LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] inboedelverzekering interpolis & rabobank

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
discovery90
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2012 13:18

inboedelverzekering interpolis & rabobank

Ongelezen bericht door discovery90 »

In oktober overgestapt naar de inboedelverzekering van de rabobank, een fijn gesprek ging eraan vooraf waarin ik nadrukkelijk te kennen gaf dat ik regelmatig scooters, aanhangers, quads en dergelijke op mijn achterplaats heb staan, die ik opknap en repareer.
De adviseur van de rabobank te Oss vroeg mij of deze achterplaats door een poort afgesloten was.
Hierop heb ik gezegd dat het een afgesloten poort betreft met slot.
Geen probleem meneer, alles achter een gesloten poort is gewoon verzekerd.

Prima, verzekering afgesloten.
Vrijdag is mijn aanhanger gestolen, het slot van de poort is vernield en de aanhanger is weggenomen.
In terpolis gebeld, nee meneer het enige dat verzekerd is zijn tuinmeubels, was aan de waslijn en tuingereedschap.

Meteen de contact opgenomen met de rabobank en je raad het al, mevrouw beweerd dat ze niet heeft gezegd dat alles achter een gesloten poort verzekerd is.

Het vreemde in dit verhaal vind ik dat ik als leek betaal voor het advies wat de rabobank mij geeft, of dit advies klopt maakt schijnbaar niet uit want als het niet klopt heb je geen poot om op te staan.
Zo kan iedereen natuurlijk verzekeringen verkopen.

Ik wil in ieder geval een klacht indienen vanwege het verkeerde advies, hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Is er een manier waarop ik misschien toch de schade vergoedt krijg?

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: inboedelverzekering interpolis & rabobank

Ongelezen bericht door rednax »

Tenzij u het zwart op wit heeft staan wat de "adviseur" van de Rabo heeft gemeld, heeft u inderdaad geen poot om op te staan.

Een klacht zou kunnen, maar na onderzoek zult u standaard briefje krijgen waarin eea wordt afgewezen.

Volgende keer maar naar een adviseur die wel echt verstand van zaken heeft.

loveyou234
Berichten: 75
Lid geworden op: 14 jul 2011 17:48

Re: inboedelverzekering interpolis & rabobank

Ongelezen bericht door loveyou234 »

Ik weet niet welke dekking je hebt, de voorwaarden voor de zogenaamde 'topdekking' zijn i.i.g. als volgt:
Niet tot de inboedel rekenen wij:
motorrijtuigen,
behalve brom,
snorfietsen en gazonmaaiers;
caravans;
andere
aanhangwagens en vaartuigen, waarvan de nieuwwaarde hoger is dan € 1.500,.
Qua aansprakelijkheid weet ik niet hoe dit in elkaar steekt. Op de site van Interpolis valt te lezen dat de Rabobank voor hen bemiddelt. Uiteraard komen daar veel verantwoordelijkheden bij kijken. Het is dus zeer waarschijnlijk dat u het gesprek aan moet gaan met de Rabobank, niet met Interpolis.

Verder sluit ik me wel aan bij bovengenoemde post, het is moeilijk te bewijzen dat de adviseur u toezeggingen heeft gedaan. Daarnaast kan men terugvallen op het feit dat u ook goed naar de voorwaarden moet kijken, als die zijn overhandigd of toegestuurd.

MAXIEM

Re: inboedelverzekering interpolis & rabobank

Ongelezen bericht door MAXIEM »

discovery90

Feitelijk moet je de hand in eigen boezem steken. Juist omdat je als tussenpersoon voor de Rabobank hebt gekozen, had je direkt na het afsluiten van de overeenkomst de algemene (dekkings)voorwaarden moeten lezen. Dan had je de verzekering zonder bezwaar, binnen de eerste 14 kalenderdagen weer kunnen opzeggen. De klassieke fout die je gemaakt hebt is: zo'n Rabo-miep zegt ook maar wat je graag wilt horen, niet gehinderd door enige kennis terzake.

Maxiem.

discovery90
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2012 13:18

Re: inboedelverzekering interpolis & rabobank

Ongelezen bericht door discovery90 »

Loveyou234 zou je mij de link kunnen sturen?op mijn polisblad staat bij inboedel namelijk achter dekking: TOP vermeld.ik neem aan dat het dus om de zogenoemde topdekking gaat.
Zou ik dan toch goed geinformeerd zijn?

discovery90
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2012 13:18

Re: inboedelverzekering interpolis & rabobank

Ongelezen bericht door discovery90 »

ik zie het al, een stuk verder in de voorwaarden staat dan weer dat het niet geldt.het zal wel om een aanhanger gaan die dan binnen in de garage staat ofzo.dat die dan wel verzekerd is.wat een rotsituatie...
als leek lees je toch zi ergens overheen in die puzzel van voorwaarden.

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: inboedelverzekering interpolis & rabobank

Ongelezen bericht door Emcede »

Topdekking zegt meer over WAARTEGEN de inboedel verzekerd dan over WAT er precies onder inboedel verstaan wordt.

Dat zijn twee aparte punten.

Aanhangwagens, quads, motorrijtuigen, caravans etc. vallen nooit onder het begrip inboedel. Dus ook niet als ze achter slot en grendel staan! Als je eigenaar bent van bijvoorbeeld een aanhanger zul je die apart moeten verzekeren als je bij schade een vergoeding wilt ontvangen.

Jammer dat dit zo gelopen is, maar het is weer een goede leer; voor niet-standaard zaken moet je niet bij een bank zijn maar bij een goede adviseur.

En dan hebben we het er nog niet eens over gehad of dit wel onder de particuliere hoedanigheid valt die hoort bij een inboedelverzekering...

Gesloten