LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rechtzaak aanspannen Hogenboom Vakantieparken
Rechtzaak aanspannen Hogenboom Vakantieparken
Wij hebben tijdens de jaarwisseling van 2010/2011 een zeer traumatische ervaring gehad met vuurwerk uit de omgeving. Daarom wilden we afgelopen jaarwisseling naar een rustig verblijf, ook simpelweg vanwege het feit dat we een baby hebben van een paar maanden en mijn vrouw chronisch ziek is en rust nodig heeft. Wij zagen veel reclame overal van Hogenboom vakantieparken en dat ze vuurwerkvrije parken hadden voor de jaarwisseling. De prijzen voor het verblijf waren wel hoog, maar het wel waard voor rust. Dus wij meteen reserveren voor 30 december tot en met 2 januari voor een huisdiervrij en rookvrij huisje.
bij aankomst en gedurende het verblijf de volgende gebreken van het huis
gevonden en vermeld (en foto's genomen als bewijs):
- Asbak in de keuken en huis rook beetje naar sigaretten
- Doorgesneden colafles vol met gebruikte peuken bij de deur
- De Waterkoker lekte aan de onderkant op het electriciteits contact punt waar je het op moet zetten.
- Het was overal vies met dode insecten die overal lagen.
- Leeg Dr.Pepper fles onder de eettaffel.
- Beschimmelde appels in een mand naast de tv op de grond.
- WC boven spoelde niet door
- Magnetron plaat draaide niet (wat niet handig is voor voeding voor een baby)
Gedurende het verblijf alle punten geleidelijk gemeld (bij vondst). Er werd ons verteld dat er niet veel aan kon worden gedaan nu. Wij waren er niet blij mee en waren van plan een klachtbrief te schrijven zodra we thuis waren (dit werd ons meegedeeld bij de receptie als enige optie). Wij hebben het maar naast ons geprobeerd te leggen want het allerbelangrijkst was rust en vuurwerkvrij gebied voor mijn gezin.
Bij de jaarwisseling vanaf 11 uur s'avonds begonnen er mensen binnen het park vuurwerk af te steken en het werd maar steeds erger (opnames gemaakt van het geheel als bewijs). De politie gebeld en een klacht ingediend. Er werd ons verteld dat zie op "eigen terrein" niks mochten doen en dat we contact moesten opnemen met de parkbeheerders.
Ik heb vervolgens het noodnummer van het park opgezocht en gebeld. Kreeg een man aan de lijn. Ik heb de man de situatie uitgelegd en gezegd dat de enige reden dat we hier naartoe zijn gekomen het vuurwerkvrije was, waar reclame mee werd gemaakt. zijn antwoord was letterlijk: "we weten dat er binnen de park vuurwerk wordt afgestoken, maar ik ga toch niet achter een stel dronken mensen aanlopen en zeggen dat ze dat niet mogen doen!" en voordat ik wat kon zeggen werd er opgehangen. Vervolgens nogmaals politie gebeld en ze zeiden dat ze echt niks kunnen doen op eigen terrein. er werd wel een politierapport van gemaakt. Vervolgens hebben we in een hel moeten doorbijten, en de volgende ochtend de klacht nogmaals bij de receptie vermeld en vervroegd naar huis gegaan. Bij thuiskomst een klachtbrief gestuurd met daarin eis dat we per direct een volledige vergoeding willen van de verblijfskosten aangezien zij niet hun afspraken zijn nagekomen, nog niet eens gesproken over de nalatigheden van het huis zelf. Naast al dit gebeuren heeft het ook een negatieve invloed gehad op mijn vrouw door alle stress die we toen hebben moeten meemaken waardoor ze is opgenomen in het ziekenhuis en haar ziekte weer heeft verergerd. Nu heb ik zelf bijna 2 1/2 week vrij moeten nemen om voor mijn vrouw en kind te zorgen, wat waarschijnlijk langer moet zijn totdat ze kan herstellen. Daarnaast heb ik een antwoordbrief gekregen van hoogenboom vakantieparken dat ze de brief hebben ontvangen en bereid zijn 50 euro en een vakantiecheque van 50 euro erbij te doen ter compensatie (wat bij elkaar niet eens 1/5 is van het bedrag wat we hebben moeten betalen voor het verblijf).
Door al dit gebeuren wil ik eigenlijk per direct rechtsbijstand inschakelen en een rechtzaak aanspannen. Ik zou het op prijs stellen als er wat meningen hierover kunnen worden uitgesproken, met betrekking tot het feit dat ik wel echt een case heb. ik vind namelijk persoonlijk van wel.
Overigens, voor de mensen die het stuk te lang vinden hier de beknopte versie:
1. vanwege traumatische ervaring jaarwisseling 2010/2011, chronische ziekte van mijn vrouw en ons pasgeboren baby een vuurwerkvrije park van hoogenboom vakantieparken geboekt voor jaarwisseling
2. bij aankomst en verblijf steeds gebreken gevonden, gemeld bij receptie en foto's gemaakt. reactie receptie: kon niks aan worden gedaan, we moesten een klacht indienen bij hoofdkantoor.
3. Tijdens jaarwisseling rust verwacht, integendeel veel vuurwerk op park afgestoken. politie gebeld, konden niks doen vanwege eigen terrein. parkbeheerders gebeld. ze waren bewust van het feit maar willen er niks tegen toen, hangt op terwijl we praten, terwijl ze misleidend reclame maken. traumatische nacht gehad.
4. Achteruitgang en opname vrouw in ziekenhuis een paar dagen na thuiskomst, vanwege alle stress
5. Ontvangst antwoord klachtbrief , voldoet niet aan gestelde eisen, en waardeloos compensatie.
6. Herstel en zorg vrouw thuis, meer dan 2 weken vrij moeten nemen van werk voor zorg.
bij aankomst en gedurende het verblijf de volgende gebreken van het huis
gevonden en vermeld (en foto's genomen als bewijs):
- Asbak in de keuken en huis rook beetje naar sigaretten
- Doorgesneden colafles vol met gebruikte peuken bij de deur
- De Waterkoker lekte aan de onderkant op het electriciteits contact punt waar je het op moet zetten.
- Het was overal vies met dode insecten die overal lagen.
- Leeg Dr.Pepper fles onder de eettaffel.
- Beschimmelde appels in een mand naast de tv op de grond.
- WC boven spoelde niet door
- Magnetron plaat draaide niet (wat niet handig is voor voeding voor een baby)
Gedurende het verblijf alle punten geleidelijk gemeld (bij vondst). Er werd ons verteld dat er niet veel aan kon worden gedaan nu. Wij waren er niet blij mee en waren van plan een klachtbrief te schrijven zodra we thuis waren (dit werd ons meegedeeld bij de receptie als enige optie). Wij hebben het maar naast ons geprobeerd te leggen want het allerbelangrijkst was rust en vuurwerkvrij gebied voor mijn gezin.
Bij de jaarwisseling vanaf 11 uur s'avonds begonnen er mensen binnen het park vuurwerk af te steken en het werd maar steeds erger (opnames gemaakt van het geheel als bewijs). De politie gebeld en een klacht ingediend. Er werd ons verteld dat zie op "eigen terrein" niks mochten doen en dat we contact moesten opnemen met de parkbeheerders.
Ik heb vervolgens het noodnummer van het park opgezocht en gebeld. Kreeg een man aan de lijn. Ik heb de man de situatie uitgelegd en gezegd dat de enige reden dat we hier naartoe zijn gekomen het vuurwerkvrije was, waar reclame mee werd gemaakt. zijn antwoord was letterlijk: "we weten dat er binnen de park vuurwerk wordt afgestoken, maar ik ga toch niet achter een stel dronken mensen aanlopen en zeggen dat ze dat niet mogen doen!" en voordat ik wat kon zeggen werd er opgehangen. Vervolgens nogmaals politie gebeld en ze zeiden dat ze echt niks kunnen doen op eigen terrein. er werd wel een politierapport van gemaakt. Vervolgens hebben we in een hel moeten doorbijten, en de volgende ochtend de klacht nogmaals bij de receptie vermeld en vervroegd naar huis gegaan. Bij thuiskomst een klachtbrief gestuurd met daarin eis dat we per direct een volledige vergoeding willen van de verblijfskosten aangezien zij niet hun afspraken zijn nagekomen, nog niet eens gesproken over de nalatigheden van het huis zelf. Naast al dit gebeuren heeft het ook een negatieve invloed gehad op mijn vrouw door alle stress die we toen hebben moeten meemaken waardoor ze is opgenomen in het ziekenhuis en haar ziekte weer heeft verergerd. Nu heb ik zelf bijna 2 1/2 week vrij moeten nemen om voor mijn vrouw en kind te zorgen, wat waarschijnlijk langer moet zijn totdat ze kan herstellen. Daarnaast heb ik een antwoordbrief gekregen van hoogenboom vakantieparken dat ze de brief hebben ontvangen en bereid zijn 50 euro en een vakantiecheque van 50 euro erbij te doen ter compensatie (wat bij elkaar niet eens 1/5 is van het bedrag wat we hebben moeten betalen voor het verblijf).
Door al dit gebeuren wil ik eigenlijk per direct rechtsbijstand inschakelen en een rechtzaak aanspannen. Ik zou het op prijs stellen als er wat meningen hierover kunnen worden uitgesproken, met betrekking tot het feit dat ik wel echt een case heb. ik vind namelijk persoonlijk van wel.
Overigens, voor de mensen die het stuk te lang vinden hier de beknopte versie:
1. vanwege traumatische ervaring jaarwisseling 2010/2011, chronische ziekte van mijn vrouw en ons pasgeboren baby een vuurwerkvrije park van hoogenboom vakantieparken geboekt voor jaarwisseling
2. bij aankomst en verblijf steeds gebreken gevonden, gemeld bij receptie en foto's gemaakt. reactie receptie: kon niks aan worden gedaan, we moesten een klacht indienen bij hoofdkantoor.
3. Tijdens jaarwisseling rust verwacht, integendeel veel vuurwerk op park afgestoken. politie gebeld, konden niks doen vanwege eigen terrein. parkbeheerders gebeld. ze waren bewust van het feit maar willen er niks tegen toen, hangt op terwijl we praten, terwijl ze misleidend reclame maken. traumatische nacht gehad.
4. Achteruitgang en opname vrouw in ziekenhuis een paar dagen na thuiskomst, vanwege alle stress
5. Ontvangst antwoord klachtbrief , voldoet niet aan gestelde eisen, en waardeloos compensatie.
6. Herstel en zorg vrouw thuis, meer dan 2 weken vrij moeten nemen van werk voor zorg.
Laatst gewijzigd door emrys op 23 jan 2012 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Rechtzaak aanspannen Hogenboom Vakantieparken
@
Het is de moeite waard om de rechtbijstandverzekeraar in te schakelen. Als je zwart op wit kunt bewijzen, dat ze geadverteerd hebben met een vuurwerkvrij park, dan hebben ze een wanprestatie geleverd op grond waarvan jij alsnog de overeenkomst nietig kunt verklaren en je geld terugeisen. Zij hebben immers niet geleverd wat er is afgesproken. Als het om pakweg 500 euro gaat, dan zal jouw rechtbijstandverzekeraar dit bedrag waarschijnlijk cash uitkeren, want dat is goedkoper voor hen dan een zaak aan te spannen tegen dit ******** vakantieparkenbedrijf.
Maxiem.
Het is de moeite waard om de rechtbijstandverzekeraar in te schakelen. Als je zwart op wit kunt bewijzen, dat ze geadverteerd hebben met een vuurwerkvrij park, dan hebben ze een wanprestatie geleverd op grond waarvan jij alsnog de overeenkomst nietig kunt verklaren en je geld terugeisen. Zij hebben immers niet geleverd wat er is afgesproken. Als het om pakweg 500 euro gaat, dan zal jouw rechtbijstandverzekeraar dit bedrag waarschijnlijk cash uitkeren, want dat is goedkoper voor hen dan een zaak aan te spannen tegen dit ******** vakantieparkenbedrijf.
Maxiem.
-
Ik denk zelf dat door het gestress over vuurwerk dat werd afgestoken, jullie stress niveau omhoog ging.
Dus deels ligt het echt aan uw reactie op het vuurwerk.
Als u dan ook nog gaat toegeven dat u in het verleden een 'traumatische' ervaring met vuurwerk heeft gehad, is dat koren op de molen voor de tegenpartij.
Die kunnen dan beginnen over uw trauma waar zij weer niets aan kunnen doen.
Ik denk dat u wel een redelijke zaak heeft, omdat zij een vuurwerkvrij park beloven en dit niet nakomen.
Maar uw reactie erop heeft de zaak denk ik geen goed gedaan, dus denk ik dat de schuld deels bij uzelf ligt.
Dus deels ligt het echt aan uw reactie op het vuurwerk.
Als u dan ook nog gaat toegeven dat u in het verleden een 'traumatische' ervaring met vuurwerk heeft gehad, is dat koren op de molen voor de tegenpartij.
Die kunnen dan beginnen over uw trauma waar zij weer niets aan kunnen doen.
Ik denk dat u wel een redelijke zaak heeft, omdat zij een vuurwerkvrij park beloven en dit niet nakomen.
Maar uw reactie erop heeft de zaak denk ik geen goed gedaan, dus denk ik dat de schuld deels bij uzelf ligt.
Een rechtzaak aanspannen? De rechtsbijstand inschakelen? Persoonlijk denk ik, dat als u nu al gestresst bent van vuurwerk en een vies huisje, dat u uzelf helemaal dol laat draaien als u hiervoor een rechtbijstand gaat inschakelen.
Ik hoop dat ik het helemaal mis heb en dat er mensen zijn die in soortgelijk geval wel goede ervaringen hebben. Maar ik denk dat het meer geestelijk meer schade gaat opleveren voor u, dan dat u er genoegdoening uit zult putten, als u zich gaat vastbijten in deze situatie.
Overigens lees ik op internet dat maar van 1 park wordt beloofd dat deze vuurwerkvrij zal zijn. Indien u op dit park zat, heeft u een punt, maar soms is laten gaan beter...
Ik hoop dat ik het helemaal mis heb en dat er mensen zijn die in soortgelijk geval wel goede ervaringen hebben. Maar ik denk dat het meer geestelijk meer schade gaat opleveren voor u, dan dat u er genoegdoening uit zult putten, als u zich gaat vastbijten in deze situatie.
Overigens lees ik op internet dat maar van 1 park wordt beloofd dat deze vuurwerkvrij zal zijn. Indien u op dit park zat, heeft u een punt, maar soms is laten gaan beter...
keizerin
Als de verhuurder niet heeft geleverd wat er is afgesproken, dan kan de TS zonder stress gewoon zijn rechtbijstandverzekeraar inschakelen.
Maxiem.
Als de verhuurder niet heeft geleverd wat er is afgesproken, dan kan de TS zonder stress gewoon zijn rechtbijstandverzekeraar inschakelen.
Maxiem.
-
Als dit de aanbieding is waarop u heeft gereageerd, lijkt het me een eenvoudige zaak. Dan is er gewoon niet geleverd wat er is afgesproken.
Vuurwerkvrije parken
Bent u op zoek naar een bungalowpark waar geen vuurwerk wordt afgestoken? Kies dan voor een van de vuurwerkvrije parken van Hogenboom Vakantieparken en vier in alle rust Oud & Nieuw. Geniet hier met kleine kinderen, samen met uw partner of met vrienden van een ontspannen vakantie zonder vuurwerklawaai tijdens de jaarwisseling. Sterretjes mogen op de parken wel afgestoken worden, maar ander vuurwerk is niet toegestaan. Ook wanneer u uw hond wilt meenemen op vakantie is een vuurwerkvrij park een ideale locatie voor een heerlijke vakantie.
Tips voor vuurwerkvrije parken
De vuurwerkvrije parken van Hogenboom Vakantieparken beschikken over vele faciliteiten. Verblijf bijvoorbeeld op een luxe vakantiepark waar u optimaal ontspant in de sauna en aan uw kleurtje kunt werken onder het solarium. Ook is er vaak een subtropisch zwembad aanwezig en vermaken de kleinsten zich met de activiteiten die het animatieteam organiseert. De bungalows van de keten Hogenboom Vakantieparken beschikken over alle comfort. Zo kunt u gezellig televisiekijken in de ruime woonkamer en beschikt u in de keuken over een vaatwasser en magnetron. Na een heerlijke wandeling of het bouwen van een sneeuwpop met de kinderen, warmt u op bij de open haard van uw bungalow. Beleef in een van de vuurwerkvrije parken een geslaagde vakantie.
Boek een vuurwerkvrij park
Boek nu en geniet van de rust en ruimte op een vuurwerkvrij park en maak het gezellig in uw comfortabele bungalow. Doe met elkaar spelletjes of nestel u lekker op de bank en kijk de Oudejaarsconference. Bekijk snel de vuurwerkvrije parken van Hogenboom Vakantieparken en beleef een gezellige Oud & Nieuw met het hele gezin, met vrienden of met uw partner.
Ik geef ts gelijk, vuurwerkvrij=vuurwerkvrij. Dit is niet waargemaakt (heb je bewijs van) dus geld retour. De volle mep.
Leo The Emperor schreef:Als dit de aanbieding is waarop u heeft gereageerd, lijkt het me een eenvoudige zaak. Dan is er gewoon niet geleverd wat er is afgesproken.Vuurwerkvrije parken
Bent u op zoek naar een bungalowpark waar geen vuurwerk wordt afgestoken? Kies dan voor een van de vuurwerkvrije parken van Hogenboom Vakantieparken en vier in alle rust Oud & Nieuw. Geniet hier met kleine kinderen, samen met uw partner of met vrienden van een ontspannen vakantie zonder vuurwerklawaai tijdens de jaarwisseling. Sterretjes mogen op de parken wel afgestoken worden, maar ander vuurwerk is niet toegestaan. Ook wanneer u uw hond wilt meenemen op vakantie is een vuurwerkvrij park een ideale locatie voor een heerlijke vakantie. Overigens was het niet 1 park, maar 10+ parken van hoogenboom die "vuurwerkvrij" horen te zijn. Dat heeft de persoon die ik sprak bij de boeking telefonisch ook bevestigd.
Tips voor vuurwerkvrije parken
De vuurwerkvrije parken van Hogenboom Vakantieparken beschikken over vele faciliteiten. Verblijf bijvoorbeeld op een luxe vakantiepark waar u optimaal ontspant in de sauna en aan uw kleurtje kunt werken onder het solarium. Ook is er vaak een subtropisch zwembad aanwezig en vermaken de kleinsten zich met de activiteiten die het animatieteam organiseert. De bungalows van de keten Hogenboom Vakantieparken beschikken over alle comfort. Zo kunt u gezellig televisiekijken in de ruime woonkamer en beschikt u in de keuken over een vaatwasser en magnetron. Na een heerlijke wandeling of het bouwen van een sneeuwpop met de kinderen, warmt u op bij de open haard van uw bungalow. Beleef in een van de vuurwerkvrije parken een geslaagde vakantie.
Boek een vuurwerkvrij park
Boek nu en geniet van de rust en ruimte op een vuurwerkvrij park en maak het gezellig in uw comfortabele bungalow. Doe met elkaar spelletjes of nestel u lekker op de bank en kijk de Oudejaarsconference. Bekijk snel de vuurwerkvrije parken van Hogenboom Vakantieparken en beleef een gezellige Oud & Nieuw met het hele gezin, met vrienden of met uw partner.
Dit is de exacte aanbieding waar ik op heb gereageerd. Ze weigeren echter het geld terug te betalen, terwijl ze weten dat dat ze hun verplichtingen niet zijn nagekomen. zelfs nadat ik contact opnam om ze te herinneren aan hun verplichtingen werd ik afgepoeierd en werd er opgehangen. Ik heb eerlijk gezegd niet echt zin in een langdurig process maar aan de andere kant ben ik het gewoon zat dat dit soort instanties met alles wegkomen. Vooral nu ik echt bewijs heb van alles wat niet is nagekomen. Ik zou het gewoon geweldig vinden als radar hier gewoon een stukje van hun uitzending aan zou willen besteden. Dan mogen ze heel nederland vertellen waarom ze misleidend reclame maken, dan vervolgens hun verplichtingen niet nakomen, en dan ook nog eens weigeren een volledige vergoeding te doen, maar met een stom vakantiecheque te komen van 50 euro waar ik niks aan heb. Dit soort instanties heb je denk ik het meest als ze publiekelijk verantwoording moeten afleggen, dan komen de smoesjes opzetten.
Laatst gewijzigd door emrys op 23 jan 2012 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben het eens met TS als ze adverteren met vuuwerkvrij park moeten ze zorgen dat het ook vuurwerkvrij is/blijft.
Buiten schade vergoeding moet de hele parkleiding een schop onder hun kont krijgen,en per direct ontslagen worden wegens wanprestatie.
Ik zou als eigenaar in het vervolg de gasten een verklaring laten ondertekenen dat ze zich onthouden van afsteken vuurwerk met als sanctie een boete of inhouding eventuele borgsom .
Wel veel geld ontvangen van de huurders maar er niets extra voor willen doen.
gr Henk
Buiten schade vergoeding moet de hele parkleiding een schop onder hun kont krijgen,en per direct ontslagen worden wegens wanprestatie.
Ik zou als eigenaar in het vervolg de gasten een verklaring laten ondertekenen dat ze zich onthouden van afsteken vuurwerk met als sanctie een boete of inhouding eventuele borgsom .
Wel veel geld ontvangen van de huurders maar er niets extra voor willen doen.
gr Henk
@ maxiem. Mijn ervaring is niet zo best met een rechtsbijstandverzekering en ik leef met TS mee. Maar in je recht staan en je recht krijgen is niet hetzelfde. TS kan informeren bij zijn rechtsbijstand, hoe ze daar over de zaak denken. Als ze hem gaan helpen, dan lees ik dat graag en ben erg benieuwd bij welke rechtsbijstand hij zit.
Ik ben het eens met de mensen die van mening zijn dat TS recht heeft op geld terug.
TS kan zich beroepen op wanprestratie (door Maxiem reeds aangehaald) van de verhuurder. TS zou zich ook kunnen beroepen op non-conformiteit daar het geleverde niet overeenstemt met de overeenkomst, met alle bijbehorende rechten vandien.
Daarnaast zou TS zich kunnen beroepen op het onderstaande:
TS kan zich beroepen op wanprestratie (door Maxiem reeds aangehaald) van de verhuurder. TS zou zich ook kunnen beroepen op non-conformiteit daar het geleverde niet overeenstemt met de overeenkomst, met alle bijbehorende rechten vandien.
Daarnaast zou TS zich kunnen beroepen op het onderstaande:
BW 7 Art 501 lid 1 en 2 schreef: 1 De reisorganisator is verplicht tot uitvoering van de reisovereenkomst overeenkomstig de verwachtingen die de reiziger op grond van de reisovereenkomst redelijkerwijs mocht hebben.
2 Indien de reis niet verloopt overeenkomstig de verwachtingen die de reiziger op grond van de reisovereenkomst redelijkerwijs mocht hebben, is de reisorganisator verplicht de schade te vergoeden, tenzij de tekortkoming in de nakoming niet aan hem is toe te rekenen noch aan de persoon van wiens hulp hij bij de uitvoering van de overeenkomst gebruik maakt, omdat:
a de tekortkoming in de uitvoering van de reisovereenkomst is toe te rekenen aan de reiziger;
b de tekortkoming in de uitvoering van de reisovereenkomst die niet te voorzien was of kon worden opgeheven, is toe te rekenen aan een derde die niet bij de levering van de in de reis begrepen diensten is betrokken; of
c de tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst is te wijten aan overmacht als bedoeld in artikel 504 lid 3 onder b dan wel aan een gebeurtenis die de organisator of degene van wiens hulp hij bij de uitvoering van de reisovereenkomst gebruik maakt, met inachtneming van alle mogelijke zorgvuldigheid niet kon voorzien of verhelpen.
Klopt dat is helaas niet altijd hetzelfde maar het is wel nog heel wat anders dan de schuld meer in de schoenen van TS schuiven.keizerin schreef:@ maxiem. Mijn ervaring is niet zo best met een rechtsbijstandverzekering en ik leef met TS mee. Maar in je recht staan en je recht krijgen is niet hetzelfde.
Zaak voorleggen aan geschillencommissie.
Eenvoudige procedure, lage kosten en zo te lezen heldere zaak.
Kan zonder advocaat.
De geschillencommissie heeft een site waarin duidelijk uitgelegd wordt hoe de procedure in elkaar steekt.
Eenvoudige procedure, lage kosten en zo te lezen heldere zaak.
Kan zonder advocaat.
De geschillencommissie heeft een site waarin duidelijk uitgelegd wordt hoe de procedure in elkaar steekt.
Het nadeel met geschillencommissies is dat ze lang niet altijd oordelen zoals ze eigenlijk zouden moeten oordelen. Daarom loont het om vooraf te kijken hoe ze met vergelijkbare zaken zijn omgegaan.
Naar de rechter kan ook zonder advocaat. Maar persoon raad ik aan om je bij te laten staan door een jurist. Bijvoorbeeld eentje die op basis van no-cure-no-pay werkt en voor het gemachtigde salaris wilt werken.
Naar de rechter kan ook zonder advocaat. Maar persoon raad ik aan om je bij te laten staan door een jurist. Bijvoorbeeld eentje die op basis van no-cure-no-pay werkt en voor het gemachtigde salaris wilt werken.
Emmy75 schreef:Ik ben het eens met de mensen die van mening zijn dat TS recht heeft op geld terug.
Klopt dat is helaas niet altijd hetzelfde maar het is wel nog heel wat anders dan de schuld meer in de schoenen van TS schuiven.[/quote]keizerin schreef:@ maxiem. Mijn ervaring is niet zo best met een rechtsbijstandverzekering en ik leef met TS mee. Maar in je recht staan en je recht krijgen is niet hetzelfde.
Als je mij daarmee bedoelt, wil ik wel evenbenadrukken, dat ik zeker niet wil zeggen dat TS een schuld draagt. Maar soms kan je jezelf wel afvragen of het allemaal de stress waard is om je gelijk te halen. Want ik ben het dus niet met maxiem eens, dat als je een bijstandverzekering inschakeld, je geen stress erbij krijgt. Als alles zo geolied en rechtvaardig werkt, waar hebben we dan forums en consumenten programmas voor nodig?
Maar als TS denkt er iets mee op te schieten en het lukt hem, dan juig ik dat alleen maar toe en lees het graag!!!
-
@Emrys, het lijkt me ook een goeie zaak als je contact probeert te krijgen met mensen die ook om die reden dat park hebben geboekt en het verhaal kunnen bevestigen. Samen sta je veel sterker.
Succes er mee.
Succes er mee.
-
Ook "zogenaamd" vuurwerkvrij: Hotel Apollo de Beyaerd in Hulshorst
Half oktober heb ik een kamer geboekt in dit hotel om een vuurwerkvrije Oud & Nieuw te kunnen beleven op de Veluwe met onze hond die erg bang is voor vuurwerk. Op de site van het hotel staat de volgende tekst (zie bijlage want de site is nu niet meer actief) "Uw familie, vrienden en huisdieren kunnen genieten van een sfeervolle en rustige oudejaarsavond", hetgeen de verwachting schept dat een overnachting in dit hotel niet leidt tot enige overlast van vuurwerk.
De kamer heb ik geboekt voor 164 euro in oktober, toen ik vorige week alsnog ontbijt erbij wilde reserveren bleek dezelfde kamer op dat moment 114 euro te kosten. Na telefonisch contact met het hotel is het tarief voor onze kamer gewijzigd.
Zaterdagmiddag heb ik gebeld of op de kamers een minibar/koelkast aanwezig is vanwege het koel houden van de champagne waarop bevestigend geantwoord werd door de dame die ik aan de telefoon had.
We arriveerden zaterdag rond 16 uur en bij aankomst viel me al op dat er toch redelijk veel vuurwerk te horen was in de omgeving. Ook op de kamer was dit duidelijk hoorbaar, en er bleek geen minibar te zijn... Navraag bij de receptie leverde op dat er geen kamers zijn met minibar en de vraag of er een kamer was die misschien een rustigere ligging had werd ontkennend beantwoord.
De rest van onze avond verliep als volgt: door het vuurwerk, dat dus OVERduidelijk hoorbaar was in de hotelkamer en in volume toenam naarmate de avond vorderde om pas rond 5 uur in de ochtend te stoppen, was onze hond Lola de hele avond enorm gestresst, wilde ze haar behoeften niet doen en waren wij genoodzaakt de televisie tot diep in de nacht op het maximale volume te houden om de geluiden van buiten enigszins te maskeren.
Als ik de informatie op de site lees, heb ik totaal andere verwachtingen van een "vuurwerkvrij Oud & Nieuw" dan dat wij nu in werkelijkheid beleefd hebben. De informatie op de site is op zijn zachtst gezegd behoorlijk misleidend en naar mijn mening onjuist. Voor deze absoluut niet vuurwerkvrije en erg onrustige Oud & Nieuw hebben wij 169,90 euro betaald, een bedrag dat in het geheel niet in verhouding staat met de kwaliteit die wij hiervoor verwacht hadden te krijgen in dit hotel.
Tot nu toe heb ik na 3 mails eindelijk een reactie gehad van het hotel waarin ze stellen dat hun terrein wel vuurwerkvrij was en dat het ze spijt bla bla bla. Als je al eerder een "vuurwerkvrij" Oud en Nieuw hebt aangeboden en je weet dat een kilometer verderop met carbid wordt geschoten waardoor de ramen van het hotel trillen in de sponning be je volgens mij niet helemaal eerlijk naar je klanten...
Deze Oud en Nieuw was dus absoluut NIET vuurwerkvrij maar wel 170 euro:-(
Half oktober heb ik een kamer geboekt in dit hotel om een vuurwerkvrije Oud & Nieuw te kunnen beleven op de Veluwe met onze hond die erg bang is voor vuurwerk. Op de site van het hotel staat de volgende tekst (zie bijlage want de site is nu niet meer actief) "Uw familie, vrienden en huisdieren kunnen genieten van een sfeervolle en rustige oudejaarsavond", hetgeen de verwachting schept dat een overnachting in dit hotel niet leidt tot enige overlast van vuurwerk.
De kamer heb ik geboekt voor 164 euro in oktober, toen ik vorige week alsnog ontbijt erbij wilde reserveren bleek dezelfde kamer op dat moment 114 euro te kosten. Na telefonisch contact met het hotel is het tarief voor onze kamer gewijzigd.
Zaterdagmiddag heb ik gebeld of op de kamers een minibar/koelkast aanwezig is vanwege het koel houden van de champagne waarop bevestigend geantwoord werd door de dame die ik aan de telefoon had.
We arriveerden zaterdag rond 16 uur en bij aankomst viel me al op dat er toch redelijk veel vuurwerk te horen was in de omgeving. Ook op de kamer was dit duidelijk hoorbaar, en er bleek geen minibar te zijn... Navraag bij de receptie leverde op dat er geen kamers zijn met minibar en de vraag of er een kamer was die misschien een rustigere ligging had werd ontkennend beantwoord.
De rest van onze avond verliep als volgt: door het vuurwerk, dat dus OVERduidelijk hoorbaar was in de hotelkamer en in volume toenam naarmate de avond vorderde om pas rond 5 uur in de ochtend te stoppen, was onze hond Lola de hele avond enorm gestresst, wilde ze haar behoeften niet doen en waren wij genoodzaakt de televisie tot diep in de nacht op het maximale volume te houden om de geluiden van buiten enigszins te maskeren.
Als ik de informatie op de site lees, heb ik totaal andere verwachtingen van een "vuurwerkvrij Oud & Nieuw" dan dat wij nu in werkelijkheid beleefd hebben. De informatie op de site is op zijn zachtst gezegd behoorlijk misleidend en naar mijn mening onjuist. Voor deze absoluut niet vuurwerkvrije en erg onrustige Oud & Nieuw hebben wij 169,90 euro betaald, een bedrag dat in het geheel niet in verhouding staat met de kwaliteit die wij hiervoor verwacht hadden te krijgen in dit hotel.
Tot nu toe heb ik na 3 mails eindelijk een reactie gehad van het hotel waarin ze stellen dat hun terrein wel vuurwerkvrij was en dat het ze spijt bla bla bla. Als je al eerder een "vuurwerkvrij" Oud en Nieuw hebt aangeboden en je weet dat een kilometer verderop met carbid wordt geschoten waardoor de ramen van het hotel trillen in de sponning be je volgens mij niet helemaal eerlijk naar je klanten...
Deze Oud en Nieuw was dus absoluut NIET vuurwerkvrij maar wel 170 euro:-(