LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Ongelezen bericht door ciske »

Dat doe ik niet voor de stichting, dat doe ik voor de kinderen die ik ken dat ik ze bij hen koop en of ik nu postzegels in de winkel haal of bij hen
Waarmee je dus de kansarme kinderen aldaar helpt, maakt toch geen bal uit waarvoor je het koopt? :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
Dat doe ik niet voor de stichting, dat doe ik voor de kinderen die ik ken dat ik ze bij hen koop en of ik nu postzegels in de winkel haal of bij hen
Waarmee je dus de kansarme kinderen aldaar helpt, maakt toch geen bal uit waarvoor je het koopt? :wink:
Is prima als ze daarmee geholpen worden maar daar geloof ik zelf geen bal van Ciske dat het ook daadwerkelijk zo is.
Ik koop ze om de kinderen hier uit de straat blij te maken en voor mezelf omdat ik postzegels toch kan gebruiken.

hendrie1963
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 mar 2010 15:03

Re: Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Ongelezen bericht door hendrie1963 »

Waarom iedere keer geld naar het buitenland?
Zorg eerst eens voor de eigen mensen hier in Nederland. Duizenden moeten naar de voedselbank. Ik hoor het wouter bos nog zeggen een paar jaar terug."Aan de voedselbanken gaan we eerst wat doen". Dat heeft hij inderdaad gedaan, ze hebben daar in Den Haag gezorgd dat er nog meer voedselbanken nodig waren. De rijken werden rijker en de armen worden armer.
DANK JE WEL DEN HAAG.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Ongelezen bericht door ciske »

Waarom iedere keer geld naar het buitenland?
Misschien omdat daar geen voedselbanken zijn? Hier is ook armoede maar bij lange na niet zo erg als in ontwikkelingslanden.

jete
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2012 07:24

Re: Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Ongelezen bericht door jete »

Alhoewel ik geen VVD-stemmer ben, vind ik het zeer zinvol dat deze partij van plan is om aan de staatsecretaris vragen te gaan stellen als:
Wat is er misgegaan bij de besteding van de PSI-gelden?
Is er meer informatie beschikbaar over de doelmatigheid van deze gelden? Wat is de staatssecretaris van plan om te gaan doen aan mogelijke fraude? Ook ben ik het eens met de VVD-mening dat belastinggeld goed moet worden besteed, dat het onverteerbaar is dat Nederlands belastinggeld verdwijnt in de zakken van mogelijk frauderende subsidieaanvragers en dat er een grote groep bedrijven en organisaties is, die zich wel op een verantwoorde en effectieve manier inzetten voor de ontwikkeling in derde wereldlanden. Want met de ervaringen, die ikzelf heb mogen opdoen is, zijn de projecten duurzamer geworden doordat de Nederlandse overheid het bedrijfsleven meer bij ontwikkelingssamenwerking is gaan betrekken. Zo zijn er, zonder deze samenwerking, in het verleden nog wel eens “minder succesvolle” projecten geweest doordat deze zijn beëindigd als het geld “op” was.

Jacky46
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2012 00:13

Re: Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Ongelezen bericht door Jacky46 »

Ik ben heel erg tegen het massaal houden van dieren.
Het zou inmiddels duidelijk moeten zijn dat dit niet werkt.
Dat de Nederlandse overheid dit instand helpt houden vind ik verschrikkelijk, maar dat ik daar ook nog aan mee betaal vind ik NIET kunnen.

Dat geld kunnen ze beter steken in de Bio boerderijen hier, zodat het gezonde goede vlees betaalbaar wordt voor iedereen, en de dieren hier in Nederland zo behandeld worden dat wij ons niet dood hoeven te schamen.

Een kilo kip was vroeger altijd bio en betaalbaar, tegenwoordig kost een kilo bio kip zo'n 20 euro, da's toch effe zo'n 40 - 45 gulden per kilo.
Absurd!

Ik eet nog maar eens of tweemaal in de maand vlees omdat ik het niet heb op massa houden en ook niet op de troep die ze die dieren geven om ze min of meer gezond te houden. Bovendien is bio vlees veel lekkerder.
Alleen maar positief, behalve dat het niet te betalen is voor heel veel mensen. Ik mis de slager, ik mis het oude verstandige Nederland.

Leon Buijs
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 jun 2008 18:03

Re: Hoe ontwikkelingsgeld verkeerd terechtkomt

Ongelezen bericht door Leon Buijs »

crazyme schreef:Stichting Wakker Dier is tegen megastallen. PUNT. Alles wat ze maar kunnen bedenken om dat tegen te gaan grijpen ze aan. Kennelijk kunnen ze tros radar ook voor hun karretje spannen. Ik zie de consumentenkwestie niet echt.
Er wordt met veel belastinggeld een megastal gebouwd in het buitenland. Dat belastinggeld wordt onder meer door Nederlandse consumenten opgehoest en de varkens die er gemest worden, worden komen waarschijnlijk ook weer tegen betaling op het bordje terecht van die consumenten

Maar jij ziet de consumentenkwestie niet? :?

Dit is PRECIES waar Radar over hoort te gaan. Waren er maar meer van dit soort programma's! Al was het alleen al omdat mensen tenminste horen te weten waar hun geld aan besteed wordt. Bovendien: Op deze manier help je mega-bedrijven NOG goedkoper vlees te produceren, zodat het voor gewone, gezondere veetelers NOG moeilijker wordt om te concurreren. Ik denk niet dat er veel consumenten/belastingbetalers zijn die daarvoor willen betalen en zeker niet onder het mom van 'ontwikkelingsgeld'.

Dankzij (te) grootschalige veeteelt, waar mega-stallen het hoogtepunt van zijn, hebben we om de haverklap een nieuwe gevaarlijke epidemie onder dieren:
  • gekke koeien ziekte
    varkenspest
    vogelpest
    blauwtong
    en nu weer het Schmallenbergvirus
Als je niet begrijpt dat dat consumentenkwesties bij uitstek zijn, wat begrijp je dan wel?

Gesloten