LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vriendenloterij: Klacht gratis lot slechte reclame !!!
Vriendenloterij: Klacht gratis lot slechte reclame !!!
Ik zeg mijn lidmaatschap op om de volgende redenen.
Met de post kregen we een bon voor een gratis lot. Deze zou na 1 maand automatisch moeten stoppen. Echter staat er bij het activeren op de website: “Ik machtig hierbij de VriendenLoterij N.V. tot schriftelijke wederopzegging om de inleg per trekking (14 per jaar) van mijn bankrekening af te schrijven. Ik ga meespelen met 1 lot en betaal maandelijks per lot bij 4 zondagen € 8,80 en bij 5 zondagen € 11,-. De inleg van de extra trekkingen bedraagt € 8,80. Ik ga akkoord met het deelnemersreglement.” Ik vind het erg verwarrend dat je bij een lot dat automatisch stopt na een maand een machtiging geef om geld af te schrijven tot schriftelijke wederopzegging. Dit zou toch niet nodig moeten zijn als het lot na 1 maand stopt? Tevens vind ik het ook verwarrend dat de selecties gelijk op de €10.000, en 2 loten staat. Als je dus te snel door druk krijg je niet je maand gratis meespelen, en zit je ook nog aan 2 loten vast.
Ik hoop u hier voldoende mee te hebben geïnformeerd.
Met de post kregen we een bon voor een gratis lot. Deze zou na 1 maand automatisch moeten stoppen. Echter staat er bij het activeren op de website: “Ik machtig hierbij de VriendenLoterij N.V. tot schriftelijke wederopzegging om de inleg per trekking (14 per jaar) van mijn bankrekening af te schrijven. Ik ga meespelen met 1 lot en betaal maandelijks per lot bij 4 zondagen € 8,80 en bij 5 zondagen € 11,-. De inleg van de extra trekkingen bedraagt € 8,80. Ik ga akkoord met het deelnemersreglement.” Ik vind het erg verwarrend dat je bij een lot dat automatisch stopt na een maand een machtiging geef om geld af te schrijven tot schriftelijke wederopzegging. Dit zou toch niet nodig moeten zijn als het lot na 1 maand stopt? Tevens vind ik het ook verwarrend dat de selecties gelijk op de €10.000, en 2 loten staat. Als je dus te snel door druk krijg je niet je maand gratis meespelen, en zit je ook nog aan 2 loten vast.
Ik hoop u hier voldoende mee te hebben geïnformeerd.
-
Re: Vriendenloterij: Klacht gratis lot slechte reclame !!!
gisteren ben ik ook gebeld door de postcode loterij! bla bla bla mooi verhaal over gratis lot en we speelde mee met een oud lot ,ik heb haar voor de zekerheid maar afgepoeierd want ik durf nergens meer op in te gaan! mooie slogan ,winnen doe je bij de postcode loterij.maar na al deze berichten denk ik alleen nog maar verliezers met weer extra maandlasten.
Mijn moeder werd ook gebeld.
Ze had meegedaan met een actie van de blokker en een gratis lot gewonnen.
Mijn moeder vertrouwde dit niet en heeft de verbinding verbroken.
Er zit altijd een addertje onder het gras met deze loterijen.
Ze had meegedaan met een actie van de blokker en een gratis lot gewonnen.
Mijn moeder vertrouwde dit niet en heeft de verbinding verbroken.
Er zit altijd een addertje onder het gras met deze loterijen.
ik heb ook een probleem met ze en zou iedereen willen vragen dit op Twitter te zetten. Ik heb er dit van gemaakt:
#FAIL #vriendenloterij oneerlijke werving en geldafschrijving! en GEEN response op klachten!
#FAIL #vriendenloterij oneerlijke werving en geldafschrijving! en GEEN response op klachten!
wowwwwww...!!!!!!!!!
Via PostNL ontving ik vandaag weer een GRATIS lot van de vriendenloterij. Wat zijn ze toch weer super goed.. Wel weer de nadruk leggen op GRATIS deelname en STOPT AUTOMATISCH!!!!
Lees vooral hier de berichten van mensen die daar ingetrapt zijn!!!!
Bezint U eer U begint.
Via PostNL ontving ik vandaag weer een GRATIS lot van de vriendenloterij. Wat zijn ze toch weer super goed.. Wel weer de nadruk leggen op GRATIS deelname en STOPT AUTOMATISCH!!!!
Lees vooral hier de berichten van mensen die daar ingetrapt zijn!!!!
Bezint U eer U begint.
Vandaag een brief van de vriendenloterij net als bovenstaande dus
via post.nl een gartis lot moet voor 26 februari geactiveerd.
naar de site http://www.vriendenloterij.nl/gratislot
nou de site is wegen groot sucus niet meer in de lucht
wat een nep gedoe zeg
misleidend en blij met dooie mussen
is dit de bedoeling vriendenloterij/zo raakt u uw vriendenkwijt
en inderdaad eindigt vanzelf nou je komt nooit meer van ze af geldklopperij is het bah dat hier nu eens niet iets aan gedaan word zeg
via post.nl een gartis lot moet voor 26 februari geactiveerd.
naar de site http://www.vriendenloterij.nl/gratislot
nou de site is wegen groot sucus niet meer in de lucht
wat een nep gedoe zeg
misleidend en blij met dooie mussen
is dit de bedoeling vriendenloterij/zo raakt u uw vriendenkwijt
en inderdaad eindigt vanzelf nou je komt nooit meer van ze af geldklopperij is het bah dat hier nu eens niet iets aan gedaan word zeg
Eerlijk gezegd snap ik de ophef niet helemaal.
Loterijen zijn toch geen liefdadigheidsinstellingen? Het is toch niet meer dan logisch dat ze niet "zomaar" gratis loten uitdelen maar dat ze daar hun redenen voor hebben?
Ik kan eerlijk gezegd geen medelijden hebben met de mensen die zich hier misleid voelen. Als je zelf zo naïef bent om aan die onzin mee te doen moet je ook zelf maar de gevolgen dragen. We zijn toch volwassen mensen?
Loterijen zijn toch geen liefdadigheidsinstellingen? Het is toch niet meer dan logisch dat ze niet "zomaar" gratis loten uitdelen maar dat ze daar hun redenen voor hebben?
Ik kan eerlijk gezegd geen medelijden hebben met de mensen die zich hier misleid voelen. Als je zelf zo naïef bent om aan die onzin mee te doen moet je ook zelf maar de gevolgen dragen. We zijn toch volwassen mensen?
ik voel me niet misdeeld, maar bedrogen omdat me werd gegarandeerd dat ik een herinnering zou krijgen om de loterij op te zeggen en die kwam niet. Pas na mijn protesten hier en op Twitter kreeg ik eindelijk de mogelijkheid om het te annuleren.
Maar het heeft me inmiddels wel bijna 20 euro gekost en niet te vergeten een heleboel verspilde tijd.
Maar het heeft me inmiddels wel bijna 20 euro gekost en niet te vergeten een heleboel verspilde tijd.
Dus omdat ze geen liefdadigheidsinstellingen zijn mogen ze je misleiden met informatie die op zijn best onvolledig is?klaas1978 schreef:Loterijen zijn toch geen liefdadigheidsinstellingen? Het is toch niet meer dan logisch dat ze niet "zomaar" gratis loten uitdelen maar dat ze daar hun redenen voor hebben?
Los van de vraag of ze het mogen, ze doen het al sinds mensenheugenis. Je zou toch mogen verwachten dat de verstandige burger zijn lesje inmiddels geleerd heeft.kuklos schreef:Dus omdat ze geen liefdadigheidsinstellingen zijn mogen ze je misleiden met informatie die op zijn best onvolledig is?klaas1978 schreef:Loterijen zijn toch geen liefdadigheidsinstellingen? Het is toch niet meer dan logisch dat ze niet "zomaar" gratis loten uitdelen maar dat ze daar hun redenen voor hebben?
En dus hebben we het maar te accepteren? En is het dus goed?klaas1978 schreef: ze doen het al sinds mensenheugenis.
Nee, je hoeft het niet te accepteren, maar hier een beetje gaan roeptoeteren op een forum helpt niet.kuklos schreef:En dus hebben we het maar te accepteren? En is het dus goed?klaas1978 schreef: ze doen het al sinds mensenheugenis.
Ik hanteer zelf een andere strategie: ik heb me ingeschreven bij het belmeniet-register en ongevraagde post stuur ik retour afzender. Uit ervaring kan ik je zeggen dat dat wèl helpt: ik krijg hooguit twee telefoontjes per jaar van telemarketeers (die ik dan meteen afbreek) en de laatste keer dat ik post van de postcodeloterij gekregen heb is ook al weer jaren geleden.
@klaas1978, mensen hebben het recht hier te klagen. Of roeptoeteren zoals jij het noemt. Het is niet aan jou om dit te veroordelen of af te keuren.
Ik veroordeel niks, iedereen moet vooral zelf weten waar hij wel of niet aan meedoet. Ik verbaas me er alleen over dat mensen meedoen aan "gratis" loterijen terwijl ze van tevoren (kunnen) weten dat ze beduveld worden en dan vervolgens gaan klagen.kuklos schreef:@klaas1978, mensen hebben het recht hier te klagen. Of roeptoeteren zoals jij het noemt. Het is niet aan jou om dit te veroordelen of af te keuren.
Vooralsnog kun je er m.i. vanuit gaan dat de tekst welke gebruikt wordt op het wervingskaartje juist is. Als je naar de site gaat (inderdaad voor de tweede keer ivm overbelasting) wordt het "eenmalig meespelen" en "stopt automatisch" nogmaals herhaald. Er is (nog) geen sprake van betaald meespelen. Indien je ingaat op het aanbod geef je de Vriendenloterij het voordeel van de twijfel.
Het is afwachten of het allemaal daadwerkelijk zo is. En uiteraard is het zo dat men op deze manier leden probeert te werven voor de Vriendenloterij, daar kun je zelf ja of nee tegen zeggen.
Het is afwachten of het allemaal daadwerkelijk zo is. En uiteraard is het zo dat men op deze manier leden probeert te werven voor de Vriendenloterij, daar kun je zelf ja of nee tegen zeggen.
het is fijn dat dit nu verbeterd lijkt te zijn maar dat was in december heel anders.
gezien sommige reactie`s vraag ik mij eigenlijk af is deze site niet om te blijven attenderen op dit soort praktijken.
a, natuurlijk krijg je niets voor niet
b het is weer een les
maar de opdringerigheid van deze loterijen hebben wel eens bij mensen en neiging er toch in te trappen.
zeker de wat oudere mensen onder ons zijn makkelijke prooien,ervaar dit met mijn eigen moeder van bijn 80 die post krijgt en dan van alles denkt en dit niet begrijpen.
wat ik verbazingwekkend vind van het forum
het programma radar neem ik heel serieus ,maar wat hier af en toe afspeelt maakt het in mijn ogen onsmakelijk
geen medelijden met mensen en al dit onzin ,sorry hoor advies okee ,maar kan het ook normaal in plaats van dat kinderachtige gedoe van sommige ,maakt van de bedoeling niet echt een item.
vrijbrieven voor de loterijen die dit vast ook lezen
mensen doe volwasssen ,en reageer ook zo in plaats er een non discussie van te maken.
het blijft serieus en dat gebeurt telekens weer en telkens weer zijn er nieuwe die dit mee maken en er in trappenhelaas en achteraf spijt hebben.
al jaren lang en de loterijen zijn slim hoor,en dat maakt de verleiding weer groot,en vooral in een tijd dat mensen het slechter hebben is het een droompje ,eigenlijk triest en we zij mensen en mensen maken fouten .
a, natuurlijk krijg je niets voor niet
b het is weer een les
maar de opdringerigheid van deze loterijen hebben wel eens bij mensen en neiging er toch in te trappen.
zeker de wat oudere mensen onder ons zijn makkelijke prooien,ervaar dit met mijn eigen moeder van bijn 80 die post krijgt en dan van alles denkt en dit niet begrijpen.
wat ik verbazingwekkend vind van het forum
het programma radar neem ik heel serieus ,maar wat hier af en toe afspeelt maakt het in mijn ogen onsmakelijk
geen medelijden met mensen en al dit onzin ,sorry hoor advies okee ,maar kan het ook normaal in plaats van dat kinderachtige gedoe van sommige ,maakt van de bedoeling niet echt een item.
vrijbrieven voor de loterijen die dit vast ook lezen
mensen doe volwasssen ,en reageer ook zo in plaats er een non discussie van te maken.
het blijft serieus en dat gebeurt telekens weer en telkens weer zijn er nieuwe die dit mee maken en er in trappenhelaas en achteraf spijt hebben.
al jaren lang en de loterijen zijn slim hoor,en dat maakt de verleiding weer groot,en vooral in een tijd dat mensen het slechter hebben is het een droompje ,eigenlijk triest en we zij mensen en mensen maken fouten .
Site was later in het weekend inderdaad weer gewoon in de lucht.ajgerrits schreef:Vooralsnog kun je er m.i. vanuit gaan dat de tekst welke gebruikt wordt op het wervingskaartje juist is. Als je naar de site gaat (inderdaad voor de tweede keer ivm overbelasting) wordt het "eenmalig meespelen" en "stopt automatisch" nogmaals herhaald. Er is (nog) geen sprake van betaald meespelen. Indien je ingaat op het aanbod geef je de Vriendenloterij het voordeel van de twijfel.
Het gaat inderdaad nu om een duidelijke actie, 1 maand gratis meespelen en het stopt automatisch. Je moet ze wel toestemming geven om je te mogen bellen (zodat ze je een nieuw aanbod kunnen doen).
Ik heb hier toch weer even met verbazing de berichten gelezen.
Vooral het woord "roeptoeteren"vind ik zo geweldig.
Maar juist het roeptoeteren is de beste reclame om de mensen om je heen te waarschuwen !!!!!
Mijn kennissen en vriendenkring doen allang niet meer mee, die zijn al volledig op de hoogte en die zeggen ook een en ander voort of te wel doen aan roeptoeteren!!!!!
Ik ben ook aangesloten bij het belmeniet register hoor en de rest maar het laatste lot kreeg ik weer via post.nl zonder adres in mijn brievenbus. En zo ook via een bekend magarine merk of de Nederlandse hartstichting. Voor mij gaat zoiets gelijk in de open haard of bij het oud papier.
Maar in deze tijd dat het financiëel met de mensen slechter gaat is GRATIS zo aantrekkelijk toch????
Juist die mensen wordt dan geld afgetroggeld.
Er weer van af komen is een hel en negeren staan bij deze clubs in een hoog vaandel.
Ook al worden deze loterijen voor hun misleidende handelen veroordeeld door de ReclameCode Commissie blijven ze doorgaan.
DUS MENSEN TOETER er op los zoveel als je kan..maar doe dat ook vooral in je naaste omgeving. Dat werkt het beste...
Je moet hier wel ROEPTOETEREN want instanties die zeggen dat ze er wat aan doen doen dus niets!
Maar juist het roeptoeteren is de beste reclame om de mensen om je heen te waarschuwen !!!!!
Mijn kennissen en vriendenkring doen allang niet meer mee, die zijn al volledig op de hoogte en die zeggen ook een en ander voort of te wel doen aan roeptoeteren!!!!!
Ik ben ook aangesloten bij het belmeniet register hoor en de rest maar het laatste lot kreeg ik weer via post.nl zonder adres in mijn brievenbus. En zo ook via een bekend magarine merk of de Nederlandse hartstichting. Voor mij gaat zoiets gelijk in de open haard of bij het oud papier.
Maar in deze tijd dat het financiëel met de mensen slechter gaat is GRATIS zo aantrekkelijk toch????
Er weer van af komen is een hel en negeren staan bij deze clubs in een hoog vaandel.
Ook al worden deze loterijen voor hun misleidende handelen veroordeeld door de ReclameCode Commissie blijven ze doorgaan.
DUS MENSEN TOETER er op los zoveel als je kan..maar doe dat ook vooral in je naaste omgeving. Dat werkt het beste...
Je moet hier wel ROEPTOETEREN want instanties die zeggen dat ze er wat aan doen doen dus niets!
Blijkbaar heb je de voorwaarden van deze aktie en voorgaande posts niet gelezen......Will50 schreef:Ik heb hier toch weer even met verbazing de berichten gelezen.