LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Borg modem UPC
Borg modem UPC
Afgelopen februari is bij ons thuis het modem ophaald, omdat wij over zijn gestapt naar ADSL. Tot op heden hebben wij nog steeds geen borg op onze bankrekening terug ontvangen. Wel hebben wij herhaaldelijk e-mails gezonden naar UPC. Als het op terugbetalen aankomt geeft UPC ook niet thuis. In de laatste e-mail hebben wij een termijn gesteld van 10 dagen, als wij het dan nog niet hebben ontvangen, zou misschien dan een dreigement van een deurwaarder of incassobureau helpen
Groetjes
Groetjes
Re: Borg modem UPC
Ik heb het borgbedrag (100 gulden = 45 euro) van de laatste afrekening ingehouden. Daarna kreeg ik nog een rekening met die 45 euro + 3 euro maar ik heb deze natuurlijk niet betaald .
Hierna heb ik tot dusver niets meer van hen vernomen, of dat moet nog komen.
Fijn he ADSL
Hierna heb ik tot dusver niets meer van hen vernomen, of dat moet nog komen.
Fijn he ADSL
Wij hadden een automatische incasso, en ook nog steeds ter goede trouw dat het wel in orde zou komen. Als wij het eerder hadden geweten, dan is dat inderdaad een goede oplossing. Misschien aan te raden voor andere mensen die overstappen van UPC naar ADSL. Voor ons niets beter hoor dan ADSL
Groetjes
Groetjes
Bij mij werd de borg verrekend met mijn kabelTV abbonnement. UPC gaf schriftelijk aan geen geld te kunnen terug storten (onzin natuurlijk ze verplichten je gewoon je kabeltv nog een half jaar aan te houden).
Bij de eerstvolgende afrekening voor de TV moet het bedrag dus in mindering zijn gebracht.
Uiteraard kun je naar de rente (8 procent over 45 euro (3 mnd gemiddeld) plusminus 1 euro) fluiten.
Het blijft UPC he!!!
Bij de eerstvolgende afrekening voor de TV moet het bedrag dus in mindering zijn gebracht.
Uiteraard kun je naar de rente (8 procent over 45 euro (3 mnd gemiddeld) plusminus 1 euro) fluiten.
Het blijft UPC he!!!
Ooit had ik ook Chello en ben ik overgestapt naar ADSL. Ook ik had recht op borg van 45,38 Euro (100 gulden).
Het duurde lang voordat dit bedrag op mijn rekening terug werd gestort (bedragen terug storten kunnen ze wel). Na regelmatig bellen heb ik een aangetekende brief gestuurd met de eis dat het bedrag binnen twee weken gestort moet worden, anders zou ik juridische stappen ondernemen (bv inschakelen van je rechtbijstandsverzekering). Dat heeft geholpen.
Dus een e-mail sturen met een soortgelijke eis werkt niet. Je kan nooit bewijzen dat je eis is aangekomen. Aangetekende brief met de eis daarin is de enige jusite oplossing in een bedrijf ergens naar toe te brengen. Zorg wel voor een ontvangstbevestiging van TPG Post.
Het duurde lang voordat dit bedrag op mijn rekening terug werd gestort (bedragen terug storten kunnen ze wel). Na regelmatig bellen heb ik een aangetekende brief gestuurd met de eis dat het bedrag binnen twee weken gestort moet worden, anders zou ik juridische stappen ondernemen (bv inschakelen van je rechtbijstandsverzekering). Dat heeft geholpen.
Dus een e-mail sturen met een soortgelijke eis werkt niet. Je kan nooit bewijzen dat je eis is aangekomen. Aangetekende brief met de eis daarin is de enige jusite oplossing in een bedrijf ergens naar toe te brengen. Zorg wel voor een ontvangstbevestiging van TPG Post.
Wat kost het aangetekend versturen van de brief? Dan blijft er dus nog maar ongeveer 40 over. Dat zou je in de brief ook inrekening moeten brengen. Dat is het probleem met UPC het kost je altijd geld.
arie.o:
Waar krijg jij 8 procent rente?
Die bank wil ik ook wel.
Overdrijven is dus ook een vak.
Rente eerste maand € 0.11, tweede maand € 0.075 en derde maand € 0.0375.
In totaal zou dat tegen een rentepercentage van 3% (geen bank zal meer geven) € 0.2225.
Dan te bedenken, dat UPC voor iedere klant, die factuur online neemt, 10 cent overmaakt naar het goede doel, zou ik zeggen, dat indirect jou 22 cent goed gespendeerd wordt.
UPC geeft overigens aan, dat de borg verrekend zal worden met het openstaande saldo.
Als er daarna een tegoed is, zal dit binnen 8 weken overgemaakt worden.
Waar krijg jij 8 procent rente?
Die bank wil ik ook wel.
Overdrijven is dus ook een vak.
Rente eerste maand € 0.11, tweede maand € 0.075 en derde maand € 0.0375.
In totaal zou dat tegen een rentepercentage van 3% (geen bank zal meer geven) € 0.2225.
Dan te bedenken, dat UPC voor iedere klant, die factuur online neemt, 10 cent overmaakt naar het goede doel, zou ik zeggen, dat indirect jou 22 cent goed gespendeerd wordt.
UPC geeft overigens aan, dat de borg verrekend zal worden met het openstaande saldo.
Als er daarna een tegoed is, zal dit binnen 8 weken overgemaakt worden.
Wettelijke CONSUMENTEN KREDIET rente is 8%.
Als je betweterig gaat doen, moet je wel weten waar je het over hebt.
Als je betweterig gaat doen, moet je wel weten waar je het over hebt.
Arie.o
Maar die rente krijg je niet, als het wel op je rekening staat.
Het gaat erom, wat je misloopt als je het niet op je rekening hebt staan.
Geef je reknr maar, dan maak ik die € 0.22 die je dus echt misloopt wel naar je over.
Maar die rente krijg je niet, als het wel op je rekening staat.
Het gaat erom, wat je misloopt als je het niet op je rekening hebt staan.
Geef je reknr maar, dan maak ik die € 0.22 die je dus echt misloopt wel naar je over.
Wettelijk moet over borgsommen rente betaald worden. Bij huurwoningen krijg je na afloop van het huurcontract de borg altijd terug en een rentevergoeding over de periode dat zij over de borg hebben beschikt.
UPC keert geen vergoeding uit over de borgperiode.
UPC trekt zich niets aan van wettelijke bepalingen. Zoals de eerder ook al gememoreerde illegale koppelverkoop van TV en internet.
UPC YUCK YUCK YUCK.....
UPC keert geen vergoeding uit over de borgperiode.
UPC trekt zich niets aan van wettelijke bepalingen. Zoals de eerder ook al gememoreerde illegale koppelverkoop van TV en internet.
UPC YUCK YUCK YUCK.....
Als je alles wettelijk zou doen, dan zou er ook over te laat betalen altijd en meteen rente betaald moeten worden.
Ik vind die koppelverkoop een nutteloze opmerking, omdat (nogmaals) KPN dat met ADSL ook heeft.
Ik vind die koppelverkoop een nutteloze opmerking, omdat (nogmaals) KPN dat met ADSL ook heeft.
KPN heeft geen monopolie en daardoor is er van verplichte koppelverkoop geen sprake. Je kunt ook o.a ook bellen met tele2. ADSL kun je ook bij meerdere providers afnemen.
UPC moet zich gewoon aan de nederlandse wet houden.
Dat een ander door het rode licht rijd geef jou niet het recht hetzelfde te doen.
Wanneer roept de politiek en de consumentenbond UPC via de rechter tot de orde!!
UPC moet zich gewoon aan de nederlandse wet houden.
Dat een ander door het rode licht rijd geef jou niet het recht hetzelfde te doen.
Wanneer roept de politiek en de consumentenbond UPC via de rechter tot de orde!!
Dames en Heren :
Een nog mooier verhaal: Chello is mij opgezegd door UPC krijg ik afrekening, openstaande posten minus borg modem ( welke openstaande posten mij onbekend ). Tot dan geen probleem maar krijg ik 2 maand later nota van 210 euro voor modem die hun Gratis ( toen was het gratis ) aan mij geleverd hebben. Berichtje gestuurd van waar moet je hem hebben ( liever kwijt dan rijk ) geen antwoord. Nu vorige maand incasso Penninck en Landheer door brievenbus ten bedrage van 250,41 euro. Leuk he! Blijf weigeren te betalen laat het gewoon voorkomen maar heb wel een tegen vordering neergelegd.
Of heeft iemand betere sugesties????
Een nog mooier verhaal: Chello is mij opgezegd door UPC krijg ik afrekening, openstaande posten minus borg modem ( welke openstaande posten mij onbekend ). Tot dan geen probleem maar krijg ik 2 maand later nota van 210 euro voor modem die hun Gratis ( toen was het gratis ) aan mij geleverd hebben. Berichtje gestuurd van waar moet je hem hebben ( liever kwijt dan rijk ) geen antwoord. Nu vorige maand incasso Penninck en Landheer door brievenbus ten bedrage van 250,41 euro. Leuk he! Blijf weigeren te betalen laat het gewoon voorkomen maar heb wel een tegen vordering neergelegd.
Of heeft iemand betere sugesties????
Ik heb gebeld met UPC na een maand ivm de borg en binnen 2 weken stond het geld op de rekening.
De automatische machting ingetrokken en de maand die ze te veel af hadden genomen terug gevorderd.
De automatische machting ingetrokken en de maand die ze te veel af hadden genomen terug gevorderd.
Het gebruik van de modem is gratis, maar is van UPC.
Waarom zou je overigens anders borg betalen voor iets wat van jezelf zou zijn?
Waarom zou je overigens anders borg betalen voor iets wat van jezelf zou zijn?
De Borg was toendertijd een betaling ( 2001 ) voor aansluitkosten en werd opgevoerd als borg voor gehele aansluiting ( door monteur van UPC uitgevoerd ) en kwam overeen met een maand betaling die je per vooruit betaling moest voldoen.
Maar toch staat borg voor statiegeld, dus zou je terug krijgen als het ingeleverd wordt.
En als het zo is dat ze het als het ware aan je geleend hebben is 210 euro wel erg veel vind je niet en ze geven niet aan waar je het naartoe moet brengen
Statiegeld of borg maakt niet uit. Eerst teruggeven en vervolgens een nota stuuren ra ra ra
Wat is veel?
Een DVD-Recorder kost ook al zo'n 400 euro.
Het is allemaal techniek en dat kost wat.
Even bellen, dan kan je vragen waar het heen kan/moet.
Een DVD-Recorder kost ook al zo'n 400 euro.
Het is allemaal techniek en dat kost wat.
Even bellen, dan kan je vragen waar het heen kan/moet.