LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OutletPlanet

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Slot_R
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:07

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Slot_R »

We lijken wel een neus te hebben voor dit soort bedrijfjes :wink: :mrgreen:
Fotoshop pandje op de website, heerlijk.
Komt altijd goed, leveren of geld retour.
Blijft een mooi machtig! medium Internet.

porche925
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2012 11:31

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door porche925 »

petervh80 schreef:Ik heb vrijdag 12 augustus 2011 een bestelling gedaan bij vanvoordeel.nl blijkt dus outletplanet achter te zitten. Het gaat om Steinberger gereedschaptrolley 186 delig met accu-machine aanbieding. Netjes betaald enzo en ook afgelopen dinsdag bezorgt. Dat was super totdat ik het product opende. Het lag allemaal door elkaar en niet door het vervoer bijv de steeksleutels zaten niet waar het hoort. Toen ik verder onderzoek deed kwam ik uit op de doppen en ratels. Alles beschadigd en gebruikt er zat zelfs nog een olievlekje op 1 van de ratels ook het doosje met inbussleutels was kapot. Ik heb meteen gemaild naar vanvoordeel.nl en tot nu toe geen reactie of een telefoontje. Er staat toch echt binnen 1 werkdag heb je antwoord. Ik gisteren telefoon gepakt en gebeld en ook iemand aan de telefoon gekregen. Later op de dag zou ik antwoord krijgen. Dit is niet gebeurd totdat ik vandaag na 4x bellen iemand aan de telefoon gekregen heb en nogmaals gevraagd naar het antwoord op mijn mail. eerst had ze over de bezorging dat ie nog komt enz. beetje wazig allemaal Nu heb ik het product nog en wil het graag retour sturen maar ben bang dat ik op mijn geld lang moet wachten of helemaal niet krijg of een andere smoes gezien alle negatieve reacties op dit forum.

Misschien dat radar hier eens onderzoek naar moet doen want de klachten service en afhandeling is echt zeer slecht en communicatie van niks.
Ik wacht vandaag nog af misschien dat iemand nog tips heeft om op een andere manier heeft om dit probleem op te lossen.

porche925
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2012 11:31

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door porche925 »

Op 17 januari een pannesset van het merk Sola besteld, betaald,en ja meteen een mail dat de bestelling ontvangen was en bij verzending ik meteen een trackingmail zou krigen waar mijn bestelling zich bevond.
Tot op heden helemaal niets ontvangen, op mijn vragen steeds dezelfde soort mail, sorry niet meer op voorraad maar zeer binnenkort hebben wij het gevraagde weer. Je kunt bellen tot je een ons weegt, alleen maar een voicemail krijg je,verder niets. dit bedrijf kan je zeer waarschijnlijk kwalificeren als op zijn minst verdacht.trap er dus niet in, positieve berichten hier zijn vast en zeker fake berichten.

porche925
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2012 11:31

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door porche925 »

Natasja80 schreef:Beste allemaal,

Wij hebben op 12 juli een loungeset besteld a Eur 799,-. Nadat ik veel het internet had afgezocht, bleek dit toch echt de goedkoopste te zijn. Omdat ik erg kritisch ben, heb ik besloten de set af te halen. Op 14 juli kregen we het bericht dat de set vanaf de fabriek onderweg was naar de shop. Op 21 juli kregen we het bericht dat de set voor ons klaar lag in de shop om af te halen. Mijn vriend is met een kar van het hoge Noorden naar Almelo getogen. Voor de zekerheid alle relevante e-mails uitgeprint en meegegeven. Aldaar aangekomen was mijn vriend nog bang dat dit niet de kleur was die ik had bedoeld. De man die mijn vriend hielp schrok zich een hoedje en pakte meteen het bestelboek van de loungeset fabrikant er bij. Alles gecheckt, dozen geopend en afgeladen terug naar het Noorden getogen. Eenmaal thuis aangekomen en de loungeset te hebben gezien... WAUW!!!! Helemaal tevreden. Mijn vriend gaf aan dat hij erg goed geholpen werd. Wij zijn een tevreden klant van Outletplanet!

De website verdiend positief commentaar!

Groetjes,

Natasja
hahahahah mevrouw outlet zeker

porche925
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 jan 2012 11:31

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door porche925 »

Guardian72 schreef:
cquad42 schreef:Ik begrijp dan ook niet goed dat er zoveel negatieve reacties zijn. Dus goed werk en zeer nette service OutletPlanet!!

A. Smith
Ik begrijp niet dat een goede ervaring gelijk reden is om alle negatieve ervaringen (die toch nog in de meerderheid zijn) in twijffel te trekken..
Als outlet zet je toch gewoon zelf positieve reactie's op dit forum.
probeer dat bedrijf maar te bellen, voicemail is wat je te horen krijgt, gewoon weer een klassiek geval van oplichterij, maar gelukkig zijn zij al bekend bij de politie en er volgt spoedig actie.

marc38jr
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2012 19:22

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door marc38jr »

Outlet planet

De meest waardeloze zaak ooit gezien.

Ze zijn nooit telefonisch bereikbaar voor klachten. Ook niet tussen de aangegeven tijden. Altijd een bandje. Wel een standaard e-mail dat ze het zo druk hebben.

En geld terug geven als je al een aantal malen een apparaat krijgt wat het niet doet, ho maar. Dat doen ze dus niet.
Wat een ballentent

Koop er niet, je wordt bedonderd

taschke40
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 sep 2009 13:50

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door taschke40 »

Hallo,

Ook ik heb negatieve ervaringen met outletplanet.
Als er iets defect geleverd wordt,geven hun dat door aan de "leverancier"en vervolgens hoor je niks meer...............

Zet al jullie verhalen eens op opgelicht op internet:

http://www.eerstehulpbijoplichting.nl/index.php

De mensen achter deze site ondernemen daadwerkelijk actie!

taschke40
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 sep 2009 13:50

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door taschke40 »

Ps.Ze zitten nu op de startpagina,bij veilingacties.(onder uitverkoop)

mtiller
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2009 15:05

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door mtiller »

Ook ik heb een maand geleden wat bij OutletPlanet.nl besteld a 400 euro.
Zelfde verhaal, moet er zelf constant achteraan zitten, krijg alleen maar vage mails terug over dat het er volgende week hopelijk is.

Outletplanet.nl is aangesloten bijh Thuiswinkel.org. Dus volgens de Algemene Voorwaarden die ze daardoor dienen te voeren mag je als klant na 30 dagen kostenloos annuleren. Ik heb nu dus aan Outletplanet.nl kenbaar gemaakt dat ik z.s.m. mijn geld terug wil, en heb tegelijkertijd een klacht bij Thuiswinkel.org ingediend. Als ik alle eerdere verhalen hier lees vind ik het merkwaardig dat zo'n keurmerk z'n naam aan dit bedrijf verbind.

Ik zal de voortgang (of gebrek daaraan hier melden.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Zowel ik als mijn buurvrouw hebben slechte ervaringen opgedaan bij outletplanet.nl. Ongeveer een jaar na elkaar. Wij kopen er dus ook echt nooit meer..

Je krijgt echt niets bij hun voor elkaar zonder een advocaat, ook niet je volledige bestelling ontvangen waar je al voor betaald hebt..

Karin H
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2012 22:03

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Karin H »

Ik ben normaal iemand die checkt en dubbelcheckt. dit keer laat op de avond bij Outletplanet een mooie aanbieding gevonden voor een tuinset. Meteen betaald.
De volgende dag las ik allerlei schrikbarende verhalen over het bedrijf. Omdat er echter ook een aantal tussen zat over geld retour en van mensen die wél hun bestelde item hadden gekregen, besloot ik even af te wachten.
Na een week wel meteen gemaild. (een telefoonnummer kon ik niet vinden, best alarmerend). Ik kreeg gelukkig wel antwoord. Dus maar weer wachten. en wachten. Weer een mail. Nog een mail. Ik kreeg elke keer (weliswaar in niet al te best Nederlands) antwoord en ook excuses met een belofte dat ik het écht zou krijgen.
En inderdaad: ik heb de set echt gekregen!
Ik denk niet dat ik er weer zou bestellen, maar (als geruststelling voor mensen als ik) ze zijn inderdaad niet corrupt. Je moet alleen geen haast hebben

E.Ernst
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2012 21:16

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door E.Ernst »

Ook ik heb slechte ervaring met OutletPlanet, pretenderen vanuit voorraad te kunnen leveren en leggen vervolgens uit dat "uit voorraad" betekent dat er geen voorraad meer is. Op mails met vragen over levertijden en mogelijkheden om centjes terug te krijgen volgt tijdenlang een stilzwijgen en na een week excuses met de mededeling dat mijn geld teruggestort zal worden.
Ik he echter nog steeds niets ontvangen.
Ik vrees dat ik vandaag of morgen een aantal kilometertjes moet gaan rijden om de centjes persoonlijk terug te gaan halen. De slogan A merken, B prijzen moet aangevuld worden met C service en k leverperformance!

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Nicky_The »

[quote="E.Ernst"]Ook ik heb slechte ervaring met OutletPlanet, pretenderen vanuit voorraad te kunnen leveren en leggen vervolgens uit dat "uit voorraad" betekent dat er geen voorraad meer is. Op mails met vragen over levertijden en mogelijkheden om centjes terug te krijgen volgt tijdenlang een stilzwijgen en na een week excuses met de mededeling dat mijn geld teruggestort zal worden.
Ik he echter nog steeds niets ontvangen.
Ik vrees dat ik vandaag of morgen een aantal kilometertjes moet gaan rijden om de centjes persoonlijk terug te gaan halen. De slogan A merken, B prijzen moet aangevuld worden met C service en k leverperformance![/quote]

Haha, dat is een goede!!

Bij mij duurde het 30 dagen voordat ik het geld terug had..

Florint
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2012 17:05

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Florint »

Ik heb 7 juni twee luchtbedden besteld bij OutletPlanet.
Kreeg 16 juni, na zelf eerst een E-mail te hebben gestuurd, bericht dat het artikel niet op voorraad was en dat het een weekje later kon worden. Nou, dat kan gebeuren.
Kreeg 21 juni, na weer zelf initiatief te hebben genomen, bericht dat het pakket verstuurd was en ik een zogenaamd "track en trace" nummer zou krijgen.
Ik zit nog steeds op dit nummer te wachten en natuurlijk ook op de twee luchtbedden.
Ik had dit type luchtbed besteld in verband met de operatie van mijn dochter want er is ook een ruggedeelte op te blazen zodat ze ook rechtop kon zitten en zodoende ook beneden kon slapen, omdat ze door de operatie niet naar boven kon.
Ik dacht: "Drie weken levertijd moet genoeg zijn."
Maar sinds de laatste E-mail zijn ze niet meer te bereiken.
Zowel telefonisch als via de mail zijn ze niet meer te bereiken en heb het toch verscheidene keren weer geprobeerd. Het gaat hier om een totaal bedrag van
+/- 50 Euro. Voor ons, in deze tijd toch een behoorlijk bedrag. Maar het ergste vind ik, dat het niet op tijd is voor mijn dochter.
Ik wil via deze weg mensen waarschuwen voor deze site.

w.yellow
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2012 12:28

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door w.yellow »

Ik had een rubberboot besteld bij Outletplanet en aangegeven dat ik deze in Almelo op zou halen. Na enkele weken kreeg ik een e-mail dat mijn bestelling klaar stond. Ik ben deze op gaan halen en toen ik aankwam werd de boot gehaald uit het magazijn en of ik wilde betalen/pinnen. Toen ik gepind had werd de doos met boot gebracht en bleek het een verkeerde boot te zijn. De boot die ik besteld had stond nog wel in het magazijn in Duitsland en of ik door wilde rijden om hem daar op te halen. Ik gaf aan dat ik net 200 km gereden had en vroeg of 1 van hen de boot niet even wilde gaan halen in Duitsland. Daar hadden ze geen tijd voor !! Er werd mij beloofd dat de boot dezelfde dag nog vanuit Duitsland opgestuurd zou worden en de volgende dag dus bezorgd zou worden. Dus niet en ook de dag daarna niet. Opeens een mail dat de boot niet voorradig was en in bestelling stond. Dus 325 euro betaald en geen boot. Ik heb aangegeven dat ik direct mijn geld retour gestort wilde hebben. Tot op heden nog geen geld ontvangen. DOE GEEN ZAKEN MET DEZE OPLICHTERS !!

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Florint schreef:Ik heb 7 juni twee luchtbedden besteld bij OutletPlanet.
Kreeg 16 juni, na zelf eerst een E-mail te hebben gestuurd, bericht dat het artikel niet op voorraad was en dat het een weekje later kon worden. Nou, dat kan gebeuren.
Kreeg 21 juni, na weer zelf initiatief te hebben genomen, bericht dat het pakket verstuurd was en ik een zogenaamd "track en trace" nummer zou krijgen.
Ik zit nog steeds op dit nummer te wachten en natuurlijk ook op de twee luchtbedden.
Ik had dit type luchtbed besteld in verband met de operatie van mijn dochter want er is ook een ruggedeelte op te blazen zodat ze ook rechtop kon zitten en zodoende ook beneden kon slapen, omdat ze door de operatie niet naar boven kon.
Ik dacht: "Drie weken levertijd moet genoeg zijn."
Maar sinds de laatste E-mail zijn ze niet meer te bereiken.
Zowel telefonisch als via de mail zijn ze niet meer te bereiken en heb het toch verscheidene keren weer geprobeerd. Het gaat hier om een totaal bedrag van
+/- 50 Euro. Voor ons, in deze tijd toch een behoorlijk bedrag. Maar het ergste vind ik, dat het niet op tijd is voor mijn dochter.
Ik wil via deze weg mensen waarschuwen voor deze site.
Volgens mij mailen ze die nummers nooit.. Je hebt gewoon ineens de pakket bezorger gemist.. Als het al verstuurd wordt..
Laatst gewijzigd door Nicky_The op 03 jul 2012 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Gezien de duur van dit topic - en het steeds aantreden van nieuwe slachtoffers valt m.i. OutletPlanet onder het kopje "blijf hier ver vandaan"

Paul_Joosten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2012 13:01

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Paul_Joosten »

Dat advies kan ik billijken. Op de site stond een haakse slijper voor een interessante prijs. In een groen lint onder de afbeelding stond de tekst "Nu met diamantslijpschijf!". Daarmee werd de slijper net iets goedkoper dan de aanbieding van de Lidl. Ik bestelde de slijper, betaalde via iDeal en de dag erna werd de slijper bezorgd. De beloofde diamantslijpschijf bleek er niet bij te zitten. Ik checkte de site om te zien of ik mij soms had vergist maar de banner met de belofte van een diamantschijf stond er nog steeds.

Mijn mailtje naar de klantenservice werd na enkele dagen beantwoord met de vraag hoe ik kon menen dat er een diamantschijf bij geleverd zou worden, die belofte hadden ze nooit gedaan. De banner met de belofte bleek niet meer op de site te staan, de rest van de 'aanbieding' nog wel. Had ik maar een screenshot gemaakt maar wie verwacht er nou zo'n ^%$^%$-streek??

Ik heb ze nogmaals gemaild met wat uitleg waarom ik hem gekocht had, omdat het zo'n mooie combinatie was en dat ik net een ander huis heb gekocht. Daar heb ik nog wel wat te klussen en dus ook aan spullen voor te kopen. Tenslotte heb ik ze de keus gegeven: of alsnog leveren of niet. Ik beloofde om hoe de keus ook zou uitvallen het resultaat online te zetten. Jullie raden het al, dit mailtje is nog steeds niet beantwoord en een pakketje is niet bezorgd.

OutletPlanet. Let it but Out of your mind on this Planet!
________________________________________________________
Update: Ik stuurde ze op 5 juli een mailtje met een link naar dit topic. Binnen 24 uur kreeg ik deze reactie:
goedemiddag Paul,

maandag zal er een diamantschijf voor u in de verzending gaan.

onze excuses voor de vertraging.

mvg
team outletplanet
Op 10 juli volgde spontaan dit mailtje:
goedemiddag Paul,

helaas moeten wij u mededelen dat wij geen diamantschijven meer op voorraad hebben, deze komen ook niet meer terug.

om u tegemoet te komen willen wij u een korting geven van €10,00 hiervoor kunt u elders een diamantschijf kopen.

in afwachting van uw reactie verblijven wij.

mvg
team outletplanet
Per omgaande meldde ik mij akkoord en gaf mijn rekeningnummer op. Vervolgens gebeurde er een hele tijd niets. Op 22 juli mailde ik:
We zijn inmiddels twee weken verder en ik heb nog steeds geen overboeking ontvangen. Wat is er ditmaal aan de hand en kunt u dat alsnog snel in orde maken?
Dat was kennelijk het sein dat ze nog nodig hadden. Heel snel kreeg ik deze reactie:
Goedendag,

Wij gaan het aan u verschuldigde bedrag via multisafepay crediteren. Indien u met credit card heeft betaald gaat het crediteren via de kaart en komt het op deze rekening bij u binnen. Normaliter is met 1 a 3 werkdagen het geldbedrag dan op de rekening gestort. Onze excuses voor de gang van zaken. Ondanks "alles" hopen we u een volgende keer toch graag als klant te mogen begroeten.
Ons actuele aanbod kunt u altijd vinden op http://www.outletplanet.nl.
Graag tot ziens

Vr.gr.outletplanet.nl
Het "aan u verschuldigde bedrag" is inmiddels teruggestort op mijn rekening.

Moraal van het verhaal: Een beetje assertiviteit en dit forum hebben de "schade" nog een beetje binnen de perken weten te houden waarvoor dank. Ik vrees echter dat ik hun hoop niet ga waarmaken, het "alles" was mij een beetje teveel van het "goede"... :P Hoe luidt het gezegde ook alweer? Voorkomen is beter dan genezen? Maak zelf je eigen afweging maar...
Laatst gewijzigd door Paul_Joosten op 28 jul 2012 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Anke Adriaans
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jul 2012 09:22

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Anke Adriaans »

Laat ik een recente slechte ervaring toevoegen:
We hebben een tafel en een kast besteld 4 weken geleden bij Outletplanet. Direct een mail dat een van de twee artikelen niet op voorraad is. Helaas wordt het andere artikel dat WEL op voorraad is dan niet toegestuurd. Na bellen waarbij NOOIT opgenomen wordt (à 0,50 euro p.min.) word je verteld dat je een mail moet sturen. Hierop komt gewoonweg geen reactie. Nu al 3 weken niks meer gehoord. Wel is er al betaald en natuurlijk ook een hoge telefoonrekening. We hebben inmiddels voor 8 euro gebeld alleen maar voor het luisteren naar een bandje dat een minuut duurt en daarna wordt elke keer de verbinding verbroken. Ze geven aan wanneer ze telefonisch bereikbaar zijn maar hebben binnen die tijdstippen nog nooit opgenomen.
Wij voelen ons erg bedonderd. Helaas lukt het ons zelfs niet om de opdracht te annuleren want ook daar wordt niet op gereageerd.
Het wordt tijd dat deze mensen tot stoppen worden geroepen. IN onze ogen zijn het gewoon oplichters. Ze nemen je geld en dan zien ze wel of iets wel of niet op voorraad is. Ik denk dat ik eens naar een filiaal toe ga om mijn geld terug te vragen. Als ik niets meer hoor denk ik dat ik aangifte ga doen van misleiding.
Bij deze waarschuw ik iedereen om NIET te kopen bij OUTLETPLANET.NL

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: OutletPlanet

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Anke,

niet annuleren, maar ontbinden wegens wanprestatie (niet leveren, en niet bereikbaar zijn).
Daarna eenmalig een fax / email of aangetekende brief zenden met daarin de ontbinding, en de eis om het bedrag, plus alle telefoonkosten, terug te krijgen op je rekening (vermeld rekeningnr. bestelnr etc zodat ze dat niet als vertraging kunnen gebruiken)
Geef ze een termijn van iets van 14 dagen, en stel ze alvast in gebreke mochten ze (alweer) geen gehoor geven.

Vermeld dat als de termijn overschreden word, je rechtsmaatregelen gaat treffen, en aangifte zult doen.

Dit bedrijf kent kennelijk geen enkele vorm van service - dus een beetje stevige (maar wel nette) taal zal noodzaak zijn.

Gesloten