LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso van en/of rekening met moeder

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
linnie1970
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2012 15:51

Incasso van en/of rekening met moeder

Ongelezen bericht door linnie1970 »

Ik heb een probleem met incassobureau GGN. Ik heb bij hun een schuld en heb hiermee een betalingsregeling getroffen. Deze is fout gelopen via mijn uitkeringsinstantie. Ik heb contact met GGN opgenomen en heb een nieuwe betalingsregeling getroffen. Ik heb hiervan een brief en de eerste termijn dient uiterlijk op 1-2-2012 binnen te zijn. Nu heb ik een brief van de ABN-AMRO gekregen, waarin staat dat het incasso bureau beslag legt op mijn rekeningnummers. Op mijn eigen rekening staat geen geld en omdat ik een en/of rekening met mijn moeder heb (zij is 81 jaar en daarom hebben wij dit zo geregeld.) gaan ze nu incasseren op haar rekening. 2 dingen hieraan vind ik niet kloppen. 1) Ik heb een betalingsregeling en 2) ze halen het geld van de rekening van mijn moeder. Hoe kan ik hier tegen in gaan?

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Incasso van en/of rekening met moeder

Ongelezen bericht door ArneLH »

linnie1970 schreef:1) Ik heb een betalingsregeling en 2) ze halen het geld van de rekening van mijn moeder. Hoe kan ik hier tegen in gaan?
Als er een betalingsregeling is kan de deurwaarder natuurlijk niet beslag gaan leggen op de bankrekening. Doen ze dit wel dan zal de deurwaarder logischerwijs zelf moeten gaan opdraaien voor de kosten die dat met zich meebrengt ad €400. Dat er ook beslag wordt gelegd op de en/of rekening is gewoon toegestaan, jij hebt immers volledig beschikking over wat erop staat. Om dit te voorkomen moet je niet een en/of rekening nemen, maar een machtiging krijgen om betalingen te doen vanaf die rekening.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Incasso van en/of rekening met moeder

Ongelezen bericht door puma73 »

Nu heb ik een brief van de ABN-AMRO gekregen, waarin staat dat het incasso bureau beslag legt op mijn rekeningnummers.
Welk incassobureau gaat er beslagleggen? Dit kan alleen een deurwaarder.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Incasso van en/of rekening met moeder

Ongelezen bericht door Emmy75 »

puma73 schreef:
Nu heb ik een brief van de ABN-AMRO gekregen, waarin staat dat het incasso bureau beslag legt op mijn rekeningnummers.
Welk incassobureau gaat er beslagleggen? Dit kan alleen een deurwaarder.
Staat in de OP: GGN en die hebben ook deurwaarders in huis.

JXV
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 dec 2011 10:31

Re: Incasso van en/of rekening met moeder

Ongelezen bericht door JXV »

Weet je zeker dat het dezelfde vordering betreft ?

Als je een bevestiging hebt van een regeling en je eerste termijn pas op 1 februari a.s. vervalt, mag men op dat moment geen beslag leggen. Eventuele verklaring is wellicht dat het beslag reeds gelegd was ten tijde van het opnieuw aangaan van de regeling. Echter is het dan wel zo netjes dat men dit meldt natuurlijk.

En zoals eerder aangegeven, een incassobureau kan geen beslag leggen. Wat dat betreft is de brief van de bank fout, vermoedelijk gaat het dan om het deurwaardersdeel van GGN.

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: Incasso van en/of rekening met moeder

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste Linnie,

Ik heb uw bericht gelezen en ik begrijp dat het erg vervelend is, dat e.e.a. anders loopt dan u had verwacht.

Als het voor u onduidelijk is, waarom er door GGN beslag wordt gelegd op uw rekening en geïncasseerd van uw moeders rekening, kunt u hen vragen om uitleg hierover en uw bezwaar kenbaar maken.

Voor meer informatie over beslaglegging op uw rekening door derden en wat dit voor u kan betekenen, kunt u telefonisch contact met ons opnemen. De afdeling Derdenbeslagen is bereikbaar op 020-3833400, van maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 - 17.00 uur.

Ik hoop dat u snel een afdoende antwoord krijgt op uw vragen.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen

MAXIEM

Re: Incasso van en/of rekening met moeder

Ongelezen bericht door MAXIEM »

ABN AMRO

Dit is het paard achter de wagen spannen. De AMRObank doet nu net alsof ze geen rol spelen bij de beslaglegging en dat doen ze dus (weliswaar indirect) wél. En wat ze doen, is naar mijn mening moreel onrechtmatig te noemen.

Maxiem.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Incasso van en/of rekening met moeder

Ongelezen bericht door Jefdus »

MAXIEM schreef:ABN AMRO

Dit is het paard achter de wagen spannen. De AMRObank doet nu net alsof ze geen rol spelen bij de beslaglegging en dat doen ze dus (weliswaar indirect) wél. En wat ze doen, is naar mijn mening moreel onrechtmatig te noemen.

Maxiem.
ABN-AMRO faciliteert en is waarschijnlijk gewoon verplicht om dit te doen. Zoiets kun je natuurlijk niet met goed fatsoen bekritiseren

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Incasso van en/of rekening met moeder

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat is ook de strekking van een EN/OF rekening. Op die rekening hebben beide rekeninghouders de zelfde rechten. In theorie is saldo dus ook van beiden.

Gesloten