LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met verhuurder

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ciske

Re: Problemen met verhuurder

Ongelezen bericht door ciske »

Gelijk hebben en krijgen is niet altijd hetzelfde en ik denk dat jij er zelf de dupe van wordt als je zo door gaat, bij 3/4 achterstanden ligt dit waarschijnlijk al bij een deurwaarder, ik zou snel de berekening maken ( de 90 euro die je maandelijks teveel betaald hebt er af halen) is een kwestie van een half uurtje werk hooguit,en dan betalen
Ik schat in dat TS nog niet zo oud is, en denkt dat alles zomaar vanzelf gaat, ben je het ergens niet mee eens....betaal je gewoon niet.

Voor TS zo werkt het niet , net als hierboven je werkt jezelf steeds verder in de nesten.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

is een kwestie van een half uurtje werk hooguit,en dan betalen!
Half uurtje? Nog geen twee minuten.

1) Huur x 5 is totaalbedrag wat tot nu toe betaald is. (juni t/m oktober)
2) (Huur - 90) x 8 = totaalbedrag wat betaald had moeten worden. (juni t/m januari)

2-1= te betalen huur. En dan mag die van februari ook meteen betaald worden, want het is al bijna de 1e.

En ik schat zo in dat TS helemaal niks hoeft te berekenen. Immers, er staat drie maanden huur open, uitgaande van het oude bedrag is dat 3x475= 1425 euro. Er ligt echter een nota van 1000 euro, dus een 'korting' van 425 euro over 3 maanden, dat is al bijna 5 x 90. Waar die andere 3 x 90 is weet ik ook niet, dus ik heb het idee dat ook nu weer niet de hele waarheid wordt verteld. Er klopt hoe dan ook geen fluit van.

Tenzij de 5x 32 euro korting vanwege het gebrek aan internet daarmee verrekend is, dan is dat 160 euro, maar ook dan ontbreekt er nog ongeveer 110 euro.

Maar het zou ook zomaar kunnen zijn
Ik de huisbaas opgebeld en uiteindelijk hebben wij zelf de kosten verrekend en maandelijks 32 euro in mindering gerekend.
dat TS hiervoor helemaal geen toestemming heeft gekregen van de verhuurder, maar dit gewoon maar op eigen initiatief heeft gedaan.

witte angora

Ik heb even zelf een berekeningetje gemaakt op grond van de gegeven gegevens:

Er zou betaald moeten worden 385x8=3080 (=475-90)
Er is betaald: (475-32)x5=2215

Er zou dus een nota kunnen liggen van 865 euro, dat is toch wat anders dan de ruim 1000 euro zoals TS het stelt.

A.Vaz

Ongelezen bericht door A.Vaz »

@witte angora
Die 32 euro hebben ik en de verhuurder samen overlegd en tot aan akkoort gekomen. Verder wat er nog open staat hoef je je niet druk om te maken.

Iedereen bedankt voor de reacties.
Zoals ik heb gelezen is het beste wat ik kan doen is gewoon het geld overmaken en dan hopen dat het dan ook daadwerkelijk gebeurd allemaal?

Ik ben helemaal niet uit op 'gratis wonen'.. Is toch niet meer dan normaal om de huur te betalen?
Het was gewoon wat ik al zei... Als ik serieus meerdere malen geprobeert heb contact te leggen voor de vloer, raam, contracten ect.
En ja als je dan verteld dat het uit is tussen mij en mijn vriendin en je hoort dan dat ze je eruit wilt gooien, terwijl er voor die tijd helemaal niets verkeerd is gegaan..

I.i.g. ik wil gewoon betalen, ik wil niet gratis wonen en ik wil een goede relatie behouden met mijn verhuurder. Ik ga gewoon wederom contact proberen op te nemen en hopen dat ik nu wel gehoord word. En geld overmaken, of misschien de helft ervan tot de boel in orde is..

witte angora

Die 32 euro hebben ik en de verhuurder samen overlegd en tot aan akkoort gekomen. Verder wat er nog open staat hoef je je niet druk om te maken.
Ok, dat was me niet helemaal duidelijk, ik kon dat niet goed opmaken uit de manier waarop je het omschreef. Maar het geeft wel aan dat er met de verhuurder goed te praten is, blijkbaar.

Er staat al een afspraak om de vloer te repareren, dus als je inderdaad een goede relatie met de verhuurder wil houden, lijkt het mij zelf wijsheid om te betalen, die vloer komt wel goed, als ik het zo begrijp. En anders kun je altijd nog de huur van maart in houden, mits je de verhuurder éérst in gebreke stelt door middel van een aangetekende brief.

A.Vaz

Ongelezen bericht door A.Vaz »

@witte angora,
Bedankt voor je reactie. Dat met die 32 euro ging ook niet soepel hoor..
Dat ging ook weer allemaal via de makelaar en die hebben echt hun best moeten doen hiervoor.
Ik ga gewoon even betalen en wachten op die vloer.
En als ik dan de 13e terug kom van Maleisie en er is nog niets gebeurd dan maar een aangetekende brief die kant op.

Bedankt!

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

A.Vaz schreef:Iedereen bedankt voor de reacties.
Zoals ik heb gelezen is het beste wat ik kan doen is gewoon het geld overmaken en dan hopen dat het dan ook daadwerkelijk gebeurd allemaal?
Stuur anders gewoon eens een mailtje aan het juridisch loket en leg de situatie duidelijk uit (zo kunnen zij ook een beter antwoord geven)
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx
Zij kunnen precies vertellen hoe en wat u wel en niet mag met de huur en wat wel en niet betaald zou moeten/mogen worden.

Ervaringen zijn er dat er vrij snel antwoord komt. Daarnaast kunt u altijd ervoor kiezen om 'onder protest' te betalen.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Zoe zie je maar............diverse aannames geweest over gratis willen wonen, onterecht niet betalen en bladieblaiebla.......en uiteindelijk is het toch opgelost zoals ik al verwachte.
Ik heb ooit in zelfde situatie gezeten, enige verschil was dat ik wel direct een aangetekend schrijven eruit hebt gedaan.

Maar onderstaand verbaasd mij een beetje, kon de makelaar nu niet eerder bemiddelen ofzo? Ik ging ervan uit dat het directe particuliere huur was.
Dat ging ook weer allemaal via de makelaar
Anyway, ik zou voor de goede orde en relatie wel een briefje maken waarin je bv betreurt dat zo heeft moeten lopen en dat je hoopt op een betere relatie blablabla.......moet je zelf weten natuurlijk.

doradora456

Ongelezen bericht door doradora456 »

"Paar dagen geleden staat ze plotseling voor de deur of ik even voor feb ruim 1000 euro wil neerleggen voor de maanden dat ik de huur niet heb betaald.
3 maanden totaal."
"Ik ben echt niet van plan dat geld te betalen. "

Geen aannames, maar een reactie op zijn schrijven.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

doradora456 schreef:"Paar dagen geleden staat ze plotseling voor de deur of ik even voor feb ruim 1000 euro wil neerleggen voor de maanden dat ik de huur niet heb betaald.
3 maanden totaal."
"Ik ben echt niet van plan dat geld te betalen. "

Geen aannames, maar een reactie op zijn schrijven.

Zie onder jouw eerste bericht op pagina 2 van dit topic........jij denkt dat, wees niet verbaasd dat, ik hoop dat........geen aannamens zeker :lol:
het is een schande dat mensen denken gratis te kunnen wonen.
dit is een huurder die niemand wil.
wees niet verbaast als u binnenkort de computer/ licht/ verwarming niet meer kunt gebruiken.

ik hoop dat de verhuurder u uit de woning zet en een een deurwaarder inhuurt om het achterstallige bedrag te innen

liekemeester

Ongelezen bericht door liekemeester »

Een verhuurder moet zicht ook aan de huur wet houden . Hij of zij mag een huurder niet zomaar uitzetten , daar zijn regels voor .
De huurder moet de huur voldoen , zo eenvoudig is het .
Dat je als particulier huurder in een lastige positie bent weet ik uit ervaring .
Verhuurders zijn vaak geslepen en geld gierig .
Betaal je huur , geen cent te veel . En als ik jou was wilde ik daar niet blijven wonen .

Gesloten