Afgelopen woensdag de 18e januari liep mijn huidige abo bij Vodafone af. De nieuwe SIM kaart van Hollandse Nieuwe had ik reeds in huis en ook nummerbehoud leek goed geregeld te zijn.
Om een uur of 11 in de ochtend viel de verbinding met Vodafone weg en heb ik de SIM kaart omgewisseld. Ik kreeg toen de melding 'Geen toegang' als ik HN selecteerde. Toen ik 's middags ook maar geen verbinding kreeg heb ik contact gezocht met HN en kreeg als antwoord dat het normaal was dat bij een nummer portering de netwerken tijdelijk niet bereikbaar zijn.
Toen ik de volgende dag nog steeds geen verbinding had heb ik op hun site het reactie formulier ingevuld wat uiteindelijk resulteerde in een standaard vragenlijstje waarvan ik de helft niet aan kon voldoen, hoe haal ik bv de batterij uit een iPhone?
Omdat ik vrijdag nog steeds geen verbinding had werd ik echt pissig en stuurde HN een boos mailtje waarin ik dreigde om een en ander openbaar te maken op Tros Radar, mijn betaling te storneren en mijn rechtsbijstand in te schakelen. Toen werd ik plots 2 minuten later terug gebeld. Ze hadden mij vrijdag om 9.30 uur een mail gestuurd, heb ik niet gehad. HN had mijn ingevulde vragenlijst niet ontvangen, gaat lekker zo.
Ze zijn telefonisch niet te bereiken maar via de mail gaat het ook mis. Degene die ik aan de lijn had stelde voor om mij een andere SIM kaart te sturen omdat de huidige wellicht defect was. Ik blij want nu gebeurd er eindelijk wat. Op mijn vraag wanneer ik de nieuwe kaart kon verwachten zei de medewerker dat ze hem nu gelijk aanvroeg dus hoogstwaarschijnlijk op zaterdag,dus de volgende dag.
Niets dus op zaterdag en toen op maandag ook niets kwam heb ik weer contact gezocht via de site, en i.v.m. de slechte communicatie ook per mail, en kreeg zelfs 2 antwoorden terug 'Wij hebben een nieuwe simkaart naar je toegestuurd deze zal je binnen 2 werkdagen ontvangen. Onze excuses voor het ongemak.' en 'De nieuwe simkaart is vrijdag middag verzonden deze zou je dus vandaag of morgen in huis moeten hebben.'.
Die nieuwe SIM kaart kwam vandaag met een begeleidende brief erbij die gedateerd was op de 23e dus niets vrijdag verstuurd! Hier gaat allemaal zoveel tijd en ergernis in zitten en als het nou zou werken dan vond ik het niet erg maar ook de nieuwe SIM kaart werkt niet! Ik voel me gewoon belazerd,ik betaal als consument voor een product waar ik bepaalde verwachtingen aan stel en vervolgens krijg ik niets dan ellende. Mensen, bedenk je voor je hieraan begint. Ik ga dwars liggen bij HN, betalingen storneren en rechtsbijstand inschakelen maar eerst geef ik ze tot vrijdag de tijd om de ellende recht te zetten waarna ik ze in gebreke ga stellen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hollandse Nieuwe - Begin er niet aan !
-
MAXIEM
Re: Hollandse Nieuwe - Begin er niet aan !
romac0206
Toch vind ik dat je de hand ook in eigen boezem moet steken. Alleen de naam van dit bedrijfje is, op z'n zachts gezegd al lachwekkend en straalt geen enkel vertrouwen uit. Bij nieuwe prijsvechters moet je altijd op z'n minst 12 maanden wachten voordat je instapt. In de praktijk blijkt dan meestal, dat zo'n bedrijf knudde met een rietje is of al weer verdwenen.
Maxiem
Toch vind ik dat je de hand ook in eigen boezem moet steken. Alleen de naam van dit bedrijfje is, op z'n zachts gezegd al lachwekkend en straalt geen enkel vertrouwen uit. Bij nieuwe prijsvechters moet je altijd op z'n minst 12 maanden wachten voordat je instapt. In de praktijk blijkt dan meestal, dat zo'n bedrijf knudde met een rietje is of al weer verdwenen.
Maxiem
"Hand in eigen boezem steken?" Met kreten op hun site als "Hollandse Nieuwe is een aanrader - Consumentenbond" en het feit dat ze een dochter zijn van Vodafone schept vertrouwen maar dat is dus misplaatst zoals uit mijn eigen ervaringen blijkt. Overigens bestaat Hollandse Nieuwe al meer dan 1 jaar!
-
MAXIEM
romac0206
Als je vooraf gegoogled had, dan had je al zeer veel klachten over hen gevonden,
Maxiem.
Als je vooraf gegoogled had, dan had je al zeer veel klachten over hen gevonden,
Maxiem.
Na veel gezeur via mail en contactformulier eindelijk de juiste persoon te pakken en hij heet Gijs, mensen met problemen onthoud die naam want hij weet tenminste waar hij over praat. Mijn probleem was door Gijs binnen 20 minuten opgelost en daar heb ik 1 week ellende voor gehad. Het probleem was dat mijn nummer niet gekoppeld was aan mijn simkaart, een probleem wat volgens Gijs maar 1 op de 1000 keer voorkomt en moeilijk te traceren is, zal best maar het werkt in elk geval!
-
Ex-beheerder
Buiten de slechtwerkende klantenservice mag je van een provider als Hollandsnieuwe tenminste goede verbinding verwachten. Dit blijkt dus niet het geval en daar is Hollandsnieuwe dus niet uniek in.
Volgens een insider is het probleem als volgt:
De goedkope tarieven zijn alleen mogelijk door goedkopere belminuten in te kopen van de overcapaciteit in het netwerk. Stel dat Vodafone 80% gebruik maakt van het netwerk gedurende een aantal daluren per dag dan wordt de overige 20% beschikbaar gesteld aan het dochterbedrijf Hollandsnieuwe tegen een zeer lage prijs. Dat gaat allemaal goed tot het moment dat Vodafone zelf de 100% capaciteit in piekuren nodig heeft dan gaat het mis, want de Vodafone gebruiker maakt volledig gebruik van het netwerk en drukt dus de goedkope aansluiting weg. Gevolg voor Hollandsnieuwe gebruiker: geen verbinding!
En op die manier ben je dus als gebruiker van Hollanndsnieuwe nooit zeker van een verbinding en is het mogelijk dat je op cruciale momenten gewoon onebreikbaar bent. Het is gewoon om dol van te worden en zal blij zijn als mijn overeenkomst er op zit.
Volgens een insider is het probleem als volgt:
De goedkope tarieven zijn alleen mogelijk door goedkopere belminuten in te kopen van de overcapaciteit in het netwerk. Stel dat Vodafone 80% gebruik maakt van het netwerk gedurende een aantal daluren per dag dan wordt de overige 20% beschikbaar gesteld aan het dochterbedrijf Hollandsnieuwe tegen een zeer lage prijs. Dat gaat allemaal goed tot het moment dat Vodafone zelf de 100% capaciteit in piekuren nodig heeft dan gaat het mis, want de Vodafone gebruiker maakt volledig gebruik van het netwerk en drukt dus de goedkope aansluiting weg. Gevolg voor Hollandsnieuwe gebruiker: geen verbinding!
En op die manier ben je dus als gebruiker van Hollanndsnieuwe nooit zeker van een verbinding en is het mogelijk dat je op cruciale momenten gewoon onebreikbaar bent. Het is gewoon om dol van te worden en zal blij zijn als mijn overeenkomst er op zit.