omdat een oorspeaker niet werkt daarvoor opnieuw € 581 moet betalen. De kosten van een oorspeaker zijn ongeveer € 50. Waar doen ze moeilijk over? Dit maakt het optreden van Belcompany Haren eigenlijk nog triester. In de winkel kan men niks anders zeggen dan dat het val-schade is en dat ze er verder niks aan kunnen doen en natuurlijk, dat ze het allemaal heel vervelend vinden. Maar ze willen ook niks doen en lezen alleen op wat op het formulier staat en vertellen dat dit het beleid van Belcompany (wees gewaarschuwd!) is en dat zij (verkopers) daar geen invloed op hebben. Dit is wat je noemt 'service tot de voordeur'. Bij aankoop was de klant koning maar als er zich een simpel probleem voordoet geeft Belcompany niet thuis.

Ik vind dit onacceptabel omdat het toestel niet is gevallen. Op deze manier kun je garantie beter afschaffen omdat het toch zinloos is. Er wordt op deze manier gewoon geprobeerd om onder de garantie uit te komen waar je als consument recht op hebt.

Belcompany verschuift alle verantwoordelijkheid van zich af en zegt op deze manier tegen de klant: "zoek het zelf maar lekker uit". Een oorspeaker moet langer mee gaan dan 10 maanden en behoort gewoon onder garantie gemaakt te worden.

a3aanV

Re: Slechte service Belcompany Haren Iphone

Ongelezen bericht door a3aanV »

gewoon naar groningen gaan check maar op marktplaats. ze adverteren vaak via marktplaats is wel iemand die het voor je kan fixen voor minder dan 100,- vaak zijn het turken die zo'n winkeltje hebben ( hier bedoel ik verder niks mee, het is gewoon zo) zelf ook goeie ervaring mee. mijne al 3 keer laten repareren. kan alleen niet meer op de naam komen van dat bedrijf.

naja succes ermee

hhjm

Update: In Groningen heb ik op eigen kosten de Iphone laten repareren voor 50 euro, 1 uurtje werk.. Dit is toch heel wat anders dan een reparatie van 581 euro. Schandalig dat Belcompany zo kan handelen!. Maar blijkbaar vinden zij dit normaal?

BelCompany Webcare
Contacteer:

Ongelezen bericht door BelCompany Webcare »

hhjm schreef:Update: In Groningen heb ik op eigen kosten de Iphone laten repareren voor 50 euro, 1 uurtje werk.. Dit is toch heel wat anders dan een reparatie van 581 euro. Schandalig dat Belcompany zo kan handelen!. Maar blijkbaar vinden zij dit normaal?
Geachte klant,

Wij gaan uit van de expertise van een door Apple erkend reparatiecentrum. Bij twijfel kunnen wij echter foto('s) van de vermeende gebruiksschade opvragen bij het bewuste reparatiecentrum. Ons filiaal in Haren is hiermee bezig geweest, maar helaas is dit door een technisch mankement bij het reparatiecentrum vertraagd . Zojuist kregen wij het bericht dat de foto binnen is gekomen.

Kunt u tezamen met uw gegevens contact met ons opnemen via [email protected] ?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

BelCompany Webcare

mich24

Ongelezen bericht door mich24 »

€581 is hele,hele dikke onzin!!!!!!!!! En dat weet de Belco ook heus wel!

a3aanV

Ongelezen bericht door a3aanV »

hhjm schreef:Update: In Groningen heb ik op eigen kosten de Iphone laten repareren voor 50 euro, 1 uurtje werk.. Dit is toch heel wat anders dan een reparatie van 581 euro. Schandalig dat Belcompany zo kan handelen!. Maar blijkbaar vinden zij dit normaal?
zo kijk aan 50 euro maar, valt me 100% mee. zo zie je maar weer die telecomzaken willen over geld uit trekken. 581 euro. pfff 18 euro meer en je besteld een nieuwe 4s bij apple.

maffiapraktijken zijn het.

veel plezier er weer van.

hhjm

Contact gehad met Belcompany en tot overeenstemming gekomen.

Gesloten