LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Centraal Justitieel Incasso Bureau - verzekeringsboete

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Larske2000
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jun 2011 13:02

Centraal Justitieel Incasso Bureau - verzekeringsboete

Ongelezen bericht door Larske2000 »

Ik wil dit verhaal toch even kwijt, omdat ik er mijn twijfels bij heb.

Ik heb een scooter met verzekering.
Nu had ik de verzekering te laat betaald, en was deze opgeheven, en
kreeg ik van het CIJB een boete.

Heb ik natuurlijk in eerste instantie de boete netjes volledig betaald.

Toen ben ik alle mogelijke verzekeraars, afgegaan, om een nieuwe verzekering af te sluiten, maar wat was......

.....Ik kon nergens een nieuwe verzekering afsluiten omdat ik een "wanbetaler"zou zijn.

Nu heb ik mijn scooter gewoon netjes thuisgelaten, en ben ik gaan fietsen.

Niet meer aandacht aan besteed, en gedacht, nou fietsen is tenminste gezond.

Maar tot mijn grote verbazing, kreeg ik vandaag weer een nieuwe CIJB boete:

- voor het rijden zonder verzekering.

Wat was nu de reden:

Ik had maar een nieuwe verzekering moeten afsluiten.
Want of ik nu wel of geen gebruik maakte van mijn scooter, ik had toch een nieuwe moeten nemen.

??????????????

Nou ik kan dus geen nieuwe aflsuiten, en heb dit ook getracht bij 5 verschillende
verzekeraars.
én toch geven ze mij een nieuwe boete, ondanks dat ik mijn scooter niet meer gebruik, en ook niet meer op gereden heb.


electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Centraal Justitieel Incasso Bureau - verzekeringsboete

Ongelezen bericht door electomonteur »

ja en 2 dagen na de scorsing word gekeken of je hem opnieuw hebt geschorst zo niet wel verzekerd ?
ok
niet verzekerd
geen pardon gewoon dikke boete

let op na 2 manden nog geen verzekering en vorige wel betaald dubbele boete

kennis van mij had schade aan de snorfiets
geschorst om dat de collega met wie hij werkt op groot project aan andere kant van de wijk woonde en hem dus netjes ophaalde
na jaar oeps schorsing vergeten gelijk op donderdag geregeld
na week boete in de bus constatering datum woensdag de 2e dag na einde schorsing

na 2 maanden na betaling van 1e boete nieuwe boete van 400 wegens het niet verzekerd hebben van snorfiets

na bellen naar cjib bleek dat als snorfiets na de 1e constatering datum niet opnieuw is verzekerd is gemeld bij rdw(al was het maar 1 dag) er een 2e boete kan volgen ook ondanks schorsing
nu was het tonen van schorsings- bewijs op politie bureau voldoende om de boeten te laten seponeren
maar als je het niet weet schrik je je eigen kapot
boete is net zoveel als 5 jaar verzekeren

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Centraal Justitieel Incasso Bureau - verzekeringsboete

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@Larske2000,

Ja dat kan inderdaad.
Een verzekerde die wordt geroyeerd wegens wanbetaling wordt geregistreerd en heeft het daarna erg lastig om zich nog ergens te kunnen verzekeren. Dat kan een paar jaar duren (weet even niet hoelang precies) Er zijn soms wel maatschappijen te vinden die zulke mensen wel accepteren maar dan tegen behoorlijk slechte condities (hoge premie, vooruitbetalen jaarpremie, geen voorlopige dekking enz). Het kan zomaar zo zijn dat u ook last krijgt met het afsluiten van andere verzekeringen zoals een autoverzekering.

U had in dit geval het kenteken moeten schorsen bij de RDW en dit ieder jaar herhalen of toch een verzekering zien te regelen.

Het kan natuurlijk niet zo zijn dat iemand maar eenmalig een boete krijgt en daarna nooit meer op verzekering van dat voertuig gecontroleerd word. Iemand zou dan tig jaar met een onverzekerde scooter kunnen rondrijden als er maar eenmalig bekeurd mag worden. Na een bekeuring heeft u nog een redelijke termijn om de zaken alsnog goed te regelen.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Centraal Justitieel Incasso Bureau - verzekeringsboete

Ongelezen bericht door nevermind »

Of dit iedere verzekering doet, weet ik niet, maar het is toch te proberen:
Geroyeerd wegens wanbetaling

Opzegging van een verzekering door een maatschappij wegens wanbetaling kan er voor zorgen dat men alleen bij Rialto terecht kan, dit impliceert hoge premies.

Echter wanneer de kwartaalpremie vooraf betaald wordt, is het toch mogelijk om de verzekering(en)bij een reguliere maatschappij tegen de normale premies onder te brengen. Acceptatie is dan wel afhankelijk van het schadeverleden van de afgelopen 5 jaar.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Centraal Justitieel Incasso Bureau - verzekeringsboete

Ongelezen bericht door Emmy75 »

nevermind schreef:Of dit iedere verzekering doet, weet ik niet, maar het is toch te proberen:
Er zijn inderdaad wel verschillende verzekeraars die dit doen (althans zoals ik begrijp op internet). Soms moet zelfs de jaarpremie vooruit betaald worden en is voorlopige dekking (zoals dat vaak een paar dagen bij een autoverzekering gebeurd bijvoorbeeld) niet mogelijk.
Er is wel een grote maar, men moet zich niet willen aanmelden als 'gewoon' verzekerde; maar in het begin meteen eerlijk informeren naar de mogelijkheden als degene als wanbetaler geroyeerd is geweest.

bargpink
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2012 19:14

Re: Centraal Justitieel Incasso Bureau - verzekeringsboete

Ongelezen bericht door bargpink »

Moet de verzekeringsmaatschappij niet een brief sturen als ze het voertuig uitschrijven? Hoe weet je anders dat je niet verzekerd bent?

Gesloten