LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] INFURN

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
dkrieger
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2011 20:23

Re: INFURN

Ongelezen bericht door dkrieger »

De mensen achter infurn zijn simpelweg oplichters...ik heb in december 2010 1 stoel besteld, na ruim 9 maanden wachten zijn hun eigen algemene voorwaarden ondertussen ingegaan (na 34 weken wachten zou je recht hebben op restitutie) en zou ik recht op restitutie van mijn betaling hebben. Ik ben nu al weer weken bezig om een reactie op deze terugbetaling te krijgen en heb nog altijd het geld niet terug....!

Kan Radar hier niet iets tegen gaan doen? Ze duperen meer en meer klanten en leveren nu zelfs duidelijk een wanpresentatie en komen niet eens hun eigen (oneerlijke) algemene voorwaarden na. Ik ga er een jurist op zetten maar zou graag de krachten bundelen. Wie doet mee?

Those who teach
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2011 22:19

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Those who teach »

Those who teach schreef:Ook ik kan mij scharen in het rijtje van gelukkigen die uiteindelijk hun bestelling hebben mogen ontvangen: vanochtend kwam de Jacobsen Egg Chair aan. Ik neem aan dat het Chinees nieuwjaar, de terroristische dreiging en strenge douanecontroles in de Londense haven, etc. zijn afgelopen... Hoe dan ook, hij is er.

edit: helaas, te vroeg gejuicht. Stoel is incompleet: het kussen ontbreekt. Ik hoop hier niet ook 4 maanden op te hoeven wachten.
Inmiddels zijn we vier maanden en verder en ik heb nog steeds geen kussen. Het zou deze week geleverd worden, maar wederom is het niet door de 'kwaliteitscontrole' gekomen. Een en ander wordt weer met 2 maanden uitgesteld.

Al maandenlang staat er een veel te laat geleverde, totaal nutteloze (je kunt er immers niet in zitten door het ontbrekende zitvlak) stoel in onze woonkamer en ondertussen moet ik maar afwachten of deze ooit compleet zal worden. Lachwekkend!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: INFURN

Ongelezen bericht door crazyme »

Laat ze de volgende keer maar een foto sturen met de reden waarom uw product niet door de "kwaliteitscontrole" kon komen...

bcoenen
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mar 2011 23:15

Re: INFURN

Ongelezen bericht door bcoenen »

aan iedereen die het nog niet wil geloven : KOOP NIETS BIJ INFURN !!!!
exact een jaar geleden heb ik 6 stoelen besteld en ik heb ze nog steeds niet. ondertussen zijn de stoelen geschrapt in mijn leveringsstatus wat in principe betekent dat ik mijn geld ga terugkrijgen. doch dit is nog ook al 2 maanden geleden en ik heb mijn geld ook niet terug.
ik ga nu proberen via de juridische weg mijn geld terug te vorderen want ik heb geen zin om nog eens een jaar te wachten.

INFURN = onzin !!!

groeten,
bart

ducroo
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2011 11:43

Re: INFURN

Ongelezen bericht door ducroo »

Infurn is een zeer onbetrouwbare firma om niet te zeggen dat het oplichters zijn. 2 jaar (ja, 2 jaar) geleden hebben we 2 aims chairs besteld. Eerst hebben ze de verkeerde geleverd en daarna hebben ze ondanks onze maandelijke telefonades en emails noch geld terugbetaald noch stoelen geleverd.

Hoe kunnen we deze firma aanklagen?

groeten,

L

Overdijk
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2012 12:48

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Overdijk »

Ook ik heb slechte ervaringen met Infurn. Ik heb de bestelling inmiddels geannuleerd, en wacht er nu op dat ze het geld terugstorten. Omdat ik hier niet eindeloos op wil wachten denk ik er ook over juridische stappen te ondernemen. Weet iemand hoe ik dat kan aanpakken? Is het een idee om krachten te bundelen?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: INFURN

Ongelezen bericht door crazyme »

Je zal eerst goed moeten bepalen wie de juridische zakenpartner is.

Dat kun je vinden op de website. Controleer de gegevens van de website met die op de correspondentie die je hebt (orderbevestiging, betaalafschrift e.d.)

Phalaenopsis
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2012 10:27

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Phalaenopsis »

Hier ook een slechte ervaring: wij bestelden 8 stoelen via 'Groupon' van de firma INFURN. De bestelling en betaling liep vlot, wij ontvingen 8 stoelen, maar 2 hiervan werden gebroken geleverd... Dus proberen wij nu die firma te bereiken, maar tevergeefs. Wij vulden al drie maal het contactformulier in en belden al vele malen naar zowel de klantendienst in de UK als in Nederland. Geen van beide valt te bereiken.. In de UK gaat de beltoon over in een pieptoon en in Nederland krijgen we de voicemail waarin aangeraden wordt om he contactformulier te gebruiken... Om zot van te worden! Alle hulp en info omtrent hoe met deze mensen in contact te komen is dus welkom!!

bedankt!

Phalaenopsis
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2012 10:27

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Phalaenopsis »

Indien jullie de krachten bundelen, gelieve me ook op de hoogte te houden. Wij zijn wel van België.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: INFURN

Ongelezen bericht door crazyme »

Phalaenopsis schreef:Wij zijn wel van België.
Daarvoor hoef je je niet te excuseren, daar kun jij ook niets aan doen. :mrgreen:

StevenBeyens
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2012 17:26

Re: INFURN

Ongelezen bericht door StevenBeyens »

Beste mensen,

Geloof niet in Infurn, het zijn bedriegers. 1jaar geleden hebben wij ook meubelen besteld, duizend telefoontjes, niks komt in orde...

Mijn verzekering van mijn betaalkaart (CHARTIS) aangesproken en deze hebben me deze week alles terugbetaald.

Ook deze hebben voldoende getracht me mijn centen terug te bezorgen, niet gelukt.

Ook die mensen van het verzekeringsbureau hebben me laten weten dat dit een malafide firma is!

Koop niets bij Infurn en heb je er iets gekocht, hopelijk ben je verzekert!

Naar de mensen die hier positief reageren over Infurn, geloof er niets van, waarschijnlijk zijn het de mensen(gangsters) van infurn zelf!!!

StevenBeyens
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2012 17:26

Re: INFURN

Ongelezen bericht door StevenBeyens »

Tip indien U betaald heeft met een creditkaard bent U meestal verzekerd! Doe navraag bij Uw bank!!!

MBracke
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2012 12:36

Re: INFURN

Ongelezen bericht door MBracke »

Na in april ook bij dit bedrijf een bestelling geplaatst te hebben tot op heden enkel te horen gekregen wat iedereen te horen krijgt. De bekende kwaliteit en of transport problemen. Na voor de kerst 2011 gebeld te hebben werd mij toegezegd dat die kerst mijn bestelling zou arriveren. MAAR helaas een dag later stond er dat dit februari 2012 zou worden. Dit is voor mij dus de 3de vertraging en vanaf dat moment probeer ik dan ook contact te leggen met INFURN.
Door kerstdrukte (we zitten nu in week 3 van 2012) hebben ze niet eens een telefoon (ook niet in de UK) in gebruik, dus alles per email zonder antwoord.

Dit bedrijf claimt een bedrijfslocatie te hebben in China, alwaar de expeditie en kwaliteitscontroles plaatsvinden. Wat voor toeleveranciers heb je als het zo vaak fout gaat? Nu heb ik beroepshalve veel ervaring met meubelen halen uit China, en dat de productie daar soms te wensen overlaat heb ik nog NOOIT te laat geleverd en onder kwaliteit.

Dus waarom lukt het dit bedrijf dan niet om 4 stoeltjes over te laten komen.
Dat ze wachten op volle containers is te begrijpen, maar geeft dit dan ook toe.

Het samenvoegen van krachten betreft het terug proberen te halen van ons geld lijkt mij een reële stap. Helaas ben ik dus zo geniaal geweest om niet per creditcard te betalen.

Is er iemand met ervaring de BEUC of aanverwante organisaties?
Ik weet niet hoe je dit concreet in zijn werk zet.

sborm
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2012 15:51

Re: INFURN

Ongelezen bericht door sborm »

Hoi allemaal,

Via groupon heb ik een voucher gekocht voor een Bigboy xxl (zitzak). Na enige weken bleek echter dat dit product teveel op de Fatboy leek dat Groupon daarom de deal in moest trekken. Hierover heeft ze de kopers van deal per mail geinformeerd en het geld teruggestort. De mail heb ik echter niet op tijd gelezen, waardoor ik toch mijn bestelling heb gedaan bij Infurn, met de kortingscode ontvangen van Groupon. Infurn heeft vervolgens mij nergens van op de hoogte gesteld en een factuur opgemaakt op 28 oktober. Groupon hanteerde een levertijd van 6-9 weken, die nu met 3 weken is overschreden.

Infurn verzekert mij echter per mail dat de zitzak de eerste of tweede week van januari geleverd zou worden.

Heeft iemand ditzelfde probleem?
Groupon kan mij niet verder helpen.

stepway2010
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 apr 2011 12:35

Re: INFURN

Ongelezen bericht door stepway2010 »

Re: INFURN - 26 mei 2011 15:01
Het onverwachte is dan toch gebeurd.
1 van de 3 stoelen is vorige week donderdag afgeleverd.
Le Corbusier LC4 Chaise Lounge .
Ik zal niet meer zeuren over de lange levertijd, en ben[persoonsgegevens verwijderd door moderator] dankbaar voor zijn inzet.
De twee andere soelen komen week 24.
'Medelijders" je ziet, Infurn is een echt bedrijf, blijf hopen.

Na lang wachten, zie bovenstaande, heb ik 2 weken geleden VISA aangeschreven.De 2 basculantstoeltjes zijn nooit gekomen, en had ik nog €609.95 "te goed" van Infurn. Binnen 3 dagen had ik mijn geld terug. VISA: een warme douche.

MBracke
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2012 12:36

Re: INFURN

Ongelezen bericht door MBracke »

Dat is de enige fout die ik naast een bestelling bij Infurn heb begaan, niet betalen met een creditcard.

Echter heb ik hen in gebreken gesteld voor de levering en wil ik mijn bestelling annuleren.
Om juridische steun te verkrijgen heb ik het Europese Consumenten Centrum ingeschakeld.
Het ECC in Nederland heeft de klacht direct voorgelegd aan hun afdeling in de UK.

Ook heb ik een ultimatum gesteld van 30 dagen om mijn geld terug te storten.
Zo is mij geadviseerd om aangifte te doen bij de politie, mocht binnen de gestelde termijn geen reactie komen.

Dit alles heb ik ook zo geformuleerd naar Infurn, maar daar heerst al 3,5 week doodse stilte.

Dat ze blijkbaar toch legitiem zijn, omdat enkele onder ons toch wat hebben mogen ontvangen, naast de catalogus en staaltjes.

Dus mensen leg u klacht ook neer bij het ECC of aanverwante organisaties.
Misschien dat ze dan bij Infurn ook is wakker worden.

Miss satine
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2012 14:43

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Miss satine »

Hier hetzelfde ivm Groupon aankoop bij Infurn van XXL zitzak.Moest geleverd worden in de 1ste week van Januari 2012 maar nog niets gekregen.Ik heb al 2 e-mails gestuurd maar geen reactie gekregen.Ook geprobeerd te telefoneren maar ik krijg niemand aan de lijn,enkel een boodschap op een bandje.Nu ben ik via Google op deze site gekomen en het ziet er dus niet goed uit.Het was mijn eerste aankoop via Groupon en ik had dan ook groupon even gegoogled om te kijken of het betrouwbaar was.Ik ben toen niets ernstig tegengekomen van ontevreden klanten maar ik had beter Infurn eerst gecheckt.Ik ging ervan uit dat Groupon zijn partners wel checkte op betrouwbaarheid alvorens producten van hun aan te bieden maar dat is dus niet het geval.Ik lees hier dat je via Visa je betaling kan proberen terug te krijgen,dus dat ga ik nu proberen.Ik ben vroeger al eens opgelicht geweest via een aankoop op internet van een bedrijf uit de UK en heb toen klacht ingediend via ECC maar die konden niets doen.

king george
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2012 09:13

Re: INFURN

Ongelezen bericht door king george »

Is er een telnr waar ik ze kan bereiken (op de 0044....nr krijg ik geen antwoord).

Miss satine
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2012 14:43

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Miss satine »

Net een bericht gekregen van Groupon dat de zitzak van Infurn alsnog geleverd zal worden op 12 maart. En omdat er 2 maand vertraging is bij de levering,bied Infurn een aankoopcheque van 50 euro aan.Die ga ik ZEKER NIET gebruiken! Nu maar hopen dat ze daadwerkelijk leveren .Word wellicht vervolgd...

Veritee
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 feb 2012 22:05

Re: INFURN

Ongelezen bericht door Veritee »

Beste Medeslachtoffers,

Ook ik ben helaas ingegaan op de aanlokkelijk lijkende acties: 4 voor de prijs van ......aanbieding na aanbieding, mooie imitaties voor een lage prijs, maar wat niet meer is dan gewoonweg slechte namaak artikelen die Infurn verkoopt uit China!
Wat een drama! De producten, de in het begin alleraardigst, maar achteraf moeilijk bereikbaar, liegende mensen die je te woord staan, hoe houden die dit op deze manier vol? Waarschijnlijk omdat ze er genoeg mee verdienen.... Werkelijk waar te erg voor woorden!
Excuses en redenen die ongeloofwaardiger worden naarmate de tijd verstrijkt en de goederen allang geleverd hadden moeten worden. Dit blijken uiteindelijk gewoonweg klinklare smoezen of eerlijker vertaald niets meer dan leugens te zijn; over het oponthoud van de levering door douane, een verkeerd aangekomen levering bij Infurn, dan nog maar te zwijgen over de geleverde kwaliteit, of als klap op de vuurpijl dat er beloofd wordt dat je je geld terug krijgt, maar er ineens weer een andere reden (leugen) uit de hoge hoed wordt getoverd, zodat je uiteindelijk geen piek terug krijgt. Het is dweilen met de kraan open, waarschijnlijk moeten hier eerst een heleboel mensen het slachtoffer van worden voordat hier een stokje voor kan worden gestoken..
Ik had een grote bestelling en ben dus voor een groot bedrag de teil in gegaan, hier heb ik me inmiddels bij neergelegd, ondanks het feit dat ik een groot gevoel van onrechtvaardigheid ervaar!
Waarom ik hier mijn reactie neerzet is omdat er misschien anderen mensen kunnen worden gewaarschuwd om nooit bij dit bedrijf te bestellen, als ze dit wel doen is de kans geen 50 maar 99 procent dat ze hetzelfde gaan meemaken als de rest van het gros van de al gemaakte slachtoffers.
Wie kan helpen of hoe kan hier iets aan gedaan worden, dit is te gek voor woorden dat dit kan en mag zonder dat dit bedrijf hiervoor wordt aangepakt!
Of als je een hele slechte ervaring rijker wilt zijn, maar geen piek armer, koop dan alleen met je VISA card, dan weet je in ieder geval dat je nog je geld terug krijgt...
Laatst gewijzigd door Veritee op 11 feb 2012 10:43, 3 keer totaal gewijzigd.

Gesloten