LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde bestelling door XMS, maart 2011

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
AJvdB

Verkeerde bestelling door XMS, maart 2011

Ongelezen bericht door AJvdB »

Ik plaats dit bericht voor mijn ouders, ze zijn al op leeftijd en komen er helaas met xms niet uit. Ik heb besloten er nog een poging voor te wagen...

Vorig jaar maart 2011 zijn mijn ouders overgestapt naar glasvezel, xms. Er kwam iemand langs die de situatie ter plekke heeft bekeken. Deze persoon heeft vervolgens alles besteld. Mijn ouders hebben het allemaal binnen gekregen, nemen voor waar aan wat er in het pakket zit, een goede vriend zou na een maand alles komen installeren, helaas kon deze niet eerder.

Toen kwam het probleem: ze hebben nog een ouderwetse tv, met scart aansluiting dus en de persoon die er verstand van zou moeten hebben heeft een kastje voor de tv besteld met hdmi aansluiting.
Mijn ouders gaan naar de xms winkel in de buurt, die geven aan dat ze het niet zomaar kunnen ruilen, maar dat alles in orde komt. Mijn vader neemt verschillende malen met de winkel contact op. In eerste instantie dachten wij dat de kastjes op dat moment even niet leverbaar waren, maar dat bleek het probleem niet te zijn.
xms wil niet meewerken, want mijn ouders hadden binnen 7 werkdagen het kastje terug moeten sturen omdat het niet de juiste is.
Mijn vader heeft zelfs contact gehad met de directeur van xms, ook die beloofde dat alles in orde zou komen... Jullie raden het al: tot op heden niks.

Nou zijn we 10 mnd verder, ik erger mij kapot dat xms zo met klanten omgaat.
Tevens heb ik zelf contact gehad met een persoon voor mijn eigen internet+tv aansluiting, hij werkte ook voor xms en bij ons in de gemeente willen ze het ook aan gaan leggen. Hoe ik ertegen over stond? Ik legde het verhaal van mijn ouders uit en dat ik er helemaal geen zin in heb. Hij was zeer verbaast over de slechte service van xms en vertelde dat hij zelf nog wel een kastje op voorraad heeft en eventueel kunnen mijn ouders hem hierover wel bellen. Ik zei nog dat ik nog een poging zou wagen op het Radar forum, want xms zou het oplossen en dat gebeurd niet.

Wie heeft er nog tips, of nog beter: leest xms mee op dit forum en gaan ze het "keurig" oplossen zoals het hoort?
Namens mijn ouders hartelijk bedankt! (die zijn natuurlijk wel op de hoogte van dit feit)

Pareltje31

Re: Verkeerde bestelling door XMS, maart 2011

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

standaard krijg je bij XMS een kastje met HDMI aansluiting, wel type kastje heb je gehad weet je dat?

AJvdB

Ik ga het vanavond even nakijken welke ze precies gekregen hebben, maar ik denk een hdmi kastje.
Het gaat er juist om dat ze een hdmi hebben gekregen, maar een scart moeten hebben. Blijkbaar is dit niet simpel op te lossen door er een andere kabel op aan te sluiten. Overigens kijken ze wel tv, maar dan op een illegale manier en op een gegeven moment kunnen ze geen enkele zenders meer ontvangen, zei de goede vriend tegen mijn ouders. Daarnaast betalen ze voor de tv ook een abonnement, dus het zou in orde moeten komen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

vertelde dat hij zelf nog wel een kastje op voorraad heeft en eventueel kunnen mijn ouders hem hierover wel bellen.
Ik zou hier op in gaan, je hebt het over dat je ouders 10 maanden er al zijn bij XMS , nog 2 dan kunnen ze er weg , is superslecht xms.

AJvdB

Dat is precies de reden waarom ik er nu wel even achterheen ga. Als de goede vriend het over 1 mnd nog niet in orde heeft kunnen ze het opzeggen bij xms.
Dat houd wel in dat er een andere aanbieder gezocht moet worden, mijn vader heeft internet gedeeltelijk nodig voor zijn werkzaamheden, dus zit liever niet zonder en stapt niet graag over op een andere aanbieder.
Uit eigen ervaring weet ik ook dat het niet meevalt over te stappen binnen een aanbieder, maar dat is een heel ander verhaal ;-)

Dan nog blijft het belachelijk dat xms niks doet, maar een installateur die voor verschillende bedrijven werkt, wel z'n best wilt doen! Ik denk dat we hem deze week nog gaan bellen voor een afspraak.

ciske

Neem aan dat je ouders wel het hele jaar hebben moeten betalen? schofterig gewoon, ik heb bij de 1ste keer overstappen een dubbele maand gehad.(dan zit je sowieso niet zonder)

Let wel op naar welke provider je gaat. succes.

AJvdB

Ze hebben een kastje van Amino gekregen met HDMI aansluiting. Ik zie dat er echt geen andere kabel aangesloten kan worden, usb, maar dat zal niet op de tv zitten.
Ik hoop nog een reactie te krijgen vanuit xms, maar ik vrees dat ze niet meelezen met dit forum.
Het is niet anders, hopelijk kan de installateur ze verder op weg helpen, want toen ik over overstappen begon werd er, begrijpelijk erg bedenkelijke gekeken.

Pareltje31

wat je wel kan doen is een kabel kopen die van HDMI scart maakt. Ik dacht dat XMS de Amino 140 leverde en daar zit ook een scart op.

AJvdB

Daar ben ik ook al mee bezig geweest, een simpele kabel bestaat er niet voor, wel een omvormkastje van meer dan 100 euro.
Ik geef het (lees: xms) tot eind vd week, dan gaan mijn ouders de installateur bellen voor het kastje wat hij nog heeft staan.

AJvdB

De tv van mijn ouders is nog prima, ze willen pas een nieuwe kopen als deze kapot is en terecht, het geld groeit ze niet op de rug. xms kwam zelf ook met die oplossing, in en in triest is het!
Het gaat mij erom dat xms heeft gezien dat ze geen plat scherm hebben en dan nog het verkeerde kastje weten te bestellen en weigeren met een goede oplossing te komen.

ciske

AJvdB schreef:De tv van mijn ouders is nog prima, ze willen pas een nieuwe kopen als deze kapot is en terecht, het geld groeit ze niet op de rug. xms kwam zelf ook met die oplossing, in en in triest is het!
Het gaat mij erom dat xms heeft gezien dat ze geen plat scherm hebben en dan nog het verkeerde kastje weten te bestellen en weigeren met een goede oplossing te komen.

ja waarom zouden ze een andere kopen als die van hun nog goed is..
Ik hoop nog een reactie te krijgen vanuit xms, maar ik vrees dat ze niet meelezen met dit forum
nou reken maar dat ze meelezen hoor, alleen sommigen reageren niet op een forum doet KPN ook niet , en tele2....tja je ziet komt wel iemand die heeft er een dagtaak aan :mrgreen: zonder oplossingen.

AJvdB

Ik heb xms inmiddels een link gestuurd naar deze topic en de gegevens van mijn ouders toegevoegd.
Jullie horen wel over het verloop hiervan.

Arie_O

Ongelezen bericht door Arie_O »

Hoezo verkeerde bestelling?
Ik ben ook aardig op leeftijd, als ik wat nieuws wil hebben cq. kopen, dan gaan daar weken aan voorbereiding aan vooraf.
Het is zelde dat ik een kat in de zak koop, krijg.
Ben van mening dat je ouders zich beter had moet laten informeren, en wat meer vragen mogen stellen aan de desbetreffende verkoper.
En alles op papier laten zetten.
Ik als oude man doe dat ook.

gr. Arie

AJvdB

xms geeft de service dat er iemand langskomt om te bekijken wat je nodig hebt. Dat wordt vervolgens besteld. Mijn ouders hebben daarop vertrouwd. Kun je dom vinden, maar ik vind het niet meer dan logisch. Aangezien ik zelf geen verstand heb van glasvezel heb ik mij er niet mee bemoeid. Ik ging ervan uit dat het goed zou komen, aangezien er iemand langs is geweest die verstand van zaken heeft. Als die vervolgens het verkeerde besteld, vind ik niet dat je mijn ouders daar verantwoordelijk voor kan stellen.

Pareltje31

stuurt XMS bij iedere nieuwe klant iemand om na te gaan welke box ze nodig hebben?

AJvdB

Dat durf ik niet te beweren pareltje, ik denk dat het ook met het glasvezel te maken had.

AJvdB

Ik zou nog even laten weten hoe dit verhaal is afgelopen.
Mijn ouders hebben contact opgenomen met de onafhankelijke installateur die bij mij is geweest. Hij heeft alles in orde gemaakt, ze hebben nu een kastje voor de tv gekregen die aansluitingen voor HDMI heeft EN Scart.
Ik hoor meer negatieve verhalen over XMS, ze blijken als er iets mis gaat niet in staat het op te lossen, dit vind ik een slechte zaak, er is door XMS niet gereageerd op een mail van mij uit en ze hebben dit verhaal niet zelf opgelost, maar een onafhankelijke installateur. Ik zei al tegen mijn ouders: de rekening van deze persoon zou ik keurig betalen en indienen bij XMS, eens kijken wat ze doen. Ik denk niks.

ciske

Ik zei al tegen mijn ouders: de rekening van deze persoon zou ik keurig betalen en indienen bij XMS, eens kijken wat ze doen. Ik denk niks.
Dat denk ik ook niet , maar niet geschoten is altijd mis.

Fijn dat je ouders nu wel de boel op orde hebben.

AJvdB

Ja je weet maar nooit, dan laat ik het wel even weten. :lol:

Burger033

Ongelezen bericht door Burger033 »

Over de communicatie bij XMS kan ik inmiddels ook meepraten. Ze zijn bijzonder slecht telefonisch bereikbaar en op alle vijf de e-mails die ik heb gestuurd naar hun klantenservice, heb ik zegge en schrijven ooit één reactie terug gehad. Twee maanden na het stellen van de vraag via e-mail reageerde XMS met een mailtje met excuses voor hun late reactie, en stelden ze dat ze ervan uitgingen dat het probleem inmiddels wel zou zijn opgelost. Verder reageren ze gewoon niet op een vraag per e-mail. Nutteloos dus.

Apparatuur om TV te kijken werd niet op tijd geleverd voor de datum dat het abonnement contractueel in zou gaan. Ik moest er zelf achteraan bellen om niet weken zonder TV te zitten. Ze zijn bij XMS kennelijk nog niet in staat om een simpele e-mail te beantwoorden, hoe moet dat dan als er straks onverhoopt technische problemen zijn? Ik houd m'n hart vast, want ik heb een bedrijf aan huis en ben daarvoor afhankelijk van internet.

Overigens moet ik wel zeggen dat de medewerkers die ik aan de telefoon krijg mij correct te woord staan en ik heb ook het idee dat ze oprecht proberen het probleem voor me op te lossen. Dus kennelijk is er sprake van onderbezetting op de klantenservice (bezuinigingspost?) en/of deugt het systeem niet.

Gesloten