Graag zou ik het volgende probleem aan u willen voorleggen,wat tot vandaag loop ik tegen een (dikke)muur.... Ik heb 3 sterren abonnement op mijn zoon zijn ov-kaart gezet op 19 november nu blijkt dat dit de verkeerde zone is, contact met q buzz en met ov-chipkaart opgenomen maar ik wordt van kastje naar de muur gestuurd niemand die mij hierbij kan/wil helpen.. qbuzz. ov-chipkaart steeds gebeld maar ze weten niet hoe zij mij hierbij moeten helpen ik krijg te horen "jammer, pech gehad dus dat betekend dat ik het bedrag gewoon in de prullebak mag gooien.. ik zag namelijk op de site bij htm het probleem wel staan en daar staat duidelijk indien je een verkeerde zone op je kaart hebt dat je dan naar een loket kan gaan en zij zetten de juiste zone voor jou erop... qbuzz weet van niks.. uiteindelijk naar een steunpunt gereisd voor mijn probleem.. jaja wat die hebben wij ook niet in de buurt, die medewerkster heeft ook een en ander voor mij uitgezocht maar we krijgen steeds te horen.. tja sorry jammer voor mw. maar wij kunnen haar niet helpen...
Ik ben inmiddels vanaf dinsdag hiermee bezig en vindt het vreselijk dat je zo als consument in de kou komt te staan ..
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkeerde zone ingevoerd
-
- Contacteer:
Re: Verkeerde zone ingevoerd
Brief naar de politiek schrijven - die wilden de chipkaart.
De reizigers schieten er over het algemeen totaal niets mee op.
De verkeerde zone - is dat door u gedaan of door de klantenservice/steunpunt?
- Dus - hoe is deze fout ontstaan?
De verkeerde zone - is dat door u gedaan of door de klantenservice/steunpunt?
- Dus - hoe is deze fout ontstaan?
-
Dat is toevallig ik heb het zelfde probleem gehad! Een eindeloos gevecht van wie wel of niet verantwoordelijk is voor de onduidelijke informatie die word weergegeven op de website van Ov Chip kaart! Ik heb zelfs de technische dienst gebeld en die zou het wel regelen , nou nee die man moest tegen mij zeggen eigenlijk dat hij het niet wist ! Gewoon maar wat zeggen! Heel veel onwetenheid en vinger wijzen! Ook Ov chip gebeld en nooit terug gebeld ook zo iets! Heel erg klant vriendelijk hoor! Ik kan de website nu wel dromen en heb zelfs de hiaten gevonden en doorgegeven..... Jeetje nee hoor krijg je dit soort stomme standaard antwoorden( die ze opgedragen krijgen te doen , alles wat erbuiten valt word gewoon niet beantwoord) waar wij met zijn alle simpel van worden.
Dank u wel voor uw reactie van 10-12-2011.
Wij betreuren het dat u ontevreden bent over onze service. Wij streven ernaar onze informatievoorziening voor iedereen zo helder en begrijpelijk mogelijk te maken.
Wij zijn echter niet de gewezen partij om u te informeren over zones en abonnementen. ( dit staat op hun website verkeerd ingevoerd)Wij bieden abonnementen aan via onze website, deze abonnementen worden echter uitgegeven door vervoerders. Ter verduidelijking; Wij zijn geen openbaarvervoers bedrijf. Wij produceren alleen de ov-chipkaart en voeren algemene diensten uit voor de ov-chipkaart. Net als voorheen is er in feite niet veel veranderd in het systeem t.a.v. vervoer, abonnementen, ritprijzen, dienstregeling etc. U kunt voor specifieke vragen over al deze zaken nog altijd terecht bij uw OV-Bedrijf.
Hier volgt een lijst van OV-Bedrijven waar u terecht kunt voor al uw vragen over vervoer: De lijst heb ik niet bijgevoegt...pff
Nadat ik grondig goed gekeken en de OV chipkaart website heb bestudeerd belde ik dan maar met het vervoers bedrijf op en krijg je een gefrustreerde medeweker aan de telefoon. Ja kreeg ik te horen, U heeft zelf die fout gemaakt en daar zijn wij niet verantwoordelijk voor, dus krijg u het geld niet terug . Deze medewerker van de Connextion was totaal niet behulpzaam en onzettend moeilijk aan het doen. Klant is toch koning? Nou niet bij deze medewerker zij is de koningin, het was een heel naar gesprek. Uiteindelijk wat ik dus moet doen is dit: Als er een foute zone op zit moet je je kaart opsturen in mijn geval naar Haarlem of naar Utrecht reizen wat 2 uur reizen is. Hallo??? Dus in de tussentijd teveel betaald en ook nog extra kosten moeten maken van telefoon gesprekken die veel geld kosten en je word er uiteindelijk niet wijzer van. Er komt nog bij dat het 2 dagen heeft geduurt voordat ik de kaart terug kreeg, ja de kaart is veranderd naar de juiste zone en Ik kreeg de kaart s'middags in de brieven bus op 9 december ( ingangs datum van 9 dec) kon die dag niet gebruiken omdat hij smiddags in de bus lag! ( dat is dan natuurlijk de post zijn schuld toch?) en is geldig tot in de vakantie?? Uhh das toch handig niet dan dat je gebruik kan maken van je buskaart in de kerst vakantie wanneer er geen school is voor 2 weken? IK had het juist zo gepland dat ik daardoor geen kosten zou maken ???? Pff dus nog niet klaar hiermee ook nog geen reactie op mijn resitutie gehad. Jammer dat niemand zijn verantwoording hier inneemt en dat wij als klanten het maar zelf moeten uitzoeken is ongelooflijk! En dan doe je dat dan ook ! Maar niemand weet iets of helpt je om vervolgens een oplossing te zoeken. Wat een dramatishe onzinnige , tijdverspillende tijd! Ik hoop hiermee dat meer mensen weten dat het echt aan u als klant echt niet ligt!
Dank u wel voor uw reactie van 10-12-2011.
Wij betreuren het dat u ontevreden bent over onze service. Wij streven ernaar onze informatievoorziening voor iedereen zo helder en begrijpelijk mogelijk te maken.
Wij zijn echter niet de gewezen partij om u te informeren over zones en abonnementen. ( dit staat op hun website verkeerd ingevoerd)Wij bieden abonnementen aan via onze website, deze abonnementen worden echter uitgegeven door vervoerders. Ter verduidelijking; Wij zijn geen openbaarvervoers bedrijf. Wij produceren alleen de ov-chipkaart en voeren algemene diensten uit voor de ov-chipkaart. Net als voorheen is er in feite niet veel veranderd in het systeem t.a.v. vervoer, abonnementen, ritprijzen, dienstregeling etc. U kunt voor specifieke vragen over al deze zaken nog altijd terecht bij uw OV-Bedrijf.
Hier volgt een lijst van OV-Bedrijven waar u terecht kunt voor al uw vragen over vervoer: De lijst heb ik niet bijgevoegt...pff
Nadat ik grondig goed gekeken en de OV chipkaart website heb bestudeerd belde ik dan maar met het vervoers bedrijf op en krijg je een gefrustreerde medeweker aan de telefoon. Ja kreeg ik te horen, U heeft zelf die fout gemaakt en daar zijn wij niet verantwoordelijk voor, dus krijg u het geld niet terug . Deze medewerker van de Connextion was totaal niet behulpzaam en onzettend moeilijk aan het doen. Klant is toch koning? Nou niet bij deze medewerker zij is de koningin, het was een heel naar gesprek. Uiteindelijk wat ik dus moet doen is dit: Als er een foute zone op zit moet je je kaart opsturen in mijn geval naar Haarlem of naar Utrecht reizen wat 2 uur reizen is. Hallo??? Dus in de tussentijd teveel betaald en ook nog extra kosten moeten maken van telefoon gesprekken die veel geld kosten en je word er uiteindelijk niet wijzer van. Er komt nog bij dat het 2 dagen heeft geduurt voordat ik de kaart terug kreeg, ja de kaart is veranderd naar de juiste zone en Ik kreeg de kaart s'middags in de brieven bus op 9 december ( ingangs datum van 9 dec) kon die dag niet gebruiken omdat hij smiddags in de bus lag! ( dat is dan natuurlijk de post zijn schuld toch?) en is geldig tot in de vakantie?? Uhh das toch handig niet dan dat je gebruik kan maken van je buskaart in de kerst vakantie wanneer er geen school is voor 2 weken? IK had het juist zo gepland dat ik daardoor geen kosten zou maken ???? Pff dus nog niet klaar hiermee ook nog geen reactie op mijn resitutie gehad. Jammer dat niemand zijn verantwoording hier inneemt en dat wij als klanten het maar zelf moeten uitzoeken is ongelooflijk! En dan doe je dat dan ook ! Maar niemand weet iets of helpt je om vervolgens een oplossing te zoeken. Wat een dramatishe onzinnige , tijdverspillende tijd! Ik hoop hiermee dat meer mensen weten dat het echt aan u als klant echt niet ligt!
Nee, dat oude systeem was veel handiger.... Met een treinkaartje kon je niet verder met de bus, met je strippenkaart kon je meestal niet de trein in, met uitzondering van een aantal trajecten (die ook niet altijd heel logisch waren). Heel duidelijk allemaal. Not.Guardian72 schreef:Brief naar de politiek schrijven - die wilden de chipkaart.
-
- Contacteer:
Met de OV chipkaart kan dat ook niet altijd.
Als ik een maandkaart nodig heb, omdat ik dagelijks een traject reis - is die niet geldig in de RET, en HTM als ik die bij de GVB koop.
Daarnaast is het extreem storingsgevoelig, en is je privacy ook nog eens weg..
Tja. aan elk systeem kleven nadelen - maar de ovchipkaart was nog niet uitontwikkeld alvorens deze werd ingevoerd.
Als ik een maandkaart nodig heb, omdat ik dagelijks een traject reis - is die niet geldig in de RET, en HTM als ik die bij de GVB koop.
Daarnaast is het extreem storingsgevoelig, en is je privacy ook nog eens weg..
Tja. aan elk systeem kleven nadelen - maar de ovchipkaart was nog niet uitontwikkeld alvorens deze werd ingevoerd.
Hoi,
Nou ik heb mijn tanden erin gezet, een medewerker van steunpunt heeft mij ontzettend goed geholpen!!! via een coulance regelen krijg ik het bedrag terug gestort...maar we wachten even af... tja tegenwoordig wordt je wantrouwig..eerst zien dan geloven....
Jullie horen nog van me...
Groetjes Hilda
Nou ik heb mijn tanden erin gezet, een medewerker van steunpunt heeft mij ontzettend goed geholpen!!! via een coulance regelen krijg ik het bedrag terug gestort...maar we wachten even af... tja tegenwoordig wordt je wantrouwig..eerst zien dan geloven....
Jullie horen nog van me...
Groetjes Hilda
Hoi Hilda,
Ik ben heel benieuwd of het gelukt is.
Ik zit nu namelijk in dezelfde situatie.
Naar welk steunpunt ben je geweest en wat heeft de medewerker voor je gedaan?
Alvast bedankt voor je reactie...
Ik ben heel benieuwd of het gelukt is.
Ik zit nu namelijk in dezelfde situatie.
Naar welk steunpunt ben je geweest en wat heeft de medewerker voor je gedaan?
Alvast bedankt voor je reactie...