LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vriendenloterij

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Hephesto

Re: Vriendenloterij

Ongelezen bericht door Hephesto »

Ook weer raak vanochtend, de Vriendenlotterij belde me per ongeluk. Willekeurige andere persoon had blijkbaar een verkeerd nummer opgegeven en de beller was zo vriendelijk om mij dan met een mierzoete stem dezelfde deal aan te bieden. En dat terwijl ik toch duidelijk in het Niet Bel-register sta. Maar goed na weer eens 5x, langzaam steeds harder, nee zeggen, kom ik dus na een bandje ook weer uit bij het Niet Bel-register.

Nou is een foutje natuurlijk snel genoeg gemaakt, maar ik heb dit ondertussen dus ook al van twee andere mensen gehoord. Ik begin dus ook steeds meer het vermoeden te krijgen dat het hier weer eens om onterechte telemarketing gaat.

hoihoi1

Ongelezen bericht door hoihoi1 »

het word altijd duidelijk gezegd dat je moet opzeggen, maarja als mensen het woord gratis horen luisteren ze al niet meer:)
in de voicelog word ook gezegd

De kosten worden afgeschreven van :.......
u besluit ZELF hoelang u mee wilt spelen STOPZETTEN van de loten kan ten alle tijden schriftelijk

Gaat u hiermee AKKOORD?

dan is het toch duidelijk dat de loten doorlopen ofniet :)

Will50

Ongelezen bericht door Will50 »

Kennelijk ben jij weer een van de medewerkers van de vriendenloterij zoals in het verleden hier ook bleek. Er van uit gaan dat de mensen hier maar wat vertellen wat niet waar is en jij en anderen het grootste gelijk hebben.
Kennelijk zijn wij allemaal dom!!! en willen we maar al te graag winnen!!!

Dat is juist waar jullie soort op uit zijn..

Ik ben blij dat de Reclame Code Commissie daar in sommige gevallen anders over denkt.
Hou op over de voicelog!!!!. Er wordt alleen maar opgenomen wat de medewerkers van het call center graag horen. Maar terugluisteren van de voicelog ho maar. Eerst even onrechtmatig geld innen, lekker niet reageren en als er dan toch iemand is die de knoop doorhakt en daadwerkelijk aangifte doet en gelukkig alle bewijzen in de hand heeft, is het even excuses aanbieden en we gaan weer gewoon door.

Ik blijf erbij Goede Doelen steunen is een goede zaak maar doe het met eerlijk verzameld geld.

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

[quote][Ik blijf erbij Goede Doelen steunen is een goede zaak maar doe het met eerlijk verzameld geld./quote]

Als je dan zo begaan bent met de goede doelen, doneer dan rechtstreeks. Dan weet je zeker dat alles naar de goede doelen stichting gaat. Of het goede doel ook werkelijk gesteund wordt is natuurlijk een tweede.

Will50

Beste Jan1 dat doe ik allang vooral nadat ik ben opgelicht door de Vriendenloterij.
Voor de Reclame Code Commissie doen ze heel zielig, bieden verontschuldegingen aan, had niet mogen gebeuren enz...en ze krijgen een flinke tik op de vingers en worden veroordeeld.

Maar voor de duizenden anderen die niet kunnen reageren en niet bij machte zijn is het...... K A S S A !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Webcare vriendenloterij doet af en toe wat voor de klagers hier.. zo houden we de boel een beetje rustig toch??? en ja hoor weer veeeeeeeeeeeeeel mensen trappen er weer in

Ook al zeg je letterlijk in de voicelog dat je niet wilt deelnemen en ze jouw banknummer vragen om het eventueel gewonnen geld over te maken van de prijzen op de gratis loten,.. gebruiken ze jouw banknummer om gewoon loten af te schrijven..
En onze banken verlenen aan deze oplichterij ook nog hun medewerking!!!! immers er is een overeenkomst gesloten ook al is die niet gesloten!!!!

Wat een eerlijk verzameld geld voor een goed doel zeg.. ik moet er bijna van br.............n

En de Nederlandse Hartstichting, Becel, V en D en noem maar op doen er allemaal gretig aan mee.

Het interesseert hen niet hoe de bijdragen van deze loterij worden vergaard.
Het gaat hen slechts over de pieken die ze krijgen.

daan62

Ongelezen bericht door daan62 »

Vanmorgen kreeg ik de brief door de brievenbus,
om gratis een maand mee te spelen met de Vriendenloterij.
Stond ook in zonder enige verplichtingen en stopt automatisch.
Ten eerste ik reageer nooit op dit soort akties.
Maar wilde er wat meer van weten.
Nu blijkt via deze site van Trosradar.
Je wordt gewoon bij de neus genomen als je er op reageerd.
Met het gevolg een maand later speel je als vaste klant mee.
Opzeggen blijkt ook een moeilijke zaak.
Vraag me dan ook af zijn er geen wettelijke richtlijnen die dit tegen kunnen gaan.
Mensen worden niet op juiste manier voorgelicht.
En gezien de huidige economie, waarsschijnlijk ook in financiële problemen geplaatst.

Giliam

Ongelezen bericht door Giliam »

Ik ben al ruim anderhalf jaar geen lid meer van de vriendenloterij (voorheen Sponsor Bingoloterij), maar alsnog bellen ze me nog met "leuke aanbiedingen". En dat terwijl ik al verschillende keren aangekondigd heb niet meer gebeld wens te worden en ik ingeschreven sta in het bel-me-niet register. Het is een zeer kwalijke zaak dat ze van de vriendenloterij dit bel-me-niet register met een korreltje zout nemen. Tenminste dat is wel mijn ervaring. Beetje jammer.

Als iemand opgezegd heeft dan heeft diegene dat gedaan met een reden en niet om later alsnog lastig gevallen te worden met "leuke aanbiedingen" om mensen over te halen weer lid te worden.

elnuar

Ongelezen bericht door elnuar »

Als ze nog een keer bellen, contact opnemen met bel-me-niet-register en melding maken. Dan kunnen die de organisatie op hun vingers tikken...

53o

Ongelezen bericht door 53o »

Ik quote mijn antwoord van een andere thread over de vriendenloterij:
Heb het antwoord gekregen nadat ik even heb nagevraagd op Cardrunners (een poker forum), als je 'maar' 15 getallen goed moet hebben heb je een kans van 0.0094, oftewel, 0.94%

http://www.wolframalpha.com/input/?i=%2 ... oose+15%29

*edit*

De kans om minimaal een Hema taart te winnen na 35 getallen is dus 0.94%, de kans om €100.000 te winnen is 0.000016% (dat is 1 op 6355363).

http://www.wolframalpha.com/input/?i=%2 ... oose+15%29
Oftewel, als je lid bent, zeg gewoon op, ben je het nog niet, wordt nooit lid!

NIMBY

Ongelezen bericht door NIMBY »

Onze ervaring met de "vrienden" loterij is gelijk aan wat jullie allemaal beschrijven.

Ondanks schriftelijk en telefonisch contact met de vrienden loterij bleven wij gebeld worden. Bij aangeven dat we niet gebeld willen en mogen worden, kregen we het vaste antwoord: nee hoor, we mogen u wel bellen want dat hebt u zelf aangegeven. Het blijft praten tegen dovemansoren.
Verbreek meteen de verbinding als ze bellen en ga niet in gesprek. De bellers/telemarketeers krijgen pas betaald als een gesprek minimaal een bepaalde lengte heeft. Wanneer men terug belt dat de verbinding werd verbroken, (kun je zeggen ja dat klopt) verbreek je opnieuw meteen de verbinding.

De oplossing voor het ongevraagd afboeken van geld is vrij simpel:
- noteer het rekeningnummer van de vrienden loterij
- ga naar je bank en vraag om storneren/terug boeken van het bedrag, omdat je het niet met de afboeking eens bent. Of geef aan dat je geen machtiging gegeven hebt.
- hiervoor moet je waarschijnlijk tekenen dat je bank niet verantwoordelijk is voor hierdoor misgelopen prijzen
- vraag vervolgens om een "selectieve blokkade" van het rekeningnummer

Er zijn geen afboekingen meer gedaan en de afgeboekte bedragen zijn teruggestort. Let op: dit moet binnen een maand gedaan worden.

Vandaag heb ik gebeld met V&D om ook bij hun mijn beklag te doen. Ik werd uiterst vriendelijk te woord gestaan! De mevrouw gaf aan dat zij contact gaat opnemen met de vrienden loterij om dit weer te melden zodat we niet meer gebeld worden. V&D heeft om deze reden de contacten met de vriendenloterij verbroken (lees doet geen acties samen meer).

Ook heb ik 0800-1188 gebeld (ledenservice) en daar ons laten blokkeren voor email, post en telefoon. Overigens werd ik hier zeer vriendelijk te woord gestaan en lijkt het nu definitief geregeld te zijn.

We wachten af....

ps ik vind het vreemd dat commerciële sportclubs als AJAX gesponsord worden door de vriendenloterij.

Peagasus

Ongelezen bericht door Peagasus »

Vriendenloterij/postcodeloterij en gratis loten laat me niet lachen dat is gewoon bedrog. 1 lot gratis als je een ander koopt, heel slinks verwerkt in de voorwaarden. Als je accoord gaat met de voorwaarden heb je je gratis lot + 1 die je moet betalen. Wat nou GRATIS!!!!!!!! O ja ze steunen goede doelen, dat klopt zich zelf!! Please radar maak het een item, zo dat niet nog meer mensen in hun val trapt, want gratis NO WAY!!! Het is gewoon Bedrog!!

Remco

stap50per

Ongelezen bericht door stap50per »

[quote="Peet21"]Vorige week werd ik gebeld met de mededeling dat ik 2 keer gratis mag meespelen met de vriendenloterij. Dit werd mij aangeboden, omdat ik in het afgelopen jaar maandelijks geld doneerde aan 'Artsen zonder Grenzen'. Het leek mij prima om mee te doen, want de voorwaarden, die werden voorgelezen en opgenomen, leken mij prima in orde. Ik zou 2 keer meedoen en daarvan zou ik een bevestiging krijgen. Het zou zonder verdere verplichtingen zijn.
Het probleem:
Ik heb geen bevestiging gekregen.
Er is vandaag 17,60 euro afgeschreven van mijn rekening (2 loten x 4 weken x 2,20 per trekking in de maand februari), terwijl ik daar bij mijn weten geen toestemming voor heb gegeven.

Hebben meer mensen hier ervaring mee?

Vriendelijke groet.[/qu

hoe komen ze aan je banknummer????????

NIMBY

Ongelezen bericht door NIMBY »

ik zie ook heel veel klachten via twitter
https://twitter.com/#!/vriendenloterij

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

stap50per

Het is natuurlijk niet ondenkbaar dat Artsen zonder Grenzen dat nummer "verkocht" heeft aan de Vriendenloterij.

Maxiem.

Will50

Stap50per.

Ik denk dat je toch dat banknummer van jou genoemd hebt toen de bandopname aan de telefoon is gemaakt.. Voicelog heet dat. Dit vragenze om het geld dat je wint met de gratis loten te storten op jouw rekening.. Slim he.. jeetje wat is die vriendenloterij toch slim...of ???????? vul maar in

Ik moet van ze br........ken..!!!!

Je hebt nu hun banknummer. Als de sodemieter dit nummer door de bank laten blokkeren.

Of je je geld nog terugkrijgt? Schrijf hun een brief of spreek webcare vriendenloterij aan.. Doe een klacht bij de reclame code commissie en/of consuwijzer.

Succes

VriendenLoterij

Ongelezen bericht door VriendenLoterij »

Beste stap50per,

Excuses voor het ongemak. Wil je in een privebericht je gegevens (naam, postcode, huis- en telefoonnummer) sturen? Dan kunnen we het voor je nagaan.

Met vriendelijke groeten,

Webcare Team VriendenLoterij

Jordanic

Ongelezen bericht door Jordanic »

Ik kan me niet herinneren me ooit op te hebben gegeven om mee te spelen in de Vriendenloterij, maar dit terijde. Ik speel dus al een kleine twee jaar mee zonder ooit iets gewonnen te hebben. Tijd om te stoppen dus. Telefonisch contact gelegd met de Vriendenloterij, blijk ik daar helemaal niet in het bestand voor te komen, dus logisch dat ik nooit iets heb gewonnen :-)
Telefonisch konden ze natuurlijk niets voor me doen, heb ze vandaag een brief gestuurd met het verzoek het geld wat er maandelijks van mijn rekening is geschreven terug te storten op mijn rekening. Ik ben benieuwd naar hun reactie.

stap50per

Ongelezen bericht door stap50per »

VriendenLoterij schreef:Beste stap50per,

Excuses voor het ongemak. Wil je in een privebericht je gegevens (naam, postcode, huis- en telefoonnummer) sturen? Dan kunnen we het voor je nagaan.

Met vriendelijke groeten,

Webcare Team VriendenLoterij
sorry dat ik dit zo laat zie maar hoop dat het inmiddels opgelost is
dit was geen bericht van mij maar een quoute op het bericht van peet

dus peet heeft problemen niet ik

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Helaas werken ze op 2 manieren, aanmelden gaat perfect en snel, opzeggen is een ramp en ze lijken retour en nooit aangemelde klanten te negeren.
Laat ze maar porto kosten maken en geld verspillen.

Ik reageer na 3x retour afzender niet meer, en met een fout bank nummer en fout telefoon nummer word het voor hun moeilijk om mijn nog te bereiken.

Door dit agressieve verkoop raken ze meer klanten kwijt en vele die het slechts gelezen hebben zullen zich niet eens meer durven aan te melden.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik heb iemand van de Vriendenloterij af moeten helpen (super opdringerig colporteurtje had aangebeld).

Je kan ze alleen bellen om zo te voorkomen dat je afspraken zwart op wit krijgt. En zo vangen ook nog eens extra geld. Om o.a. al die BN'ers te betalen die uit de goed gevulde ruif van de Postcode/vriendenloterij mee-eten: zij winnen altijd.

Uiteindelijk afgezegd via [email protected] *

Maar de mailings blijven komen.

*) http://www.vriendenloterij.nl/organisatie/Pers.htm

Gesloten