LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met verhuurder
Problemen met verhuurder
Beste forum lezers,
Begin juni 2011 hebben ik en mijn ex vriendin een kamer gehuurd.
Wij waren hier dol gelukkig mee, het mijn eerste huisje en ook die van haar.
We hadden een huur overeenkomst van minimaal 6 maanden voor een bedrag van 475 euro p.m. inclusief gas, water, licht.
Op internet stond vermeld dat er ook nog tv en internet aanwezig was en inbegrepen in de prijs.
Later bleek dus dat dit niet het geval was en ik zelf een upc pakket moest aanschaffen.
Ik de huisbaas opgebeld en uiteindelijk hebben wij zelf de kosten verrekend en maandelijks 32 euro in mindering gerekend.
5 maanden later... En nu begint dan het hele gesodemieter.
De buurman onder mij had hele erge klachten over de vloer bij ons boven.
De vloer kraakte ontzettend en de buurman onder kon alles horen en verstaan.
Wij (ik en buurman) hebben meedere malen geprobeert contact te leggen met de huisbaas. Hier werdt geen gehoor aan gegeven. Meerdere malen email gestuurd maar wederom geen gehoor gekregen.
Omdat ik dus helemaal niets hoorde had ik het idee, dan betaal ik gewoon de huur niet en hoor ik vanzelf wat van haar.
De buurman heeft toen de huur commissie ingeschakeld en deze meneer is langs gekomen om de oppervlakte te berekenen van beide onze kamers.
Wat bleek, huisbaas had aangegeven dat wij 25m2 huurde maar in werkelijkeheid was dit nog geen 20m2.
De vloer die niet normaal erg kraakte en ons dakraam wat niet meer gesloten kon worden en zowat uit elkaar viel.
De huur commissie had besloten dat de huur p/m met 90 euro voor ons moest dalen en de vloer en raam binnen 4 weken gerepareerd moest worden.
Het raam werd vrij snel gerepareerd maar de vloer is tot op heden nog steeds niet gemaakt, voor mij maakt dit niet zo veel uit maar de buurman word er helemaal gestoord van. Elk stapje wat ik zet kan hij duidelijk horen.
Begin december 2011 is het uit gegeaan tussen mij en mijn vriendin. Het huur contract stond op beide onze namen. Ik ben blijven wonen daar en belde toen ook de huisbaas op om te zeggen dat er dus het een en ander in het contract gewijzigd moet worden.
Hierop kreeg ik tot mijn grote verbazing het antwoord dat, zij nog helemaal niet wist of ze dan met mij verder wilde als huurder en liever het kamertje leeg wilde hebben en ik maar beter iets anders snel moest zoeken ect. ect.
Hierdoor ben ik zwaar in de stress geraakt, ik was echt bang dat ik weer bij mijn moeder moest gaan wonen of gewoon op straat kom te staan. Hierdoor heb ik echt nachten niet kunnen slapen, elke dag weer stress.
Zij is continu in gebreken gebleven door geen antwoord te geven en nergens op in te gaan. Ik heb zovaak contact met haar geprobeert te leggen maar nooit reageerde ze en als ze opnam was het altijd, ik denk er even over na en bel je morgen terug.
Nooit terug gebeld..
Paar dagen geleden staat ze plotseling voor de deur of ik even voor feb ruim 1000 euro wil neerleggen voor de maanden dat ik de huur niet heb betaald.
3 maanden totaal.
Ik heb iedere keer geprobeert de zaakjes op orde te zetten en alles netjes geregeld te krijgen maar omdat er nieuwe afspraken waren gemaakt en zij de papieren van de huur commissie had ondertekend wilde ik eerste alles netjes op papier hebben voordat ik zomaar op straat zou komen te staan of niet geholpen zou worden.
Ik ben echt niet van plan dat geld te betalen. Ik weet dat huur gewoon betaald moet worden maar als er problemen zijn of er moeten nieuwe contracten opgesteld worden en dat gebeurd niet, dan lijkt het mij dat ik ook in gebreken kan blijven.
Wat kan ik hieraan doen, en sta ik in mijn recht?
Bedankt voor het lezen.
Mvg.
Begin juni 2011 hebben ik en mijn ex vriendin een kamer gehuurd.
Wij waren hier dol gelukkig mee, het mijn eerste huisje en ook die van haar.
We hadden een huur overeenkomst van minimaal 6 maanden voor een bedrag van 475 euro p.m. inclusief gas, water, licht.
Op internet stond vermeld dat er ook nog tv en internet aanwezig was en inbegrepen in de prijs.
Later bleek dus dat dit niet het geval was en ik zelf een upc pakket moest aanschaffen.
Ik de huisbaas opgebeld en uiteindelijk hebben wij zelf de kosten verrekend en maandelijks 32 euro in mindering gerekend.
De buurman onder mij had hele erge klachten over de vloer bij ons boven.
De vloer kraakte ontzettend en de buurman onder kon alles horen en verstaan.
Wij (ik en buurman) hebben meedere malen geprobeert contact te leggen met de huisbaas. Hier werdt geen gehoor aan gegeven. Meerdere malen email gestuurd maar wederom geen gehoor gekregen.
Omdat ik dus helemaal niets hoorde had ik het idee, dan betaal ik gewoon de huur niet en hoor ik vanzelf wat van haar.
De buurman heeft toen de huur commissie ingeschakeld en deze meneer is langs gekomen om de oppervlakte te berekenen van beide onze kamers.
Wat bleek, huisbaas had aangegeven dat wij 25m2 huurde maar in werkelijkeheid was dit nog geen 20m2.
De vloer die niet normaal erg kraakte en ons dakraam wat niet meer gesloten kon worden en zowat uit elkaar viel.
De huur commissie had besloten dat de huur p/m met 90 euro voor ons moest dalen en de vloer en raam binnen 4 weken gerepareerd moest worden.
Het raam werd vrij snel gerepareerd maar de vloer is tot op heden nog steeds niet gemaakt, voor mij maakt dit niet zo veel uit maar de buurman word er helemaal gestoord van. Elk stapje wat ik zet kan hij duidelijk horen.
Begin december 2011 is het uit gegeaan tussen mij en mijn vriendin. Het huur contract stond op beide onze namen. Ik ben blijven wonen daar en belde toen ook de huisbaas op om te zeggen dat er dus het een en ander in het contract gewijzigd moet worden.
Hierop kreeg ik tot mijn grote verbazing het antwoord dat, zij nog helemaal niet wist of ze dan met mij verder wilde als huurder en liever het kamertje leeg wilde hebben en ik maar beter iets anders snel moest zoeken ect. ect.
Hierdoor ben ik zwaar in de stress geraakt, ik was echt bang dat ik weer bij mijn moeder moest gaan wonen of gewoon op straat kom te staan. Hierdoor heb ik echt nachten niet kunnen slapen, elke dag weer stress.
Zij is continu in gebreken gebleven door geen antwoord te geven en nergens op in te gaan. Ik heb zovaak contact met haar geprobeert te leggen maar nooit reageerde ze en als ze opnam was het altijd, ik denk er even over na en bel je morgen terug.
Nooit terug gebeld..
Paar dagen geleden staat ze plotseling voor de deur of ik even voor feb ruim 1000 euro wil neerleggen voor de maanden dat ik de huur niet heb betaald.
3 maanden totaal.
Ik heb iedere keer geprobeert de zaakjes op orde te zetten en alles netjes geregeld te krijgen maar omdat er nieuwe afspraken waren gemaakt en zij de papieren van de huur commissie had ondertekend wilde ik eerste alles netjes op papier hebben voordat ik zomaar op straat zou komen te staan of niet geholpen zou worden.
Ik ben echt niet van plan dat geld te betalen. Ik weet dat huur gewoon betaald moet worden maar als er problemen zijn of er moeten nieuwe contracten opgesteld worden en dat gebeurd niet, dan lijkt het mij dat ik ook in gebreken kan blijven.
Wat kan ik hieraan doen, en sta ik in mijn recht?
Bedankt voor het lezen.
Mvg.
Re: Problemen met verhuurder
Je probeert dus gewoon gratis en voor niks gewoond te hebben voor 3 maanden?
Succes!
Succes!
Nee, dat probeer ik nietDaan_1978 schreef:Je probeert dus gewoon gratis en voor niks gewoond te hebben voor 3 maanden?
Succes!
Maar als je verhuurder zegt dat ze in eens liever alles leeg wilt hebben en ik maar beter iets anders kan gaan zoeken en zij nergens gehoor aan geeft..
Ga ik niet rustig doorbetalen zonder enige ondernomen actie, toch?
je woont er nog? dan moet je ook betalen.Ga ik niet rustig doorbetalen zonder enige ondernomen actie, toch
-
- Contacteer:
A.Vaz schreef:Nee, dat probeer ik nietDaan_1978 schreef:Je probeert dus gewoon gratis en voor niks gewoond te hebben voor 3 maanden?
Succes!
Maar als je verhuurder zegt dat ze in eens liever alles leeg wilt hebben en ik maar beter iets anders kan gaan zoeken en zij nergens gehoor aan geeft..
Precies, gewoon de huur ff apart houden en als alles wel is opgelost betalen. Dan kan niet worden verweten dat je NIET wilde betalen.
Denk dat de verhuurder je een lastig figuur vindt en wellicht het liefst de benedenbuurman ook ziet vertrekken.
Waarom is die vloer nog steeds niet gemaakt ?
Waarom heb je nog steeds geen nieuw contract ontvangen met de nieuwe huurprijs welke door de huurcommisie is gesteld?
Zou d'r een aangetekend schrijven hierover sturen en kenbaar maken dat je wel wilt betalen maar dat alles eerst conform de uitpsraken gergeld moet zijn.
S6 komt beetje over als een huisjes melker.
-
Dan zul je alsnog moeten betalen. De huurcommissie heeft een nieuw huurbedrag vast gesteld, en dat is het bedrag dat je hoe dan ook zult moeten betalen.Maar als je verhuurder zegt dat ze in eens liever alles leeg wilt hebben en ik maar beter iets anders kan gaan zoeken en zij nergens gehoor aan geeft..
Sterker nog, als je niet heel rap dat geld neerlegt, kan ze je inderdaad je kamer uitzetten, terwijl ze je ook nog een incassoburo op je dak kan sturen.
Ik maak tenminste uit het verhaal niet op dat de huurcommissie toestemming heeft gegeven de huur niet te betalen vanwege achterstallig onderhoud. Dat soort dingen kun je nu eenmaal niet op eigen houtje doen. Bij achterstallig onderhoud kan wel een deel van de huur worden ingehouden, maar nooit de gehele huur. In jouw geval kan dat al helemaal niet omdat de huur inclusief het gebruik van gas, water, licht en andere zaken is.
-
- Contacteer:
witte angora schreef:Dan zul je alsnog moeten betalen. De huurcommissie heeft een nieuw huurbedrag vast gesteld, en dat is het bedrag dat je hoe dan ook zult moeten betalen.Maar als je verhuurder zegt dat ze in eens liever alles leeg wilt hebben en ik maar beter iets anders kan gaan zoeken en zij nergens gehoor aan geeft..
Sterker nog, als je niet heel rap dat geld neerlegt, kan ze je inderdaad je kamer uitzetten, terwijl ze je ook nog een incassoburo op je dak kan sturen.
Ik maak tenminste uit het verhaal niet op dat de huurcommissie toestemming heeft gegeven de huur niet te betalen vanwege achterstallig onderhoud. Dat soort dingen kun je nu eenmaal niet op eigen houtje doen.
Huurcommisie heeft ook bepaald dat een en ander gemaakt moest worden.
Als huurbaas in gebreke blijft dan is het laatste middel.....de huur niet betalen totdat wel is opgelost. Of een aannemer inschakelen welke de problemen oplost, uieteraard nadat je de huisbaas enkele keren de kans hebt gegeven om te herstellen.De huur commissie had besloten dat de huur p/m met 90 euro voor ons moest dalen en de vloer en raam binnen 4 weken gerepareerd moest worden.
Wellicht kan je onderbuurman meer zeuren opdat deze klachten heeft.
-
Dat is dus het mooie, het is niet de TS die problemen met die vloer heeft, het is de onderbuurman. Dus er is geen enkele reden voor TS om de huur niet te betalen of te verlagen.Wellicht kan je onderbuurman meer zeuren opdat deze klachten heeft.
Bedankt voor de reacties.
Het is niet zo dat alleen de buurman er last van heeft, van de vloer.
Soms heb ik serieus het idee dat ik er elk moment doorheen zou kunnen zakken. Je voelt de vloer inzakken wanneer je op het zwakke punt staat.
In het contract van de huur commissie is vast gesteld en ondertekend door beide partijen dat binnen 4 weken:
De vloer gemaakt moest worden
Het raam gemaakt moest worden
En met terugwerkende kracht vanaf begin de huur 90 euro minder per maand huur.
Vloer is tot op heden nog steeds niet gemaakt maar ze gaf wel aan dit in feb te willen gaan doen. Raam is wel gemaakt.
En de huur,... ja, ik heb bij het huren 445 euro moeten betalen voor administratie en bemiddelings kosten en dan heb ik ook maar zoiets dat ik geen berekeningen ga maken voor de openstaande huur enzo, dat doen zij ook dan maar.
Ik werk 40 uur per week en ben daarnaast ook nog ondernemer werk soieso 70 uur per week dus heb daar ook weinig tijd voor..
Het is niet zo dat alleen de buurman er last van heeft, van de vloer.
Soms heb ik serieus het idee dat ik er elk moment doorheen zou kunnen zakken. Je voelt de vloer inzakken wanneer je op het zwakke punt staat.
In het contract van de huur commissie is vast gesteld en ondertekend door beide partijen dat binnen 4 weken:
De vloer gemaakt moest worden
Het raam gemaakt moest worden
En met terugwerkende kracht vanaf begin de huur 90 euro minder per maand huur.
Vloer is tot op heden nog steeds niet gemaakt maar ze gaf wel aan dit in feb te willen gaan doen. Raam is wel gemaakt.
En de huur,... ja, ik heb bij het huren 445 euro moeten betalen voor administratie en bemiddelings kosten en dan heb ik ook maar zoiets dat ik geen berekeningen ga maken voor de openstaande huur enzo, dat doen zij ook dan maar.
Ik werk 40 uur per week en ben daarnaast ook nog ondernemer werk soieso 70 uur per week dus heb daar ook weinig tijd voor..
-
- Contacteer:
witte angora schreef:Dat is dus het mooie, het is niet de TS die problemen met die vloer heeft, het is de onderbuurman. Dus er is geen enkele reden voor TS om de huur niet te betalen of te verlagen.Wellicht kan je onderbuurman meer zeuren opdat deze klachten heeft.
Zo te zien heb je niet heel goed gelezen.
Want was niet alleen de vloer waar een klacht over was. Raam is gemaakt ondertussen maar de vloer zou OOK gemaakt worden. Daarbij heeft de huurcommissie geconstateerd dat de woonruimte geen 25m2 was maar nog geen 20m2 waardoor huurverlaging is gekomen.
Ook al heb je gelijk gekregen van de huurcommissie dat schort de betalingsverplichting niet op. Dus ik zou gewoon de nieuw vastgestelde huur betalen anders heb je straks nog meer slapeloze nachten
-
Dan wordt er wel aandacht aan besteed blijkbaar, maar wellicht kan de aannemer niet eerder komen? Staat er wel al een afspraak? Want het lijkt me dat, om er bij te kunnen, er bij jou toch wat spulletjes op zij moeten. En dan zul je toch thuis moeten zijn, ondanks je 70 uur werk per week.Vloer is tot op heden nog steeds niet gemaakt maar ze gaf wel aan dit in feb te willen gaan doen.
En die berekening is dus een nota van ongeveer 1000 euro, zijnde de huur van de afgelopen drie maanden.ja, ik heb bij het huren 445 euro moeten betalen voor administratie en bemiddelings kosten en dan heb ik ook maar zoiets dat ik geen berekeningen ga maken voor de openstaande huur enzo, dat doen zij ook dan maar.
-
- Contacteer:
aardjee schreef:Ook al heb je gelijk gekregen van de huurcommissie dat schort de betalingsverplichting niet op. Dus ik zou gewoon de nieuw vastgestelde huur betalen anders heb je straks nog meer slapeloze nachten
Het schort ook niet de de herstelverplichting op welke de huurcommissie heeft opgelegd.
Ik zou ( eigen ervaring ) de nieuwe huur apart houden en een aangetekend schrijven sturen dat je welwillend bent om de huur te betalen maar dat dan wel de gemaakte herstel afspraak moet worden nagekomen.....maar dan in mooiere bewoordingen.
-
Ik denk dat ik heel goed heb gelezen. Het raam is gemaakt, dus dat is geen punt meer. De vloer wordt aan gewerkt, en de huurverlaging is omdat de kamer kleiner is.Teunbosseman schreef:witte angora schreef:Dat is dus het mooie, het is niet de TS die problemen met die vloer heeft, het is de onderbuurman. Dus er is geen enkele reden voor TS om de huur niet te betalen of te verlagen.Wellicht kan je onderbuurman meer zeuren opdat deze klachten heeft.
Zo te zien heb je niet heel goed gelezen.
Want was niet alleen de vloer waar een klacht over was. Raam is gemaakt ondertussen maar de vloer zou OOK gemaakt worden. Daarbij heeft de huurcommissie geconstateerd dat de woonruimte geen 25m2 was maar nog geen 20m2 waardoor huurverlaging is gekomen.
Maar zoals gezegd, de TS heeft vanaf het begin gezegd dat hijzelf niet zozeer last heeft van die vloer, maar zijn onderbuurman. Dus de enige die voor een tijdelijke huurverlaging wegens achterstallig onderhoud in aanmerking zou kunnen komen is de onderbuurman. Maar die tijdelijke huurverlaging gaat pas in vanaf het moment van aanvraag bij de huurcommissie, aangezien daar niet om gevraagd is, is daar ook geen recht op.
-
Dit klopt dus precies.aardjee schreef:Ook al heb je gelijk gekregen van de huurcommissie dat schort de betalingsverplichting niet op. Dus ik zou gewoon de nieuw vastgestelde huur betalen anders heb je straks nog meer slapeloze nachten
-
5 maanden later is begin november.Begin juni 2011 hebben ik en mijn ex vriendin een kamer gehuurd.
Er is een nota van drie maanden huur: november, december, januari.
Als het 'gesodemieter' begin november is begonnen, had de huur van november in ieder geval betaald moeten zijn. Immers, op de vervaldatum van 1 november was er nog geen probleem. Vervolgens worden er een aantal mails verstuurd, er komt iemand van de huurcommissie, daar gaat ook tijd overheen, dus de huur van december had hoe dan ook betaald moeten worden. Die had niet ingehouden mogen worden.
Blijft hooguit de maand januari over die hij zou kunnen inhouden, en dan lang niet alles, omdat de huurprijs inclusief gas, water, licht is. Echter, ik lees nergens dat er een aangetekende brief is verstuurd.
Dus de maanden november en december zal hij hoe dan ook moeten betalen, januari zou hij hooguit weg kunnen zetten, voor zover het om de huur gaat, maar zo gauw de vloer hersteld is, moet hij ook daarmee over de brug komen.
Ik heb er bijna net zo veel last van. Het boeit me verder niet van dat gekraak maar nu durf ik in de avonden bijna niet te lopen omdat ik bang ben dat ik hem irriteer of wakker maak want je hoort echt alles!
Muziek kan ik bijna ook niet eens aan zetten.
Ik wil wel betalen maar als de zaakjes geregeld zijn.
Muziek kan ik bijna ook niet eens aan zetten.
Ik wil wel betalen maar als de zaakjes geregeld zijn.
-
Ik zou je willen adviseren contact op te nemen met het juridisch loket. Zij zijn degenen die je het beste advies kunnen geven. Eerste gesprek is meestal gratis. Neem je wel alle papieren mee?
Verder heb ik hier niets meer over te zeggen.
Verder heb ik hier niets meer over te zeggen.
De huurverlaging heeft niets met de reparatie te maken oppervlakte is vastgesteld op 20m2 in plaats van 25m2 dus 20% minder en € 90 van 455 is ook ongeveer 20% het lijkt me dat de huurcommissie hier nogal vreemd gereageerd heeft, aangezien de 455 inclusief was kan je er niet zonder meer 20% vanaf halen, dit zou dan 20% van de netto huur moeten zijn. In dit geval denk ik dat je veel mazzel hebt en zou ik maar gaan betalen. Als er een toezegging is dat de vloer in februari wordt gemaakt, kan je niet zeggen tot die tijd betaal ik niet, bij een procedure trek je aan het kortste eind en zijn de extra kosten voor jouw rekening.
-
Als ik de ts was, zou ik toch netjes betalen, zolang jij alles precies doet zoals het zou moeten, denk ik ook dat je meer kans van slagen hebt om het terug te krijgen als je een rechtzaak o.i.d. begint. Zorg ervoor dat jou niets te verwijten valt!