Ik heb enkele weken geleden een AEG Lavatherm wasdroger gekocht. Het is mijn eerste droger dus heb geen ervaring met wat wel en niet normaal is.
Mijn klacht is de volgende: na elke droogbeurt geeft de machine aan dat de pluisfilter schoongemaakt moet worden. Tja... doen maar dus maar wel vreemd want vol is ie niet en extra werk zit ik ook niet op te wachten.
Maar het vervelende is dat ik geregeld (om de twee droogbeurten ongeveer) ook met een vochtige doek het stof van de binnenring van de deur moet afnemen (de pluizenfilter zit aan de onderkant van de manchet). Dus de beide ronde delen bij de deur. Doe ik dat niet dan komt de was er met stof en al uit want het glijdt dan over dat deel.
Mijn vraag is: is dit normaal?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] AEG wasdroger/stofklachten
Re: AEG wasdroger/stofklachten
Het is van groot belang na iedere droogbeurt je pluizenfilter te reinigen.Mijn vraag is: is dit normaal?
De meeste keukenbranden ontstaan door wasdrogers waarvan de pluizenfilters niet regelmatig schoongemaakt worden. Ik heb een ander merk droger daar zit een grote waarschuwingssticker daarover op de deur.
En zoveel werk is het niet (veelal 1 a 2 minuutjes)je keuken/badkamer herstellen na een brand vergt meer tijd.
gr Henk
Toch blijf ik benieuwd of het normaal is dat ik het stof telkens met een vochtige doek moet afnemen aan de binnenkant van de deur. Wie heeft er ook een wasdroger en moet hetzelfde doen?
Bij mij is het een automatisme geworden, na iedere droogbeurt even het stoffilter er uit en mijn hand langs de binnenkant van de deur halen, karweitje van nog geen 10 seconden. Soms is het inderdaad niet nodig (met wat oudere was), met nieuwe handdoeken zit het pluizenfilter aardig vol.
Vrouwen van tegenwoordig worden ook steeds luier Het gaat nog steeds sneller dan alles aan de lijn hangen.Tja... doen maar dus maar wel vreemd want vol is ie niet en extra werk zit ik ook niet op te wachten.
In het gedeelte onder de pluizenfilter zit een sensor.
Maak die eens schoon.
Maak die eens schoon.
vogels heb ik al eens meer geschreven maar ik geloof er niks van.vogels schreef:Heb ik bijna 12 jaar lang 1x in de zoveel maanden gedaan. Nooit problemen. Na iedere droogbeurt vind ik onwijs vaak.Het is van groot belang na iedere droogbeurt je pluizenfilter te reinigen.
Je begint knap te vervelen met die achterdocht van je! Zo de waard is, vertrouwt hij zijn gasten, weet je wel????vogels schreef:vogels heb ik al eens meer geschreven maar ik geloof er niks van.
Maar ja, mss kan je ook geen mensenkennis verwachten van een loodgieter.[/quote]
Met dat beledigen schiet je helemaal niets op bovendien is het net de tweede keer.Als ik jou was zou ik toch maar meer naar dat pluizenfilter kijken ondanks
dat ik geen mensenkennis heb. (begrijp trouwens niet waar dat op slaat)
Ik weet ook wel dat er mensen zijn die nooit ergens last van hebben waar
een ieder wel last van heeft.
Ontopic maar weer,
Iedere keer het pluizenfilter maar even schoonmaken van de droger om brand te voorkomen.
Mijn wasdroger, een Baucknecht, heeft een pluizenfilter die niet echt goed afsluit, na iedere droogbeurt is het bijna noodzakelijk de bak onder het filter schoon te maken, een waardeloos ontwerp,
Een stofrand nesteld zich al na één keer drogen onder het filter, het stof wordt naar binnen gezogen en nesteld zich in de ventilatoren en condensor en het verwarmingselement, het ontwerp is dermate slecht dat er zelfs in een extreme situatie brand kan ontstaan in de machine!,
Daarom maak iedere keer dit stoffilter schoon!, aan brand heb je niks!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Iedere keer het pluizenfilter maar even schoonmaken van de droger om brand te voorkomen.
Mijn wasdroger, een Baucknecht, heeft een pluizenfilter die niet echt goed afsluit, na iedere droogbeurt is het bijna noodzakelijk de bak onder het filter schoon te maken, een waardeloos ontwerp,
Een stofrand nesteld zich al na één keer drogen onder het filter, het stof wordt naar binnen gezogen en nesteld zich in de ventilatoren en condensor en het verwarmingselement, het ontwerp is dermate slecht dat er zelfs in een extreme situatie brand kan ontstaan in de machine!,
Daarom maak iedere keer dit stoffilter schoon!, aan brand heb je niks!,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.